kamala lapsi!

  • Viestiketjun aloittaja kamala
  • Ensimmäinen viesti
kamala
Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
:whistle: Meillä täällä yks "kamala" 5v puri aamulla siskoaan... Sulla taitaa olla yksi lapsi, kuulostaa siltä.
miten minun lapsi lukumääräni tähän asiaan liittyy. minulla on 3 lasta ja kaikki ymmärtävät, ettei toisia purra!
 
normaalia
Päiväkodissa on molempien lasten aloittaessa varoiteltu etukäteen, että saattaa tulla toisten puremaksi alussa. Pureminen on aika normaali tapa lapselle osoittaa mustasukkaisuutta.
 
siiri
Jep, toisilla on kamalia lapsia.

Joillain lapsilla jopa viiraa päästää.

Joillain vanehmmilla viiraa päästä.

Toivottavasti lapsi saa siirron erityisryhmään, jos puremista tapahtuu useinkin.
 
Meillä näin
Tääläpäin on päiväkodissa yksi todella villi lapsi joka on päivittäin jäähyllä ja ilman jälkiruokaa.
Puree kaikkia ketkä tulee lähelle, vetää hiuksista ja sylkee kasvoille.
Minä oon sanonut lapsilleni että purkaa takaisin niin kovaa kun lähtee ja jos sylkee niin saa repiä hiuksista.
Tän pojan kotiin laitettu pestäväksi monet kerrat pyykiä.
Tahallaan heittää ruokaa ja kippaa vieruskaverin syliin lautasensa.
Pojalla ikää 4v5kk. Mun mielestä tuossa iässä pitäis olla käytöstapoja.
Viime viikolla meijän 5v tyttö oli vetänyt hiuksista ja jäänyt muutama hiuksi käteen.
Pojan vanhemmat ottivat asian niin vakavaksi heti kun heidän pojalleen tapahtu että mennään perjantaina päiväkotiin selvittään asiaa.
Outoa ja lapsellista.
juu ja meillä on neljä lasta ettei ole siitä kiinni ettenkö ymmärrä että on lapsi,mutta jokaikinen päivä sama.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan kamala äiti, jos ei ymmärrä lasten käyttäytymistapoja.
sinäkö tarkoitat, että on aivan normaalia jos lapsi puree! ei todellakaan ole!
Onpas.
Se on täysin normaalia. Muttei hyväksyttävää. Ihan yhtä normaalia kuin se, että 4 v lapsi joskus lyö, tönäisee, näyttää kieltä, tms. Tuhmaa, muttei epänormaalia.
(rajansa toki kaikella; kirjoituksestasi ei selviä, tapahtuuko tätä sata kertaa päivässä, vai kenties kerran viikossa)
 
tampereella
Tampereella on amurissa päiväkoti josta erotetaan lapsi jos puree kerran varottamisen jälkeen.
Päiväkotiin sijoitettu sekä ihan meitä tavis pulliaisia että siirtolaisia että pakolaisia.
Rokotukset osalla vasta harkinnassa ja seuraamukset voi olla kovat jos purijalla on viruksia.
 
kamala
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
taas on joku loistokasvattaja tullut palstalle. Ja ei, mun lapset ei ole purreet kuin toisiaan muutaman kerran ja sitten uskoneet että niin ei tehdä. Tempperamenteissa on eroja ja komennot unohtuu kun mieli kuohahtaa.
minun mielestä jokaiselle lapselle täytyy vanhempien opettaa käytöstavat. Okei jos sinun mielestä sellainen on loistokasvattaja, minun mielestä tämä on ihan normaali asia. eikä mitenkään erityinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
taas on joku loistokasvattaja tullut palstalle. Ja ei, mun lapset ei ole purreet kuin toisiaan muutaman kerran ja sitten uskoneet että niin ei tehdä. Tempperamenteissa on eroja ja komennot unohtuu kun mieli kuohahtaa.
minun mielestä jokaiselle lapselle täytyy vanhempien opettaa käytöstavat. Okei jos sinun mielestä sellainen on loistokasvattaja, minun mielestä tämä on ihan normaali asia. eikä mitenkään erityinen.
edelleen sanon että kaikki lapset ei ole samanlaisia. jos sun kullannuppus olisi "hankala" et olisi täällä arvostelemassa toisten lapsia. Puremiseen pitää aina puuttua heti ja joka kerta, mutta valitettavasti se ei aina auta kovin äkkiä. Usein lapsi puree hoidossa mutta ei kotona tai sitten toisinpäin. Kavatuksella ei ole asian kanssa sinänsä mitään tekemistä. *muoks* nää on samoja asioita kuin ne että lapsi retkahtaa huumeisiin tai saa muita käytöshäiriöitä vaikka on "hyvästä perheestä"
 
kamala
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan kamala äiti, jos ei ymmärrä lasten käyttäytymistapoja.
sinäkö tarkoitat, että on aivan normaalia jos lapsi puree! ei todellakaan ole!
Onpas.
Se on täysin normaalia. Muttei hyväksyttävää. Ihan yhtä normaalia kuin se, että 4 v lapsi joskus lyö, tönäisee, näyttää kieltä, tms. Tuhmaa, muttei epänormaalia.
(rajansa toki kaikella; kirjoituksestasi ei selviä, tapahtuuko tätä sata kertaa päivässä, vai kenties kerran viikossa)
minun mielestä ei voi rinnastaa puremista, kielen näyttämiseen tai pieneen tönimiseen. on aivan eri asia satuttaa toista lasta puremalla! toki kielen näyttäminen ja töniminen on kanssa kiellettyä.
 
Kahdesti äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin:
Tääläpäin on päiväkodissa yksi todella villi lapsi joka on päivittäin jäähyllä ja ilman jälkiruokaa.
Puree kaikkia ketkä tulee lähelle, vetää hiuksista ja sylkee kasvoille.
Minä oon sanonut lapsilleni että purkaa takaisin niin kovaa kun lähtee ja jos sylkee niin saa repiä hiuksista.
Tän pojan kotiin laitettu pestäväksi monet kerrat pyykiä.
Tahallaan heittää ruokaa ja kippaa vieruskaverin syliin lautasensa.
Pojalla ikää 4v5kk. Mun mielestä tuossa iässä pitäis olla käytöstapoja.
Viime viikolla meijän 5v tyttö oli vetänyt hiuksista ja jäänyt muutama hiuksi käteen.
Pojan vanhemmat ottivat asian niin vakavaksi heti kun heidän pojalleen tapahtu että mennään perjantaina päiväkotiin selvittään asiaa.
Outoa ja lapsellista.
juu ja meillä on neljä lasta ettei ole siitä kiinni ettenkö ymmärrä että on lapsi,mutta jokaikinen päivä sama.

Meillä on muksujen kans sääntö numero yksi ettei ketään lyödä tai purra.
Hyvin on mennyt perille vaikka ipanat on 4v ja 6v.
Kuitenkin jos joku tulee puremaan niin saa purra niin kovaa takasin ettei tule toista kertaa yrittämään. Näillä mennään ennen kun löytyy parempi ratkaisu :p
 
kamala
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja kamala:
Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
taas on joku loistokasvattaja tullut palstalle. Ja ei, mun lapset ei ole purreet kuin toisiaan muutaman kerran ja sitten uskoneet että niin ei tehdä. Tempperamenteissa on eroja ja komennot unohtuu kun mieli kuohahtaa.
minun mielestä jokaiselle lapselle täytyy vanhempien opettaa käytöstavat. Okei jos sinun mielestä sellainen on loistokasvattaja, minun mielestä tämä on ihan normaali asia. eikä mitenkään erityinen.
edelleen sanon että kaikki lapset ei ole samanlaisia. jos sun kullannuppus olisi "hankala" et olisi täällä arvostelemassa toisten lapsia. Puremiseen pitää aina puuttua heti ja joka kerta, mutta valitettavasti se ei aina auta kovin äkkiä. Usein lapsi puree hoidossa mutta ei kotona tai sitten toisinpäin. Kavatuksella ei ole asian kanssa sinänsä mitään tekemistä.
Kaikki lapset ei tietenkään ole samanlaisia. minä en jaottele lapsia hankaliin ja helppoihin. mistä tiedät onko minun lapseni helppoja? miten itse jaottelet lapsia. kasvatuksella nimen omaan on asian kanssa tekemistä. kotona opitaan käyttäytymisen aakkoset.
 
Kantapään kautta jos ei muuten
Alkuperäinen kirjoittaja Kahdesti äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä näin:
Tääläpäin on päiväkodissa yksi todella villi lapsi joka on päivittäin jäähyllä ja ilman jälkiruokaa.
Puree kaikkia ketkä tulee lähelle, vetää hiuksista ja sylkee kasvoille.
Minä oon sanonut lapsilleni että purkaa takaisin niin kovaa kun lähtee ja jos sylkee niin saa repiä hiuksista.
Tän pojan kotiin laitettu pestäväksi monet kerrat pyykiä.
Tahallaan heittää ruokaa ja kippaa vieruskaverin syliin lautasensa.
Pojalla ikää 4v5kk. Mun mielestä tuossa iässä pitäis olla käytöstapoja.
Viime viikolla meijän 5v tyttö oli vetänyt hiuksista ja jäänyt muutama hiuksi käteen.
Pojan vanhemmat ottivat asian niin vakavaksi heti kun heidän pojalleen tapahtu että mennään perjantaina päiväkotiin selvittään asiaa.
Outoa ja lapsellista.
juu ja meillä on neljä lasta ettei ole siitä kiinni ettenkö ymmärrä että on lapsi,mutta jokaikinen päivä sama.

Meillä on muksujen kans sääntö numero yksi ettei ketään lyödä tai purra.
Hyvin on mennyt perille vaikka ipanat on 4v ja 6v.
Kuitenkin jos joku tulee puremaan niin saa purra niin kovaa takasin ettei tule toista kertaa yrittämään. Näillä mennään ennen kun löytyy parempi ratkaisu :p
Samalla periaatteella täälä. Kerran poika tuli kotio verta valuvan käden kans kun hiekkalaatikolla tullut riitaa. Niin mentiin pojan kans kaksin katsomaan kuka puri. Poika sai purra takas niin kauan että toinen henkeä haukko ja sai haavan aikaseksi. Ketään ei purra ja jos purraan niin siitä kanssa opitaan.
 
vieras
jäin ihmettelemään näitä vastauksia, jossa opetetaan lapsia puremaan takaisin? jos lapselle opetetaan ettei saa purra, niin miten saa sitten kuitenkin takaisin purra jos toinen sen ensin aloittaa? jotenkin ei mene mun nuppiini tämä.
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jäin ihmettelemään näitä vastauksia, jossa opetetaan lapsia puremaan takaisin? jos lapselle opetetaan ettei saa purra, niin miten saa sitten kuitenkin takaisin purra jos toinen sen ensin aloittaa? jotenkin ei mene mun nuppiini tämä.
Koska meillä purraan takasin niin kovaa ettei mene kuukauteen taas koskemaan kun muistaa kivun.
Tottakai itseensä pitää puollustaa eikä jäädä vaan seisomaan. Silloin on kostonkierre alkanut ja huomaa että voi purra usein kun toinen ei tee mitään.
 
voi jee
Ihana huomata ,että on muitakin hitaasti oppivia lapsia ;) Minun ipanat myös huutaa , raapii, tönii, tappelee ja nuorin kolme vee satunnaisesti myös puree. Onneksi on vielä kesä aikaa opetella tavoille ku sitten syksyllä alkaa päiväkoti ura.
Heillä tunteet ovat aivan luettavissa ja reaktiot niin iloon ja onneen kuin suruun, vihaan ja katkeruuteen helposti näkyvät.Eikä nuo vielä aina osaa hillitä itseään.Jos ne on ilosii niin ne tulee halaa ja suukottaa.Jos taas kiukuttaa niin milon lentää lelu, millon huitastaan ja joskus käytetään hampaita...
 
x
Alkuperäinen kirjoittaja Kantapään kautta jos ei muuten:
Samalla periaatteella täälä. Kerran poika tuli kotio verta valuvan käden kans kun hiekkalaatikolla tullut riitaa. Niin mentiin pojan kans kaksin katsomaan kuka puri. Poika sai purra takas niin kauan että toinen henkeä haukko ja sai haavan aikaseksi. Ketään ei purra ja jos purraan niin siitä kanssa opitaan.
Et ole tosissasi! Onko sinusta toisen pureminen kiellettyä muulloin, paitsi silloin jos toinen on purrut ensiksi? Mieti mitä tällä opetat lapsellesi: "jos sinulle tehdään jotain, niin sinulla on oikeus tehdä kostoksi mitä tahansa takaisin". Totta h****ssä pureminen on kaikilta kiellettyä, mutta muilla konsteilla tämä asia pitää lasten päähän takoa. Uskomatonta! Ajattele, jos toinen lapsi saa sinun lapsesi puremasta esim. pahan infektion tms. Mites sitten menetellään?
 

Yhteistyössä