❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Josia Ymmärrän hyvin tunteen. Tsemppiä piinailuun!(y)

@-dino- Mahtavaa! Toivotaan parasta:love:

Olin aamulla taas liian hätäinen. Menkat alkoi nyt päivällä. Välikierto siis alkoi. Vaikka nää välikierrot turhauttaa, niin toisaalta aika vapauttavaa kun saa olla ilman odotuksia. Itse olen pystynyt ainakin noi välikierrot melko rennosti ottamaan.

Eilen iski ensimmäistästä kertaa ahdistus tätä kaikkea kohtaan. Jotenkin ajattelen, että elämä pyörii nyt niin vahvasti vaan tän vauvajutun ympärillä, että elämä on jollain tavalla pausella. Tiedän, ettei niin saisi ajatella, mutta minkäs teet. Turhauttaa ja väsyttää koko juttu. Samalla miettii mitä jos ei koskaan saadakkaan perheeseen lapsia ja miten parisuhde sen kestää. Paljon kaikkea mietittävää. Sori tää masistelu, pakko saada vaan purkaa jossain.
 
Heips vaan kaikille!

Voisin siirtyä tännekin kirjoittelemaan kun tänään rävähti menkkojen myötä yrityskierto 13 käyntiin ja siis kp1 tänään. Aloitin kirjoittelemaan tuolla toisessa ryhmässä Toiveena vauva 2019 alkuun mutta tämä ryhmä vaikuttaa myös mielenkiintoiselta. Ollaan ensi kuussa aloittamassa tutkimukset julkisella puolella tarkemmin asian suhteen niin senkin puolesta täältä voisi varmasti löytyä vertaistukea :)

Ensimmäistä lasta siis yrityksessä. Itse olen 30v. Ja mies 34v. Mulla historiaa sen verran että 20v. Epäilyksensä ollut endometrioosi kun löytyi munasarjasta endometrioomia. Mitään varmaa diagnoosia ei ole mutta oireet oli toki sen mukaiset. Nyt en oo kärsinyt enää 10v.ehkäisyn jälkeen oireista mutta toki tämä nyt mietityttää.

Lisäksi ehkäisyn lopettamisen jälkeen ollut säännöllisesti tuhruvuoto aina ennen menkkoja. Yleensä dpo10 alkaen. Mutta joo mielenkiinnolla kuulen teidän tarinoistanne enemmän ja täytyy vielä käydä lueskelemassa vähän noita vanhempiakin keskusteluita jos sieltä bongaisi jotain yhdistäviä juttuja. Kiva jos pääsen ryhmään mukaan!:)
 
@Wintersun en yhtään ihmettele ettei ihan kaikkia juttuja muista, on täällä sen verran porukkaa kuitenkin keskustelemassa eri historioilla:LOL: mut joo ens kuun alussa alkaa julkisella tutkimukset. Oon käynyt jo tässä aikaisemmin yksityisellä puolella näiden tuhruvuotojen takia, mutta sieltä ei oikein mitään perustutkimusten jälkeen selvinnyt. Oli muutenkin aika pettymys se gyne eikä oikein tuntunut olevan sillä mielenkiintoa oikein koko juttuun niin päätettiin lähteä sitten kokeilemaan julkiselle puolelle nyt kun tuo vuosi yritystä tuli täyteen. Toivottavasti jotain nyt sitten selviäisi tai ainakin saisi poissuljettua asioita.

Mun yhdellä ystävällä oli muuten tuo AMH arvo ikäisekseen alhainen (en kuollaksenikaan muista paljon) ja pääsi sitten samantien alkionsiirtoon ja tärppäsi ekalla! :) HUSLAB viitearvoissa löytyi tuollaisia mut toki mietit varmasti just sitä rajaa et mikä on sitten alhainen ja mikä vielä keskitasoa.
Viitearvot
Miehet yli 18 v 0.8 - 14.5 µg/l
Naiset 20-24 v 1.2 - 11.7 µg/l
Naiset 25-29 v 0.9 - 9.9 µg/l
Naiset 30-34 v 0.6 - 8.1 µg/l
Naiset 35-39 v 0.1 - 7.5 µg/l
Naiset 40-44 v 0.03 - 5.5 µg/l
Naiset 45-50 v alle 2.7 µg/l
 
Dino, hienoa että pääsitte siirtoon! Toivottavasti nyt tärppää. Raskasta kovin monta siirtoa varmasti käydä läpi. Onnea :)

Ananasbananas, pahoittelut menkoista!

Helinä87, tervetuloa mukaan. Toivottavasti saatte plussaa pian, ettei tarvitse täällä kauaa notkua :)

Tätimoonika, sinuna olisin optimistinen raskautumisen suhteen, jos on jo noin monta lasta ja sama mies! Itsellä kolme lasta ja yritys aloitettiin joulukuussa 2013, jolloin olin 40-vuotias. Kerran tulin raskaaksi, mutta olikin tuulimuna. Mulla tosiaan mies vaihtunut välillä. Joo, ei julkiselle pääse, jos on jo noin monta lasta. Me käytiin yksityisellä perustutkimukset. Mies oli eka kerralla mukana ja antoi spermanäytteen. Niissä ei selvinnyt mitään syytä, miksi en raskaudu. Nyt odotetaan lahjamunasoluhoitoa. Itse ei muihin hoitoihin lähdetty.
 
@Nonsk Onpas ihanaa!! Samoin @Josia , kuulostaa lupaavalta. Plussatuulia teille! @-dino- lle rauhallisia mutta nopeasti kuluvia päiviä jännään tilanteeseen! Milloin saat testata? :love:

@Wintersun , mun AMH oli yli yhdeksän, en enää muista tarkalleen kuinka paljon. Johtuu ilmeisesti pco:sta, että on niin korkea. Mulla siis ikää 28v.

@ananasbananas Pahoittelut menkoista! Varmasti sullakin oli toiveet jo vähän nousseet. :unsure:

Tervetuloa @tätimoonika ja @Helinä87 ! :)

Täällä dpo15 ja vielä ei ole menkat alkaneet, mutta eilen ainakin oli täysin valkoinen nega kympin herkkyystestissä. Ei ole mitään oloja raskautumisen tai menkkojenkaan puolesta. Osaatteko sanoa, estääkö luget menkkojen tulemisen?? Mun pitäis ottaa niitä vielä koko viikonloppu, mutta mieluusti jo lopettaisin jo, jos näin on...
 
@Riannah 1.9 jos jaksais sinnitellä, sillon pitäis menkkojen alkaa. :)

Ja voi luget estää menkkojen tulon, hirveen yksilöllistä miten kelläki toimii. Joillaki alkaa vasta kolme päivää lopettamisen jälkeen, joillaki tulee menkat lugeista huolimatta. Itse en ehkä jaksais käyttää enää viikonloppua jos testi nega. Jatkukos sulla heti seuraavasta kierrosta pistokset?
 
@-dino- @Jennipä oon testaillut, mutta en tiedä onko kauheasti muutosta. Eilen oli mun mielestä haaleampi kun taas toissapäiväinen oli vahvempi kun keskiviikkoinen, tänään en testannut vaan ajattelin huomenna. Mutta toisaalta on olo että pitäskö kuitenkin testailla. Oloja on kyllä. Viime lauantaina alkoi pahoinvointi ja torstain jälkee on se helpotellut, röyhtäyttää(närästää?). Toisaalta, jos ei syö (välillä vaikka söiskin) niin meinaa yhtäkkiä taju lähteä just eikä melkein. Väsy. Alavatsalla tuntuu nipistyksiä, etenki illalla työpäivän jälkeen. Oon kyllä lukenut :geek: että on normaaleja tuntemuksia, mutta ei sitä voi olla miettimättä että onko se normaalia sittenkään. Vähän tekis mieli mennä verikokeella mittauttaan onko kaikki ok vai odotella vaan mitä käy. Mutta ei kai kovin pitkään voi odotella ja viiva aina vaan pysyis samana hailurana? Kohta google laulaa ja järkyttää mut. :whistle:
Kauhean sekava viesti, varmaan kuvastaa ajatuksia täällä suunnalla.

Ja @-dino- tsemppiä ja pitkää pinnaa piinailuun :)
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Nonsk ihan fiksua varmaan onki ettei jokapäivä testaile.. Ihailtavaa että joku pystyy siihen :D huomisesta testistä sitte kuvaa kiitos! Ootko sitä digiä aatellu? Verikoe ois kyllä mahtava, varmaan voisit päästä jossei ala testit tummuun kunnolla. Mut kiva että on oireita ja vuoto pysytellyt poissa. :) meidän ois jo niin aika siirtyä tästä ketjusta eteenpäin :D
 
@Nonsk Ainakin menkat loistaa poissaolollaan (y). Mä testasin ekan kerran maanantaina ja tokan kerran torstaina. Ei ollut siinä ajassa tullut mitää muutosta viivoihin silloin. Sitten lauantaina kun testasin nii oli sitten ihan reilu muutos maanantain ja torstain viivoihin. Tosin mulla oli aika vahvaa viivaa alkuunsakkin, mutta se on tosi yksilöllistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk
Tässä kuvat tältä aamulta. Pc näyttää omaan silmään ehkä hitusen vahvistuneen, mutta onhan toi plussa nyt aika selkeä?
Näköjään cb:n plussasta tietsikan ruudulla häviää osa väreistä näin kun avasin uudelleen enkä puhelimella.. Mutta alkoi ehkä vähän digi nyt uudelleen houkuttaa! Sekin on vaan niin kallis, että ei raaskisi. Oon jo ostanut varmaan 30eurolla testejä.. :LOL::whistle::rolleyes:
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
Nonsk, mikä sulla on nyt kierto? Liuskasta en huomannut toista viivaa, mutta toinen oli selkeä :)

Täällä menkkakipuilen. Kuukautiset alkaa viikon päästä ja mulla on ongelmia aina ennen kuukautisia, ei niiden aikana. Hermot onneksi suht ok, joten ehkä se osteopatia auttaa :)
 
@kirsillevauva hmm menkkojen olisi pitänyt ma tai ti, aivan viimeistään ke alkaa. kp32 nyt ja kierron olisi pitänyt päättyä ovisplussasta laskettuna kp26/27, jos laskee niillä mitä nyt useampi kierto ollut. Mun kierto vaihdellut vissiin kp26-46 välillä :whistle: joten tästä syystä teen ovistestejä.
Katsellaan mitä tuleman pitää

Muokkailin vähän kiertopäiviä, kun olinkin laittanut päin prinkkalaa..
 
Viimeksi muokattu:
@Nonsk Kyllä on viiva vahvistunut ja toi Clear Blue on kyllä jo ihan selkeä. Varovaiset onnittelut! :love:

@-dino- Sulla ton piinapäivät käsillä. Tsemppiä ja jaksamista, toivon niin että tulet loppu viikosta plussauutisia kertomaan! :love:

Kiitos kaikille tsempeistä, on kyllä niin ihanaa että saa tsemppausta ja tukea! :) Pahimmat masikset on nyt sivuutettu, elämä jatkuu :LOL:
 
@kiuski Onnea! <3 Jos h jaksat, niin nopee tunnelmat vauva-arjesta pitkän odotuksen jälkeen :love:

Dpo 16 ja Kp 28. Normi tiputtelua oli kp 23-25 ja nyt se on ihan pois :eek: Kökkö olo ja maha aivan sekasin pari päivää, palelee. Ovistesti oli melko vahva, mutta nega r-testi eilen aamulla ja tänään päivällä. Mikä hemmetti tätä kroppaa vaivaa... :cautious: Olis nyt vaan sit ollu normaali tää kiero ilman säikyttelyjä niin pääsis siihen ekaan inssiin... :cautious:
 

Yhteistyössä