Kasvatusapua

  • Viestiketjun aloittaja äiti×4
  • Ensimmäinen viesti
äiti×4
Kertokaa hyviä vinkkejä 9v lapselle miten sais taottuu asioita päähän? Esim. Kaikkea ei saa vaikka miten haluaa vaikka olis miten epäreilua.

me ollaan kinattu niin ulkomaan matkoista halloweeneihin. Muut kaverit pääsee ulkomaille mut meidän rahatilanne/säästöillä ei pääse ja siitähän kamala kiukkukohtaus tulee jossa huudetaan
tyhmät vanhemmat, mä haluun uuden perheen,
miks haluutte et mulle tulee pahamieli, mä muutan pois nyt jne. Vaikka kuinka selittää että meillä mennään näin mut ei ei silti mee päähän nyt nää asiat. Tietää kuitenkin että jokaisella perheellä omat säännöt yms. Mut silti vaan huudellaan epäreilua ikinää en saa mitää jne.
 
[QUOTE="vieras";29156714]kärsivällisyys ja perheen säännöt. ei muuta ole[/QUOTE]

Kärsivällisyys voi kyllä olla avainsana. Pysy itse rauhallisena ja kannassasi, kyllä lapsi hyväksyy vielä asian. Kerro lapsellesi, mitä hyvää hänellä on jo nyt elämässään, esim. koti ja rakastava perhe.
 
"vieras"
Jos lapsi alkaisi minulle kiukuttelemaan päivänselvästä asiasta ja sanoisi ettäö haluaa uuden perheen ja muuttaa muualle, niin lähtisin oitis pakkaamaan laukut lapsen kanssa. Taitaisi meillä loppua uhoominen siihen.
Tyhjät uhoomiset pitää kohdata niihin sopivilla vastauksilla. Voit olla täysin varma että lapsi ei mihinkään lähde mutta voit silti sanoa että tuossa on ovi ja ota lämmintä vaatetta mukaan lähtiessä!
Tosin tuo on kyllä tyyli mikä pitää olla lapselle tuttu. Minä vedän jo nyt 4-vuotiaan kanssa kielloissa toiseen laitaan että se vaihtoehto on niin paljon huonompi kuin se mitä haluaa lapsen tekevän että ei ole vaaraa etteikö saisi lasta tottelemaan.

Aina pitää tietysti muistaa jälkikäteen sanoa lapselle että asiat meni hyvin ja tässä kotoalähtemisessä sitten että on iloinen että ei lähtenytkään ;)
 

Yhteistyössä