Kannattaakohan c:n papereilla unohtaa yliopistoon pyrkiminen??

  • Viestiketjun aloittaja urbo
  • Ensimmäinen viesti
urbo
Eli auttaako edes huippumenestyminen pääsykokeissa, jos pisteet tokarin vuoksi jää alas? Tietty vaikuttaa, mihin aikoo hakea. Mutta noin yleisesti ottaen, jos joku osais sanoa?
 
"vieras"
Siis suurimpaan osaan yliopistojen koulutusohjelmia otetaan porukkaa sisään myös pelkän pääsykokeen perusteella. Eli se on ihan yks hailee, mitä olet saanut arvosanoiksi.
 
maisteri maisteri
Mulla mota tuttavaa, jotka pääseet B:n papruilla ja taitaa joukossa olla joku A:n papruillakin päässyt. Ihan siis sellaisiinkin aineisiin, joihin pääsee jotain 5- 10% pääsykokeissa kävijoistä. Kun lukee pääsykoekirjat hyvin niin siinähän se.
 
jepjep!
yliopistossa ollaan, kirjotustulokset oli b, c, c, c, m. kirjotustulokseni on kyllä muihin luokkakavereihin verrattuna aika heikot, mutta menestyn kuitenki näissä opinnoissa vähän keskimäärästä paremmin. johtunee motivaatiosta...
 
retroäitee
No höpö höpö, älä missään tapauksessa unohda. Mulla c:n paperit tai oikeastaan vähän alle ja aion pyrkiä. Viime keväänä pyrin ja jäin kahden pisteen päähän, uutta yritystä nyt. Riippuu ihan opiskelumotivaatiosta joka itselläni on ainakin kasvanut sitten lukioaikojen, ja mulla lukiosta yli kymmenen vuotta. Lue ahkerasti!
 
jepjep!
pääsykoerajat on eri kaupungeissa aika vaihtelevat, eli jos joku ala ihan tosissaa kiinnostaa ni kannattaa panostaa nii paljon ku vaa mahollista (valmennuskurssitki on tosi hyviä jos vaa onnistuu taloudellisesti) ja mennä sieltä missä aita on matalin :D
 
"psykologi"
Itse hain aikoinani c:n papruilla ja pääsin pääsykokeiden kautta. lukea kyllä piti! viime vuonna hain kauppakorkeaan (hki) ja paperit samat c:t. Sisällä ollaan ja taas pääsin pääsykoemenestyksen perusteella. Lukea kyllä saa, sen lupaan! Itse luin viime vuonna joulukuun alusta kesäkuun olikse 15.6. asti, jolloin oli pääsykokeet.

On mahdollista! Multa sujunut jo kahdesti!
 
"vieras"
[QUOTE="psykologi";22919049]Lukea kyllä saa, sen lupaan! Itse luin viime vuonna joulukuun alusta kesäkuun olikse 15.6. asti, jolloin oli pääsykokeet.
[/QUOTE]

No jaa, se vähän riippuu. Itse tosiaan a:n papereilla pääsin yliopistoon sisään. Itse en kyllä oman alani pääsykokeeseen lukenut kuin vain muutamana iltana ennen koetta ja kokeessa oli ainakin yksi sellainen tehtävä, josta en ymmärtänyt yhtään mitään. Silti pääsin sisään.
 
"vieras"
Mulla oli m, c,c, b,b,a ja juuri valmistuin maisteriksi. Tosin yritin ammattikorkeisiin, mutta sinne vaikutti numerot niin en päässyt mihinkään. Pelkillä pääsykokeilla sitten yliopistoon ja onnellinen oon :)
 
"alliina"
[QUOTE="vieras";22920254]Mulla oli m, c,c, b,b,a ja juuri valmistuin maisteriksi. Tosin yritin ammattikorkeisiin, mutta sinne vaikutti numerot niin en päässyt mihinkään. Pelkillä pääsykokeilla sitten yliopistoon ja onnellinen oon :)[/QUOTE]

MItä tästä opimme? ne jotka eivät pääse ammattikorkeaan hakee sit yliopistoon, itsellä tosin samat suunnitelmat :D
 
"vieras"
Höh, muistin väärin, siis mulla oli m, c,c, b,a ja a. Yhtä kaikki, yliopisto oli ainoa mahdollisuus kun ammattikorkeisiin en päässyt mihinkään ja hain niihin sentään paljon.
 
vierailija
Ukkoni on juristi ja ylppäripaperit taisi olla B:n luokkaa ja nyt johtavasssa asemassa.
Pääsykokeet merkitsee ei ne paperit.
Ymmärtääkseni oikis on ihan oma taiteenlajinsa ja turha katsoa lukio papereita, kun ei lukiossa ole suoraan oikeustieteelliseen ohjaavia kursseja kuin yksi ja se on yhteiskuntaopin lakitieto, joka ei ole kovin kaksinen. Oikis on siis itsestään kiinni ja kova homma kun on sen käynyt ja menestynyt!
 

Yhteistyössä