❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Nonsk oi kyllä vaan :D luin kaikki jutut suurinpiirtein sillon jo kun yritys oli alkamaisillaan :D.. siis jotenki niin uskomatonta et tammikuussa 2018 tulee 3vuotta yritystä... siis mihin tää aika menee.. ja mulla on kyllä niin alakulonen olo.. tää toukokuu saa vaan vedet silmiin.. tuleva äitienpäivä..mäkin oisin viettänyt ekaa äitienpäivää jos kaikki ois mennyt hyvin... ja sitte se et 20.5 tulee vuosi kun plussasin.. voisko vaan tän toukokuun skipata nopeesti pois... mää en todellakaan sillon 2015 tammikuussa osannut kuvitella et tässä sitä vaan ollaan.. ilman lasta vieläkin.. en osannu todellakaan kuvitella et me joudutaan lapsettomuushoitoihin.. mun fiiliksiä kuvaa hyvin tän biisin kerto säe.. "Jos nyt jaksan viel tän yhden mäen yli, onks sen jälkeen uusi mäki Onks sen jälkeen vielä mäki, onks sen Jos nyt jaksan viel tän yhden mäen yli, onks sen jälkeen uusi mäki Onks sen jälkeen vielä mäki" yhtä mäkee tuntuu vaan olevan.. no pakko vaan jaksaa.. mut kuinka kauan tätä jatkuu vielä.. miks me ei vaan voitas saada sitä nyyttiä.. miten mää kestän uuden keskenmenon(jos semmonen tulee) jos ylipäätänsä enää ees raskaudun.. no se on se riski mikä vaan pitää ottaa jos lapsia haluaa.. tämmösiä fiiliksiä täällä.. et jippii on tää yhtä :poop:
 
Viimeksi muokattu:
@Kinder_Kitty joo sama, taisin jo oikeastaan ne muutamat viimeiset kuukaudet kun pillereitä oli jäljellä ni lueskella kaikki läpi :D :D Mutta joo, kyllä tässä on pyörinyt itselläkin äitienpäivä ja isänpäivä mielessä että miten ihanaa ois jos oliskin jo se oma pieni, tai plussa osuisi sopivasti niiden kohdille..

Mulla on ihan hirveä väsymys. Olen vetänyt lähes 12tunnin yöunet, ja vähän semmonen höttönen olokin. Oon kyllä taas jonkin sortin flunssassa, niin sekin voi tehdä. Vissiin tartutellaan miehen kans toisiamme nyt vuorotellen, kun toinen on parempi niin toisella tautia jne.:whistle: Onneksi huomenna on lomapäivä niin voi vähän vielä levätä ylimääräisen päivän!
 
@Nonsk on tullut luettua sillon yrityksen alussa. Ihmettelin vaan kun oli niin paljon synkkiä artikkeleita liittyen lapsettomuuteen.. En ihmettele enään..

Täällä varmaan useampi on käynyt aukiolotutkimuksessa? Mietin tässä, että mitä kipulääkettä teille on siinä annettu? Mulle ohjeistettiin, että puoltuntia aikaisemmin sinne polille, että saan kipulääkettä. Aattelin vaan, jos siellä on joku Panadol tai Burana, niin ottasin mielummin kotona, kun oman kokemuksen mukaan ne ei ihan puolessa tunnissa ehdi täyttä tehoa tuomaan.

Mieskin kävi simppanäytteen antamassa, nyt meni ihan purkkiin kuulemma :D(y). Ja ite kävin jo verikokeissa ja nyt aukkarin jälkeen on kaikki näytteet annettu. Eniten jännittää tuo miehen tulos, toivottavasti olis riittävän hyvä ettei tarvitsis mitään inssejä ivf:stä puhumattakaan alkaa suunnittelee. Kyllähän niihinkin sitten lähtee jos joskus tarve on, mutta mies vihaa tota näytteen antoa, niin jotenkin toivois, ettei tarvitsisi sitä ruveta mitenkään säännöllisesti harrastaa :cautious:.

Mitenköhän nopsaa sitä saa ajan nyt kun on ne kaikki tutkimukset tehty.. Mitään hoitoo tuskin ehtii aloittamaan ennen kesätaukoa. Ja vaikka ehtisikin (esim. jos söis terolut kuurin), niin menis varmaan vaikeaksi, kun ollaan lähdössä viikoks reissuun kesäkuussa, niin vois olla hankaluuksia ultrien sun muiden ajoittamisen kanssa :LOL:. Mut oishan se kiva jos olis syksyksi joku suunnitelma valmiina.
 
@Jennipä en tiiä yhtään tosta aukiolotutkimuksesta kun mulle ei semmosta oo tehty.. sen takia kun olen raskautunut niin ainakin toinen on auki.. mut oishan sekin ehkä hyvä jossakin vaiheessa tehdä jos ei vaan plussaa ala kuulumaan..
missäpäin asustelet? ei siis tarkkaan tarvii kertoa vaan vaikka esim maakunta :D.. tayssissa on kesäsulku vko 27,28 ja 29.. eli vasta heinäkuussa.. ootteko jo siis käyneet polilla ensikäynnillä sori kun kysyn mut en kaikkee muista.. kyl mä nyt luulisin et ajan saa pian tuon aukkarin jälkeen.. ja hienoa et mies sai näytteen annettua! toivotaan et tulee hyviä uutisia.
 
@Nonsk joo on luettu, mutta vähentyny paljo. Nykysten enemmän nuita hoitojuttuja ja sit synnytyskertomuksia on kiva lukee :)
Ja parantumisia, mulla kans ollu useempi flunssa tänä talvena/keväänä..

@Jennipä mulle sanottiin että ottaa kotona särkylääke. Otin buranaa ja panadolia molempia, enkä usko että ois käyny kipeetä vaikka ei ois ottanukkaa. Mut sit taas jos on joku tukos niin tuntuu kuulemma enemmän.. Ajasta en osaa sanoo ku vaihtelee niin sairaaloittain nää hommat. :( hyvä että simppanäytekki nyt viimein tutkittavana! :D

Arrrgh!# vaikka työtäni niin rakastanki niin joskus vaan ei jaksais ku mummut aina kysyy onko miestä ja lapsia ja aina pitää sanoo että mies on mutta ei lapsia. Ja niitten vastaukset on aina yhtä typeriä "no kyllä vielä kerkiää" "saa vielä mennä vapaasti" "ei tarvi valvoa öitä". Pappojen kans on helpompaa ku niitä ei kiinnosta mun lisääntyminen :D
 
@Kinder_Kitty hämeessä, nyt joku tietty jossain tuolla äkkää kuka oon :p. Pitää kysästä viel se kesätauon ajankohta tarkemmin.

@-dino- Okei. En mäkään usko et se hirveetä tekee, jotain menkkakipujen tapaista odotan. Ei sillä, ei kai kannata hirveesti spekuloida :D. Kaipa se pitää mennä ohjeiden mukaan, kauhee jos rupeevat valittaa jos kotona ottaisin omin päin :sneaky:
 
  • Tykkää
Reactions: Kinder_Kitty
HELP !! Nyt on paska tilanne. Eilen otin pregnylin...tänää pitäis talletella. Miehelle puhkesi herpes....mulla se on mut ei nyt siis päällä. Pannakko vai ei??? Vaikuttaisko et jos tästä nyt hedelmöittys niin voisko sikiössä olla jotain häikkää?? Ihan paska tilanne nyt..ja tämä olis nyt meidän ensimmäinen kerta kun tällä pregnylillä kokeiltais että menikö nyt ultrat hukkaan.. .
 
@AuliMari mulla on myös herpes genitaali alueella... mun miehellä ei ole.. yleensä kun mulla on herpes niin sillon ei kyllä puuhailla, kun en miestä halua tartuttaa.. mut hmm onpa kyl kinkkinen tilanne.. mää luulisin et ei siitä haittaa ole jos raskaus alkaa mut voihan sitä soittaa vaikka teratologiseen palveluun ja kysyä sieltä asiaa.. en kyl tiedä onko se 24/7 auki.. ei se palvelu oo auki vklp.. mut hmm voikohan se nyt jos puuhailee niin tavallaan siirtyä eripaikkaan sitten kun sulle taas tulee herpes.. tarkotan sitä et voikohan se nyt siirtyä emättimen sisäpuolelle..
 
Viimeksi muokattu:
@AuliMari auts (n). Mies tekee käsitöitä ja pistää simpat mahdollisimman vähin työnnöin sisään? Siis kyllähän herpeksen saa tartutettua esim. huulesta/alapäästä vaikka silmään huonolla käsihygienialla. Kopion jostain keskustelusta näin: "Synnytyksen aikainen genitaalialueen herpes voi tarttua vastasyntyneeseen synnytyskanavasta. Primaari-infektio aiheuttaa 40–50 %:lla ja uusintainfektio 3–4 %:lla vastasyntyneistä sairastumisen. Uusintatulehduksen yhteydessä virusmäärä on matala ja äidin vasta-aineet suojaavat sikiötä tartunnalta."

Et periaatteessa riski sikiölle tarttumiseen ei kai oo niin iso, mut just se et jos se herpes tarttuu sinne emättimen puolelle. Ne kyllä osaa ottaa sen neuvolassa huomioon ja määrätä raskauden aikana estolääkitykset yms. Ja kohtutartunnat on vissiin tosi harvinaisia. Mut jos päätättä touhuilla niin mä oon sitä mieltä et mies sais tehdä käsihommia mahdollisimman pitkälle :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: AuliMari
@AuliMari auts (n). Mies tekee käsitöitä ja pistää simpat mahdollisimman vähin työnnöin sisään? Siis kyllähän herpeksen saa tartutettua esim. huulesta/alapäästä vaikka silmään huonolla käsihygienialla. Kopion jostain keskustelusta näin: "Synnytyksen aikainen genitaalialueen herpes voi tarttua vastasyntyneeseen synnytyskanavasta. Primaari-infektio aiheuttaa 40–50 %:lla ja uusintainfektio 3–4 %:lla vastasyntyneistä sairastumisen. Uusintatulehduksen yhteydessä
virusmäärä on matala ja äidin vasta-aineet suojaavat sikiötä tartunnalta."

Et periaatteessa riski sikiölle tarttumiseen ei kai oo niin iso, mut just se et jos se herpes tarttuu sinne emättimen puolelle. Ne kyllä osaa ottaa sen neuvolassa huomioon ja määrätä raskauden aikana estolääkitykset yms. Ja kohtutartunnat on vissiin tosi harvinaisia. Mut jos päätättä touhuilla niin mä oon sitä mieltä et mies sais tehdä käsihommia mahdollisimman pitkälle :ninja:
Kiitos vastauksista, myös @Kinder_Kitty lle <3 aateltii joo et mies hommailis käsitöinä ja sit tuikkais. Ainut vaan et on kyl niin hellänä ja turvoksissa. Mut yritetään silti....ihan käsittämätöntä et nyt kun olis ehkä just SE kerta niin tulee vielä tälläistä ylimäärästä :(
 
@AuliMari kyllä muakin vituttais suoraan sanottuna jos oviksen aikaan just herpes puhkeais.. mulla yleensä herpes puhkee joko ennen menkkoja tai niiden jälkeen.. viimeks ollu joulukuussa ja vielä 2kertaa :mad: 2viikkoa oli väliä vaan.. ja se on niin ikävää kun se parantuminen kestää sen melki viikon.. mulla tulee ehkä 2-4krt vuodessa et ei oo estolääkitystä siihen vielä.. tsemppiä toivottavasti saatte joten kuten hommat hoidettua!
 
  • Tykkää
Reactions: AuliMari
@AuliMari kyllä muakin vituttais suoraan sanottuna jos oviksen aikaan just herpes puhkeais.. mulla yleensä herpes puhkee joko ennen menkkoja tai niiden jälkeen.. viimeks ollu joulukuussa ja vielä 2kertaa :mad: 2viikkoa oli väliä vaan.. ja se on niin ikävää kun se parantuminen kestää sen melki viikon.. mulla tulee ehkä 2-4krt vuodessa et ei oo estolääkitystä siihen vielä..
@Kinder_Kitty mullakin yleensä puhkeaa ennen menkkoja tai jälkeen. Lievä oli nyt tässä kierrossa. Yleensa vaivaa 1-2krt vuodessa . Olisipa niin päin että se olisi nyt vaikka minulla eikä miehellä. Sillä kalu nyt turvoksissa ja kipeä niin tekee vähän hankalaksi saada varmaan sisään :(
 

Yhteistyössä