Katsoiko kukaan 4D dokumettia eilen?

Siis oli kyllä niin järkyttävää se imetystouhu,8 vuotiaalle tissiä!!! Yök. Ja mitä muut mieltä,itse lopetin imetyksen vauvan ollessa 7,5kk iässä koska en halua että lopettaminen vaikeaa lapselle,mielestäni ei ole kauhean kiva jos lapsi joutuu huutamaan ja itkemään sen tissin perään kun niin kauan imetetty. Omasta mielestäni se tissin perään itkeminen aiheuttaa enemmän traumoja kuin se että lopettaa silloin kun lapsi ei vielä niin tajua sen tissin merkitystä.

Kirjottakaa muutkin kommentteja.
 
en kattonu mut kaveri kertoi et siinä oli ollu esim. 4v. imee vielä' tissiä..hyi helvata..suoraan sanottuna,mä en voi etes käsittää sitä et joku imettää vielä 1 vuotiasta..jokainen tietysti tekee tavallaan mut mun mielestä tuo ei oo ennää normaalia!!
 
ei jaksa vääntää
Niin, miksi edes aloittaa imetystä, kun on niin vaikea vierottaa. Elämme maailmassa, jossa on _normaalimpaa_ ruokkia imeväisikäinen vieraan lajin maidolla :LOL:
 
joo ja mä
..kans katsoin. Kukin tietty tyylillään, mutta mua itseä kyllä henkilökohtaisesti alkoi ällöttämään koko dokkari. :/ Siinä oli niinpaljon ahdistavia mielipiteitä, just sellasia, jotka saa minunlaiseltani imetyksessä tahdosta huolimatta epäonnistuneelta karvat pystyyn ja pahan mielen esiin. "Vasikat juo lehmänmaitoa mutta ihmisenmaitoa juovista tulee älykkäitä"..vai mitenkä se nyt menikään, en sanatarkasti muista. Mutta jotenki noin kuitenki.
Siis mun vauva sai aika alusta asti "lehmänmaitoa", olosuhteiden pakosta, en voinut asialle mitään. Pitäisikö mun nyt siis ajatella, että oon pilannu lapseni, jopa hänen älykkyytensä on kärsinyt siitä, että olen ruokkinut häntä maailman toiseksi parhaimmalla ravinnolla? Siksi, kun sitä kaikkein parasta ei ollut mahdollista antaa vaikka olis halunnutkin?

Just joo. Noita fanaatikkoja taas. Itse en olis noin kauaa imettänyt vaikka siihen olis ollut mahdollisuus. Rintamaito on vauvojen ruokaa. Isommat syö jo jotain ihan muuta.
Ja seitsemän-kahdeksanvuotias kyllä ainakin täällä meilläpäin on kiinnostunut rinnoista jo ihan muussa mielessä. Tissit on mitä huvittavimmat jutut pippeleiden ja pyllyjen rinnalla, ja niille hihitellään. Siis tuonikäisenä.
 
Tissibaari
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:05 ei jaksa vääntää kirjoitti:
Niin, miksi edes aloittaa imetystä, kun on niin vaikea vierottaa. Elämme maailmassa, jossa on _normaalimpaa_ ruokkia imeväisikäinen vieraan lajin maidolla :LOL:
Siis sitä juuri kysyinkin että onko teidän mielestä parempi lopettaa imetys kun lapsi ei vielä sitä ymmärrä vai silloin kun huutaa ja itkee sen perään? Vai pitäisikö antaa imeä 8 vuotiaaksi,mielestäni silloin on jo äiti sairas ja täysin riippuvainen siitä!!

Jos imetys ei onnistu niin tietysti korvike on silloin paras vaihtoehto,tutullani 5lasta ja yksikään ei ole saanut rintaa koska maito ei ole noussut. Ja lapset ihan normaaleja kuten tissiruokitutkin.
Ja eikö puolen vuoden päästä kaikki "hyvä" katoa maidosta muutenkin? Siis ravintoaineet ym.? Muistan niin kuulleeni.
 
elisa-
Minusta henk.koht järkevintä on lopettaa imetys, kun lapsi ei ole enää imeväisiässä. Itse lopetin imetyksen 1v4kk ikäisen lapsen kanssa, jolloin kiinteä ruoka ja lehmänmaito oli jo pääasiallinen ravinto. Korviketta ei tullut juoneeksi koskaan. Olisi aivan järjetöntä vierottaa VAUVA ja antaa korviketta vaikka imetyskin vielä sujuisi.
 
jep
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:21 kyllä jaksaa vääntää kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:05 ei jaksa vääntää kirjoitti:
ruokkia imeväisikäinen vieraan lajin maidolla :LOL:
Voi pyhä jysäys mitä dramatisointia! :whistle:
Paisutellaan vähä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :LOL:
 
vääntöä edelleen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:21 elisa- kirjoitti:
Minusta henk.koht järkevintä on lopettaa imetys, kun lapsi ei ole enää imeväisiässä. Itse lopetin imetyksen 1v4kk ikäisen lapsen kanssa, jolloin kiinteä ruoka ja lehmänmaito oli jo pääasiallinen ravinto. Korviketta ei tullut juoneeksi koskaan. Olisi aivan järjetöntä vierottaa VAUVA ja antaa korviketta vaikka imetyskin vielä sujuisi.
Niin, eiköhän jokainen ihan itse saa päättää tämänkin asian ilman nettimammojen hyväksyntää. ;)
 
juu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:22 jep kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:21 kyllä jaksaa vääntää kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:05 ei jaksa vääntää kirjoitti:
ruokkia imeväisikäinen vieraan lajin maidolla :LOL:
Voi pyhä jysäys mitä dramatisointia! :whistle:
Paisutellaan vähä.
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan :LOL:
Anteeks nyt meni ohi. mitähän sä tolla tarkoitit? Huomauttaisin tähän väliin, että tuo oli eka kommentti multa tälle palstalle. Taisit erehtyä.
 
elisa-
Yhtään itkua tissin perään ei muuten lapsellani koskaan ollut. Eikö ole mitään sen välillä, vierottaako vauvaikäisen vai antaako imeä 8-vuotiaaksi? Että lapsiko ei itse voi vierottua muun ravinnon ja muiden touhujen viedessä huomion rinnasta? Ja tuo, että rinnoista yhtäkkiä katoaisi kaikki ravintoarvo... hohhoijaa. Ottaisitte oikeasti selvää välillä asioista, ettekä uskoisi kaikkia höpöpuheita.
 
Katoin osittain..Oli aika omituista kun lapsi oli jo 7 ja silti äiti imetti.

Itse imetän tällä hetkellä ja aion imettää kyllä niin pitkään kun maitoa riittää, mutta jos maitoa tulee vielä silloinkin kun poika on yli vuosikas niin aion kyllä vieroittaa, koska tuolloin tod.näk. jo kiinteä on pääasiallinen ruoka.

Ja en usko, että lapselle jää traumoja vieroituksesta, vaikka olisikin jo sen verran vanha, että osaa "pyytää" rintamaitoa.

Tietysti liika on liikaa ja hampaathan siinä menee jos imee rintaa pitkään!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:15 Tissibaari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 09:05 ei jaksa vääntää kirjoitti:
Niin, miksi edes aloittaa imetystä, kun on niin vaikea vierottaa. Elämme maailmassa, jossa on _normaalimpaa_ ruokkia imeväisikäinen vieraan lajin maidolla :LOL:
Siis sitä juuri kysyinkin että onko teidän mielestä parempi lopettaa imetys kun lapsi ei vielä sitä ymmärrä vai silloin kun huutaa ja itkee sen perään? Vai pitäisikö antaa imeä 8 vuotiaaksi,mielestäni silloin on jo äiti sairas ja täysin riippuvainen siitä!!

Ja eikö puolen vuoden päästä kaikki "hyvä" katoa maidosta muutenkin? Siis ravintoaineet ym.? Muistan niin kuulleeni.
Ja siinä välissähän ei ole mitään? Että ei aloiteta ollenkaan tai imeteteään 8-vuotiaaksi.. :headwall:

Ja kaikki hyvä ei todellakaan katoa maidosta puolen vuoden päästä.Kannattaa perehtyä asiaan ennen kun alkaa typeryyksiä laukoa suustaan. Virallinen imetyssuositushan Suomessa on että pelkkää rintamaitoa 6 kk ikään, sen jälkeen kiinteät ruuan ämmän lisäksi ja imetystä voi jatkaa niin kauan kun se molemmista hyvälle tuntuu. Itse olen ajatellut että noin vuoden ikään voisin imettää niin että saa sitten aloittaa lehmänmaidon suoraan eikä tarvii korvikkeiden kanssa pelata, tavan maitoahan suositellaan vasta 1 v ylöspäin. Ehkä hieman pidempäänkin voisin kuvitella imettäväni mutta tuskin enää 2-vuotiasta, vaikka se on musta vielä normaalia, ei vaan olisi mun juttu. Mutta 8-vuotiaan imettäminen on perverssiä!
 
jupsis
Mun mielestä huvittavinta koko ohjelmassa oli se kun äiti yritti väkipakoin opettaa adoptoimaansa tyttöä rinnalle, imetti siis edelleen poikaansakin joten maitoa kyllä tuli...tyttö-raukka oli jo niin iso että osasi juoda mukista mutta äiti vaan yritti ja yritti, osti rinnanmuotoisen mukin avuksi ja lopulta lypsi lusikkaan jotta tyttö tottuisi rintamaidon makuun.. mitä järkeä?? Tyttö ei siis todella ollut enää mikään vauva, ikää en kyllä muista mutta reilusti yli vuoden oli. Kukin tavallaan, ihmetyttää vain.... :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:40 jupsis kirjoitti:
Mun mielestä huvittavinta koko ohjelmassa oli se kun äiti yritti väkipakoin opettaa adoptoimaansa tyttöä rinnalle, imetti siis edelleen poikaansakin joten maitoa kyllä tuli...tyttö-raukka oli jo niin iso että osasi juoda mukista mutta äiti vaan yritti ja yritti, osti rinnanmuotoisen mukin avuksi ja lopulta lypsi lusikkaan jotta tyttö tottuisi rintamaidon makuun.. mitä järkeä?? Tyttö ei siis todella ollut enää mikään vauva, ikää en kyllä muista mutta reilusti yli vuoden oli. Kukin tavallaan, ihmetyttää vain.... :/
Tyttö oli n.1½v. Ja ei sitä kyllä missään nimessä VÄKIPAKOLLA rinnalle yritetty.
Oikein hyvä dokumentti, ihmettelen teitä äitejä jotka ootte etääntyny niin kauas luonnollisesta ruokinnasta.
Täällä varmaan löytyy niitäkin joiden mielestä se julkisesti imetys on rivoa..
Huh huh..
 
jupsis
Imetys kunniaan, ite täysimetän ja aion imettää myös mahd. pitkään, imetän myös häpeilemättä julkisilla paikoilla. Silti mielestäni sen 1,5v tytön rinnalle opetus-yritykset olivat lähinnä säälittäviä, miksi yrittää opettaa sen ikäistä jonka jo oikeastaan voisi vieroittaa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:53 jupsis kirjoitti:
Imetys kunniaan, ite täysimetän ja aion imettää myös mahd. pitkään, imetän myös häpeilemättä julkisilla paikoilla. Silti mielestäni sen 1,5v tytön rinnalle opetus-yritykset olivat lähinnä säälittäviä, miksi yrittää opettaa sen ikäistä jonka jo oikeastaan voisi vieroittaa?
Jos vaikka siksi, että sitä ei aiemmin oltu pidetty lähellä ja hyvänä ja olisihan se ollut aika ihana tapa olla lähekkäin.

Ja samaa mieltä edellisen kanssa, ei sitä mitenkään väkipakolla yritetty, kokeili ja kun ei ottanut sujuakseen niin antoi sitten maitoa lusikasta. Kyllä meillä 3 vee vielä joskus pyytää tissimaitoa ja pumppaan sille mukiin sitten. Imettämään en enää ala kun lopetin jo kaaaaauan aikaa sitten tuon kanssa, mutta on se lapselle tärkeetä että saa huomiota - tissimaitoa.
 
Itse olisin voinut imettää meidän pienokaisia hyvinkin siihen yksi vuotiaaksi,mutta poika vierotti itse itsensä 8kk iässä ja tyttö jo 5kk iässä. Minun puolestani jokainen saa imettää niin kauan kuin haluaa,mutta itse en enään 2 tai saatika 8 vuotiasta enään imettäisi....
Ja julkisilla paikoilla imettäminen ei mielestäni ole mitenkään pervoa ja jos oli pakko,niin imetin lapsiani tarvittaessa vaikka ruokaravintolassa/kaupan parkkipaikalla ym..Eikä minun ainakaan tarvinnut kaivaa tissejä kokonaan esiin vaan se sujui melko huomaamattomasti =) Eikä kukaan koskaan tullut huomauttamaan imettämisestäni,vaikka onhan se saattanut jotain häiritä. Ja minähän ruokin lapseni juuri silloin,kun toiselle sattui tulemaan nälkä!!!
 
Niin juuri
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:58 Sanna kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:53 jupsis kirjoitti:
Imetys kunniaan, ite täysimetän ja aion imettää myös mahd. pitkään, imetän myös häpeilemättä julkisilla paikoilla. Silti mielestäni sen 1,5v tytön rinnalle opetus-yritykset olivat lähinnä säälittäviä, miksi yrittää opettaa sen ikäistä jonka jo oikeastaan voisi vieroittaa?
Jos vaikka siksi, että sitä ei aiemmin oltu pidetty lähellä ja hyvänä ja olisihan se ollut aika ihana tapa olla lähekkäin.

Ja samaa mieltä edellisen kanssa, ei sitä mitenkään väkipakolla yritetty, kokeili ja kun ei ottanut sujuakseen niin antoi sitten maitoa lusikasta. Kyllä meillä 3 vee vielä joskus pyytää tissimaitoa ja pumppaan sille mukiin sitten. Imettämään en enää ala kun lopetin jo kaaaaauan aikaa sitten tuon kanssa, mutta on se lapselle tärkeetä että saa huomiota - tissimaitoa.
Adoptioäidin tarkoituksena oli antaa tytölle jotain mitä hän ei ollut koskaan saanut, äidin rintamaitoa. Äiti oli vakuuttunut siitä että rintamaito on terveellistä ja voiko kukaan väittää vastaan?!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:47 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:40 jupsis kirjoitti:
Mun mielestä huvittavinta koko ohjelmassa oli se kun äiti yritti väkipakoin opettaa adoptoimaansa tyttöä rinnalle, imetti siis edelleen poikaansakin joten maitoa kyllä tuli...tyttö-raukka oli jo niin iso että osasi juoda mukista mutta äiti vaan yritti ja yritti, osti rinnanmuotoisen mukin avuksi ja lopulta lypsi lusikkaan jotta tyttö tottuisi rintamaidon makuun.. mitä järkeä?? Tyttö ei siis todella ollut enää mikään vauva, ikää en kyllä muista mutta reilusti yli vuoden oli. Kukin tavallaan, ihmetyttää vain.... :/
Tyttö oli n.1½v. Ja ei sitä kyllä missään nimessä VÄKIPAKOLLA rinnalle yritetty.
Oikein hyvä dokumentti, ihmettelen teitä äitejä jotka ootte etääntyny niin kauas luonnollisesta ruokinnasta.
Täällä varmaan löytyy niitäkin joiden mielestä se julkisesti imetys on rivoa..
Huh huh..
Joo, kyllä se on aika rivoa kun lapsi on 4 -vuotias tai 2 -vuotiaskin.. :whistle:
Siitähän tässä dokumentissa oli kyse, lapsien iästä, ei julkisesta imetyksestä tai luonnollisuudesta niinkään.. :)
Minusta on ihan ok imettää julkisesti koska se on luonnollista, mutta niin kauan kun on kyse vauvasta!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 11:27 Vierailija kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:47 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.05.2007 klo 10:40 jupsis kirjoitti:
Mun mielestä huvittavinta koko ohjelmassa oli se kun äiti yritti väkipakoin opettaa adoptoimaansa tyttöä rinnalle, imetti siis edelleen poikaansakin joten maitoa kyllä tuli...tyttö-raukka oli jo niin iso että osasi juoda mukista mutta äiti vaan yritti ja yritti, osti rinnanmuotoisen mukin avuksi ja lopulta lypsi lusikkaan jotta tyttö tottuisi rintamaidon makuun.. mitä järkeä?? Tyttö ei siis todella ollut enää mikään vauva, ikää en kyllä muista mutta reilusti yli vuoden oli. Kukin tavallaan, ihmetyttää vain.... :/
Tyttö oli n.1½v. Ja ei sitä kyllä missään nimessä VÄKIPAKOLLA rinnalle yritetty.
Oikein hyvä dokumentti, ihmettelen teitä äitejä jotka ootte etääntyny niin kauas luonnollisesta ruokinnasta.
Täällä varmaan löytyy niitäkin joiden mielestä se julkisesti imetys on rivoa..
Huh huh..
Joo, kyllä se on aika rivoa kun lapsi on 4 -vuotias tai 2 -vuotiaskin.. :whistle:
Siitähän tässä dokumentissa oli kyse, lapsien iästä, ei julkisesta imetyksestä tai luonnollisuudesta niinkään.. :)
Minusta on ihan ok imettää julkisesti koska se on luonnollista, mutta niin kauan kun on kyse vauvasta!
Et oo tosissas että 2-vuotiaan imetys on rivoa????
 
No lainasin yhdeltä kirjoittajalta sanan, mutta oikea on "ei normaalia".. kyllä se imetys pitäisi lopettaa viimeistään reilun vuoden ikäisenä.. ja tämä on sitten minun mielipiteeni!
Mutta jos joku haluaa imettää 10 -vuotiasta, ei se ole minulta pois, voin korkeintaan pyörittää päätäni ja todeta että heidän oma asiansa. :\|
 

Yhteistyössä