kasosraskaus ja kiinnittymiskivut

Arvoisat kaksostenodottajat ja kaksosten äidit!

Jos jaksaisitte muistella odotusaikaanne taaksepäin ja miettiä ihan alkumetrejä.. Tunsitteko hedelmöittymisen aikaan kiinnittymiskipuja tai miksi niitä nyt sit kutsutaankin? toisella puolella, molemmilla puolilla?
Olen tiedonnälkäinen näin ennen ultraa ja sisaruksia itselläni kun on kaksosia kahdetkin, aina raskautuessani tulee väistämättä mieleen että jos se sattuukin omalle kohdalle.

Nyt menee rv 10, olo kuvottava, kylmyys kovaa, huimaa istualtaankin jne. Eihän ne oireet paljon kerro välttämättä.. mutta nuo kiinnittymiskivut kiinnostaa. nimittäin, ennen ku menkat piti alkaa, noin vkoa ennen, tunsin yöllä levossa, sellaista kipua molemmilla puolilla munasarjoissa et se piti valveilla, herätin miehenkin ja sanoin et mä odotan nyt sit, tai mul on jokin tulehdus siel.. no ku menkat ei sit alkanu, tiesin mis mennään. ja viiva oli vahva heti pian kun testiä vilkaisin.

voiks noista mitään päätellä? edellisessä raskaudessa jo luulin odottavani kaksosia ja siitä kai sit se on jäänytkin takaraivoon toi ajatus. Edellisessä kun terkka näki rv 7 2 alkiota, mut haki toisen terkan tarkistamaan ja sit sanoivat et yksi siel on, toinen on varjo.. :/ no ei siinä sit mitään, viikkoja oli vähän epätodellinen olo, et kuinkahan monta siel sit on. rv 13 sit varmistettiin et 1 siel on. mut jäi jotenkin kaivelemaan, et tosiaan niitä vois meillekin tulla kaksi, kun niin vahvana äitin sekä myös isän puolella jyllää toi kaksosuus.

kiitos kaikille jotka jaksaa vastailla! :flower:
 
No omalta kohdaltani voin sanoa, että en minä tuntenut mitään kiinnittymiskipuja. Mulla oli menkat muutaman päivän myöhässä ja rupesin vain oksentamaan. Aika rajusti sitä sitten tulikin. Muistan et ekana päivänä oksenin 13 kertaa. Ekaks vielä luulin et olin saanut oksennustaudin (koska kierto oli silloin miten sattuu ) Sit tein plussa testin. Mutta mitään ennakko oireita sun muuta en kyllä huomannut.
 
nostelen vähän. kiitos sinulle kotikurppa vastauksestasi.tiedän et näitä kyselijöitä varmaan riittää täällä ja utelijoita kaksosraskaudesta, mut itsellä niin epätietoinen olo asian suhteen, et siksi ajattelin kysellä.. joskus kun olen kuullut et kohdun jo alkaessa kasvaa, kipuja useimmiten tuntuu siellä puolella minne kiinnittyminen on tapahtunut. onko siitä haivaintoja teillä? entä kuinka kohdun kasvukivut kaksosraskaudessa, huomasko sen? siis enemmän nipistelyä jo alkumetreiltä vai oliko hiljaista kasvua? yksösraskaudessa mulla oli juuri niin et oikealla tuntui ainoastaan kipua ja ultra kertoikin sit et mulla oli istukka oikealla takaseinämässä.
mut jos joku vielä kertoilis omia tuntemisia aiheesta :heart:
tiedoista kiitollinen :flower: :)
 
Vastaanpa vielä tuohon kohdun kasvukipuihin. Joo sitä kyllä oli. Mulla maha alkoi kasvaa kovaa vauhtia ja ihmeteltiinkin, että miksikäs tämä on niin valtava, kun muilla tutuilla siinä vaiheessa tuskin huomasi. Kaksoset huomattiin sit rakenneultrassa vasta. Niin kyllä sen kasvun tunsikin, nipistelyä ja jotenkin koko ajan sellainen tunne et repee koko maha. Nyt kun odotan yhtä vauvaa niin näitä nipistelyjä ei ole ollut ollenkaan. Liekkö osa syynä, että kerran jo kunnolla venytetty maha :LOL:

Ja ainahan saa kysyä :) vastaan parhaani mukaan
 
Heipsis. Meikäläinen ei muista että olisi ollut kiinnittymiskipua, mutta kohdun kasvukivut olivatkin sitten melko huimat noin rv 7 - 22, eli aika pitkään. Pisteli, viilteli, jomotti yms. Vatsa alkoi näkymään varovasti vasta noin rv 20 ja onkin sen jälkeen kasvanut huimaa vauhtia. Pahoinvointia oli hieman alkuraskaudessa, oksentaa ei tarvinnut kertaakaan. Nyt olen rv 29. Nyt loppuraskaudessa kasvu- ym kivut helpottaneet. Tosin nyt on alkanut tulla ajoittaisia liitoskipuja. =)
 
kiitos taas vastauksista. Eilen oli eka neuvola, ja ei se ainakaan yhtään valaissu mua asian suhteen. Enkä sit halunnut ottaa asiaa puheeksikaan vielä ainakaan. kaikki oli ihan ok. kai.. alan itse uskomaan vaan et tää raskaus on mulla jostain kumman syystä nyt niin erinlainen kuin 4 aikaisempaa. ja ajattelen että yksi siellä köllöttelee. Ultra aika tulee pikapuolin postissa ja voin sitten vielä tulla kertoilemaan mitä siellä näkyi..
Neuvolassa hb hurjat 152, ei koskaan ole ollut niin hyvä. siitä siis se että en ole tässä raskaudessa kärsinyt sitten minkäänlaisesta väsymyksestä. Tämä ei tietty ainakaan puolla kaksosuus asiaa. useimmiten varmaan väsymys on sietämätöntä?! :| Mut kuvotus sit puolestaan on koko aikaista, pahenee iltaa kohti ja jopa yöllä. samoin nälkä ja jatkuva närästys. Myös kohdun nipistelyt ja sellaiset vatsatuntemiset on joka päiväisiä, näitä oireita ei ole koskaan ennen ollut. Mut edelleenkin kaikki kun on niin yksilöllistä ja jokainen raskaus erinlainen, niin ei näihin tuntemissin ole kaksosuus liitettävissä. ultra se vaan on varmaan varmin ja ainut keino selvittää tämäkin asia.. :(

sydänääniäkin kuunneltiin, ja oli kovin liikkuva kaveri, et ensin meni se 5min et ne löytyi, ja sit se häviskin jo taas jonnekin. terkka kovin ihmetteli kun valtimoiden ääniä kuului niin paljon ja vaan jatkuvaa suhinaa, joka puolelta. lapsensyke niin hakusessa. mut arveltiin sit yhdessä et jos istukka on edessä ja lapsi takana, siksi niin vaikeaa.. :eek: tiedä sitä sit.. mut kun olis ittellä se ultra ni johan selviäis asiat =) =)
tai sit ei :eek:
 
Pakko vastata tähän. Mulla kävi niin että tein plussatestin neuvolassa samana päivänä kun menkkojen piti alkaa ja olin jo viikkoa ennen tehnyt yhden testin kun epäilys oli niin suuri,se kuitenkin näytti vielä negaa. Oireet alkoivat sillä flunssaisella ololla,pienellä pahoinvoinnilla ja todella rajuilla vatsakivuilla,aivan siis pari päivää "alullepanon" jälkeen. Jouduin vaan maata sängyssä kun vatsaa kouristeli niin rajusti. Sanoinkin miehelle että oon varmaan raskaana mutta ei uskonut kun pillerit lopetin vasta vajaa paria kuukautta ennen.
No rv 15+4 ekassa ultrassa löytyi kaksi sikiötä,sitä ennen ei ollut aavistustakaan vaikka niin rajut oireet olivatkin. :D
 

Yhteistyössä