Kallein joululahja lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Minkä hintainen on kallein yksittäinen lahja tänä jouluna lapselle? Paljonko menee omien lasten lahjoihin yhteensä?

Meillä esikoisen kallein lahja on noin 70€, yhteensä hänen lahjoihin menee noin 400€ (arvio), kuopuksen kallein lahja taitaa olla jotain 25€ luokkaa (1,5v.) ja hänen lahjoihin menee noin 150-200€.
 
"jaaha"
Mun ostamista kalleimmat noin 60e, vanhimmalle tytölle tuoksu, pojalle Ds peli ja nuoremmalle tytölle myös tuoksu ( ei ihan niin kallis ).
Mutta isältään saavat yhdet paketit ja niissä vanhin tyttö saa yli 200 e nappikset eli jalkapallokengät, toinen tyttö Guessin laukun yli 100e + jotain ja poika saa Wii pelin ja jotain.
 
040608
Pojille kalleimmat on n. 40€ traktorit, tytölle kallein taitaa olla 15€ hello kitty lego. Yhteensä lahjoihin menee... en ole laskenut kun olen ostellut niitä pitkin vuotta mut olisko 200-250€ aika lähellä?
 
näitä lahjaketjuja lueskellessa iskee järkytys. onko meidän perhe NÄIN köyhä. kyllä se oli tiedossa että ollaan nuoria ja palkat melko pienet, mutta ihan oikeesti. en mä ole elänyt tälläisessä maailmassa ollenkaan että lasten lahjoihin pistetään satoja euroja ja puolisoille ostetaan helposti kymmenenkin lahjaa
 
näitä lahjaketjuja lueskellessa iskee järkytys. onko meidän perhe NÄIN köyhä. kyllä se oli tiedossa että ollaan nuoria ja palkat melko pienet, mutta ihan oikeesti. en mä ole elänyt tälläisessä maailmassa ollenkaan että lasten lahjoihin pistetään satoja euroja ja puolisoille ostetaan helposti kymmenenkin lahjaa
sama täällä, huuli pyöreenä ihmettelen näitä summia :O tietysti jos olisi varaa...
 
en mä ole elänyt tälläisessä maailmassa ollenkaan että lasten lahjoihin pistetään satoja euroja ja puolisoille ostetaan helposti kymmenenkin lahjaa
Turha sitä on ihmetellä tai mielessään paheksua.
En usko että on niin paljon sidoksissa tulotasoon kuin siihen mihin on esim. omassa lapsuudessa tottunut. Toiset antaa pari lahjaa, toiset paljon enemmän.

Meillä on aina annettu paljon lahjoja ja sama perinne jatkunut omien lasten kanssa. Annetaan myös useampi huntti hyväntekeväisyyteen ja muuten elellään hyvinkin ekologisesti, jos näillä nyt saisi synninpäästön siitä että lahjotaan toisiamme jouluna:)
 
"vieras"
näitä lahjaketjuja lueskellessa iskee järkytys. onko meidän perhe NÄIN köyhä. kyllä se oli tiedossa että ollaan nuoria ja palkat melko pienet, mutta ihan oikeesti. en mä ole elänyt tälläisessä maailmassa ollenkaan että lasten lahjoihin pistetään satoja euroja ja puolisoille ostetaan helposti kymmenenkin lahjaa
Sitä mäkin oon kovasti ihmetellyt.
Mutta asiaan. Lapset (2) saa tänävuonna yhteisen lahjan jonka arvo tykötarpeineen on noin 300e. Siksi vain se yhteinen, koska on niin kallis, mutta niin hartaasti toivottu. Tosin lapsia muistaa sitten myös kummit ja muut sukulaiset.
Miehelle ostan jotain mikä maksaa alle 50e.
 
yhteisesti koko perheelle eli pääsääntöisesti muksuille ps3:nen pakettihintana 399 ja jos jaetaan muksujen ja miehen kesken ketkä sitä tulavaisuudessa käyttää eniten niin noin 100e/henkilö.
muita lahjoja en o ostanut. saavat kuitenkin isovanhemmilta/muutamalta sukulaiselta paketteja.
 
Viimeksi muokattu:
Turha sitä on ihmetellä tai mielessään paheksua.
En usko että on niin paljon sidoksissa tulotasoon kuin siihen mihin on esim. omassa lapsuudessa tottunut. Toiset antaa pari lahjaa, toiset paljon enemmän.

Meillä on aina annettu paljon lahjoja ja sama perinne jatkunut omien lasten kanssa. Annetaan myös useampi huntti hyväntekeväisyyteen ja muuten elellään hyvinkin ekologisesti, jos näillä nyt saisi synninpäästön siitä että lahjotaan toisiamme jouluna:)
juu en paheksu. ihmettelen.
ja myös ymmärrän sen että todella paljon sidoksissa siihen mihin on totuttu.
olen vaan lapsena kuvitellut että saan paljon lahjoja.:D eli tyytyväinen olen ainakin ollut.
meillä tosin kyllä sukulaiset ja ystäväperheet ovat aina ostaneet toisilleen jotain joten lahjojen määrä on kyllä ollut aivan tarpeeksi suuri ilman että vanhemmat ovat suuria määriä ostelleet.

niin no meillä siis taitaa olla kallein lahja omalle lapselle 15e. taisi tulla kummilapselle kalliimpi lahja kuin omalle. ja se taas johtuu siitä että tiedetään mitä kummilapsen vanhemmat ovat meidän lapselle ostaneet. tiedetään myös että tänä vuonna on odotettavissa aivan tarpeeksi lahjoja alle vuodenikäiselle vaikka emme ostaisi yhtään mitään. yhteensä on varmaan 40e mennyt.
 
Esikoisen kallein yksittäinen lahja on Nintendo Wii 160€, keskimmäisen kallein lienee Muumitalo 48€ ja vauvan kallein yksitäinen lahja, duplo peruspalikat maksoi 10€.

Pienille on kyllä useampi yhteislahja, joiden hinta pyörii noin 20-50€ välillä, mutta niitä en nyt tähän laittanut, kun ovat kerta yhteisiä.

Ei hajuakaan paljonko menee yhteensä rahaa.
 
meillä näin
Kallein yksittäinen on esikoisen digikamera (99 e). Keskimmäisen lahja maksaa noin 70 e (Brion junaratatarvikkeita) ja kuopuksen lahjasta ei ole vielä varmuutta. Yksi lahja/lapsi siis mutta saavat isovanhemmilta sitten lisää. Miehelleni en todellakaan osta mitään kallista enkä montaa lahjaa. Tilasin Väestöliitosta I love SamaRakas -pelin ja sillä mennään :) (25 e). Raha ei ole meillä kynnyskysymys, koska olemme kaiketi käsittääkseni hyvätuloisia. Haluan itse rajoittaa lasten saamien lahjojen määrää ja toisaalta en myös itse haluaisi antaa/saada mieheltäni kalliita lahjoja. Voin n.s hemmottelutuotteita ostaa itsekin.
 

Yhteistyössä