Kaksospoikien nimet viimeinkin päätetty. Kertokaa huvikseen rehellisiä mielipiteitä nimistä?

  • Viestiketjun aloittaja Iltaa
  • Ensimmäinen viesti
"Vintiö"
Omiin korviini särähtävät ikävästi eli niistä puuttuu " potku". Esim. Mitra tai mitro kuulostavat paremmilta. Niila on jotenkin... Pliisu. Varsinkin aikamiehenä. Pääasia tietty että itse olette tyytyväisiä.
 
huohhuoh
vintiö sanoi "varsinkin aikamiehenä". ajatelkaa niitä vauvojanne myös oman elämäänsä elävinä aikuisina ihmisinä. se voi olla tosi söpöä antaa vauvalle vaikka mitä nimiä mut ikuisesti ne ei jokella siellä hameenhelmassa tarviten äitiä. itsekästä vääntää toinen toistaan kummallisempia yhdistelmiä vaan hipsteristi että omalla lapsella on kaikkein erikoisin nimi. ketään ei voi omistaa joten ei kannata edes yrittää :) se on miun mielipide. ja suomalaisuuskin häviää kummasti tässä äitien nimitaistossa kun lapsi esineellistetään vaan oman itsen takia. vaikka onhan se kiva että omilla on sitten harvinaiset perussuomalaiset nimet kun kaikki muut ympärillä jotain elegiaa ja mishkaa.
 
Mitjan sisko
vintiö sanoi "varsinkin aikamiehenä". ajatelkaa niitä vauvojanne myös oman elämäänsä elävinä aikuisina ihmisinä. se voi olla tosi söpöä antaa vauvalle vaikka mitä nimiä mut ikuisesti ne ei jokella siellä hameenhelmassa tarviten äitiä. itsekästä vääntää toinen toistaan kummallisempia yhdistelmiä vaan hipsteristi että omalla lapsella on kaikkein erikoisin nimi. ketään ei voi omistaa joten ei kannata edes yrittää :) se on miun mielipide. ja suomalaisuuskin häviää kummasti tässä äitien nimitaistossa kun lapsi esineellistetään vaan oman itsen takia. vaikka onhan se kiva että omilla on sitten harvinaiset perussuomalaiset nimet kun kaikki muut ympärillä jotain elegiaa ja mishkaa.
Mun aikusen velipojan nimi on Mitja. Nimi on aina sopinut erittäin hyvin kantajalleen, eikä siitä oo ollu pienintäkään haittaa. Ihan supisuomalainen perhe kyseessä.
 
lol wtf
Minkä helvetin takia pitää väkisin vääntää itsekeksittyjä typeriä nimiä? Onhan se varmaan ihanan söpöä ja uniikkia kun kotona on ne ikiomat Ööhlä ja Pööhlä mutta mikä vika on jo olemassa olevissa kauniissa nimissä?
 
Mitjan sisko
[QUOTE="vieras";28059331]Sopii hyvin hintelille miesten miehille, jotka harrastava öljyttynä painimista.[/QUOTE]

Pitäs vissiin laittaa velipojan kuva, niin ehkä ahdasmielinen mielikuvasi saattaisi hiukan muuttua. :D Kertomasi mukaisia löytyy, vaikka minkä nimisistä. :)
 
eivät ole keksittyjä
Minkä helvetin takia pitää väkisin vääntää itsekeksittyjä typeriä nimiä? Onhan se varmaan ihanan söpöä ja uniikkia kun kotona on ne ikiomat Ööhlä ja Pööhlä mutta mikä vika on jo olemassa olevissa kauniissa nimissä?
Mitja ja Niila ovat molemmat vanhoja nimiä, eivät mitään keksittyjä! Niila on kutsumanimi Nikolauksesta ja Mitja taas Dimitristä tai Demetriuksesta, eli suomalaisia nimet eivät ole. Ovat kuitenkin kieliasultaan sellaisia, että taipuvat suomalaiseen suuhun. Mukavat nimet!
 
"vieras"
Parempi vaihtoehto olisi vaikka Niilo ja Henri. Mutta ei minua sinänsä toisten nimivalinnat haittaa. Niila ja Mitja vaan molemmat kuulostavat jotenkin "tyttömäisiltä".
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28060009]Parempi vaihtoehto olisi vaikka Niilo ja Henri. Mutta ei minua sinänsä toisten nimivalinnat haittaa. Niila ja Mitja vaan molemmat kuulostavat jotenkin "tyttömäisiltä".[/QUOTE]

Ehkä se on jopa tarkoituskin?
 
-
[QUOTE="vieras";28059064]MIKSI annat venäläisiä nimiä suomalaisille lapsille? Ne vaikeuttaa työnsaantia ja urakehitystä.[/QUOTE]

No höpöhöpö, mulla on venäläinen nimi eikä se ole vaikeuttanut tasan yhtään mitään.
 
Isä Metro
Nimiasioista voi tietty kinata loputtomiin koska kaikkia ei tietenkään miellytä kaikki. Itse en pidä lainkaan Niila, Niilp, Niklas tai Jomi-tyyppisistä nimistä mutta eipä se haittaa jos joku muu tykkää. Omiani en nimeäisi siten. Toisaalta joku muu ei nimeäisi omiaan kuten minä omani joten turha tässä kai haukkua on, kalenterista nuokin kuitenkin löytyvät. Eli en siis varsinaisesti pidä kummastakaan mutta ei nimissä itsessään vikaa ole, en vain tykkää niiden "soinnista".

Asia erikseen ovat juuri nämä ööhläpööhlät hipsterinimet joista joku jo mainitsikin. Jotenkin sellaista naurettavaa erikoisuuden tavoittelua joka itsessään vie pohjan koko jutusta. Kutsumanimen kun pitäisi myös olla "helppo lausua" jotta se olisi mukava käyttää sen 80-90 vuotta jonka ihminen keskimäärin elää. Ja tietty nämä "mun lapsen nimi ei kerro sukupuolta vaikkei ketään kiinnostakaan mutten haluu että kukaan arvaa niinku" -ihmiset saisi viedä torille häpeäpaaluun ruoskittavaksi.
 
Edellinen isä
Alkuperäinen kirjoittaja Isä Metro;28060770:
Nimiasioista voi tietty kinata loputtomiin koska kaikkia ei tietenkään miellytä kaikki. Itse en pidä lainkaan Niila, Niilp, Niklas tai Jomi-tyyppisistä nimistä mutta eipä se haittaa jos joku muu tykkää. Omiani en nimeäisi siten. Toisaalta joku muu ei nimeäisi omiaan kuten minä omani joten turha tässä kai haukkua on, kalenterista nuokin kuitenkin löytyvät. Eli en siis varsinaisesti pidä kummastakaan mutta ei nimissä itsessään vikaa ole, en vain tykkää niiden "soinnista".

Asia erikseen ovat juuri nämä ööhläpööhlät hipsterinimet joista joku jo mainitsikin. Jotenkin sellaista naurettavaa erikoisuuden tavoittelua joka itsessään vie pohjan koko jutusta. Kutsumanimen kun pitäisi myös olla "helppo lausua" jotta se olisi mukava käyttää sen 80-90 vuotta jonka ihminen keskimäärin elää. Ja tietty nämä "mun lapsen nimi ei kerro sukupuolta vaikkei ketään kiinnostakaan mutten haluu että kukaan arvaa niinku" -ihmiset saisi viedä torille häpeäpaaluun ruoskittavaksi.
Piti siis olla Niilo ja Jimi. Sormet lentävät näppiksellä kuin paavin spedet jallun kuvauksissa.
 
"vieras"
ilman perusteluita. Esim itse mietin tyttärelleni nimeä aava kunnes yksi tuttuni sanoi että siitä voi tulla koulussa aave ja nimi vaihtui...särähti sillä hetkellä omaankin korvaan.

Minusta:
Pikkuset on Niila Henrik ja Mitja Kristian - nimet on hyviä ja pidän molemmista. Mitja kuulostaa hieman venäläiseltä mutta mitäs sitten, ei se mua ainakaan haittaa ja ihana nimi.

Sisarukset on Elea Rosanna, Isla Elmiira ja Jimi Rasmus - ainoastaa nimi jimi on tavanomainen kun kaikki muut nimet on todella erikoisia, joten se hieman eroaa...

Musta on kaikilla tosi hyvät ja erikoiset, harkitut nimet. Oikeastaan tosi ihanat!
 

Yhteistyössä