Katselu.

  • Viestiketjun aloittaja Utelias mies
  • Ensimmäinen viesti
Uteliasmies.
Muuten onko se osa klitorista mikä tuntuu 2-3 cm:n mittaisena kovempana juomuna, siinä olettamassani klitoriksen tienoilla?

fi.wikipedia.org/wiki/Häpykieli tai kirjoita hakusanaksi klitoris

Onko naisen orgasmi eriasia kun naisen laukeaminen?
Orgasmi = laukeaminen , Orgasmeja on sitten useammanlaisia.[/QUOTE]

Lainaus Väestöliiton sivuilta.

Seksuaaliset reaktiot

Jos seksuaalinen kiihottuminen jatkuu tarpeeksi pitkään, voidaan käynnistyneestä reaktiosarjasta erottaa eri vaiheita. Seksuaalireaktiot voidaan jakaa neljään vaiheeseen (Masters & Johnsonin mukaan): kiihottuminen, tasannevaihe, orgasmi ja laukeaminen.

Kiihottumisvaiheessa esimerkiksi naisen klitoris paisuu, emätin laajenee ja avautuu, häpyhuulet turpoavat, nännit kovenevat ja sydämensyke kasvaa. Tasannevaiheessa emätin kasvaa edelleen, häpyhuulet turpoavat ja emätin kostuu. Orgasmivaiheessa emätin ja kohtu supistelevat, lihakset kouristelevat ja jännittyvät tahattomasti ja hengitys tihenee. Laukeamisvaiheessa elintoiminnot palautuvat nopeasti ennalleen.

Nämä eri reaktiovaiheet eivät usein etene toisesta toiseen, vaan eri reaktioista voidaan palata aiempaan ja kiihottua uudelleen ja niin edelleen. Aina ei tarvitse edes päästä orgasmivaiheeseen asti saavuttaakseen seksuaalista mielihyvää.

Tuohon perustui kysymykseni.

Tuosta minä ainakin saan sen käsityksen, että laukeaminen on eriasia kuin orgasmi.

Sitten kun asioita yhdistän, eli moni kirjoittaja väittää saavansa useita orgasmeja peräkkäin.

Tuon kirjoituksen perusteella ymmärrän asian sillälailla, jos orgasmista ei seuraakaan välttämättä laukeamista, niin silloin voi palata uudelleen hakemaan sitä orgasmia.
Eli tuolloin laukeaminen on eriasia.

Aiemmin en minäkään ole tuota käsittänyt, koska vaimoni laukeaa aina orgasmiin.

Nyt selvisi sekin miksi jotkut naiset voi saada useampia orgasmeja ja toiset eivät.
Eli laukeaminen on ratkaiseva tekijä.
 
Viimeksi muokattu:
anne.a
Avoimen suun suutelu tuottaa itselleni kiihottuneita värähtelyjä koko kehossa ja kielen käyttö vain lisää sitä.
Kyllä, suuteleminen on ihanaa ja kiihottavaa. Joskus suudelma saa aikaan nautinnollisen ikään kuin sähköiskun joka lähtee vatsanpohjasta, kimpoilee sisällä pitkin kylkiä, nousee jonnekin pallean yläosaan saakka.

Muistan kokeneeni ensimmäisen sellaisen sähikäisen, kun mieheni seurusteluaikoina suuteli minua kiihkeästi suulle elokuvissa ollessamme. Siinä suudelmassa oli kipunoivaa halua ja aistin sen koko vartalollani.
Taisi mennä sen jälkeen pitkä pätkä elokuvaa etten tajunnut tuon taivaallista :D
Niitä tuntemuksia ei tule kovin usein mutta sillä se ihanuus säilyykin, tarvitsee ehkä jollain tapaa yllätyksellisen kiihottavan tilanteen tuo tuntemus.

Kyselit tuolla aiemmin "uteliasmies", että haittaako naista erektio halatessa ja rakkautta tunnustaessa, suukotellessa jne. No omasta puolesta vain voin puhua mutta minua ei kyllä haittaa yhtään ja kyllä sitä tapahtuu meilläkin tuon tuosta. Pitkässä liitossa se minulle ainakin on vain iloinen asia kun mies niin tykkää :)

Tässä ketjussahan on paljon asiallista asiaa!
 
Viimeksi muokattu:
Uteliasmies.
Ja kiva kun uskaltauduitte mukaan.

Todella mielenkiintoinen oli kertomuksenne suutelukokemuksista.

Kiva on tietää sekin, että peniksen tunteminen tuntuu kivalle.
Itse olen vaan saanut vaimolta sellaisen viestin,että se on merkki hänelle seksiin pyyntönä.
Vaikka ei se minun mielestä sellaiseksi ole tarkoitettu.
Mielestäni se pitäisi molempien osapuolten tunteä hyvänolontunteena.
 
Ketjureaktio
Naisen orgasmi on reaktio. Eli jokin asia johtaa johonkin ja taas seuraavaan asiaan. Lainaan nyt lääketieteellistä materiaalia "Klitoriksen, häpyhuulien ja emättimen aukon (introitus) hermotuksella ja verenkierrolla on tärkeä merkitys naisen orgasmin muodostumisessa. Lantion lihasten, etenkin musculus pubococcygeuksen, oletetaan osallistuvan vaginaalisen yhdynnän tuottamaan mielihyvän kokemukseen ja orgasmin laukeamiseen." Onhan ihan selvää, ettei kukaan voi orgasmin tullessa jäädä ikään kuin roikkumaan kyseiseen tilaan vaan se auttamattomasti päättyy lihasten laukeamiseen. Orgasmi nostaa sydämen sykettä ja hetkellisesti verenpainetta niin, että muutaman minuutin jälkeen nainen potkisi tyhjää jos lihasten rentoutumisvaihetta ei tulisi. Minusta asia on vastaava kun miehellä, että orgasmin ja ejakulaation jälkeen tulee "laukeaminen". Kun sanoit, että vaimosi orgasmi päätyy laukeamiseen, niin se on ihan totta. Jotta nainen voi saada uuden orgasmin käynnistyy taas kyseinen reaktio uudelleen. Kiihottuminen-tasaantumisvaihe-orgasmi-laukeaminen. Tietenkin jos kiihottumisen ja tasaantumisvaiheen jälkeen ei saavutetakkaan orgasmia (kuten useimmilla naisilla), niin sittenhän hommaa voi jatkaa vaikka maailmantappiin.
 
Uteliasmies.
On tuossa väestöliiton kirjoituksessa toinenkin kohta joka ei oikein täsmää naisten puheiden kanssa, tai sitten on eroavaisuuksia naisten kesken.

Ensin on kiihottumisvaihe, toisena tasaantumisvaihe, ja vasta tuossa toisessa vaiheessa mainitaan kostuminen.
Toisaalta kun naisten puheita kuuntelee, niin hehän kostuvat jo omista ajatuksista.
Siis heti kiihottumisen alkuvaiheessa.

Onkohan miehilläkin noin isot erot, milloin kastuvat.
Minulla se alkaa jo ajatuksista, eikä naista tarvitse olla lähimaillakaan.
Kostuminen ja erektio ovat ainakin eriasioita.
 
anne.a
Nyt selvisi sekin miksi jotkut naiset voi saada useampia orgasmeja ja toiset eivät.
Eli laukeaminen on ratkaiseva tekijä.
Lisäksi tämä voi samalla naisellakin vaihdella - minulla ainakin. Enpäs vain osaa oikein sanoa mistä tuo vaihtelu johtuu. Kuukautisierron vaihe? Fyysinen vireystila? Stressitaso? ....mm. nämä kai.

Ihminenhän on kauttaaltaan eroottinen olento, muutenkin kuin vain seksiä harrastaessaan/ajatellessaan. Laukaisematon seksuaalinen lataus kehossa on minulle myös hyvin luova ja energinen tila.

Toisaalta, olen lukenut (ja kokenut) niinkin että naista orgasmi/laukeaminen piristää ja aktivoi. Minulle syntyy päiväseksin jälkeen puuhakasta fyysistä energiaa, kun taasen tuo laukaisematon on henkisesti luovaa, pinnanalaista.
Varsinainen puutteessa oleminen voisi olla kaikkea muuta kuin luovaa, koen että juuri toimivassa parisuhteessa tämä rytmittely toteutuu upeasti.

Miten lie muilla?
 
Viimeksi muokattu:
Uteliasmies.
Muistan kokeneeni ensimmäisen sellaisen sähikäisen, kun mieheni seurusteluaikoina suuteli minua kiihkeästi suulle elokuvissa ollessamme. Siinä suudelmassa oli kipunoivaa halua ja aistin sen koko vartalollani.
Taisi mennä sen jälkeen pitkä pätkä elokuvaa etten tajunnut tuon taivaallista :D
Niitä tuntemuksia ei tule kovin usein mutta sillä se ihanuus säilyykin, tarvitsee ehkä jollain tapaa yllätyksellisen kiihottavan tilanteen tuo tuntemus.

Tässä ketjussahan on paljon asiallista asiaa!
Kun suudellessa tunnette koko vartalossanne kipunoivanhalun, niin välittyykö se myös miehelle?
Eli pystyykö mies tuntemaan kehostanne miten hyvä tunne teidän kehossanne vallitsee.

Jos pystyy, niin kyllä se varmasti tuntuisi miehestä hyvälle.
Pelkkä ajatuskin, mitä miehen suutelu voi saada aikaan aisen tuntemukseen.
Jospa minäkin voisin antaa vaimolle tuollaisen kokemuksen.

Oliko sillä merkitystä, kun suutelu tapahtui muiden ihmisten nähden?

Minulle ainakin tulee lisää hyvänolontunnetta siitä, jos vaikka pidän vaimoa kädestä kiinni muiden ihmisten nähden.
Siinä kun voi samalla mietiskellä, mitä muut ihmisen ajattelevat, ja seurata millä ilmeellä tilannetta katsovat.
 
Viimeksi muokattu:
anne.a
Kun suudellessa tunnette koko vartalossanne kipunoivanhalun, niin välittyykö se myös miehelle?
Eli pystyykö mies tuntemaan kehostanne miten hyvä tunne teidän kehossanne vallitsee.

Jos pystyy, niin kyllä se varmasti tuntuisi miehestä hyvälle.
Pelkkä ajatuskin, mitä miehen suutelu voi saada aikaan aisen tuntemukseen.
Jospa minäkin voisin antaa vaimolle tuollaisen kokemuksen.

Oliko sillä merkitystä, kun suutelu tapahtui muiden ihmisten nähden?

Minulle ainakin tulee lisää hyvänolontunnetta siitä, jos vaikka pidän vaimoa kädestä kiinni muiden ihmisten nähden.
Siinä kun voi samalla mietiskellä, mitä muut ihmisen ajattelevat, ja seurata millä ilmeellä tilannetta katsovat.

Olen pohtinut mikä tuon kehossa säntäilevän sähkön saa aikaan. Joskus osui luettavakseni jonkun naiskirjailijan kuvaus joka olisi voinut olla omani joten naiset kyllä sitä kokevat. Voisiko olla niin että mies on tiedostaen tai tiedostamattaan 110% läsnä tuossa suudelmassa jolla naisensa yllättää? Se ei ole niitä tavallisia (ehdottomasti ihania kyllä nekin:) ”suutelenpa vaimoani”, vaan jotain vaistoista, miehen ytimestä lähtevää. Mene tiedä, tämä vain minun arvelua.

Mieheni ei, valitettavasti, ole aistinut tuntemustani sillä tavoin kuin käsitän sinun tarkoittavan. Kertomalla, kuvaamalla välitän kokemuksen hänelle. Se on hyvin harvoin ilmenevä (vain muutama pitkän suhteen aikana) ja jos sitä odottaa, sitä ei tule. Olisihan se todella hienoa jos mies voisi aistia naisen kokeman enkä sano että se mahdotonta on.

Sillä että tapahtui julkisella paikalla, voi olla merkitystä. Tykkään muutenkin julkisista hellyydenosoituksista, kokea itse ja nähdä toisten läheisyyttä. Sittemmin olen kokenut tuon sähköväreen kahden keskenkin, mutta tuo ensimmäinen kerta uutuutena jäi kirkkaasti mieleen ja se oli kaikkein voimakkain.

Tämä on kai saman tyyppinen asia kuin tuo henkinen orgasmi jonka aiemmin mainitset. Erittäin subjektiivisia kokemuksia, vaikeita kuvata ja määrittää, omien mystisten lakiensa mukaan toimivia.
 
Viimeksi muokattu:
Uteliasmies.
Olen pohtinut mikä tuon kehossa säntäilevän sähkön saa aikaan. Joskus osui luettavakseni jonkun naiskirjailijan kuvaus joka olisi voinut olla omani joten naiset kyllä sitä kokevat. Voisiko olla niin että mies on tiedostaen tai tiedostamattaan 110% läsnä tuossa suudelmassa jolla naisensa yllättää? Se ei ole niitä tavallisia (ehdottomasti ihania kyllä nekin:) ”suutelenpa vaimoani”, vaan jotain vaistoista, miehen ytimestä lähtevää. Mene tiedä, tämä vain minun arvelua.

Mieheni ei, valitettavasti, ole aistinut tuntemustani sillä tavoin kuin käsitän sinun tarkoittavan. Kertomalla, kuvaamalla välitän kokemuksen hänelle. Se on hyvin harvoin ilmenevä (vain muutama pitkän suhteen aikana) ja jos sitä odottaa, sitä ei tule. Olisihan se todella hienoa jos mies voisi aistia naisen kokeman enkä sano että se mahdotonta on.

Sillä että tapahtui julkisella paikalla, voi olla merkitystä. Tykkään muutenkin julkisista hellyydenosoituksista, kokea itse ja nähdä toisten läheisyyttä. Sittemmin olen kokenut tuon sähköväreen kahden keskenkin, mutta tuo ensimmäinen kerta uutuutena jäi kirkkaasti mieleen ja se oli kaikkein voimakkain.

Tämä on kai saman tyyppinen asia kuin tuo henkinen orgasmi jonka aiemmin mainitset. Erittäin subjektiivisia kokemuksia, vaikeita kuvata ja määrittää, omien mystisten lakiensa mukaan toimivia.
Hyvä kun olette kertonut tuntemuksistanne miehellenne.
Kai hän on sitäkautta ainakin saanut käsityksen teidän sähköisistä tuntemuksista.

Täältä lukienkin tuo tuntuu todella mielenkiintoiselta ilmiöltä.
Onkohan muillakin naisilla samansuuntaisia kokemuksia?

Joitakin ajatuksia suutelutilanteesta ja miten minä sen koen.

Sillä on ainakin suuri merkitys miten vaimo lähtee suutelutilanteeseen mukaan.
Jos ei lähde, niin sehän tuntuu vaan pelkältä huulten kosketukselta.
Vaikka kivalta sekin huulissa tuntuu.
Mutta jos sensijaan hän on vastaanottavaisempi, niin tunnehan leviää paljon suuremmalle alueelle.
Koko yläkeho saa osansa.
Eikä siihen pääsemiseksi tarvita kovinkaan ihmeellisiä konsteja, kyllä sen myönteisyyden mies vaistoaa välittömästi.
Kun ottaa suukot vastaan kirkkainsilmin, kietoo kevyesti kädet olkapäille, hellästi silittää selästä ja hiuksista.
Tuosta minulle tulee tavattoman hieno tunne, jonka haluaisi kestävän vaikka tuntikausia.
Se on sellainen jännittävän kutkuttavatunne.
Voimakkaimmillaan niissä kohdin mihin kosketaan, joka säteilee koko yläkehon alueelle.

Tunteeko naiset samantyyppistä tunnetta?

Olen tuon tunteen kuvitellut liittyvän seksualisuuteen, vaikka tuossa vaiheessa en varsinaisia seksitoimintoja ajattelekaan.
Päättelin seksuaalisuuteen liittyväksi siksi, kun erektio saattaa tuosta hyvänolontunteesta syntyä.
Erektion haittapuoli on se, kun vaimo alkaa kuvitellä, että seksiähän minä olen hakemassa.
En kuitenkaan tuossavaiheessa ole omaltaosalta päättänyt harjoitetaanko seksiä tai ei.
Ja tuo tilanne voi hyvinkin laantua ja usein niin tekeekin.
Enkä minä mihinkään puutteeseen jää, koska tuo tunne on niin valtaisa, ja voihan tuo toistua päivänmittaan useitakin kertoja.

Ne tilanteet vähän häiritsevät, kun suukot eivät kelpaa.
Eli hän työntää luotaan pois.
Mutta silti kestän, sillä ei aina voi onnistua.
 
Viimeksi muokattu:
Ymmärrän
Hyvä kun olette kertonut tuntemuksistanne miehellenne.
Kai hän on sitäkautta ainakin saanut käsityksen teidän sähköisistä tuntemuksista.

Täältä lukienkin tuo tuntuu todella mielenkiintoiselta ilmiöltä.
Onkohan muillakin naisilla samansuuntaisia kokemuksia?

Joitakin ajatuksia suutelutilanteesta ja miten minä sen koen.

Sillä on ainakin suuri merkitys miten vaimo lähtee suutelutilanteeseen mukaan.
Jos ei lähde, niin sehän tuntuu vaan pelkältä huulten kosketukselta.
Vaikka kivalta sekin huulissa tuntuu.
Mutta jos sensijaan hän on vastaanottavaisempi, niin tunnehan leviää paljon suuremmalle alueelle.
Koko yläkeho saa osansa.
Eikä siihen pääsemiseksi tarvita kovinkaan ihmeellisiä konsteja, kyllä sen myönteisyyden mies vaistoaa välittömästi.
Kun ottaa suukot vastaan kirkkainsilmin, kietoo kevyesti kädet olkapäille, hellästi silittää selästä ja hiuksista.
Tuosta minulle tulee tavattoman hieno tunne, jonka haluaisi kestävän vaikka tuntikausia.
Se on sellainen jännittävän kutkuttavatunne.
Voimakkaimmillaan niissä kohdin mihin kosketaan, joka säteilee koko yläkehon alueelle.

Tunteeko naiset samantyyppistä tunnetta?

Olen tuon tunteen kuvitellut liittyvän seksualisuuteen, vaikka tuossa vaiheessa en varsinaisia seksitoimintoja ajattelekaan.
Päättelin seksuaalisuuteen liittyväksi siksi, kun erektio saattaa tuosta hyvänolontunteesta syntyä.
Erektion haittapuoli on se, kun vaimo alkaa kuvitellä, että seksiähän minä olen hakemassa.
En kuitenkaan tuossavaiheessa ole omaltaosalta päättänyt harjoitetaanko seksiä tai ei.
Ja tuo tilanne voi hyvinkin laantua ja usein niin tekeekin.
Enkä minä mihinkään puutteeseen jää, koska tuo tunne on niin valtaisa, ja voihan tuo toistua päivänmittaan useitakin kertoja.

Ne tilanteet vähän häiritsevät, kun suukot eivät kelpaa.
Eli hän työntää luotaan pois.
Mutta silti kestän, sillä ei aina voi onnistua.
Olet ilmeisesti jo hieman kokeneemmassa iässä, koska seksuaalisuutesi painottu muuhunkin kuin pelkkään aktiin. Totta on, että mitä vanhemmaksi ihminen tulee niin hänen eroottisuutensa muuttuu kokonaisvaltaisemmaksi. Jotkut sanovat, että kosketus, erogeenisten alueiden hyväilyt, läheisyys (ihoilu) ja intohimoisempi suutelu tuottavat jopa enemmän tyydytystä kuin itse varsinainen rakastelu. Olen nainen 50++ ja kun luen kirjoituksiasi ymmärrän oikein hyvin mistä puhut. Olen onnekas koska aviomieheni on yhtä seksuaalinen kun minäkin. Puhumme usein, että kahden ihmisen seksuaalinen kanssakäyminen on verrattavissa sinfoniaan. Useita elementtejä, erilaisia tempoja ja loppuhuipennus. Meillä rakastelu ei tarkoita perinteistä "panoa" vaan se kattaa todella laajan valikoiman kaikkea sitä, mitkä tuottaa kummallekin onnellisuuden tunnetta ja mielihyvää. Harmittavaa on lukea, että vaimosi helposti tulkitsee sinua väärin ja tavallaan tappaa kauniita asioita ahdasmielisyydellään. Mitäpä jos etsisit tietoa varttuneempien ihmisten seksistä ja yhdessä hieman opiskelisitte. Opeta vaimoasi hyväksymään ja rakastamaan vartaloaan sekä seksuaalisuuttaan. Ottakaa peili ja tutkikaa toisianne, kehukaa kuinka kauniilta ja kiihottavilta näytätte ilman, että tutkiskelu johtaa aktiin. Älä lopeta hyväilyosoituksiasi tai suudelmia vaikka vaimosi esteleekin sinua. Lähesty häntä sellaisissa tilanteissa, jolloinka hän tuntee olonsa turvalliseksi ja onnelliseksi. Kerro, että kaipaat läheisyyttä ja vaikka sinulle tuleekin erektio, niin kehu siitä vaimoasi ja sano, etteikö olekin hieno asia, että kiihotat vieläkin minua kaikkien näiden yhteisten vuosien jälkeen. Oletko löytänyt hänen upeat rintansa? Hellinyt ja suukotellut niitä kuin lapsi, sillä joskus sekin herättää naisessa seksuaalisia haluja. Mieti mikä ongelma vaimollasi on kun hän sulkeutuu seksin suhteen suojamuurinsa taakse ja yritä purkaa se jotenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Uteliasmies.
Onhan tuota ikää kertynyt jo täydet kuusikymmentä.

Kiitos hyvistä neuvoista.

Ainakin nuo ohjeet helpotti siltäosin, kun ne oli pitkälti sen suuntaisia mitä itsekin haluaisin korjata.
Ja nyt sain vahvistuksen sille, että pyrin toimimaan oikeaan suuntaan.

Hänen kanssaan puhuminen ei ole helppoa.
Yhdellä lauseella kerrallaan pitäisi pystyä minun asia hänelle ilmaisemaan.
Jos ensimmäinen lause menee vikaan ja yritän korjata tekemällä lisäkysymyksen tai selvennyksen, niin se on senjälkeen hänen mielestä painostusta.

Jostakin vaan pitäisi keksiä ne riittävän lempeät sanat, jotta voisin sanoa loppuunasti sanottavani.
Ja juuri tuosta syystä olen täällä onkimassa tietoja mikä tuntuu hyvälle yleensä.
Ja moni asia on selvinnytkin, joten kiitos siitä kaikille kirjoittajille.

Laitan yhden esimerkin.
Halaustilanteessa kun pääni laitoin hänen rintojaanvasten ja sanoin, rakas vaimo.
Vastaus oli, joo joo, mutta ei sitä pidä kokoajan sanoa riittää kun olet siinä hiljaa.

Kysyn nyt teiltä, kun mies halaa ja sillähetkellä nainen on hilhaa, niin tunteeko hän silloin jotakin hyvänolontunnetta?
 
Kosketuksesta
Kysyn nyt teiltä, kun mies halaa ja sillähetkellä nainen on hilhaa, niin tunteeko hän silloin jotakin hyvänolontunnetta?[/QUOTE]

Varmaankin ensi sijaisesti turvallisuudentunnetta, jos halaus on hellä ja kyllä myöskin hyvänolontunnetta. Joskus tuntuu hyvältä vain olla hiljaa toisen sylissä ja nautia kehon lämmöstä ja tuoksusta. Mies saattaa halata kahdella eri tavalla a) neutraalisti eli ystävällisesti jopa toverillisesti ilman taka-ajatuksia ja b) intiimisti, jolloinka mies mielellään painautuu hyvin lähelle ja antaa naisen aistia kehonsa kieltä. Uskoisinpa, että mies useammin kuin nainen harrastaa tätä b-tyyppiä herättääkseen myös seksuaalista mielenkiintoa vastakkaisessa sukupuolessa. Mutta toisaalta jos ajattelee asiaa miehen näkökulmasta niin se tuntuma varmasti tuottaa hyvänolontunnetta. Ehkä me naiset tulkitsemme teitä miehiä liikaa naisten ajattelutavoin eli mitä sinäkin nyt siinä, menetkös. Tässä halauskulttuurissa on meillä suomalaisilla paljon vielä oppimista, koska meidät on opetettu käyttäytymään niin asiallisesti ja tunteita peitellen. Lasten nähden ei suukotella, toista ihmistä ei saa koskettaa, koska se voidaan kokea seksuaalisena ahdisteluna ja julkisella paikalla, toisten ihmisten nähden kahden ihmisen välisiä tunteita ei näytetä. Lauantaina, saunan jälkeen, pimeässä, peiton alla, nopeasti ja laske sitten alas se yöpaidan helma kun lopetat. Monet vanhemmista naisista eivät ole koskaan katsoneet peilistä miltä heidän alapäänsä näyttää ja osa naisista ei tiukan seksuaalikasvatuksen takia ole koskaan kosketelleet itseään puhumattakaan masturboineet, hyi! On paljon naisia, jotka eivät tiedä edes missä heidän virtsaputkensa suu sijaitsee. Ainut sovelias asia on ollut perinteinen yhdyntä ilman mitään mausteita joka on aivan järkyttävää.
Oletko koskaan hieronut vaimoasi pitkään ja hartaasti? Hieronta on ihanteellinen tapa tuottaa toiselle mielihyvää ja jos hieronta koetaan positiiviseksi niin saattaapa johtaa seksiinkin. Ainakin tätä kautta voimosi tottuu kosketukseesi. Hyvän tuoksuista hierontaöljyä tai voidetta ja pitkiä voimakkaita sydämeen suuntautuvia hierontaliikkeitä. Älä käytä peukaloita vaan kämmentä ja sormenpäitä. Josko saisit vaimosikin innostumaan hieromaan sinua. Muista älä hiplaa vaan suorita tehtävä asiallisesti ja niin hyvin kuin osaat sillä sulatat vaimosi parhaiten. Vinkiksi selän alaosassa pakaroiden päällä oleva kolmio, polvien takuset, reiden sisäsivut, niska ja korvantakuset ovat erogeenisia alueita. Anna vaimollesi aikaa opetella nauttimaan hieronnastasi ja kosketuksestasi = hillitse himosi, niin hyvä tulee.
 
Uteliasmies.
Kiitos ajatuksiaherättävästä kirjoituksesta, ja hyvistä hierontaohjeista.

Tuota hierontaa aion kokeilla, ja vähän siitä jo vihjailinkin vaimolle.
No niskahierontaa olen tehnyt nytkin, sillointällöin.
Peukaloita siinä hommassa olen käyttänyt.
Yllättävän raskasta se hierominen on, mutta kyllä sen jaksaa tehdä, jos lopputulos on hyvä.

Tuo on minua ihmetyttänyt miten paljon nuo lapsuudessa opitut asiat vaikuttavat loppuelämään.
Varsinkin jos ne opitut asiat havaitaan vääriksi, niin miksiköhän niitä ei pystytä muuttamaan oikeiksi?
Ajattelin juuri tuota itseensä tutustumista katsellen ja kosketellen.
Silloinhan se olisi ok, jos henkilö olisi niin eiseksuaalinen ettei seksi kiinnosta lainkaan, niin ei varmaan silloin kiinnostaisi omatkaan elimet.
Mutta kun he kuitenkin haluavat naimisiin ja lapsia myös, niin kai heillä jokin kiinnostus seksiin on olemassa.
Onko se sitten niin, kun seksuaalisuus opitaan kielteiseksi kokemukseksi, niin se myöhempi seksin kokeminen ei pysty kumoamaan tuota opittua tietoa, vaikka se kokemus olisi nautinnollinen.

Kyllähän minullekin selkeä viesti kotoa annettiin, ettei tyttöjen kanssa saa olla ennen avioliittoa tavalla josta lapsi syntyisi.
Tytöille ollaan varmaan oltu vielä ankarampia.

On tuo lasten nähden suukottelu ollut vaimolle vaikea hyväksyä.
Kun lasten ja jopa sukulaisten nähden häntä suukotellut olen, niin hän on kuiskinut korvaan, minä en tykkää kun teet noin muiden nähden.
Minä kyllä rohkenisin vaikka julkisella paikalla antaa suukon vaimolle.
Ei kuitenkaan mitään liian intiimiä, mutta sellainen pieni nätti suukkonen.
 
Uteliasmies.
Vastaan tunnustelijalle tänne, kun en enää muista mihin ketjuun minun piti vastata.

Kysymyshän oli saanko katsella vaimoa saunareissulla lähietäisyydeltä, jos en kosketa tai en sano mitään.
Hän oli unohtanut lupauksensa, vaikka minä täytin kaikki reunaehdot.

No jonkinlaisen korvauksen sain toisellalailla.
Hän tuli luokseni ja antoi suukon töihin lähtiessään eräänä aamuna.
 
tunnustelija
Vastaan tunnustelijalle tänne, kun en enää muista mihin ketjuun minun piti vastata.

Kysymyshän oli saanko katsella vaimoa saunareissulla lähietäisyydeltä, jos en kosketa tai en sano mitään.
Hän oli unohtanut lupauksensa, vaikka minä täytin kaikki reunaehdot.

No jonkinlaisen korvauksen sain toisellalailla.
Hän tuli luokseni ja antoi suukon töihin lähtiessään eräänä aamuna.
No niin - minähän kiihkoissani hypin ketjulta toiselle.
Kiitos kun hait minut!

Läheisyys on ilmiselvästi vaimollesi ongelma. Kärsivällisyyttä se vaatii, mutta hän puolestaan voisi muistaa lupauksensa ja pitäytyä niissä.
Hieronnasta ei nähtävästi seurannut aivan toivomiasi tapahtumia mutta älä luovuta. Itse olin jo unohtanut miten autuaan rentoutuneeksi hieronta tekee - ja saattaa johtaa yhteen jos toiseenkin tilanteeseen...
 
Viimeksi muokattu:
Uteliasmies.
Niin pitäähän sitä vähän tunnustella jokaista ketjua.

Tänään pääsin taas askeleen eteenpäin.
Sillä vaimoni kertoi minun puristavan liian lujasti halatessa.
No pitänee sitten yrittää hellemmin ottein.
Sitävaan mietin, miten sen aina muistan.
Johan sitä ihminen vaistomaisesti yrittää pitää kiinni, jos toinen kokoajan yrittää karata käsistä.
 
Vaihtakaa paikkoja
Niin pitäähän sitä vähän tunnustella jokaista ketjua.

Tänään pääsin taas askeleen eteenpäin.
Sillä vaimoni kertoi minun puristavan liian lujasti halatessa.
No pitänee sitten yrittää hellemmin ottein.
Sitävaan mietin, miten sen aina muistan.
Johan sitä ihminen vaistomaisesti yrittää pitää kiinni, jos toinen kokoajan yrittää karata käsistä.
Pelatkaapa peliä toisinpäin. Pyydä vaimoasi näyttämään miten halataan oikein, suukotellaan oikein, kosketellaan oikein eli tee hänestä opettaja itsellesi. Oikein tarkoittaa siis vaimosi tapaa hyväksyä kosketuksesi ja lähestymisesi.
 
Viimeksi muokattu:
Uteliasmies.
Nyt olen sen kysynyt vaimolta, voisiko hän joskus näyttää miten minun pitäisi halata.
Mutta kuikas siinä kävikään.
No hän halusi näyttää sen samantien.
Olihan se selkeästi hellempi, mutta silti yhtä hyväntuntuinen.
Kyllä se oli niin iloinen yllätys, kun se sen seksuaalisenreaktion sai aikaan.
Hieno hyvänolontunne koko kehossa.

Toivottavasti noita halauksia alkaa tulla lisää.
Vihjailla en kyllä uskalla tässä tilanteessa.

Vähän vaikutti siltä, kun hänkin siitä piti, koska myöhemmin nukkumaanmennessä tuli viereeni ja kietoi kätensä kaulani ympäri sekä vangitsi jalkani jalkojensa väliin.

Muutenhan siinä voisi nukkua vaikka aamuunasi, mutta yhdessä asennossa oleminen pitempään alkaa väsyttämään.
 
Uteliasmies.
Uteliasmies on nyt jo vähän onnellisempi, sillä olen saanut niitä kevyitä halauksia jo muutamia.

Nyt en vaan oikein tiedä pitäisikö minun oma-aloitteisesti halata häntä kevyesti, vai tyytyä niihin hänen tarjoamiin halauksiin.

Eilen saunareissulla hän halasi minua molempien ollessa alastomina.
Tuntui todella hyvälle, kun tunsin naisen muodot siinä paljaalla ihollani.
Koitin välttää ettei penikseni osu häneen, ettei hän saa siitä vääriä käsityksiä.
Kun se jäykistyminen tahtoo väkisin syntyä tuommoisesta hyvänolontunteesta.
Tai oikeastaan koko keho jäykistyi, ja hänkin sen huomasi, koska kysyi, miksi olet noin jäykkänä.
En osannut siihen oikein mitään sanoa.
Mutta kai sitä jäykistyy automaattisesti silloin, kun ei oikein tiedä mitä pitäisi tehdä.

Olen huomannut hänen myös vastaavan lyhyesti minun erotiikkaan viittaaviin puheisiini.
Mutta silläkin rintamalla pitää yrittää edetä varovasti.
 
tunnustelija
Uteliasmies on nyt jo vähän onnellisempi, sillä olen saanut niitä kevyitä halauksia jo muutamia.

Nyt en vaan oikein tiedä pitäisikö minun oma-aloitteisesti halata häntä kevyesti, vai tyytyä niihin hänen tarjoamiin halauksiin.

Eilen saunareissulla hän halasi minua molempien ollessa alastomina.
Tuntui todella hyvälle, kun tunsin naisen muodot siinä paljaalla ihollani.
Koitin välttää ettei penikseni osu häneen, ettei hän saa siitä vääriä käsityksiä.

Kun se jäykistyminen tahtoo väkisin syntyä tuommoisesta hyvänolontunteesta.
(TOTTAKAI STONDIS TULEE TUOSSA TILANTEESSA MELKEIN MIEHELLE KUIN MIEHELLE - ÄLÄ TUNNE SIITÄ SYYLLISYYTTÄ - ON KUITENKIN VALITETTAVAA JOS EI VAIMO SITÄ TÄSSÄ VAIHEESSA YMMÄRRÄ, ETTET TARKOITA SILLÄ HETI SEKSIÄ HALUAVASI - SE VAI ON MIESTEN FYSIOLOGINEN OMINAISUUS JOKA ON VAIKEA ESTÄÄ TUONKALTAISESSA TILANTEESSA...)

Tai oikeastaan koko keho jäykistyi, ja hänkin sen huomasi, koska kysyi, miksi olet noin jäykkänä.
En osannut siihen oikein mitään sanoa.
Mutta kai sitä jäykistyy automaattisesti silloin, kun ei oikein tiedä mitä pitäisi tehdä.
(PITÄISI PUHUA - SELITTÄÄ MIEHEN KEHON TOIMINTA ELI ETTÄ SIITIN JÄYKISTYY NIIN PIENESTÄ - PELKÄSTÄ AJATUKSESTA TAI PIENESTÄ HIPAISUSTA JA ETTEI SE TARKOITA SITÄ, ETTÄ HETI PITÄISI RYHTYÄ HOMMIIN - KOSTUUHAN NAINENKIN VASTAAVASTI MUTTA EHKÄ VAIMOSI EI SITÄ HALUA MYÖNTÄÄ TAI EDES HUOMAA - JOKA TAPAUKSESSA KAIKENLAINEN HALAILU ON MYÖNTEISTÄ JA JOS EREKTION YMMÄRTÄMINEN TOSIAAN TUOTTAA HÄNELLE VAIKEUKSIA NIIN KOITA SELITTÄÄ SE IHAN RAUHALLISESTI - TOIVON TOSIAAN ETTÄ ONNISTUT)

Olen huomannut hänen myös vastaavan lyhyesti minun erotiikkaan viittaaviin puheisiini.
Mutta silläkin rintamalla pitää yrittää edetä varovasti.
Kaiken kaikkiaan tuntuu siltä, että hitaasti pitää edetä - me naiset olemme niin erilaisia - toivon kaikkea hyvää, onnistuminen kaiken jälkeen on kuitenkin vaivan arvoista - olen varma siitä...!
Osa kommenteistani isolla tekstillä keskellä viestiäsi!
Hyvä fiiliksiä toivoo tunnustelija!
 
Viimeksi muokattu:
Uteliasmies.
Kiitos hyvistä toivotuksista.

Toivottavasti se hitaastieteneminen onnistuu.

Mutta sitä asiaa en vieläkään ymmärrä, miksi ne lapsuudenkokemukset vaikuttavat voimakkaasti koko loppuelämän.
Jos lapsena on moitittu eikä oikein ole arvostusta saanut, ehkä vähän huudettu josta seurauksena hiljaisuus ja arkuus, niin miksi ne ei muutu elämänaikana?
 
ent.lapsi
Kiitos hyvistä toivotuksista.

Toivottavasti se hitaastieteneminen onnistuu.

Mutta sitä asiaa en vieläkään ymmärrä, miksi ne lapsuudenkokemukset vaikuttavat voimakkaasti koko loppuelämän.
Jos lapsena on moitittu eikä oikein ole arvostusta saanut, ehkä vähän huudettu josta seurauksena hiljaisuus ja arkuus, niin miksi ne ei muutu elämänaikana?
Lapsena koetut asiat vaikuttavat voimakkaasti lapsen mieleen. Se vaikutus ilmenee vasta aikuisiällä.
Jos lapsena on kokenut positiivisia asioita, hänestä tulee tervepohjainen aikuinen.
Jos lapsi on joutunut lapsuudessaan kokemaan kaikkea muuta kuin hyvää, se heijastuu hänen aikuiselämässä monin tavoin.
Puhun omasta kokemuksesta. Valitettavasti jälkimmäinen oli minun kohtaloni.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä