KARPPAAJAT auttakaas naista mäessä!! =)

Aloittelin tuota vähä hiilarista diettiä paripäivää sitten ja sain vähän sekalaisia ohjeita..

Olen jättänyt perunan, viljat ja sokerin pois ja kuulin että esim homejuustoa ym rasvaisia juustoja sais huoleti syödä kun niissä on 0% hiilihydraatteja. Sen lisäksi ruuat sais tehdä voihin ja kermaan ym. Onko tuo nyt totta ettei sitä vaan liho entisestään ?? ;)

Aamuisin olen kanssa syönyt maustamatonta jukurttia tai raejuustoa + marjoja. noissahan on hiilareita mukana joten onko ne jätettävä pois jos meinaa noita rasvaisempiakin juustoja syödä?? Hapankaaliakin söin ja sitten huomasin että siinäkin on niitä prskl.n hiilihydraatteja..

mietin siis sitä että meneekö se niin että jos on 0 hiilari linjalla saa voissa paistettuja lihoja, kasviksia ym syödä
.. tai sitten pieniä määriä hiilareita ja muuten mahd. vähärasvaista ruokaa???

saako maissia tai kokojyväriisiä syödä?


Olipas sekava sepustus, muksut tuossa juoksee ees taas ja meinaa ajatus hiukan karata.
 
Kasviksia toki saapi syödä, raakana, höyrytettynä keitettynä tms.
Maississa on aikas paljon hiilareita...sitä ei kauheesti kannata.
mut niinkun joku täällä aijemmin sanoi, niin karppaustakin on monenlaista, on alakarppaajia sun muita...Mä sitä south beach dieettiä harjotan. Lainaa joku kirja kirjastosta tai eti netistä tietoa....
 
Emmä ihan heti lähtis millekään 0-linjan hiilareille. Ja oikeesti niin kauan kuin sulla on fakta vähän hakusessa, niin en suosittele edes kauheen alhaisia hiilareita.. yllä oli hyvä neuvo, käy hakeen joku kirja =)

Alakarppaus on maailman helpointa: Peruna, pasta, riisi, viljat ja sokeri pois. Hyväkarppaus vaatii vähän enemmän ajattelua, voi syödä kohtuudella täysjyväpastaa/riisiä/leipää pikkasen päivässä. Siis vähän. Niistä kerääntyy helposti hiilareita, mutta jos vaikka jollain 100g/vrk aloitat niin kyllä siihen mahtuu päivittäin pala leipää ja yhdelle aterialle riisiä tms. Kohtuus on vaan niin vaikea käsite. Kaikille vähän erilainen.

Tuota noin, rasvaisia juustoja/makkaroita/kermaa jne. voi syödä aika lailla rajattomasti, jos hiilarit ovat suht alhaalla. Induktiolla ne ovat max 20g/vrk. Siihen ei mahdu leipää tms. Kaikki hiilarit silloin mielellään kasviksista, salaatista. tomaatista, kurkusta. Ei maissia/porkkanaa. Induktiovaiheeseen ei mahdu kauheesti maitotuotteitakaan.

Sun pitäis nyt vaan päättää, että oletko tiukalla linjalla (alakarppi) vai sitten vähemmän tiukalla (hyväkarppi). Hiilareita on kaikessa muussa ruoassa pl. rasva ja proteiini. Eikä kaikkia hiilareita olekaan tarkoitus jättää pois!! Kovin kävisi ruokavalio pitemmän päälle köyhäksi jos pelkkää pihviä voikastikkeessa..

Minä syön päivässä 60-80g hiilareita ja kyllä käytän täysjuustoja, kermaa jne. Eikä ole paino noussut. Ei mulla kyllä laskekaan, mutta en olekaan laiharilla vaan ylläpidossa..

Ja muista käyttää myös oliivi/rypsiöljyä, niin saat eri rasvoja tasapainoisesti.

Toivottavasti en sotkenut sinua nyt vielä enemmän.. Ei tää niin vaikeeta ole, minä olen huono kaikessa vaikeassa mutta karppilinjalla olen ollut jo 10kk. Mieti nyt vaan se hh-taso ja lähde siitä koostamaan. Induktion tarkoitus on poistaa makeannälkä ja ohjelmoida kroppa käyttämään pääosin rasvaa polttoaineena. Siksi siinä on hiilarit niin matalalla. Elimistö tykkää käyttää hiilareita, kun niistä saa helposti muodostettua energiaa. Rasvasta se onkin sit vähän vaikeempaa, eikö ;)

Katsele kaupassa tuoteselosteita ja sen sijaan, että kyttäisit kuinka paljon rasvaa, niin katso nyt se hiilariosuus. Jos siinä on <= 5g/100g niin nakkaa ostoskärryyn :D Ja käy www.karppaus.info<br><br>
 

Yhteistyössä