Kalsiumvalmiste 1-vuotiaalle

  • Viestiketjun aloittaja luustosta huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
luustosta huolissaan
Te, jotka annatte taaperoikäiselle lisäkalsiumia, niin minkä nimistä valmistetta annatte? Meillä poika (kohta 1 v.) saa kalsiumia vain rintamaidosta, sillä korvikkeista ja oikeasta maidosta menee vatsa löysälle (maitoallergiaa ei silti ole ainakaan vielä todettu). Neuvolalääkäri sanoi, että jos imetän, niin lapsi saa tarpeeksi kalsiumia, mutta itse hieman epäilen. Oma maitoni tuntuu vähentyneen huimasti viime aikoina enkä mä nyt muutenkaan voi ikuisesti imetystä jatkaa... Mitä kalsiumvalmistetta siis voi antaa tämän ikäiselle? Kysyin jo kerran apteekistakin, mutta kaikissa niissä valmisteissa, joita farmaseutti tarjosi, oli aspartaamia ja en sit uskaltanut vielä ottaa niistä mitään.
 
Annan samaa mitä syön itsekin eli Calcichewtä (tai miten toi nyt kirjoitetaankin). Leikkaan tabletin veitsellä neljään osaan ja annan tarpeen mukaan. Meillä menee joskus maitotuotteita, joskus ei ollenkaan. Poika osaa imeskellä/pureskella tabletin. Oikein odottaa sen saamista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 08:23 äippä kirjoitti:
Calsium-Sandoz on nimi ja on jauheena pussissa joka sekoitetaan nesteeseen. Apteekista ilman reseptiä
pitääpä meidänkin hakea tuota pojalle, minäkin kun olen ollut vähän huolissani tuosta kalkin saannista..

kiitos vinkistä. :flower: =)
 
alkuperäinen
Tuota Calcichew:ta se farmaseutti juuri tarjosi, mutta siinä on siis aspartaamia makeutusaineena... Onko aspartaami ok näin pienelle? Ja sit meille tarjottiin myös sellasta jauhemaista pienissä pusseissa olevaa kalkkivalmistetta, olisko ollut juuri tuo, minkä joku jo mainitsikin, mutta siinä luki, että "ei alle 4-vuotiaille". :eek:
 
Meillä oli kans alkuun tuota Calcichew'ta kun apteekista eka kerralla kysyin sopivaa valmistetta. Nyt kun kävin uudelleen, niin myyjä sanoi ettei aspartaami sisältöisiä oikein suositella. Mut ei syyksi sanonut muuta kuin että maha voi mennä löysälle. Meillä on nyt Puru-Calsor. Se on neutraalin makuinen (en oo ite kyllä edes maistanut) ja makeutusaineena mannitoli. Mulle sanoi tuosta "pussivalmisteesta" (nimi unohtui jo...) että lääkäri voi määrätä alle 4-vuotiaalle sopivan annoksen.
 
iltanen
Moi! Minäkään en halunnut antaa aspartaamipillereitä lapselle joka päivä. Meillä käytössä D-calsor, ja on niitä joku toinenkin merkki missä ei aspartaamia.

Kyllä apteekissa pitäis Pharmaca-Fennicaa osata lukea :whistle: Mutta toinen juttu on, että kaikissa purkeissa yleensä lukee, että 2-vuotiaasta alkaen. Usko nyt lääkäriä sen verran, ettet ennen imetyksen lopettamista vielä kalkkia alota.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.12.2006 klo 12:22 vieras kirjoitti:
Annan samaa mitä syön itsekin eli Calcichewtä (tai miten toi nyt kirjoitetaankin). Leikkaan tabletin veitsellä neljään osaan ja annan tarpeen mukaan. Meillä menee joskus maitotuotteita, joskus ei ollenkaan. Poika osaa imeskellä/pureskella tabletin. Oikein odottaa sen saamista.
Meillä samoin. Poika 1,5-vuotias ja kerran päivässä annan ½-1 tabl. Lisää aina haluaisi... :LOL: Taitavat olla niiiiiiiin hyviä. =)
 

Yhteistyössä