Kallon halkaisija (B-mitta) niskapoimu-ultran yhteydessä.

Tänään oli np-ultra, ja kaikki oli niinkuin pitääkin. Sikiön pääperämitta oli 51,5mm, mutta tuo kallon halkaisija "vain 16mm" (oli kyllä se kapeampi mitta, siis "korvien välin" suuntaan otettu). Minusta tuo vain kuulostaa aika pieneltä... (kätilö ei kyllä sanonut mitään, on vaan oma mielipiteeni). Mikä teillä muilla on ollut B-mitta näillä viikoilla?

Mulla siis nyt tuon tämänpäiväisen ultran mukaan rv11+6.

Kiitos kaikille, jotka viitsivät vastata!
 
Rv.lla 12+2 meillä pääperämitta oli 61mm ja Bi 18mm eli tuo on varmaan se kallon halkaisija. Ihan normaalit oli nuo mitat ja vastasivat kutakuinkin viikkoja, ainahan niissä saa pientä heittoa alla. Mulla Np-ultran teki alan lääkäri.

Ei tuo teidän vaavin päänmitta minusta piltään pieneltä vaikuta verrattuna tuohon CRL.n. Kaikki on varmaan ihan ok.
 
Mulla np tehty viikolla 13+3 ja sillon istumapituus 72,8 ja bm 25,8. Ja sillon sanottiin, että on vähän isokokosempi, mitä pitäs, mutta tässä raskausaikana näköjään vähän jarruttanu kasvua.. Eli sanottiin sillon, että kaikki hyvin! Kai ne olis siellä ultrassa sulle sanoneet, jos mitat olis liian pieniä!
 

Yhteistyössä