Kaksplussan testisivusto avattu

Onko ylläpidolla tiedossa jotain aikataulua milloin sivuston on tarkoitus olla valmis eikä enää koeversio? Tietää milloin palailla katsomaan vieläkö viitsii vaivautua.. :( Miksi muuten jotkut hymiöt ei toimi enää suoraan näppikseltä näpyteltyinä, toi pudotusvalikko on ihan järkyttävän epäkäytännöllinen.
 
Tuo olis tosiaan kiva tietää. En mä jaksa ainakaan näin hidasta palstaa lukea, ei tässä ole mitään järkeä. Ei viitsi lukea eikä kirjoittaa. Paranteluehdotukset kannattaa ottaa tosissaan. Tällaisena tämä on aika susi :mad: Ja kuten Chala sanoi, noi hymiöt on tosi hankalasti kuten miljoona muukin asia tällä hetkellä täällä.
 
Minskii harmaana
En pääse kirjautumaan.. Tulee vähemmän käytyä täällä kun on uudistettu tätä.. Ihan mälsää kylläkin. Plussat on pari uutta hymiötä ja tuo avatar on kiva. Eli mielipide vaihtuu ja tämä ei oo niin kiva uudistus. Ennen oli tiiviimmin ketjut ja kirjoitukset, ei tarvinnu selata koko ajan. Myös kuten moni muukin täällä on valittanut on hitaus ( ynmärrettävää, on beta ) ja palstan väri + liikaa toimintoja.
 
Tämä oli ikäänkuin kysymys, jos joku osaisi vastata. Ylläpito hoi, mistä metsästää viestien Y-viestien siis, seasta, ne viestit, jotka oli tallentanut Tallena painikkeella, omaan kansioonsa.

Jos ne helmet ovat hävinneet, olen surullinen:'(
Missä mun tallennetut viestit vanhalta palstallta on - siis ne y-viestien Tallennetut kansioista.

:|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;21893289:
Mulla ne oli kai siinä uudessa private-viestikansiossa. Mielestäni. En kyllä katsonut tarkoin.
Siis missä? Mulla on yksityisviesteissä vaan kohdat saapuneet ja lähetetyt. Enkä löydä niitä kaipaamiani viestejä kummastakaan. Tosin lähetettyjä en ole jaksanut kahlata läpi, kun sinne on ilmestynyt viestejä, joita olen lähettänyt ( ja poistanut kansoistani ) vuonna 2005.. vaikka palsta väittää minun rekisteröityneen 2006.

Ja saapuneitakin on kadonnut. Niillä ei niin väliä, mutta niillä tallennetuilla oli.
 
Minulla ei kuulemma ole hakuun oikeuksia, enkä myöskään löydä aiemmin kirjoittamiani viestejäni, koska niidenkään selaamiseen minulla ei ole oikeuksia.. Ja kun haku ei toimi, en löydä enää keskustelua missä aiemmin olin :(


Ainoa muutos mitä olisi tarvittu olisi ollut rek. pakko ennenkuin pääsee kirjoittamaan, jos se edes olisi auttanut sitä turhaa suunsoittamista ja toisten käyttäjien arvostelemista.
 
"vieras"
Minulla ei kuulemma ole hakuun oikeuksia, enkä myöskään löydä aiemmin kirjoittamiani viestejäni, koska niidenkään selaamiseen minulla ei ole oikeuksia.. Ja kun haku ei toimi, en löydä enää keskustelua missä aiemmin olin :(


Ainoa muutos mitä olisi tarvittu olisi ollut rek. pakko ennenkuin pääsee kirjoittamaan, jos se edes olisi auttanut sitä turhaa suunsoittamista ja toisten käyttäjien arvostelemista.
Haku ja omat viestit ei toimi.

Onneksi ei tullut rekkautumispakkoa =)
 
Siis missä? Mulla on yksityisviesteissä vaan kohdat saapuneet ja lähetetyt. Enkä löydä niitä kaipaamiani viestejä kummastakaan. Tosin lähetettyjä en ole jaksanut kahlata läpi, kun sinne on ilmestynyt viestejä, joita olen lähettänyt ( ja poistanut kansoistani ) vuonna 2005.. vaikka palsta väittää minun rekisteröityneen 2006.

Ja saapuneitakin on kadonnut. Niillä ei niin väliä, mutta niillä tallennetuilla oli.
Mulla on viesteissä myös kansio nimeltä Private, ja äsken just selailin, siellä on ne talletetut. Siis kohdasta asetukset löytyy viestikansiot.
 
Ei tämä palsta sutkatkaampi ja nopeampi tunnu olevan. Ennen tämä toimi hyvin puhelimella, mutta nyt puhelimen selain jumittuu täysin. Ennen keskustelun etusivun sai auki (n. 130kb), mutta nyt koko puhelimen selain (Nokia) menee jumiin, kun sivun koko on kasvanut (0.5MB).

Imettäessä tätä palstaa oli kiva lueskellä, mutta nyt en voi sitä enää tehdä.

Teidän datanmääräkin kasvaa, kun tästä sivustosta on tullut raskaampi. En edes mainitse sanallakaan käytettävyyttä.
 
Siis missä? Mulla on yksityisviesteissä vaan kohdat saapuneet ja lähetetyt. Enkä löydä niitä kaipaamiani viestejä kummastakaan. Tosin lähetettyjä en ole jaksanut kahlata läpi, kun sinne on ilmestynyt viestejä, joita olen lähettänyt ( ja poistanut kansoistani ) vuonna 2005.. vaikka palsta väittää minun rekisteröityneen 2006.

Ja saapuneitakin on kadonnut. Niillä ei niin väliä, mutta niillä tallennetuilla oli.
Mäkään en löydä kuin saapuneet ja lähetety. Yhtään viestiä ei ole tallennetuissa enkä löydä Liliin mainitsemaa private-kansiota mistään : /
 
Ja olisi kiva tietää, miksi ihmeessä sivuston ylläpito on päätynyt tähän uuteen foorumisoftaan eli vBulletin v4.0?
vBulletin tunnetaan aika raskaana softana, joka vaatii palvelimelta aika paljon tietokantoineen. Se ei ole siis paras valinta vilkkaalle kaksplus-palstalle.

Jotta tämä foorumi toimisi hyvin ja nopeasti, vBulletin varsinkin tarvitsee load balansinia, mem cachea ja MySQL:n tuunausta ja varsinkin ensiksi teidän pitäisi tehdä suorityskykytestaus, jotta tietäisi vaatimukset raudalle ja softalle.
 
"vieras"
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Karhunkantaja Näytä viesti
Onko tuossa otsikon alla todellakin pakko lukea "aloittaja se-ja-se"? Luulisi pelkän nimimerkin lihavoituna riittävän.

Ja nopeasti vilkaistuani tätäkin viestiketjua olen huomaavinani, että aika harvaa uutta toimintoa edes käytetään tai ollaan kaivattu.

Kertaan vielä omia mielipiteitäni:
saapuneet viestit näkyvät selkeästi ja niihin pääsee näppärästi käsiksi
aloitusten kaiveleminen tietyltä sivulta on helpompaa (jos se nyt toimii...)
tekstin muokkaamisen näkyminen ja muokkaaja on hyvä asia

poistettu teksti ei katoa lainauksista, huono homma
lainausten editoimisen mahdollisuus on huono homma
jos voi lainata vain yhtä, pitäisi näkyä koko ketjun tiedot, esim. klo, nimimerkit
kursivointi ei näy lainauksissa, vaikka se on toisinaan oleellista
ylenmääräinen härpäkkeiden ja värien käyttö rasittaa ja vaikeuttaa lukemista
Facebook-hörhöilyt hemmettiin
päällekkäisten painikkeiden sijoittelua ja tarpeellisuutta pitäisi miettiä
nimimerkki on pystyttävä vaihtamaan
hymiöiden sijoittaminen pudotusvalikkoon on kökköä

(lisäilen tähän, kun jotain tulee mieleen)
Kommentoikaa muutkin.



ja ettei totuus unohtuisi:
Ole kaveripiirisi ensimmäinen, joka tykkää tästä
Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies Näytä viesti
Hmmm. "siirry sivulle" -> valitsen 3. Päädyn sivulle 1101. No jos lasken noi ykköset yhteen, niin onhan se kolme.

Tämäkin hyvä.

harmaille eri paikkaan tuo viestinkirjoittaja kohta kun lainaa tekstiä
linkit pitäisi aueta eri sivulle
kaikki linkit ei edes aukea ollenkaan
lainauksia voisi näkyä enemmän (3-5) tai sitten tuo tummennetulla laitettu
 
"vieras"
Virheilmoitus

* Viesti on liian lyhyt. Viestin on oltava vähintään 1 merkkiä.

Tämmöinen teksti tulee joskus kun jotain koittaa lähettää.
Esim jotain lainattua tekstiä.Vaikka olisi kuinka tekstiä.
 
Onko tuossa otsikon alla todellakin pakko lukea "aloittaja se-ja-se"? Luulisi pelkän nimimerkin lihavoituna riittävän.

Ja nopeasti vilkaistuani tätäkin viestiketjua olen huomaavinani, että aika harvaa uutta toimintoa edes käytetään tai ollaan kaivattu.

Kertaan vielä omia mielipiteitäni:
saapuneet viestit näkyvät selkeästi ja niihin pääsee näppärästi käsiksi
aloitusten kaiveleminen tietyltä sivulta on helpompaa (jos se nyt toimii...)
tekstin muokkaamisen näkyminen ja muokkaaja on hyvä asia

poistettu teksti ei katoa lainauksista, huono homma
lainausten editoimisen mahdollisuus on huono homma
jos voi lainata vain yhtä, pitäisi näkyä koko ketjun tiedot, esim. klo, nimimerkit
kursivointi ei näy lainauksissa, vaikka se on toisinaan oleellista
ylenmääräinen härpäkkeiden ja värien käyttö rasittaa ja vaikeuttaa lukemista
Facebook-hörhöilyt hemmettiin
päällekkäisten painikkeiden sijoittelua ja tarpeellisuutta pitäisi miettiä
nimimerkki on pystyttävä vaihtamaan
hymiöiden sijoittaminen pudotusvalikkoon on kökköä

(lisäilen tähän, kun jotain tulee mieleen)
Kommentoikaa muutkin.



ja ettei totuus unohtuisi:
Ole kaveripiirisi ensimmäinen, joka tykkää tästä
Olen samaa mieltä näistä kaikista. Erityisesti ärsyttää nuo kaikki fb:n liittyvät jutut: uskoisin, että suurin osa haluaa pitää palstailun ja fb:n erillään. Joo, eihän niitä ole pakko käyttää, mutta MIKSI fb pitää tunkea joka paikkaan? Seinä ja kaverilista, voi elämän kevät... Mitä virkaa kaverilistalla on keskustelupalstalla? Onko siitä jotain hyötyä vai mikä siinä on ideana? Voiko niiden kavereiden kanssa esim. chatata vai onko tarkoituksena vain kertoa kuka on kenenkin frendi? Ei siis tarvita enää "mukavin palstalainen" -avauksia? :D Ja like -nappi ehdottomasti pois; kuka ihme haluaa linkittää yksittäisiä keskusteluja jatkuvasti fb:n? Jos haluaa, niin onnistuihan se aiemminkin ilman mitään tykkäämisiä.

Erittäin surkeaa on myös tuo lainaus -homma: olisi hyvä, jos ainakin muutaman lainauksen saisi samaan ja TODELLA huonoa on, että lainauksia voi muokata.


:popcorn: Tuo on hyvä lisäys, kiitos siitä. :)
 
Järkyttävät värit, ottaa silmiin ja päätä alkaa jo särkemään, vaikka olen lukenut vain muutaman ketjun tän järjettömän hitauden takia.
Liikaa värejä, laatikoita yms. sälää joka haittaa lukemista.

Facebook on jo olemassa ei tästä tarvitse mitään chaissebookkia yrittää tehdä.
Keskustelufoorumi olisi ihan hyvä juttu. Nyt täällä se idea jää kaikken kivojen härpäkkeitten varjoon.
Hymiöt on erittäin epäkäytännölliset tossa alasveto valikossa.
Linkeistä aukeava sivu saisi aueta uuteen sivuun niin kuin ennenkin.
 
Khimaira
Näkyykö vanhalle palstalle laitettuja viestejä/ viestiketjuja enää mistään ?

Komppaan muutamaa muutakin: hymiöiden alasvetovalikko on epäkäytännöllinen ja muutenkin aika raskaasti toimii koko palsta. Tosin eiliseen nähden nopeammin.

Seurataan, vielä en ole valmis siirtymään av:lle :LOL:
 
"vieras"
Näkyykö vanhalle palstalle laitettuja viestejä/ viestiketjuja enää mistään ?

Komppaan muutamaa muutakin: hymiöiden alasvetovalikko on epäkäytännöllinen ja muutenkin aika raskaasti toimii koko palsta. Tosin eiliseen nähden nopeammin.

Seurataan, vielä en ole valmis siirtymään av:lle :LOL:
http://kaksplus.fi/sitemap/

Ei kuitenkaan laita linkkinä mutta tuossa sivun alalaidassa oikealla lukee arkisto.Klikkaa sitä ja sitten vaikka mitäs nyt.

Tai mitäs jos selailee noita sivunumeroita tuosta ylhäältä?


Liikaa hienouksia on keskustelupalstalla.
 

Yhteistyössä