Kasvatus epäonnistunut.

  • Viestiketjun aloittaja Pikka
  • Ensimmäinen viesti
Pikka
13 vee on ihan kamala. Haistattelee, hakkaa pikkusisaruksiaan. Yrittää olla perheen boss ja tunne-elämän sietokyky on ihan 4 vuotiaan tasolla. Yrittää ulinalla saada tahtoaan läpi ja vaatii kiinnipitämistä. :(
 
vieras
Antaa ulista. Jos alkaa reuhaamaan niin jätätte esim. yksin reuhaaman ja vaihdatte huonetta. Paras tapa on olla reagoimatta mitenkään, kun huutaa. Sitten, kun rauhoittuu niin keskustelua ja faktat pöytään eli hakkaaminen on rikos ja jos se ei lopu niin yhteys sosiaaliviranomaisiin.
 
vieraana
No esikoinen lähinnä minulle on nokkava taikka yrittää tahallaan ärsyttää isäpuoltaan.
Pienempiä sisaruksiaan lähinnä yllyttää riehuun ym
Yleistä tyytymättömyyttä mikään ei ole hyvin.
Pienetkin asiat joutunee vääntään rautalangasta,että sais meneen jakeluun.
Niin ja toinen lapsistani on 11v sillä onneksi on rauhallisempi meininki.
 
Pikka
Ei ole hajonnut. Ei tuota voi jättää yksin riehumaan, hajottaa paikat tai ei pysy esim huoneessaan. Eilen meni väliovesta jalka läpi kun oli ovi kiinni ja sanoin et pysyykin.
 
vieras
Löytyiskö jostain kasvatus-ammattilaisten apua? Neuvolasta? Jotain kai sille lapselle tarttis tehdä ja nopeesti!! Mä luulen, että nyt ei oo palstamammoista mielipiteineen apua;)
 
Meillä oli tosi vaikeaa pojan kanssa 13-16 ikävuoteen saakka.Ei haistatellut, eikä hakannut sisaruksiaan, mutta teki ilkivaltaa, hölmöili tosi pahasti, mistä aiheutui ikävyyksiä.
Ei ne murrosiän mukana tuomat ongelmat aina ole kasvatuksesta kiinni.Itsekin sitä aikoinaan mietin, että mitä mennyt pieleen.

Parin viikon sisällä nuorimies täyttää 18v ja on ihan kuin eri ihminen =)

Voimia teille :hug: jos ette jaksa ja keinot lopussa, niin hakekaa ammatillista apua ajoissa :hug:
 

Yhteistyössä