katsotaanko sinuakin oudosti??

tännään lenkillä nauratti kun joka ikinen ihminen tuli vatsaan sillä ilmeellä "että miten tuolla voi lapsi olla" noin nuori. mieheni kaverin äuitikin sanoi että näytän aivan koulu tytöltä ja ikää 20v ei näille voi ku nauraa :LOL: :LOL:
 
sama homma
jep, minua myös ihmiset kattoo että voiko tuolla muka olla lapsi ku näytän niin nuorelta ja nuorihan minä kyllä olenkin (19) Mutta silti tosi huvittavaa :D Ja sitten jotku vanhat mummot kattoo joskus tosi paheksuvasti, mut ne kannattaa jättää ihan omaan arvoonsa...Näin oon päätännyy :D
 
äiti-87
kyllä katsoo! :D se on aika huvittavaa! ja nyt kun lapseni on jo päälle 1vee ja kävelee niin vielä enemmän ihmetellään kun huudan esim. kaupassa että "älä mene sinne tule äidin luokse" tms. niin kaikki kattoo että onko toi muka ton äiti. heh hee.. tän kuun lopulla meille syntyy toinen vauva.. mitäköhän sitten kun työntelen tuplarattaita! :whistle:
 
Kyllä jotkut katsoo, jotkut tulee ihan kommentoimaan tai kyselemäänkin. Esikoisen sain pari viikkoa ennen kuin 20v täytin, toisen lapsen 2,5v myöhemmin. Eli teiniäidiksi en itseäni luokittelisi, mutta kai ne kummastelut, "onko kumpikin ihan oikeesti sun", johtuu siitä että olen nuoremman näköinen. Monessa paikassa kummastellaan ja sitten kun oikea ikä selviää, ei olla enää niin kauhuissaan :D
 
nykyään korostetaan niin paljon sitä että koulu ura yms ensin ja sitten lapset.minulla ainakin ammatti ja töissäkin ehdin olla ennen kuin lapseni..
täsät hyvillään.ja voihankouluun ati töihin myöhemminkin mennä.niin kuin tuttuni sanoi että näin 45 vuotiaana ei jaksaisi enää hoitaa pikku lasta...
 
mua katsottiin pitkään ja selän takana kuiskuteltiin kun olin 15v ja otin joskus pikkusiskoni joka tuolloin syntyi, aika usein mukaan ulos ja kauppaan, ja myös kun olimme kolmisin esim. kaupassa niin monet luuli lasta mun lapseksi B)

tästä rohkaistuneena :D tein ekan lapseni 19v ja nyt kun olen 28v niin olen neljän lapsen onnellinen äiti, olen saanut paljon katseita (enimmäkseen paheksuvia) osakseni, mutta porskuttanut vain onnellisena eteenpäin

puolustan aina nuoria äitejä jos joku mollaa, olin ehkä ammatin lukenut "ajoissa" tosin olen sitä nyt vaihtamassa, mutta kun olin valmistunut töitä ei ollut ( olis pitänyt olla 10v kokemus alalta :wave: ) nyt olen kuitenkin ollut joka lapsen välissä jossakin (kurssilla,töissä) ja hyvin menee

olen aina halunnut tehdä lapseni aikaisin eli nuorena, jo 15v:nä tiesin että perhe tulee varhain, oma äitini on myös ollut melkein(!) 19v kun minä olen syntynyt enkä ole kokenut tulleeni jotenkin laiminlyödyksi

ihan liian pitkä viesti varmaan, mutta haluan vain kannustaa kaikkia olemaan välittämättä noista "oudoista katseista" ja voin vakuuttaa että lähes aina katsotaan jotaki jostakin syystä, jos ei ole liian nuori äidiksi niin sitten on liian vanha, liian monta lasta, liian naiivi, liian sarkastinen, heität väärän kommentin johonkin paikkaan yms.

mutta mutta, silloin vika kyllä löytyy usein ympäristöstä, eikä itsestään, suvaitsevaisuus olisi päivän sana, jos sen kaikki hoksis niin olisimme kaikki paljon onnellisempia B) :heart:
 
jep, kun poika oli vauva ja olimme linja-autossa, niin eräät täti-ihmiset ihmettelivät kovaan ääneen, että "missäs sen lapsen äiti on?". Totesin vaan että tässähän minä :headwall: Olivat kyllä loppupeleistä ihan mukavia tätsyjä..
 
Mulla ei vielä omia lapsia oo, mutta hoidan työkseni 4-ja 2-vuotiaita..

Saan todella paljon katseita osakseni kun heidän kanssa esim.kaupungilla liikun. :D

Ja moni kutsuu mua äidiks, sit vaa että ei ku mä oon vaa hoitaja. Sit tulee, no mä jo vähä aattelinkin... :\| Siis voi että noita ihmisiä..

Mutta katelkoot rauhassa ja ihmetelkööt.. :D
 
mamaria
minäkin sain esikon pari viikkoa ennen kuin täytin 20 ja pikkukakkosen 3 vuotta myöhemmin. Nyt kolmonen ulostautuu hetkenä minä hyvänsä ja täytän tammikuussa 25. Kyllä minuakin paljon kateltu, varsinki aikoinaan kun esikko oli pieni. kaikista paras kun koulussa aloin juttelemaan keittäjän kanssa 2-3 vuotiaasta lapsestani ja tämä oli pudottaa silmät päästänsä. "minä luulin sinua 17-vuotiaaksi!"

eipä noista paljon jaksaa perustaa. katsoo jos katsoo. ujohan minä olen aina vähän ollu niin en tykkää olla keskipisteenä, mutta olan kohautuksella pyrin tollaset ohittamaan..
 
Heh... Laitoksella mua pidettiin 25v. ja muutenki aina näyttäny ikästäni vanhemmalta. Huonekaveri "järkytty" ku sanoin oikeen ikäni.

Kadulla kaikki mummot hymyilee ja jos liikennevaloihin pysähtyy niin heti joku lässyttämässä ompas ihana vauva plaa plaa...

:attn: tosiaanki 18v. olen vasta :attn:
 
Heh :D Hauska lukea..Itse olen 20-vuotias iästäni useasti inttämään joutunut neiti. Jatkuvasti saa ikäänsä papereiden kans todistella :ashamed: Odotan kuitenkin vasta alkutaipaleella ensimmäistäni joten innolla odotan kommentteja :D
 
jep kattoo vaikka olen "jo" 23,mutta ilmeisesti teinin näköinen :kieh:
välillä tulee itellekki sellanen nolo tunne et kiva kiva kun siinä kyttäätte ja ihmettelette kuka lapsen äiti on. ja aina jos liikun n.30kymppisten kaverien kans nii ei kyl mua uskota pojan äidiks vaan jotain mun kaveria :headwall: mutta kaikkeen tottuu =)
 
juu... mummot pyörittelee päätään ihan avoimesti ja on sanonutkin "voi lapsi parkaa" mun kuullen. Aluks otin itteeni mut nyt nauran ja säälin heitä. Moni on varmaan kateellinen kun näkee meidän perheen; komea nuori mies nätin nuoren naisen kanssa jotka työntää hymyillen ja nauraen vaunuissa pientä ihanaa iloista poikaa. Näin ainakin itse ajattelen, siis että meillä on paljon mistä olla kateellinen jos kateellinen persoona on.

Yksi täti kyllä kerran sanoi meille bussissa kun poika itki (oli silloin 2 viikkoa vanha, bussissa ei saa ottaa syliin niin joutui odottaa 15min et pääs rinnalle kotona) "miten kehtaatte huudattaa noin pientä tolla tavalla!?!!!?". olin ihan shokissa.. miten joku kehtaa tulla mulle sanomaan noin. Sanoin pari valittua sanaa :whistle: :ashamed: mutta toivottavasti ei se täti muiden itsetuntoa yritä heikentää noin. Onneksi tiesin itse että olen hyvä äiti enkä tehnyt mitään väärin.
 
Gluteus maximus
Katsoo ne vanhempiakin....ja paperit kysyttiin Alkossa kun ostin 60 euron viskiä lahjaksi kahden lapsen kanssa :whistle:
Haluaisin vaan tietää, että kuinkahan moni alaikäinen ostaa kahden lapsen kanssa 60 euron viskiä? :LOL: <br><br>
 
joskus silloin ku sain esikon, mua kateltiin aika omituisesti ja vähän vieroksuen mutta totuuden nimissä mä olin ihan pentu ja näytin myös siltä. nyt reilu kolme vuotta myöhemmin mulla on tainnu tulla kilometriä mittariin sen verran että kukaan ei ihmettele kuin näin nuorena oon tehny lapsia, usein mua veikataan iältäni 25-30 vuotiaaksi. osittain varmaan siksi, että mies on mua vanhempi eikä kukaan kait oleta että kolmekymppisellä miehellä voi olla kolmas lapsi tulossa parikymppisen naisen kanssa.
toisaalta kait oma henkinen ikä näkyy naamastaki, esikoista odottaessa ja pojan ollessa vauva mä tavallaan jopa pidin itseäni teiniäitinä ja omalla tavalla olin ylpeä siitä. nykyään mä miellän itseni ehdottomasti huomattavan paljon aikuisemmaksi ku silloin, ja olen Nainen enkä tyttö.
 
Hej. Mä en ollut ikinä huomannut mitään oudoksuvia, tai ainakaan paheksuvia katseita. Olin 17 kun tyttö syntyi.
Nyt olen 19, ja en tiedä mistä johtuu, nyt olen huomaavinani joka puolella paheksuntaa. Johtuneeko siitä, että olen alkanut kiinnittää huomiota pukeutumiseeni, toisin kuin tytön olessa vauva. Tiedän etten tod. näyttä siltä, miltä äidin tulisi näyttää. :(
Itsetuntoni äitinä, oli huomattavasti parempi vielä vauva-aikana. Ja tottakai sekin vaikuttaa, että jos itse pitää itseään hyvänä äitinä, niin ei katsele ympärilleen miettien, että jokohan joku taas tuolla mulkoilee meitä..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 11:43 Gluteus maximus kirjoitti:
Katsoo ne vanhempiakin....ja paperit kysyttiin Alkossa kun ostin 60 euron viskiä lahjaksi kahden lapsen kanssa :whistle:
Haluaisin vaan tietää, että kuinkahan moni alaikäinen ostaa kahden lapsen kanssa 60 euron viskiä? :LOL:
ihan asian vierestä... Alkossa on tapana kysyä papereita kaikilta jotka näyttää alle kolmekymppisiltä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2006 klo 11:43 Gluteus maximus kirjoitti:
Katsoo ne vanhempiakin....ja paperit kysyttiin Alkossa kun ostin 60 euron viskiä lahjaksi kahden lapsen kanssa :whistle:
Haluaisin vaan tietää, että kuinkahan moni alaikäinen ostaa kahden lapsen kanssa 60 euron viskiä? :LOL:
ihan asian vierestä... Alkossa on tapana kysyä papereita kaikilta jotka näyttää alle kolmekymppisiltä...
 

Yhteistyössä