Kantaako teidän lapset puhelinta kotona koko ajan mukana? saavatko käyttää koko ajan?

  • Viestiketjun aloittaja älyelämää
  • Ensimmäinen viesti
älyelämää
Mua on alkanut häiritsemään kun lapsella on puhelin koko ajan käsissä ja kuljettaa sitä minne kotona meneekin. Pienemmät sisaruksetkin kiinnostuu tuijottamaan olan yli ja unohtuvat siihen. Olen miettinyt että ohjaisin lasta katsomaan puhelintaan pidemmät ajat omassa huoneessa, jos se kannustaisi lasta jättämään puhelimen sinne ja tulemaan muiden seuraan kun alkaa kyllästyttämään. Miten paljon puhelimen koti käyttöä saa rajoittaa ettei mene liian pitkälle?
 
vierailija
Mua on alkanut häiritsemään kun lapsella on puhelin koko ajan käsissä ja kuljettaa sitä minne kotona meneekin. Pienemmät sisaruksetkin kiinnostuu tuijottamaan olan yli ja unohtuvat siihen. Olen miettinyt että ohjaisin lasta katsomaan puhelintaan pidemmät ajat omassa huoneessa, jos se kannustaisi lasta jättämään puhelimen sinne ja tulemaan muiden seuraan kun alkaa kyllästyttämään. Miten paljon puhelimen koti käyttöä saa rajoittaa ettei mene liian pitkälle?
Ei ne puhelinta tarvitse, varsinkaan kotona. Oliko sulla puhelin saman ikäisenä?
 
älyelämää
Ei ne puhelinta tarvitse, varsinkaan kotona. Oliko sulla puhelin saman ikäisenä?
No ei mun mielestä tarvitsekaan. Mies sanoo että se on jonkun sortin kyyläämistä jos on koko ajan sanomassa että puhelin pois tai ohjaa käyttämään omaan huoneeseen. Yritin just sitä sanoa että lapsen ei tarvitse olla mikään puhelimen jatke mutta ilmeisesti on liian tiukkis jos rajoittaa...mies ei kuulema jaksa kytätä. Eikä häntä haittaa. Itse tuppaan miettimään asioita lapsen kannalta, mikä hänelle on hyväksi... enkä sen, jaksanko pitää asiasta huolen vai en...
 
vierailija
No ei mun mielestä tarvitsekaan. Mies sanoo että se on jonkun sortin kyyläämistä jos on koko ajan sanomassa että puhelin pois tai ohjaa käyttämään omaan huoneeseen. Yritin just sitä sanoa että lapsen ei tarvitse olla mikään puhelimen jatke mutta ilmeisesti on liian tiukkis jos rajoittaa...mies ei kuulema jaksa kytätä. Eikä häntä haittaa. Itse tuppaan miettimään asioita lapsen kannalta, mikä hänelle on hyväksi... enkä sen, jaksanko pitää asiasta huolen vai en...
Pääasia on, että olette molemmat samaa mieltä. Ei niin, että toinen sanoo sitä ja toinen tota.
 
vierailijailona
Mua on alkanut häiritsemään kun lapsella on puhelin koko ajan käsissä ja kuljettaa sitä minne kotona meneekin. Pienemmät sisaruksetkin kiinnostuu tuijottamaan olan yli ja unohtuvat siihen. Olen miettinyt että ohjaisin lasta katsomaan puhelintaan pidemmät ajat omassa huoneessa, jos se kannustaisi lasta jättämään puhelimen sinne ja tulemaan muiden seuraan kun alkaa kyllästyttämään. Miten paljon puhelimen koti käyttöä saa rajoittaa ettei mene liian pitkälle?
Minkä ikäinen ja mitä se siitä tuijottaa?

Itsella 8-vuotias eikä tulis mieleenkään laittaa nettiä sen puhelimeen. Mitä siitä voi tuijottaa jos ei ole nettiä?
 
älymaailma
Minkä ikäinen ja mitä se siitä tuijottaa?

Itsella 8-vuotias eikä tulis mieleenkään laittaa nettiä sen puhelimeen. Mitä siitä voi tuijottaa jos ei ole nettiä?
10 vuotias, eikä ole nettiä. Laittelee viestiä ja kunhan näpyttelee vain... ja kuljettaa mukanaan joka paikkaan. Luulen että puhelimen ääni varmaan kuuluu huoneestakin jos joku soittaa...
 
vierailija
No ei tarvitse olla puhelin koko ajan käsissä. Meillä on just tuo sääntö että tuijottavat puhelinta huoneissaan minkä haluavat, siihenkin viikoloppuisin rajattu aika,milloin ollaan ilman. Jos notkuisivat puhelimien kanssa esim. olohuoneessa niin pikku sisaruksetkin olisivat tuijottamassa ruutua eikä leikit kiinnostaisi. Ja sit isommat olisivat aina kiinni luureissaan jos niitä saisi käyttää pitkin kämppää ja koko ajan. Nyt jättävät ne huoneeseen kun tulevat viettämään aikaa muun perheen kanssa, leikkimään pienempien kanssa, syömään, katsomaan viikonloppuna elokuvaa yhdessä, ulkoilemaan, ja ihan vaan oleskelemaan olohuoneeseen koko perheellä. Jos puhelimet olisi noissakin hetkissä mukana niin se olisi käsissä koko ajan. Kyllä kuulee huoneesta kun joku soittaa, eikä viestiä tarvitse laittaa tuntikausia putkeen. Hyvä nähdä kavereita ihan naamatustenkin. Meillä on toiminut hyvin tuo puhelimen käyttö omassa huoneessa, nimenomaan motivoi jättämään sen sinne ja tulemaan tekemään muitakin asioita ja olemaan perheen kanssa.
 
vierailijaaaaaa
!4-vuotiaalla en ole rajoittanut, sosiaalinen elämä ja kaverit puhelimessa...ja hän kyllä hoitaa asians, on aktiivinen, koulu ja harrastukset hoituu sekä ulkoilee ja tapaa kavereitaan irl....siltikin joskus sanon hällekin ettei tarvi kokoaikaa olla kiinni älykännykässään...8v sen sijaan rajoita puhelimen käyttöä, hän viestittelee ja pelailee, mutta omaan huoneeseen en sitä anna ja kun on sen aika niin sanon, että puhelin pois ja muuta tekemään. asiasta joutuu kyllä "vääntämään" hänen kanssaan, mikä on rasittavaa....
 

Yhteistyössä