Kasvojen hoidosta

Mitä mieltä olette kasvojen hoidossa siitä, että tukkiiko meikkivoiteet ja värilliset päivävoiteet ihohuokosia? Tässä asiassa mielestäni kaksi koulukuntaa. Toiset sanovat, että kasvojen iholle on parasta puhdistus ja kosteusvoide, toiset taas että iho pitää suojata meikkivoiteella tai värillisellä päivävoiteella.

Minulla hyvin vähän kokemusta meikkivoiteista. Silloin tällöin käytän jotain, yleensä vain kosteusvoidetta. Tukkeutuneita ihohuokosia on aika paljon. Silloin tällöin käyn kosmetologilla putsauttamassa. Raskaudet ja imetykset kait jonkin verran lisäävät talineritystä ja tukkeutumista. Pitäiskö ihoa suojata enemmän ulkoa päin juuri meikkivoiteilla vai pitäisikö antaa olla ilman pakkeleita?
 
Mä en kyllä yhtään tykkää pakkeleista! Musta nainen, joka käyttää reilusti meikkivoidetta näyttää tosi luonnottomalta. Ja usein onkin ihan "eri näkönen" ilman sitä kamalaa meikkimäärää. Kamala katsella niitä tahriintuneita vaatteita eri vaateliikkeissä... Kyllä luonnollisuus on kauneinta eikä luulisi olevan iholle mitenkään "haitallista" :) .
 
Silloin kun meikkaan niin laitan kosteusvoiteen alle.
Pari kertaa oon laittanut meikkivoiteet sun muut, mutta ihollani on parempi olla ilman liikoja kerroksia.
Onhan sitten tapauksia jos on huonompi iho tai läikikäs niin silloin itsekkin varmaan käyttäisin eri voiteita tasoittaakseni ihon värin .
Pääasiassa pidän ihoni puhtaana siis olen ilman meikkiä.
 
Jos mun iho olis kuin posliininukella (tai olis edes joskus ollut), niin tuskin uhraisin ihooni niin paljon aikaa ja tuotteita kuin nyt teen. Mutta mulla sattuu olemaan sekaiho, johon nuorempana tuli näppyjä, vanhempana pigmenttiläiskiä ja nyt vielä vanhempana niitä ryppyjä :D Joten olen tottunut laittamaan kosteusvoiteen päälle jotain suojaavaa ja ihon väriä tasoittavaa. Joe blascolla on ohut meikkivoide ja myös muilla kivoja ja keveitä, tänä kesänä käytän vain lancomen värillistä päivävoidetta ja siihen irtopuuteri ja aurinkopuuteri ja "valokynä" (joskin mulla joe blascon nappi) korostukseksi päälle. En tiedä mikä on loppujen lopuksi parasta iholle, kun en ammattilainen ole. Itse olen kuitenkin tottunut peittelemään huonoja kohtiani ja korostamaan hyviä niin vaatetuksessa kuin kasvoissakin, luonnonkauniina kun en sattunut syntymään B) =)
 
Olen myöskin kuullut että meikit suojaisivat kasvoja, eli sellaisen esimerkin kuulin että kun ko. ihminen oli ollut lomalla jolloin hän ei meikkaillut ollenkaan, oli iho rasvainen koska hänen mukaansa "se päästi kaiken lävitse", eli hänen mukaansa meikkivoiteet estävät tällaisen. Täytyy kuitenkin muistaa että meikkivoiteet kuulema myös vanhentavat ihoa, mikä siis "fiksuinta" ;) Minä peitän huonoja kohtiani jos ihoni on sellaisessa kunnossa, eli näppylöillä, kirjava tai muutoin ärsyyntynyt. Pyrin kuitenkin näin kesällä olemaan mahdollisimman pienellä meikkimäärällä koska rusketus vanhentaa myös ihoa. Enkä ole nyt kesällä tarvinnutkaan paljoa meikkiä koska rusketus "kaunistaa" ;) se peittää kivasti kasvojen kirjavuuden, siitäkös mieli hyvä =) Meikkivoiteita en ole enää käyttänyt koska ne useinmiten on aika rasvaisia, paitsi juhlameikissä. joskus peitän joitakin kohtia, kuten finnejä mattapintaisella meikkipuikolla joka ei rasvoita ihoa, vinkki jollekin jolla on rasvainen/sekaiho, minulla on tuo sekaiho ja näin kesällä kyllä melko rasvainen :p

Tuohon rasvaisuuteen sellainen vinkki että kannattaa ostaa syväpuhdistavaa kasvojen puhdistusainetta. Olen vasta nyt 35- vuoden iässä oivaltanut tällaisen asian *lippu salkoon* :D ...eli nyt vastikään ostin ihan kaupasta Nivean syväpuhdistavaa kasvojen puhd.ainetta, ei jää rasvaista tunnetta ihoon. Käytän päivä sekä yövoiteena Dermosilin 35+ energiavoidetta joka ei myöskään rasvoita. Tuon tuotteen löysin n. vuosi sitten, vastaus tähän rasvaisuus-ongelmaan =) Näillä minä pärjään hyvin jos en syö usein suklaata ;)
 
Omakohtainen kokemukseni meikkivoiteista: omaan melko kuivan ihon ja olen huomannut että etenkin talvisin ihoni pysyy paremmassa kunnossa kun käytän meikkivoidetta. Toki se pitää päivittäin poistaa ja iho puhdistaa kunnolla, sen päälle kosteusvoide ihotyypin mukaan valittuna. Kesäisin en juuri käytä mitään, iho saa vapaasti hengittää ja ottaa kaiken hyödyn auringosta. Muutenkin kesäaikaan iho on paljon paremmassa kunnossa, talvisin meikkivoide ehdoton suoja pakkasta ja kaupunki-ilman haitta-aineita vastaan :)
 
No, enpä ole mitään negatiivista sanottavaa löytänyt vaikka olen käyttänyt puuteria 15 vuotiaasta ja meikkivoidetta melkein yhtä kauan. Ja syy siihen miksi käytän näitä "pakkeleita" on se, että en ole syntynyt onnellisten tähtien alla ja saanut virheettömän kaunista ihoa! Epäpuhtauksia ja näppylöitä on ollut niin kauan kuin muistan ja vaikka mittarissa on ikää jo 30 niin eipä tuo ongelma ota laantuakseen.

Pakkeleita käyttäessä kaiken a ja o on hyvä puhdistaminen eli aamuin illoin puhdistusgeeli sekä kasvovesi ja kasvovoiteet!

En käyttäisi meikkiä siinä määrin kuin nyt jos ei olisi mitään peiteltävää. Mutta totuus on etten kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla ilman meikkiä- eipä siitä muut varmaan välittäisi mutta itsellä on varmempi olo kun näpyt on edes joten kuten peitossa...!
 
Meikkipossu
Mielestäni ei pidä yleistää, että meikattu naama on pakkeloitu; meikkejä ja meikkejä on erilaisia, ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että muutamia poikkeuksia lukuunottamatta pääasiassa hyvät meikit ovat hieman arvokkaampia kuin parin euron meikkivoiteet tai ripsivärit. :(

Ihan marketsarjoissa on tiettyjä helmiä, jotka vastaavat kalliimpien sarjojen parempia tuotteita, mutta itse käytän ihonhoitoon ja ihon pohjustukseen hyviä ja pysyviä tuotteita (ja mahdollisimman vähän mieraaliöljyjä ja silikoneja --->ei tule tukkeumia), ja esim. luomiväreinä tai huulilla voi käyttää edullisempia ja enemmän kausituotteita.

Oma meikkivoiteeni Lancomelta on ohit, mutta peittävä ja pysyvä, ja olen ollut siihen tosi tyytyväinen. Myös ripsiväri on Lancomelta. Ihonhoitotuotteita vaihtelen, mutta pääasiassa käytössä on joko kosmetologituotteita tai Korresta, apteekin Vichyä tai Louis Widmeriä, tai englantilaista Lushia.

Oma ihoni kaipaa suojausta, eikä laadukkaat meikit ja laadukkaat puhdistusaineet tuki eivätkä aiheuta ongelmia. Kesällä annan auringon hieman päivettää ihoa ja tasoittaa väriä, mutta noin muuten asiakaspalveluammatissa en voisi olla, jos en hieman maalaisi naamaani arkisin. :)
 
Ilmansaasteet,pöly,lika tms.ovat ne pahimmat jotka tukkii ihohuokoset,ei meikkivoiteet tai puuterit mikäli nekin putsataan huolellisesti aamuin illoin!Monille meikkivoiteista voi olla jopa hyötyä,etenkin jos iho on herkkä,punoittaa taikka rasvottuu.Meikkivoiteet ovat nykyään erittäin hienojakoisia ja keveitä,jokaiselle ihotyypille löytyy omansa =) Siittä vaan reippaasti kemppariosastolle kokeileen,siellä kun ammattitaitoset myyjät opastamassa ja varmasti sinullekin löytyy sopiva! ;) =)
 

Yhteistyössä