Kasvissyönti lapselle??!! MITÄ IHMETTÄ??!?

  • Viestiketjun aloittaja Raivostuttaa
  • Ensimmäinen viesti
Raivostuttaa
Mun kaveri (joka ollu teini-iästä lähtien vaihetelevasti kasvissyöjä-vegaani-kasvissyöjä) niin on nyt päättäny kasvattaa lapsensa täysin kokonaan eläinten rehuilla. Sen lapsi on nyt noin vähän vajaa ja alle 1,5 vuotta.
Äiti ilmoitti että lapsensa ei tule syömään tippakaanlihaa eikä kuulemman ole antanut tähänkään päivään mennessä hänelle tai siis sille yhtään lihaa.

Eihän lapsi voi kasvaa jos ei saa lihaa??
Miten tommonen muutoen toommomnen fiksu ihminen voikaan halutessaa tahallaan pilata pienen lapsensa terveyden? Eikö äiti ajattele lastansa yhtään, ymmärrän kyllä kasvissyöjiä, mutta onko sitä mukkamas pakko yrittää ollaa NIIIN hyvä ihminen, että pilata samalla lapsensa terveyttä sillä kustannuksella?
Ja onhan niitä joo,, kaikenmaailman soijatuotteita ja -maitoja muttta eipä niillä nyt aletta pikku lapselle korvaamaan oikeata ravintoa. Ymmärrän kylä kun sitten jo itse asioista päättävänä tehdään tälläsiä päätöksiä mutta eivät mun mielestä kuulu ainakaan pikkusten lasten elämään vielä nuo tommoset trendiruokavaliot.
Lapsi varmaan kiittää sitten +12 vuotiaana kun tajjuaa ite, että omat kehityshäiriöntsä johtuvat ihan vaan ja äitinsä typeryydest. >:O

VITSI ETTÄ MUA RAIVOSTUTTAA NIIN TOMMOSET IHIMISET!!!!
 
vierqs
Jos on kokenut ja asiaan perehtynyt kasvissyöjä, osaa kyllä tehdä ruokavaliosta sellaisen että lapsi saa kaikki ravintoaineet kasvisruuasta. Liha on itse asiassa helppo korvata, vegaaniruokavalio on jo vähän haastavampi.
 
"Nilla"
Jos on löytänyt itselleen tasapainoisen ja terveellisen ruokavalion, totta kai sitä samaa hyvää haluaa toteuttaa lapselleenkin, eikä syöttää nitraattinakkeja ja tolkuttomia määriä lihaa.

Enemmän mua huolestuttaa noi "normaalisti" syövät lapset, jotka syötetään sairaiksi lihalla :(
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"vieras"
Mullakin on yks tuttu joka on myös päättänyt että lapset ei syö lihaa. Se mitä en todellakaan ymmärrä siinä päätöksessä on se että perheen isä syö lihaa, eli kotona on myös liharuokia mutta lapset ei niihin saa koskea.
 
"Nilla"
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Syöpäjärjestöt+Suomalaiset+syövät+liikaa+lihaa/1135268217919

Aikuinen saisi syödä 300 grammaa lihaa VIIKOSSA, ettei syöpäriski kasvaisi, ja lapsi tietysti vielä vähemmän. Että melkeinpä se olisi kasvisruokavalio muutenkin, jos haluaa pitää pienestä huolta :)
 
juuh
[QUOTE="Pellervo";28214981]Kasvissyöjät ovat yleensä aika hyvin perillä ruokavaliostaan, eteenkin kasvisvanhemmat. Enemmän minä olen huolissani kaikista niistä valmisruoka-muksuista jotka eivät kasvista ole nähneet vahingossakaan...[/QUOTE]

...samoin minä
 
kasvissyöjä
[QUOTE="vieras";28215021]Mullakin on yks tuttu joka on myös päättänyt että lapset ei syö lihaa. Se mitä en todellakaan ymmärrä siinä päätöksessä on se että perheen isä syö lihaa, eli kotona on myös liharuokia mutta lapset ei niihin saa koskea.[/QUOTE]

No se on kyllä hulluutta. Jos siis ei ole tarkoitus kasvattaa raivopäisiä lihafanaatikkoja. Mikä olisi ankeaa lasten kannalta, kun aikuisina he tuskin voivat syödä lihaa haluamiaan määriä, kun sen subventointi todennäköisesti lopetetaan. Saatetaanpa sitä jopa haittaverottaa.
 
"niinpä"
Onnea heille. Ei todellakaan ole ihmistä tehty kasvissyöjäksi, vaan meidän kuuluu syödä molempia. Sillä on suora seuraus terveyteen, jos lihan jättää pois. Elinikäennusteen mukaan naisille se on lähes katastrofi, miehet kestää vähän paremmin.

Soijat, tofut ja muut. Ei ne ole myöskään terveellisiä. Hyvin ne on saatu markkinoita, mutta terveellisiä eivät ole.(helposti löydät, miksi, kun vähän googletat)
 
"Iiik"
Yleensä kasvissyöjäperheet ovat kyllä todella hyvin perehtyneitä ruokavalioon ja ovat tosi tarkkoja ruoan monipuolisuudesta ja että saavat kaikki tarvittavat vitamiinit yms. Enemmän olisin kyllä huolissani näistä perheistä jossa ruokavalioon kuuluvat lähinnä perunat makkarakastikkeella ja ainut väriläiskä on ketsuppi...
 
kassvis
miettikääpä meitä omenavartoloisia vyötäröläskejä vaikka hoikkiin ja terveisiin japanilaisiin... täällä mätetään lihaa rasva suu pielistä valuen ja kärsitään verenpaineesta, sydänsairauksista ja diabeteksestä ja japanissa taas on kala ja kasvikse suosiossa (myös se tofu) ja eipä siellä samoista vaivoista kärsitä.
Ja on muitankin proteiinin lähteitä kuin ainainen tofu ja soija, esimerksi hamppu ja pavut.
Ei kannata kasvisruokavalioa tuomita ennen kuin olet itse siitä tietoinen :)
 
minnee
Kasvisruokavaliolla on täysin mahdollista elää terveellisesti sekä aikuisen että lapsen. Se vaatii toki sitä, että ottaa selvää siitä, miten täysipainoinen kasvisruokavalio koostetaan, mutta se on täysin mahdollista. Monen ihmisen elimistö - lasten ja aikuisten - ei edes kestä maitotuotteita (ja nyt ei puhuta edes laktoosi-intoleranssista). Puhe siitä, että vanhempi vaarantaisi lapsen terveyden "erityisruokavaliollaan", kumpuaa ilmeisesti tietämättömyydestä.
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
"vieras"
[QUOTE="vieras";28215616]pojalleni en ainakaan mitään soijaa syöttäisi D: Muutenkaan en tykkää tuosta että lapsille tuputetaan vanhempien erityisruokavalioita..[/QUOTE]

Miten syöpää ja muita sairauksia aiheuttavien aineksien välttäminen on erityisruokavalio?
 
"vieras"
Mikä vittu siinä kuolleessa eläimessä on niin ihanaa, että sitä on syötävä kilokaupalla viikossa? Ei ymmärrä. Hyvää, ei riitä nyt vastaukseksi. Heroiinikin on hyvää. Molemmat tappavat.
 

Yhteistyössä