Kamala väsymys

Olen nyt raskausviikolla 21. Mua on alkanut väsyttämään ihan kamalasti ja siitä syystä ilmenee sitten jopa itkuisuutta entistä enemmän. Pari kolme ekaa työpäivää jaksaa jotenkuten, mut sitten taas väsymys alkaa käydä niin ylivoimaiseksi ettei jaksaisi mitään. Mahtaakohan tuohon väsymykseen vaikuttaa sekin kun stressaan ja hermoilen töistä. Jo ensimmäisen vapaapäivän aikanakin alkaa ajatukset harhailla työasioihin ja vapaat menee pilalle kun hermoilen taas parin päivän päästä alkavista töistä. :( Onko tällainen vauvan kannalta aivan terveellistä? Onko jollain muulla samantapaista stressiä tms? Miten tässä tilanteessa olisi viisainta toimia?
Toivottavasti joku teistä osaisi edes hieman auttaa asiassa. Olisin todella kiitollinen! :)
 
Ötökkä!

Ihan saman ongelman kanssa painitaan täälläkin. Olen nyt r-viikolla 20 ja tämä alkoi jo kolmisen viikkoa sitten. Olin tuossa viikon jo saikullakin ja nukuin vaan väsymystäni pois. Luulen, että se mainitsemasi itkuisuus tulee ihan sen väsymyksen kylkiäisenä kun ei vaan jaksa keskittyä kaikkeen ja hoitaa asioita samalla lailla kuin yleensä.

Ja ei, tämä ei todellakaan ole vauvalle terveellistä, sinunkin täytyy yrittää levätä ja rauhoittaa niitä ajatuksia, koska muuten olet pian saikulla ja sitten vasta ottaakin päähän, kun omat työt ovat muiden niskassa. Vaikka niinhän sen kuuluu mennäkin, kyllä ne terveet vauvamahattomat siellä pärjää vaikka itse joutuisit jäämään kotiin.

Tarkkaile omaa vointiasi ja mene lääkärille, jos olosi vielä huononee. Ja jätä se ylenmääräinen velvollisuudentunto romukoppan: sulla on nyt velvollisuus vain huolehtia itsestäsi ja vauvastasi.

Koitetaan jaksaa =)
 
Mulla loppui pahoinvointi viikolla 18 ja luulin sen jälkeen elämän hymyilevän, mutta tulikin vain itkettyä päivästä toiseen. Neuvolasta opastivat mielenterveystoimistoon, mistä sain luvan jatkaa jo aiemmin hyväksi kokemaani mielialalääkettä. Olo muuttui muutamassa päivässä niin, että perhekin sen huomasi. Olin aina vain kuullut puhuttavan synnytyksen jälkeisestä masennuksesta, mutta huomasin, että yhtä paljon on myös raskauden aikaista masennusta. Apua kannattaa hakea, jos tilanne ei helpota.

lutuliini ja tuupe 34+4
 

Yhteistyössä