Kannattaako meidän myydä asuntomme NYT??

Eli halu toiselle paikkakunnalle (lue:kaupunkiin, POIS maalta) on niin suuri, että ollaan miehen kanssa ajateltu pistää tää osake myyntiin... Mutta onko tällä hetkellä järkevää myydä?

Laitoin äsken opkk:n välittäjälle (samalle jolta ostettiin tämä) sellaisen ilmainen välittäjäarvio-pyynnön.

Mitä nyt oon seuraillu tämän alueen rivareiden pyyntejä niin saataisiin tästä sellainen 90 000-100 000€... Itse myytäisiin... Ollaan ostettu tämä lokakuussa -09 83 000:lla eurolla. Tiedän, että jouduttaisiin maksamaan se myyntivoittovero, mutta tuntuu, että se on pieni raha siitä, että pääsee pois täältä... :headwall:
Ollaan myös remontoitu tää asunto ja piha totaalisesti.

Me muutettaisiin vuokralle ja myytäisiin autokin pois! :D
(auto on velaton). Meille jäis kyllä silti velkaa sellainen 30 000....

Onko järkeä??? :confused:
 
"vieras"
[QUOTE="mä";21891376]mitä vähemmän velkaa niin aina sen parempi[/QUOTE]
No ei se ihan niin ole. Vuokralla asuminen on aina tappiota. Mutta miksi teille jää velkaa, vaikka myytte sen pois? Eikö silloin pitäisi jäädä plussan puolelle vai onko muita lainoja?
 
En ymmärrä noista verojutuista mitään, mut jos se vero on iso niin olisko mahdollista ensin vuokrata se asunto eteenpäin ja sitten vasta myöhemmin pistää myyntiin? Monet ainakin tuntuvat tekevän näin, just yksikin tuttu muutti määräaikaisesti asumaan asuntoon jonka omistaja aikoo myydä sen ensi vuonna pois.
 
No se ei poista sitä vero-ongelmaa sillä tässä asunnossa pitäisi asua sen 2 vuotta yhtäjaksoisesti että sitä veroa ei joutuisi maksamaan. Se vero on 28% myyntivoitosta eli jos myisimme tämän 100 000:lla eurolla niin joutuisimme maksamaan veroa 4760€. Eli 100 000-83 00= 17 000. Siitä 28% = 4760€.
 
"vieras"

Yhteistyössä