❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Kinder_Kitty mullahan on monen lääkärin toimesta ultran perusteella diagnosoitu häikkää ovulaatiossa. Ekan kerran viime lokakuussa, jolloin näkyi myös kystiä eli luomuna vissiin yrittää rakkula irrota muttei kuitenkaan irtoa. Mä haluan uskoa siihen, että sun keho saadaan ovuloimaan siksikin, että mulla on monelta osin samanlainen tilanne, joskin eka letrokierto teki oviksen. Tästä loppuneesta kierrostahan mä en tiedä kun labraa ei katottu ja ultra vasta ens viikon lopulla tulossa. Tosin mulla on myös pco, limakalvo säännöllisesti liian ohut ja luteaali omasta takaa 9-10vrk. Siis niin inhottavia nää ovulaatio-ongelmat ettei sanotuksi saa. Ihan hirveesti tsemppiä, mä yritän ymmärtää ja uskon kyllä ymmärtävänikin. <3
 
@Lumi87 kiitos<3 ja se kyllä lohduttaa etten ole yksin joka kärsii näistä ongelmista, vaikka eihän tämmöstä toivo kellekkään mut silti tulee hyvä fiilis kun ei ole yksin <3. Vertaistuki on parasta <3. Toivottavasti jonain päivänä se ovis tulee..kyllä se varmasti tulee mut siihen voi mennä aikaa..mut tällähetkellä olo on vaan aika toivoton.. onhan se ovis kerran ainaki tapahtunu kun raskauduinkin :) tulis nyt vaan uudestaankin.. toivottavasti sulla nyt ainakin ovis tapahtuu :) mää en ees tiiä et onko mulla pco.. kun lääkärit vaan sanoo et hormoniarvojen perusteella ei ole.. mut sit löytyy aknea ja testosteroni on 1,5.. ja liikakarvotusta lievästi.. mut se kai sit vaan johtuu tuosta testosta mikä nyt on kuitenkin viitearvoissa.. ja mun munasarjat ei näytä tyypillisiltä pco munasarjoilta.. mut lääkäri kyl mainitsi et monesti nähdään sitä epätyypillistä..
 
Mää oikein odotan et tulis jo kesä ja polillakin on kesätauko en vielä yhtään tiedä et kuinka pitkä.. mut odotan sitä et saan pitää taukoa ovistestailusta.. oon nyt syyskuusta asti testannut joka kk ovista ja alan jo kaipaamaan taukoa testailusta.. tauko tekis varmaan todella hyvää.. ei tarvis murehtia sitä et nyt se o-plussa tuli ja sitte murehtia taas sitä et nytkö taas tuli kystia jos menkkoja ei näy ajallaan..
ja elokuussa ollaan lähdössä miehen kanssa katsomaan formuloita :) sitä odotan jo innolla! siitä ollaan jo haaveiltu pitkään :) mennään siis ihan autolla maiden halki :) ja yövytään matkan varrella eri maissa..viikon reissu :)
 
@Lumi87 kiitos :) varmaan helpottavaa omalla tavallaan että pääsette seuraavaan vaiheeseen tän kierron jälkeen, jos ei tärppi käy. Nää kierrot on kyllä niin mahtavat, sitä rypee syvällä ja tietää että parin päivän päästä on taas toiveikkaampi ja vähän paremmalla mielellä -- ja kaikki vaan hormoonien takia. Tsemppiä ultranodotukseen!

Nyt iski suru kun tajusin että tää kierto oli taas tässä. Harmittaa, että saan jo noin viikko oviksen jälkeen tietää onnistuttiinko vaiko ei. Tää tiputtelu on ihan kamala vaiva ja ihme kyllä oon kateellinen niille, keillä on aidot piinapäivät. Jos saisin vaan vuodottomat kaks viikkoa, uskon että onnistuttaisiin. Ja jos mun luteaalivaihetta ei pysty korjaamaan progesteronilla, taitaa tää olla aika pitkälti hukkaan heitettyä aikaa ja rahaa meidän osalta :cry:
 
@rosmarin älä vielä luovu toivosta. Millä annoksella käytit lugesteronia? Mitä oon lueskellut niin hirveen erilaisilla annoksilla sitä käytetään, jospa sun annos oli vielä liian pieni? Mähän en luomuna ikinä päässyt jännäämään kun ovistestit ei plussanneet ja jos kp25 tuli lopulta plussa niin dpo10 vaihtui viimeistään menkoiksi. Ärsyttävä vaiva. Ja ihmismieli on outo kun kerrasta toiseen toiveikkuus hiipii aina esiin, ei tätä kyllä jaksaisi jos aina vaan rypisi.

@Kinder_Kitty mun labrat ei myöskään puolla pco:ta mut ultrassa näkyy tyypilliset munasarjat (oli kymmeniä pieniä rakkuloita per puoli) ja lisäksi kiertohäiriö niin kuulemma ne jo riittää. Kuulemma pco:n kriteereistä käydään jatkuvasti keskustelua. Ihanaa että teillä kivaa odotettavaa! :) me lähetään miehen ja lapsen kanssa alkukesästä kreikkaan viikoksi, odotan ihan älyttömästi!
 
Ihanaa @Kinder_Kitty ja @Lumi87 että teillä on jotain kivaa odoteltavaa pitkällä tähtäimellä! :)

Voin kai jo valmiiksi päivittää itselleni kp1. Eilen yhden vessakäynnin aikaan tiputteli ja tänään jo ollut semmosta "alkuvuotoa". Seuraava ovis osuukin sit just miekkosen matkan alkupäähän, ellei kroppa yllätä ja tee sitä juuri ennen lähtöä. Mies lähtee kp16/17 yönä, jos tästä päivästä alkaen laskee. Sovellus ennustaa kp18 ovista. Ja jos tekee tarkkaa tutkimusta, niin usea kierto on niin et ovis juuri tuossa kp15-17 ja sit tyylii joka kolmas tai neljäs kierto vähän pidempi. No, turha kai etukäteen spekuloida. Eletään sit kun se tulee. :LOL:
 
Apua. Tuntuu että mä oon ihan pihalla kaikesta! Ensimmäinen käynti siis nyt takana. Antoivat nipun papereita ja selitti sellasilla termeillä kaikkea että jäin hieman ulapalle näin jälkikäteen kun yritän järkeillä asioita. No enivei, lääkäri ultras ja katsoi että oikealla pieni kysta jota nyt seurataan. Sanoi että ne mun arvojen heitot(mitkä otettiin jo 2kk sit) katsotaan viel uudestaan verikokeilla, että ei tehdä niille nyt vielä mitään kun ei ollutkaan kovin hälyyttäviä juttuja. Ekan lääkärin myötä luulin että mulla on kasvain ja nyt se onkin pikkujuttu. Antoi reseptin vaan letroihin. Ainoa mikä jäi nyt mieleen niin kun menkat alkaa niin soitto heille että voin varata ultraan ajan ennen ovista (n) Mitä siis ne ultraa nyt sillo sitten? Ja sitten kotiin odottelee ovista? Ja kun se lähestyy niin oviksen aikaan uudestaan inseminaatioon. Auttakee auttakee :LOL:
 
Täällä ei oo masennus kaukana.. musiikkikaan ei saa mua hymyileen.. eikä pleikkarin pelaaminen nauramaan.. tuntuu et mikään ei saa mua nauramaan... no eka päivä tämmöstä takana..tällähetkellä tunnen vaan vihaa ja surua mun tilanteesta...vihaa siitä et miks raskauden piti mennä kesken kun muutenkin on pitkä tie siihen lapsen saamiseen..mää en haluis mitään mieliala lääkitystä.. mut kai se on pakko jos kuukauden päästäkin on tää tilanne...

@kiuski alotat letrot kun uus kierto alkaa ja soitat polille ultraan ajan.. syöt letrot ohjeen mukaan.. ja sitten ultrassa katotaan mikä tilanne ja sen mukaan varmaankin määrätään irrotuspiikki ja sitten suunnitellaan inssi et mikä päivä.. yleensä inssi tehdään kun irrotuspiikistä 24h-36h.. toivottavasti selvensi :)
 
Kiitti @Kinder_Kitty ! Vähä selvensi joo. Mies tuntuu olevan ihan pihalla.. mä sentäs tiedän vähän tota sanastoa, mutta eihän sille kerro sitäkää vähään mikään kun mulle. Raukkaparka :LOL: Nyt jotenkin myös tajus sen että miten mä vaihdan kaikki vuorot töissä niin että pääsee helposti. Kun en haluis kertoa syytä miks en pääsekkää töihin tiettyyn vuoroon tiettynä päivänä...Toi polikin on niin kaukana ettei vaa "nopeesti käydä". Vaan heittämällä menee se 2h jos lähden kääntymään.
 
@kiuski joo toi on kyl aika paha just et miten sumplia.. mut ehkäpä jossain vaiheessa tulee pakolliseks kertoa pomolle ehkäpä on jopa helpompaa niin et kertoo.
mää ite aina soitan polille heti vaan kun menkat alkaa jos osuu sunnuntaille niin soitan heti maanantaina.. tai jos perjantai iltana niin sit maanantaina..
 
http://aijaa.com/zLL18O ylimmät on tänään eli kp12 ja alin on kp10.. eikös nuo tän päivän oo jo plussa ainaki mun silmään on.. no ei auta muu kuin talletella tänäänkin... ultrassa näky kyitenkin oikeella se 15mm rakkula.. ota nyt selvää tästä mun kehosta :confused: ja joo o-testit loppu tänään.. edes tuommonen o-testi ei saa hymyä huulille.. asian realiteetti on nyt iskenyt ja kovaa muhun se meinaa et mitä hyötyä o-plussasta kun eipä se solu irtoa sieltä kummiskaan.. ja siihen ei kai mitään apua ole saatavilla muutakun se punktio..

no just katoin omakantaa niin sinne eilisestä laitettu et oikealla ei vastetta.. joku lituskainen kysta 15mm mut ei sanota et missä puolella..selkeetä johtofollia ei löytynyt.. no miks hitossa o-testit antaa tommosta viivaa jos siellä ei ole mitään selkeää johtofollia..no se kystakin siellä haittaa näkyvyyttä.. ota mun kehosta tosiaan selvää..
 
Viimeksi muokattu:
@kiuski ja @Nonsk meidän projektista tietää aika moni mun isosisko, serkku, äitini, kummipoikani äiti ja paras ystävä.. kyllähän mää heillekkin paljon olen purkanut mun oloa..mut jotenki en vaan aina halua heillekkään purkaa kun ollaan kuitenkin läheisiä ja tiedän kuinka pahalta heistäkin tuntuu mun puolesta..en halu heille pahaa oloa..mut silti tuntuu et hekään ei oikein täysin ymmärrä mun tuntemuksia..

Onneks mun mies sentäs saa vielä hymyn ja naurun mulle aikaiseksi.. mut kyllä mä oon henkisesti aika rikki.. jotenki aattelen et mitä se puhuminenkaan auttaa ulkopuolisen kanssa mut kyl mää mielummin sitä kokeilen kun lääkitystä.. en vaan tosin tiedä millaset jonot täällä julkisella on..mut mulla kuitenkin on ennestään jo mielenterveystaustaa niin iso uhka masennukselle on..mut ainaki osaan tunnistaa sen koska on masennus.. ei sais vaipua tämmöseen olotilaan mut onko se mikään ihme kaiken jälkeen.. mies kun tuli kotiin niin kertoi hänen ystävä pariskunnan muuttavan takas tänne..menivät kohta vuosi sitten naimisiin niin mun eka lause oli et varmasti muuttavat tänne sen takia takas lähemmäs läheisiään kun varmasti on pulla uunissa..mää pelkään ihan hirveesti koska joku miehen kaveripiiristä ilmoittaa vauva uutisen koska mää en tiedä miten mää kestän niitä uutisia.. mitähän mieskin musta ajattelee oon koittanut hälle selittää et en mää pahalla reagoi näin..mut kun mulla on vaan niin iso tuska tätä lapsi asiaa kohtaan..ja sitä et kaikki saa lapsen ja mää en..
 
@Kinder_Kitty tunnistan itteni näistä kirjotuksista. Välillä oon miettinyt ettei oma suhtautuminen oo aivan tervettä, mutta onneksi sieltä on aina hetkeksi itse päässyt nousemaan ylös. Meni pitkään etten itkenyt itteäni uneen, mutta nyt taas olin tällä viikolla siinä pisteessä :cry:
 
@iitata lohduttavaa etten oo ainoa joka tuntee näin.. oon kans aatellut et onko kauheen "tervettä" aatella noin.. mut tosiaan kaikki tunteet on sallittuja ja varmasti luonnollisia.. eihän tää oo mikään kilpailu tää lapsien saanti.. mut jotenki sitä vaan aattelee aina kun kuulee uutisia et koska tulee mun vuoro..
 
@Kinder_Kitty mä en usko etteikö he jaksais kuunnella. Tai siis kyllä ne sen ymmärtää että sulla on paha olla eikä se että sä puhut siitä niin kuormita heitä sen enempää. Tai ainakin jos joku mun läheinen miettis noin niin ehdottomasti haluaisin tietää että mitä toinen kelaa, varsinkin jos tiedän että se helpottais. Jaettu tuska on kuitenkin aina kevyempi:)

Mua varmaan eniten rassaa se ettei kukaan oikeasti tiedä millasta tää on. Tänään selitin tätä käyntiä mun kaverille pitkällä viestillä ja takasin tuli että "kyllä se siitä". Argh.

Mut hei, jos haluat joskus nähdä ja jutskailla tästä (tai ihan muusta, vaikka säästä ja koiran kakoista mitkä on näin keväällä todella ajankohtaista) niin nähdään! Asutaanhan me sentäs samassa kaupungissa :)
 
@kiuski mulla ei ole täällä kuin yksi hyvä ystävä ja oon asunu täällä jo kuitenkin sen kohta 7vuotta :/ mut pidän mielessä! :) kaipais ehkä toistakin kaveria oikeeseen elämään joka asuis samassa kaupungissa..
ja joo mullakin on yks kaveri joka tietää tästä meidän hommasta.. niin viimeksi hän sanoi tyyliin kun kerroin et menkat alkoi.. et nyt sit uutta yritystä ja oviksen odottelua.. siis hiemanko olin sillain et no shit sherlock :ROFLMAO: mitäs muutakaan tässä kun uutta yritystä vaan..ja sit et stressaaminen ei auta asiaa ja plaa plaa heti kun siis avaudun jostain niin hän vetää stressi kortin esiin.. siis niin ärsyttävää.. melkeen parempi kun ei kerro hälle mitään.. ja joo jotenki mua itteeni kans ärsyttää noi et kyllä se siitä.. ehkä hekään ei sit vaan tiedä mitä pitäis sanoa yms..ettei toinen loukkaannu..
 
Joojoo! "ÄLÄ STRESSAA" On kyllä mun ehdoton lemppari :ROFLMAO: Tää mun kaveri kuka tästä tietää niin tykkää kans käyttää tota. Ja just toi "kyllä se siitä", jep sanoo muija kuka pamahti paksuksi vaikka oli kierukka. Niin hiton epäreilua!

Minäkin asunut täällä vasta muutaman vuoden ja lähinnä mulla on täällä vaan hyvänpäivän tuttuja. Joskus olis kiva lähtee johonkin elokuviin kattelee jotain hömppää tms mistä toi mies ei innostu. Iso kaupunki mutta välillä sitä on kyllä niiiin yksinäinen!
 
@kiuski musta sais kyllä leffa seuraa :) mieskään ei niin välitä noista hömppä leffoista.. ite haluisin niin nähdä sen beauty and the beast :) mut yksin ei viittis mennä :D
no jep :D ihan kun avautuminen tarkoittas sitä et stressaa :D tääkin henkilö on saanut lapset tosta noin vaan..et eipä hän tosiaan tiedä mitä mää koen.. mun läheiset(sisko,äiti) asuu siis muualla kuin pirkanmaalla. ois muuten aika jännä fiilis tavata oikeesti sillain et "hei toi on nyt se tyyppi joka puhui niistä kaikenmaailman limoista" :D
 
@kiuski voishan sitä vaikka joskus nähdä ja käydä leffassa? ois sit ainaki jotain puhuttavaa, jos ei muuten juttu lennä niin voi keskustella leffasta :D mulle voi laittaa ihan kanssa yksityisviestiä tänne jos haluaa yksityisemmin jutella tai kertoa tarkemmin et missä päin pirkanmaata asuu :) nyt on jo aika paljon parempi fiilis ja mieliala..täytyy vaan yrittää tehdä asioita joista tykkää et pysyis hyvällä mielellä :)
 
@Aavatar oon tosiaan joskus aikasemminki tota vehnänalkioöljyä käyttäny, plussaa se ei meille tuonu mutta kynnet ja hiukset oli kyllä paremmassa kunnossa ku ikinä :D sikspä sitä lähti taas kaupan hyllyltä ostoskoriin. Jospa niitä mammavitskujaki jaksais taas alkaa syönmään, ollu tässä vähän taukoa välillä. :oops:

@Kinder_Kitty saa purkaa tänne. Oot saanu viimeaikoina semmosen lastin paskaa niskaan että ei oo kumma jos vähän meinaa masentaa. Mut hyvä että tiedostat asian ja mee ihmeessä puhumaan jollekki jos susta yhtään tuntuu että siitä vois olla apua. Ja me ollaan täällä toisiamme varten <3 en ite ainakaan selviäis tästä paskaasta ilman teitä. Epätoivo ja toivo menee vähän kausittain, niin muista että parempaa on taas luvassa :)

@iitata tsempit sinne taustalle <3

@rosmarin mites käynti meni?

@kiuski varmasti on pää pyörällä :D kyllä ne termit tulee tutuiks, hyvä että pääsette kans etenemään :) eikös sulla kuitenki ollu se arvo aika paljo yli viitearvon? mut hyvä että kontrolloivat.

Joo en tiiä millasta se ois tavata teitä, en oo ees ikinä nettideittaillu :D täähän on kuitenkin samantyyppistä että tutustutaan vaan kirjoittamalla. Ja moniko juttelee kavereidensa kanssa limoista ja seksielämästä :D :D

Töiden ja lääkärikäyntien yhteensovittaminen tulee olemaan myös mulla haaste. En haluasi vielä kertoo pomolle, joka muuten tänään kysy että ollaanko lisääntymässä!! Teki kyllä siinä menkkakivuissani mieli tokasta että mitäköhän v*ttua se sulle kuuluu. Täytyy miettiä sitte syksyllä uudestaan kun ivf-hoidot alkaa. Tekis mieli kirjottaa JOS alkaa mutta..

Menkkoja odotan alkavaks huomena, tänään ollu jo melko kipee. Aika pitkä kierto taas ku kp 30 menossa. Tahtoo jo päästä syömään letroja nii on jotain uutta tässä yrityksessä :ROFLMAO:
 
Kiitos teille ihanat! <3 on jo paljon parempi olo :) ja semmonen fiilis et kyl tää tästä. jep mulla on oikeus olla masentunut niin paljon kaikkee paskaa satanut niskaan.. mut asia minkä olen oivaltanut on se et jokainen ihminen on vastuussa omasta onnestaan ja jokainen voi tehdä oman onnensa eteen asioita jotta olisi onnellinen.. ei se onni tule vaan makaamalla kotona.. mut ei se helppoa ole..mää ymmärrän täysin masentuneita ihmisiä koska olen itse ollut masentunut..tiedän mitä se on pahimmillaan.. mut siitäkin selviää kun saa apua ja eikä siihenkään saa jäädä tuudittautumaan et no olen joskus ollut masentunut.. tarkoitan siis sitä että ei käytä hyväksi sitä sillain et ajattelee et en mä nyt jaksa mitään kun olen niin masentunut vaikka ei oikeesti ois enää.. Tänään kyllä päivemmällä pääsi itku ja se kyllä puhdisti. Yritän nyt keskittyä niihin asioihin mitkä mulla on hyvin :) tätä päivää vois kuvailla näillä laulun sanoilla "tivolitkaan ei saa mua nauramaan, eikä sirkus tai sata hattaraa"
"lumi on syönyt kaiken, routa raiskaa tämän maan, joutsenetkin jäätyy kiinni jaloistaan" tuo kappale on kans yks ehdoton lemppari<3
 
  • Tykkää
Reactions: Nonsk ja -dino-
@Kinder_Kitty jokainen saa tuntea just niin kuin siihen hetkeen on hyvä, itku ja joskus prseetkin on hyvä välillä vetää, Se puhdistaa! Paljon halauksia :love:

@Luna87 Mä juoksin kanssa vielä muutama vuosi sitten ja voi kuinka se teki hyvää! Se vaan syystä ja toisesta jäi. Nyt aloitin vahvasti taas ryhmäliikunnat, se on se missä pääsee nollaamaan! Tää jalan leikkaus vaan jätti sit senkin taas kesken, nyt vaan kotona pientä jumppaa..
Laulan salaa autossa ajaessa yksin, just yks päivä niin ajatuksissa et valot oli vaihtunut vihreelle enkä tajunnut, ku vasta takan tööttäilivät :ninja:

Täällä on kp. 20/26. Ovisviikko hyvin kattavasti hyödynnetty! Ei mittään oireita ainakaan vielä, Huomenna kumminkin pakko testata vaikka vasta kp.21/26. Kaverin kolmekymppiset ja tuskin autolla liikeenteeseen lähden. Mutta tuskin se testi mitään näyttää vielä...

Viikonloppuja kaikille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino- ja Yuna

Yhteistyössä