Kantopussi/liina?

Nyt vinkkejä ja neuvoja kehiin. Mikä on hyvä ja näppärä kantoliina/pussi johon voi laittaa jo 1 kk ikäisen?

Meillä on semmoinen baby björnin rintareppu ja se on ollut aikaisemmilla lapsilla hankala ja siksi käyttö jäänyt ihan minimiin. Nyt kuitenkin tän kolmannen kanssa tarttis joku näppärä systeemi saada. Vauva kyllä viihtyy vaunuissa kun nukkuu, mutta herätessä sylissä ja aina ei puistoilla vauvan nukkuma-aikana ja puistossa ei voi koko aikaa sylissäkään kantaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äänet käskee:
hug-a-bub kantoliina! :attn:

suosittelen lämpimästi, meillä koliikkivauva nukahti aina samantien kun kiepautin kietaisuristikakkoseen :) mukana tuli vielä dvd missä opetettiin sidontoja
mistä niitä sidonta vinkkejä muuten saa kuin dvd:ltä?netissä oon joskus käyny kattomas niin on niin monimutkaset että meni ihan pää pyörälle ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 84:
Alkuperäinen kirjoittaja äänet käskee:
hug-a-bub kantoliina! :attn:

suosittelen lämpimästi, meillä koliikkivauva nukahti aina samantien kun kiepautin kietaisuristikakkoseen :) mukana tuli vielä dvd missä opetettiin sidontoja
mistä niitä sidonta vinkkejä muuten saa kuin dvd:ltä?netissä oon joskus käyny kattomas niin on niin monimutkaset että meni ihan pää pyörälle ;)
kantoliinakanava on ainoa mistä olen kattonu. kyllä niistä kuvallisista jotain myös tajuaa kun sata kertaa kyhää :)
 
Kattelin kuvia netistä.
Onko toi oikeesti ilmava päällä? Mulla on koko ajan kuuma.
Onko se oikeesti helppo kieputtaa päälle hetkessä? Inhoan sählätä.
Pitääkö alupaidan olla aina tyköistyvä tai jää kurttuun?
Onnistuuko liinassa imetys näppärästi?
Eikö vauvan jalat palele kun ovat pussista ulkona?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Kattelin kuvia netistä.
Onko toi oikeesti ilmava päällä? Mulla on koko ajan kuuma.
Onko se oikeesti helppo kieputtaa päälle hetkessä? Inhoan sählätä.
Pitääkö alupaidan olla aina tyköistyvä tai jää kurttuun?
Onnistuuko liinassa imetys näppärästi?
Eikö vauvan jalat palele kun ovat pussista ulkona?
kyllä se kangas om siitä ohuemmasta päästä, mutta kyllä se lämmin vauva helteellä sidottuna vatsan päällä osaa hikoiluttaakin.
ihan rehellisesti sanottuna eka viikko sitomista syö hermoja, mutta sitten kun sen oppii niin on todella nopea, ihankuin sujauttais kengät jalkaan niin siinä se jo sitten kököttää.
tuo aluspaita juttu ei mulla tullut kertaakaan edes mieleen, eipä se sitten taida häiritsevästi jäädä.
imetyksestä en osaa sanoa.
mä pidin viileemmällä vauvan jaloissa villatöppösiä yms. jos siltä tuntui.

voi että kun tuli oikein ikävä noita aikoja kun alkoi muistelemaan :)
 
Voiko ne vauvan jalat jättää jotenkin sinne pussiin sisälle? Mietin ku toi on vast 2,5 viikkoinen.
Liina tekee tuollee vähän niin kuin topin päälle, eikö? Eli silloinhan aluspaita voi olla vaikka ihan narutoppi eikö?
 
niin ja mä en ole pystynyt tuolla huggalla imettämään liinassa vauvaa, kun se on niin kapea. tai siis monet pystyy imettämään esim kietaisuristi2-sidonnassa löysäämällä sitä toista missinauhaa mutta mun tisseillä se ei onnistu :LOL:

nyt oon välillä imettänyt poikaa tämän ohjeen avulla, mutta tuo liina on kaksi kertaa leveämpi kuin hugga.

http://s48.photobucket.com/albums/f216/blaireg2/Baby%20carriers%20part%202/?action=view&current=P5200237.flv
 
Kantopussejahan on tosi monia erilaisia, esim. tuo hotslings ja rocking baby pouch.Noissa pystyy myös oikean asennon löytyessä imettämään vaivatta.
Rengasliinalla voi kantaa kehtoasennossa ihan pientä myös ja sopii vanhemmallekin lapselle pikaliinaksi lonkalle.
Pitkä trikoinen liina jää usein muutaman kuukauden käytölle kun vauvalle tulee painoa liikaa, ainakin minä en enää yli 10kg tyttöä trikoisessa mukavasti kantanut eikä se monien kangaskerrosten päälle kieputtaminen ollut mistään kätevimmästä päästäkään kaupungilla yms.
Kantoliinakanavalta ja kestovaippainfon foorumilta löytyy paljon neuvoja ja vertailuja eri liinoista ja sidonnoista eli sinne tutkimaan!
 

Yhteistyössä