Kantoliina vai rintareppu?

vpi
Kantoliina vai rintareppu?, jos mielestäsi kantoliina on parempi, perustele vastauksesi, ja kerro mikä kantoliina olisi hyvä, mutta jos rintareppu on mielestäsi parempi, perustele vastauksesi, ja kerro mikä rintareppu olisi hyvä ja miksi?!

Kiitos!
 
Mä tykkäsin eniten liinasta, koska mun selkä väsyi hirmuisesti repuista.

Mä olen tälläinen hukkapätkä eikä niitä hihnoja ainakaan mun repusta saanut tarpeeksi kireälle, liinalla sai just sopivasti ja tukevasti pienenkin ihmistaimen kuljeteltua paikasta toiseen.

Siinä liinassa on lisäksi lukematon eri määrä vaihtoehtoja miten raahata tenavaa mukanaan, enempi kuin repuissa mun käsittääkseni.
 
Kantoliina, siihen on helppo asettaa vauva hyvin kunhan vain harjoittelee ahkerasti. Myös kantoreppu on hyvä, itselläni on Manduca ja se on ollut helppo käyttää. Nyt pitäisikin kokeilla kantaa tuota 1v selässä.

Rintareppua en ole ikinä kokeillut, mutta vauvan asentoa siinä pidetään usein huonona.
 
toivottavasti apua
rintareppu iha turha: vauva keikkuu siinä ihan miten sattuu ja on huono kantaa.

kantoliina kiva kotona: pienen vauvan saa tosi kivasti siihen lähelle syliin esim ruuanlaiton ajaksi. miinuksena se, että täytyy opetella sitomaan oikein/löytää itselle sopiva sidonta, jotta on oikeesti mukava kantaa. suosittelen trikoista liinaa, ihan vaan mukavuuden takia.

kantoreppu: meillä kuitenkin kantoreppu on ollut paras! siinä saa pienen lapsen lähelle syliin ja isompaa taaperoa voi kantaa repparissa. mukavampi ja pitkäikäisempi kuin rintareppu, mutta tyyriimpi. Meillä merkkinä Beco, mutta tutumpi manduca-reppu on samanlainen ja sitä monet kehuneet.

Eniten kannattaa miettiä mitä tarvetta moiselle on, eli missä liikut ja millä. Sitä ei voi ennustaa, että viihtyykö vauva mieten ja missä, joten ehkä ihan ekana ei kannata hankkia kaikkein kalleinta vaihtoehtoa. Yhden lapsen kanssa jäi lahjaksi saatu rintareppu käyttämättä, mutta liinaa käytin paljon kotona vauvan kanssa. Kun esikko kasvoi vähän ja aloin odottamaan toista, ostin sen beco-kantorepun koska halusin sellasen toiselle vauvalle mm siksi, että voi sitten pientä kantaa repussa ja isompaa tarvittaessa vaunuissa jos uhma sattuu päälle. reppua on käytetty myös jo nyt ton isomman lapsen kantamisessa, ihan patikointi-reissulla tms...
 
Vastasyntyneelle pitkä trikoinen kantoliina, voi pitää vauvaa sylissä samalla kun tekee kotihommia tai käy kävelyllä (eikä tarvi raahata vaunuja kauppaan tai kylään). Paino jakautuu tasaisesti joten pitkäkään kantaminen ei rasita.
 
vieras
Amazonas carry me /carry baby, toinen on siis vanhempi malli. Pikaliina, kaksi trikoorinkulaa, kokoa saa säädettyä vetoketjuilla.
Oon kokeillu niin rintareppua kuin pitkää liinaakin en tykänny, mut tuo amazonas on nyt meillä pienimmän kohdalla korvannu vaunut sun muut kokonaan.
Ei tarvii "osata" sitoa niinkuin pitkä liinaa mut käy ihan vastasyntyneestä jo.:) Suosittelen, itse ostin huutiksesta käytetynä halvalla, uuden hinta on kai jotain 40 euron luokkaa.
 
Manducan kantoreppu, siinä voi kantaa vastasyntyneestä 20kiloiseksi. Helppo käyttää eikä tuu selkä/hartiat kipeeks. Eikä ole yhtä kuuma kuin liina. Meillä on olemassa liina ja tuo manduca, liinaa ei käytetä koska kuumaverinen neiti "tukehtuu" kuumuuteen siinä, vaikka olisi tosi vähän vaatetta päällä. Muuten liina olis vallan hyvä.

Rintareppua ei kannata hankkia, ei ole hyvä vauvalle eikä kantajalle.
 
vieras
Ergon repulla pitkä käyttöikä. Meillä ollut vastasyntyneetsä asti käytössä. Lomareissulla viimeksi repussa oli 3½-vuotias. Vastasyntyneellä trikooliina myös hyvä.
 

Yhteistyössä