Kannattaa varoa, mitä toivoo

Ootteko huomanneet, että kannattaa varoa mitä toivoo?

Itsellä ainakin on useampi toive toteutunut. Tosin ei ihan niin hyvin kuin toivoi.

Esimerkiksi toivoin usein, että pikkuveljeni osaisi sanoa vastaan, eikä ottaisi kaikkea paskaa niskaan. Nykyään hän sitten on ihan mahdoton vastaansanoja ja kaiken pitäisi mennä niinkuin hän haluaa...

Usein myös toivoin, että siskoni ei puhuisi mm. minun yksityisistä ja intiimeistä asioista puolitutuille. Ja muutenkin miettisi vähän mitä suustaan päästää. Nykyään hän on melko hiljainen ja masentunut, eikä oikein osaa toimia ihmisten kanssa. Jotenkin pelkää sosiaalisia tilanteita...

Ja itse toivoin, että tulisin raskaaksi. Joka kerta seksin jälkeen oikein hartaasti toivoin. Sitten eräs kaverini tuli raskaaksi ja itse aloin miettiä, että en haluakkaan sitä... Eipä siitä mennyt kuin muutama kuukausi ja olin itsekkin raskaana. Tosin nyt asia on ihan eri, kun vauva on syntynyt. Silloin en olisi millään halunnut lasta.

Että semmosta. Luultavasti asiat on ihan sattumaa, mutta pistää silti miettimään...

Tosin esim. lottovoittoa ei ole näkynyt, vaikka melkein joka viikko sitä toivon. Ehkä kannattaisi olla toivomatta... Tiedä, mitä siitä sitten seuraisi....
 

Yhteistyössä