kapselikahvinkeittimet - kokemuksia ?

  • Viestiketjun aloittaja "AnskuK"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sirkkeli";29310856]Hetken mietin, että hankinko itselleni, kun keitän aina vain kupin kahvia. Mutta en, en hanki. Erikoiskahveja en kovasti kaipaa, vaikkakin ne vois hyviä olla. Semmoinen tavallisen kahvin kahden kupin keitin olisi hakusessa, joka siis valuttaa suoraan kuppiin.[/QUOTE]
Moccamasterin ja kapselihärvelin lisäksi keittelen myös pressopannulla. Tai no, eihän sillä pressopannulla varsinaisesti keitetä mitään.
Tavallinen pressopannu maksaa kympin ja sillä saa erinomaiset kahvit. Itse teen tummat kahvit mieluiten pressolla.
 
"Martta"
Meilläkin on kaverilta ostettu Dolce gusto. Aika turhake se tosiaan on. Kahvi on kallista, eikä niin kauhean hyvää. Niitä tulee kuitenkin juotua, kun tuo kone on esillä. Kone ei ole kovin vanha, mutta nyt se jo vuotaa. Roskaa tulee kauhea määrä ja niitä käytettyjä valuvia kapseleita on vaikea säilöä. Ne pitää kuivatella ennen kuin ne laittaa roskikseen ja mielellään sulloa johonkin muovipurkkiin. Mulla on jatkuvasti huono omatunto tuosta jätteen määrästä. Jos ei putsaa konetta hyvin, se alkaa helposti haisemaan, kuten nuo käytetyt kapselit. Eli en enää hommaisi tuota konetta. Noissa erikoiskahveissa on myös paljon kaloreita. Useissa kapseleissa on sisällä pikakahvia ja maitojauhetta yms.
 
"Jep"
Huvittava lukea näitä "kahviasiantuntijoiden" lausuntoja/ mielipiteitä. Suuri osa suomalaisista juo sellaista suodatinkahvikuraa, että.. Liian laihaa, likaisella pannulla ja keittimellä etc. Niihin verrattuna nuo kapselikeittimet tekevät luxusluokan kahveja. Itselläni on manuaalinen pressokone -> liian vaivalloinen käyttää, moccamaster suuremmalle vierasjoukolle ja normikäytössä Dolce gusto. Ja tyytyväinen olen!
 
"poika"
[QUOTE="Mies";29310959]Tuolla ap:n juomalla kahvimäärällä paketillinen kapseleita riittää noin kahdeksi viikoksi.
Enpä sanoisi kovinkaan "hunajaa maksavaksi" hyödykettä jonka käyttö maksaa ~10€/kk.[/QUOTE]

menes nyt lapsi ulos vaikka kiviä heittelemään.
 
"Sirkkeli"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;29310950:
Moccamasterin ja kapselihärvelin lisäksi keittelen myös pressopannulla. Tai no, eihän sillä pressopannulla varsinaisesti keitetä mitään.
Tavallinen pressopannu maksaa kympin ja sillä saa erinomaiset kahvit. Itse teen tummat kahvit mieluiten pressolla.
Mutta mulla ei maha kestä edes tavallista kahvia, vaan ne on näitä vähempihappoisempia makukahveja, ja watsakahvia. Pystyykö niitä tolla pressopannulla tekemään? Aamukahvi on pakko saada, samoin alkuillan sumpit, että pysyy pystyssä illan.
 
ntikatsastus
[QUOTE="Jep";29311010]Huvittava lukea näitä "kahviasiantuntijoiden" lausuntoja/ mielipiteitä. Suuri osa suomalaisista juo sellaista suodatinkahvikuraa, että.. Liian laihaa, likaisella pannulla ja keittimellä etc. Niihin verrattuna nuo kapselikeittimet tekevät luxusluokan kahveja. Itselläni on manuaalinen pressokone -> liian vaivalloinen käyttää, moccamaster suuremmalle vierasjoukolle ja normikäytössä Dolce gusto. Ja tyytyväinen olen![/QUOTE]

nämä sun mielipiteesi vasta huvittavia on :)
tuskin olet edes koskaan kahvia juonut korkeintaan muutakuin katsastus asemalla koska sinne meette aina koko perheen kanssa kahvia juomaan.
 
barrista
[QUOTE="Sirkkeli";29311027]Mutta mulla ei maha kestä edes tavallista kahvia, vaan ne on näitä vähempihappoisempia makukahveja, ja watsakahvia. Pystyykö niitä tolla pressopannulla tekemään? Aamukahvi on pakko saada, samoin alkuillan sumpit, että pysyy pystyssä illan.[/QUOTE]

Pressopannullahan voi tehdä ihan mitä tahansa suodatin- tai pannukahvia.

Itse en tykännyt kapselikahvien mausta ja ajatus niistä myös hiukan inhottaa, kallista ja kauheesti roskaa myös. Itse jaksan aina puolestapuhua Eva solon kahvinkeittimen puolesta, vaikka tiedän että täällä saa siitäkin lokaa niskaan. :D
 
[QUOTE="Sirkkeli";29311027]Mutta mulla ei maha kestä edes tavallista kahvia, vaan ne on näitä vähempihappoisempia makukahveja, ja watsakahvia. Pystyykö niitä tolla pressopannulla tekemään? Aamukahvi on pakko saada, samoin alkuillan sumpit, että pysyy pystyssä illan.[/QUOTE]
Pystyy. Vesihän keitetään erikseen mutta vedenkeittimellä kuppi pari kiehahtaa muutamassa sekunnissa.
Presopannu on vaan yksinkertainen haudutusastia johon laitetaan kahvijauhe tai teen lehdet tms pohjalle, vettä päälle, muutaman minuutin haudutus ja täts it. Vähän kuin pannukahvia mutta hieman hienostuneemmin ja suodatettuna.
 
"Mies"
[QUOTE="poika";29311026]menes nyt lapsi ulos vaikka kiviä heittelemään.[/QUOTE]
Mikäs nyt risoo, kun ulosanti on noin kypsää? Sekö ettet osaa laskea?
Aloittajan kahvimäärillä kapseleihin kuluu noin 10 euroa kuukaudessa.
"Avattu kahvipaketti säilyttää parhaimmat arominsa kuulemma vain noin viikon ajan. Sen voi sanoa olevan ns.takuuaika, jonka (tässä tapauksessa) Paulig antaa kahveilleen."
Tavallisiin kahveihin menisi noin 16 euroa kuukaudessa ja 3/4 paketillista roskikseen.
Jokainen hankkikoon keittimen omien tarpeidensa mukaan ja poikaset huudelkoon äidiltään rahat energiajuomiin.
 
kuulesnyt
[QUOTE="Mies";29311082]Mikäs nyt risoo, kun ulosanti on noin kypsää? Sekö ettet osaa laskea?
Aloittajan kahvimäärillä kapseleihin kuluu noin 10 euroa kuukaudessa.
"Avattu kahvipaketti säilyttää parhaimmat arominsa kuulemma vain noin viikon ajan. Sen voi sanoa olevan ns.takuuaika, jonka (tässä tapauksessa) Paulig antaa kahveilleen."
Tavallisiin kahveihin menisi noin 16 euroa kuukaudessa ja 3/4 paketillista roskikseen.
Jokainen hankkikoon keittimen omien tarpeidensa mukaan ja poikaset huudelkoon äidiltään rahat energiajuomiin.[/QUOTE]

muo kuule risoo kun tollanen tissiposki tulee tänne uhoomaan ja kertomaan essonBaarissa kuultuja totuuksia.
Voiko ihminen olla niin tyhmä että ostaa kahvi paketin ja jättää sen avattuna pöydälle ? joo tiedän että sinä pistäisit sen wc pöntön viereen mutta parempiakin säilytys konsteja on joilla purut säilyy jopa 2kk jos ei enemmän.
 
*vieras
muo kuule risoo kun tollanen tissiposki tulee tänne uhoomaan ja kertomaan essonBaarissa kuultuja totuuksia.
Voiko ihminen olla niin tyhmä että ostaa kahvi paketin ja jättää sen avattuna pöydälle ? joo tiedän että sinä pistäisit sen wc pöntön viereen mutta parempiakin säilytys konsteja on joilla purut säilyy jopa 2kk jos ei enemmän.
Idiootti! Kuvittelee olevansa jotain, mitä ei todellakaan ole.. Pysyis vaan pois toisten päivää pilaamasta.
 
Itse keitän melko vähän suodatinkahvia(1-2x vko) ja säilytän kahvin jääkaapissa ja jos tiedän ettei tuu käytettyä vähään aikaan, laitan pakkaseen tiiviissä purkissa, omassa pussissan. Ja maistuu aina tuoreelta, eikä härskiinny.
Siitä olen kyllä samaa mieltä että suomalaiset keittää kahvinsa likaisilla välineillä(esim laitetaan vesi keittimeen sillä kahvinkeittimen pannulla, joka on vaan pikaisesti huuhtaistu), keitin puhdistetaan kalkista yms harvoin, jos koskaan ja säilytetään kahvia väljässä astiassa tai kokonaan pois alkuperäisestä pussistaan. Ei siinä paljon kapselikeittimelle häviä tuommonen "makuelämys"..
 
"Mies"
muo kuule risoo kun tollanen tissiposki tulee tänne uhoomaan ja kertomaan essonBaarissa kuultuja totuuksia.
Voiko ihminen olla niin tyhmä että ostaa kahvi paketin ja jättää sen avattuna pöydälle ? joo tiedän että sinä pistäisit sen wc pöntön viereen mutta parempiakin säilytys konsteja on joilla purut säilyy jopa 2kk jos ei enemmän.
Aha...
Ei kasva tissejä poskissa, enkä ole mitään uhonnut.
essonBaarissa istuin viimeksi joskus 20 vuotta sitten ja siellä ei kyllä kahvin säilytyksestä keskusteltu.
Se kahvipaketin sitältö nyt vain ei säily avaamisen jälkeen kovin kauan hyvänä säilytitpä sitä sitten wc-pöntössä tai vaikka arkkupakastimessa.
 

Yhteistyössä