Kamala joulu tiedossa suvun kansssa

  • Viestiketjun aloittaja help!!!
  • Ensimmäinen viesti
help!!!
Meillä on ollut tapana viettää joulua koko suvun kesken, niin että on ollut me vanhemmat, sisarukset perheineen, isovanhemmat, meidän lapset.... Suku ei oo mitenkään kamalan iso mutta on meitä on 15. Tavataan ätini ja isän luona, eli siis minä ja mieheni, sisarukseni ja heidän puolisonsa ja meidän kaikkien lapset.
minun poika on vanhin kaikista lapsenlapsista 22.vuotias.
Poika ilmoitti sitten jo mummilleen että tuo seurustelukumppanin mukanaan ja mummista oli ihanaa se, mutta kun poikani kumppani on myös mies!!!
Kamalaa mennä nyt sinne kun ei aikuista ihmistä voi kieltää mutta apua sitä suvun reaktiota!!! Kiva sotkea joulu kaikkien shokilla. Itse sulatellut asiaa jo pitkään, mutta veljeni, siskoni eikä varmasti isäni ikinä ymmärrä asiaa. Miten takoa pojalleni järkeä päähän ettei tuo kumppaniaan mukaan? Miten voisin olla kohtelias ja estää tämän?
En häpeä poikaani mutta muu suku ei ole vielä valmis tähän. surettaa jo pojan puolesta jos muut ovat ilkeitä hänelle ja hänen kumppanilleen!!!!
 
"vieras"
Kannattaakohan tuollaisten ilkeiden ihmisten kanssa viettää joulua. Toisaalta vastaanotto voi olla ihan hyväkin. Tietääkö mummi, että kumppani on mies? Jospa soitat jo huomenna näille kaikille tulijoille ja kerrot niin kukaan ei sitten yllätyttyään möläytä mitään kummallista ja töykeää.
 
"minni"
No eikö asiasta kannata "varoittaa" etukäteen? Ei varmaan oo viisasta jättää asiaa jouluaattoon, vai mitä? Surullista kyllä, kaikki ihmiset ei osaa sivistyneesti suhtautua asiaan ja jos soku konflikti tulee niin sitten on kaikkien joulu pilalla.

Luulen kyllä että tää on provo.
 
"vieras"
Kerrot asiasta sivulle etukäteen, jos se on jollekkin ongelma niin omapa on ongelmansa. Vaikka ois "vanhempaa väkeä" niin se nyt vaan ei oikeuta idioottimaiseen käytökseen. Mieltä voi olla mitä tykkää mutta mölyt mahaan.

Ja selvästi sunkin täytyy vielä työstää asiaa, selvästi häpeät sitä.
 
vierasd
poikani hyväksyn täysin mutt kun en ole varma tästä vanhemmasta väestä!!! Pojalle vihjasin asiaasta jo aiemmin mutta hän haluaa silti tulla, ei ymmärrä tilannetta.....
Minulle vihjailu ei kertoisi siitä että tilanteeni olisi ymmärretty. Kiusallani voisin pilata vanhempien joulun, lapsellista se ehkä olisi jos kostoksi haluaisin pilata jonkun asiaan kuulumattomankin joulun (varoittamatta siitä etukäteen).
 
poikani hyväksyn täysin mutt kun en ole varma tästä vanhemmasta väestä!!! Pojalle vihjasin asiaasta jo aiemmin mutta hän haluaa silti tulla, ei ymmärrä tilannetta.....
Luulisi, että nykyään vanhempikin väki ymmärtää, jos edes telkkaria vähän kattoo. Nykyään homous on ihan normaalia. Mikset ole kertonut aiemmin poikasi puolisosta? Ei olisi tätäkään ongelmaa. Jos sulla on ollut sulattelemista asian kanssa kauan, niin uskon, että kuvittelet sukusi reaktion vähän turhan pahaksi. Ihan varmasti hämmästyvät, jos ovat kuvitelleet poikasi tuovan vaimonsa mukanaan, mutta hämmästys ei ole paha asia.

Olen sen verran nuorta sukupolvea, että ei voi mitään, mutta en tiedä mitään yhtä "söpöä" kun kaksi miestä yhdessä. Olisin niin onnellinen jos sukuun tulisi yksi pari, mutta ei ainakaan vielä ole. Adam lambert ja Sauli Koskinen :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Gamab
Kannattaisiko ensin vaikka kertoa asiasta sukulaisille. Ei sitä voi ikinä tietää miten oikeasti suhtautuvat. Joku homokammoinenkin voi suhtautua neutraalimmin asiaan kun kyseessä on oma lähisukulainen. Mitä veikkaat, kuinka paljon mahtaa oma asenteesi nyt vaikuttaa asiaan? Hyväksyt varmaankin lapsesi suuntautumisen mutta häpeätkö asiaa silti? Nolottaisiko SINUA siellä kylässä jos lapsesi toisi kumppaninsa mukanaan?
 
W.S
En oikein tajua, miten homous tähän ongelmaan liittyy? Meillä on niin ikivanhojen tapojen kyllästämä suku, ettei yhdenkään lapsen seurustelukumppanin debyytti jouluna ilahduttaisi ketään. Uusi tyyppi kierrätetään esittelemässä ihan muulloin, joten poikasi on vähän ajattelematon. Hän varastaa koko shown ja ilmeisesti lapsellisuuksissaan odottaa kaikkien olevan innoissaan, josta sitten loukkaantuu kun ei ollakaan. Minusta hän käyttää homoutta hyväkseen saadakseen tahtonsa läpi, joten mieti asiaa siltäkin kannalta jos kumppani olisi joku tyttö. Tykkäisikö sukusi siitäkään esittelystä?

Homojen asema ei todellakaan ole niin surkea kuin yleensä ajatellaan. Alan olemaan kyllästynyt tähän ainaiseen lallatukseen sateenkaariväen säälimisestä kun kukaan täysjärkinen ei heitä miksikään erityiseksi edes koe. Ja siinä missä joku taivastelee homoja toinen taivastelee lävistyksiä. Aina niitä riittää, mutta aina ei tartte olla sitä omaansa niin esittelemässäkään. Huomaavaisuus koskee jokaista osapuolta.

Lopeta siis surkuttelemasta ja käytä järkeäsi. Jos poikasi ei hyväksy sinun ajatuksiasi järjestelyistä on ehkä hänenkin aika oppia, ettei elämä suju niin kuin hän tahtoo joka kerta. Se, että varoittelisit sukulaisiasi on hölmöä. Ikään kuin voisit lastasi elämältä suojella. Itse hän siitä vastuun saa kantaa, jos kerran saa päänsä pitää
 
"vieras"
No jos itsekin käyttäydyt, kuin pelokas koira, niin totisesti saat aikaan pelkäämäsi reaktion. Menet sinne leuka pystyssä ja jos joku moukkamaisesti alkaa naljailla tai haukkua, niin se on sinun tehtäväsi puolustaa poikaasi edelleen leuka pystyssä ja sanoa suvulle suorat sanat. Ja voitte poistua sitten yhdessä, jos alkaa tulla liian tiukka tilanne. Yhdessä sen takia, että muut huomaa, että sinä olet poikasi "puolella" ja muidenkin on hyväksyttävä poikasi homous. Mutta taitaa olla vielä sinullakin jokin "ongelma" asian suhteen, kun olet noin pessimistinen? Voithan toki pyytää, että pojat eivät ala nuoleskella tai hempeillä vielä ensimmäisellä sukutapaamisella, vaan käyttäytyvät fiksusti, niin ehkä sukukin sulattaa paremmin? Eli jos se läheinen kanssakäyminen on se, mikä sukua eniten "ällöttää". niin pojat antaisvat "pehmeän laksun" tottua ajatukseen? Tai sitten tosiaan soittelet etukäteen sukulaisille, mutta sekin voidaan tulkita niin, ettet itsekään ole vielä sinut asian kanssa.
 
Miksi äitin pitäisi aikuisen miehen asioista huudella suvulle etukäteen? Jos pitää ilmoitella etukäteen niin eikö aikuinen mies nyt voi mummilleen sanoa ihan ite?

Miksi olet myös itse pitänyt asian salassa jos olet jo pitempään asiasta tiennyt.
Ei meidän suvussa ainakaan minään pysy salassa kovin pitkään ;)
Mutta ehkä me ollaan poikkeus muista.

Muoks vähän ristiriitainen viesti. Siis miksi pitää "varoittaa" ja miksi asiasta ei ole voinut puhua "normaalisti" jo aikaisemmin.

Mutta en mä silti ymmärrä mikä tässä asiassa on se mikä tekee joulusta kamalan ?
Muu kuin oma asenteesi.
Oleta että kaikki menee hyvin niin luultavasti meneekin.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä