❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Jennipä no niinpä, eihän lääkkeitä ja muita keinoja tarvittais jos poppakonstit toimisi.

@-dino- sen hinnan vuoksi en oo päässyt vielä alottamaan, olis niin ihana joskus tulevaisuudessa taas päästä kerran viikossa tunnille. Tekis kyllä ryhdille taas hyvää. Oi ihanaa, haluun kunnon menkat pitkästä aikaa! Viimeset ~ 5-6kk ne on ollu ihan olemattomat. Tai no viime kierrossa oli yhtenä päivänä reilusti runsaammat mut sit taas ihan minit.

@Alinah92 voi harmi, millos sulla pitäis alkaa menkat? Mulla kohdunnapukka elää ihan omaa elämäänsä. Siinä missä sen pitäis laskeutuu menkkojen aikana nii mulla se vetäytyy ylös. Ekoissa kierroissa olin ihan 100% varma että raskaana ollaan ku jostan luin et "ylikypsän hedelmän" olonen on merkki raskaudesta. Että sitä on ollu kyl pöhkö ekoina kuukausina :LOL: Mut kyllä teidänki vuoro vielä tulee, niinku meidän muidenki. Vaikka nyt aika epätoivoselta aika-ajoin tuntuuki.

@kiuski haha mikä kuva :ROFLMAO:

Luulin aamulla et menkat oli alkanu ku tuli vähän kirkasta verta. Se oli sit vaa joku varotuslaukaus taas koska nyt on menny monta tuntia niin että vaan paperiin jää pinkkiä. Onneks ei nyt vielä tänää alkanut kun olis luteaalivaihe jääny vaan 11 päivään. Mut 10 päivää ilman tiputtelua pitäis kyllä jatkossa riittää kiinnittymiselle mikä on aivan super jees :)
 
@Jennipä no niinpä, eihän lääkkeitä ja muita keinoja tarvittais jos poppakonstit toimisi.

@-dino- sen hinnan vuoksi en oo päässyt vielä alottamaan, olis niin ihana joskus tulevaisuudessa taas päästä kerran viikossa tunnille. Tekis kyllä ryhdille taas hyvää. Oi ihanaa, haluun kunnon menkat pitkästä aikaa! Viimeset ~ 5-6kk ne on ollu ihan olemattomat. Tai no viime kierrossa oli yhtenä päivänä reilusti runsaammat mut sit taas ihan minit.

@Alinah92 voi harmi, millos sulla pitäis alkaa menkat? Mulla kohdunnapukka elää ihan omaa elämäänsä. Siinä missä sen pitäis laskeutuu menkkojen aikana nii mulla se vetäytyy ylös. Ekoissa kierroissa olin ihan 100% varma että raskaana ollaan ku jostan luin et "ylikypsän hedelmän" olonen on merkki raskaudesta. Että sitä on ollu kyl pöhkö ekoina kuukausina :LOL: Mut kyllä teidänki vuoro vielä tulee, niinku meidän muidenki. Vaikka nyt aika epätoivoselta aika-ajoin tuntuuki.

@kiuski haha mikä kuva :ROFLMAO:

Luulin aamulla et menkat oli alkanu ku tuli vähän kirkasta verta. Se oli sit vaa joku varotuslaukaus taas koska nyt on menny monta tuntia niin että vaan paperiin jää pinkkiä. Onneks ei nyt vielä tänää alkanut kun olis luteaalivaihe jääny vaan 11 päivään. Mut 10 päivää ilman tiputtelua pitäis kyllä jatkossa riittää kiinnittymiselle mikä on aivan super jees :)
6 päivän päästä pitäisi alkaa.
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin
Puuh. Vituttaa. En jaksa avautua mutta vituttaa silti. Kyllä te tiiätte. Tsemppiä teille kaikille tän paskan kanssa kamppaileville <3 joku yksityisempi foorumi/ryhmä olis välillä kivempi että pääsis avautumaan yksityiskohtasemmin mutta onneks täälläkin pääsee aika paljon puhumaan! Ja tosiaan kuten jo sanoitte, tuskin kukaan muu kuin lapsettomuudesta kärsivät jaksaa meidän ulinoita lukee :D
 
Itse välillä syyllistyn ehkä tyrkyttämään osittaista yltiöpositiivisuuttani muille jakamalla neuvoja koska se on mun tapa yrittää myötäelää... Pahoittelut jos joku on kokenut jotain sanomistani tungettelevaksi tai ärsyttäväksi! Ei ole tarkoituksellista :)

Mä oon nyt rehdisti lähipiirilleni avautunu pikkuhiljaa tästä pitkäksi venähtäneestä yrityksestä. Asiasta tietää mieheni vanhemmat ja meidän yhteiset ystävät ja mun perhe. Mutta asioista puhuminen avoimesti on ollu aina mun tapa suojautua tavallaan. Ja se on myös helpottanu asioita, ja auttanu läheisiä ymmärtämään että jos kysyt joltain lisääntymisestä, että kuinka typerää ja loukkavaa se voi olla monesta syystä, eikä pelkästään sillon kun on kyse tahattomasta lapsettomuudesta. Oon pystyny nyt keskittymään pääsykokeisiin lukuun ja itseeni tosi hyvin ja elämä pysyy jokseenkin hallinnassa. Tää kierto osottautuu kokoajan vaan kummallisemmaks, lämmöt ollu nelisen päivää yli 37, menkat piti alkaa torstaina, tissikivut tulee ja menee (jonain hetkenä sattuu niin ettei voi koskee ja sitten taas voi vaikka käyttää nyrkkeilysäkkeinä) negatestejä tehny 14.5 ja torstaina. Jotenki tuntuu että oli ovuloimaton kierto ja nyt kroppa vaan sekoilee koska oletetun oviksen jälkeen lämmöt sahas miten sattuu.

Huoh. Joku varmaan olettti että kevään tulo ja auringonpaiste olis vaikuttanu mielialaan mutta paskat se mitään vaikuta. Lisää vaan tietoisuutta ympärillä vyöryvistä raskausmahoista ja onnellisista ihmisistä, jolloin peilista kattoo joku helvetin mörrimöykky.

Ootte huikeita ja tää on paras paikka avautua vaikkei tiietäkkään toisiamme tarkasti <3
 
@aavalvar En mä ainakaan oo ottanut iteeni mistän sun jutuista, mun ärsytys lähinnä koski vinkkejä joista ei oo hyötyä (=tieteellistä näyttöä). Itsekin sitä yrittää pysyä positiivisena - en kuitenkaan usko että tuun raskaaksi ens kierrosta vaan koska päätän nyt niin :)

Missä vaiheessa sun lämmöt nousi? Koska eihän ne nouse jos ei ole ovulaatiota. Ja noi muutki kuulostaa kyllä aika lupaavilta, mut hassua et ei vielä näkyis testeissä jos olis raskaus alkanut. Onks sun kierrot ollut kuinka säännöllisiä aikasemmin? :)
 
@rosmarin
@aavalvar En mä ainakaan oo ottanut iteeni mistän sun jutuista, mun ärsytys lähinnä koski vinkkejä joista ei oo hyötyä (=tieteellistä näyttöä). Itsekin sitä yrittää pysyä positiivisena - en kuitenkaan usko että tuun raskaaksi ens kierrosta vaan koska päätän nyt niin :)

Missä vaiheessa sun lämmöt nousi? Koska eihän ne nouse jos ei ole ovulaatiota. Ja noi muutki kuulostaa kyllä aika lupaavilta, mut hassua et ei vielä näkyis testeissä jos olis raskaus alkanut. Onks sun kierrot ollut kuinka säännöllisiä aikasemmin? :)
Joo toki tuo on totta että jotkut olettaa relevanteiksi neuvoiks jotain mikä ei perustu mihinkään :D niiinkuin yllä jo mainittiin niin miksi sitten on olemassa lapsettomuushoidot..

Noista lämmöistä, ne ekan kerran tipahti 3.5 36,1 josta nousi 5.5 36,6. Sitten seuraavan kerran uus tipahdus 10.5 36,3 josta taas pari pv jälkeen nousu 36,6. Sitten mittailin pari - kolm pv lämpöjä ja pysytteli 36,6-36,7. Nyt mittasin huvikseni ennen menkkoja keskiviikkona 24.5 niin oli 37, siitä eteenpäin noussu niin että tänään oli 37,3 joka on mulle tavattoman korkee. Mittaan aina aamulämmön, ja nukun yöni hyvin putkeen. Ajat kyllä saattaa heitellä muutamalla tunnilla varsinki viikonloppuna kun en herää niin aikasin. Tää voi myös olla että ovis tapahtunu vaan myöhemmin enkä oo sitä paikantanu tms... :O ihme juttuja
 
Niin ja lisäyksenä vielä että aina oviksen jälkeen mulla kipeytyy tissit heti seuraavana päivänä , josta tiedän oviksen olleen. Nyt ne oli yhden kerran kipeät 20.5 ja sen jälkeen joinain päivinä ja joinain vuorokaudenaikoina. :D meinasin kyllä huomenna aamulla taas testata koska sitten on kp 39/35. Ja kierrot olleet 31-35 välillä, mulla on ollut viime vuonna stressistä johtuvia epäsäännöllisiä kiertoja muutama mutta ne on tasottunu kyllä puolen vuoden ajalle ja sitä ennen oli ihan säännöllinen 31-33.
 
@rosmarin Mua kans jotenkin häiritsee noi mammavaatteet. Haluun kans pitää niitä! Mun yks ystävä joka ilmoitti just raskautumisestaan(josta mulla meni kuppi totaalisen nurin) niin valitti vaan kuinka joutuu käyttää nykyään m-kokoisia vaatteita kun xs ei mene enää päälle, "byhyy oon niin lihava" Saakeli että taas jotenkin kiehahti :mad:

@Yuna joo tosiaan joku yksityinen foorumi olis jees. Joutuu kyllä melkoisesti sensuroimaan aina näitä tekstejä vaikkei niitä nyt kukaan teidän lisäksi edes lue. :ROFLMAO:

@aavalvar joo ei muakaan kenenkään teidän neuvot mitenkään häiritse tai muuta, lähinnä just näiden kikkavitoset ketkä ei tiedä lapsettomuudesta mitään :) Hienoa että olet pystynyt olemaan noin avoin kaikille tästä asiasta, itsekkin haluaisin, mutta sitten toisaalta mun on helpompi olla välillä ihmisten kanssa koska ne ei vaan tiedä. Pahoittelut negasta! :(
 
@rosmarin nyt kaks päivää vuoti kunnolla, eilen enää vähän tuhrua. Tänään en laittanu ees kuppia enää, pikkusiteellä mennää.

@aavalvar harmi ku tollee kierto venyy :(

@Yuna tsemppiä sullekki ❤ saa vituttaa jos siltä tuntuu. Ja useesti tuntuuki.

@kiuski mää mottaisin turpiin tollasta kaveria. Tai ainaki ripittäisin kunnolla :D

Mammavaatteista. Mää en niitä erityisemmin haluais. Mut en haluais myöskään venyttää omia vaatteita pilalle. No ehkä mietin sitte jos joskus on ajankohtasta. Pari vartalonmyötästä mekkoa on kaapissa säilössä sen takia että ois niin kivan näkösiä mahan kans, nää jenkkakahvat ei niihin sovi :D

@Alinah92 pahoittelut negasta, mutta vielä on tosi aikasta testata.
 
  • Tykkää
Reactions: Yuna ja aavalvar
@kiuski voi jumpe toi raskauden myötä turpoaminen tuntuu olevan joillekin oikeasti se suurin murhe.... Ja tästä asiasta avoimuudessa on puolensa aina, mulla on myös lähipiirissä ihmisiä keiden en halua teitävän ja kertomalla joillekin otan riskin että hekin saa tietää, mutta niinku sanoin niin se on mulle tietynlainen suojautumiskeino, näytän vahvalta ja asian kanssa fine olevalta ulospäin ettei kukaan pysty vaikuttamaan muhun tän asian saralla tai jotain :D mutta se on kyllä niin intiimi ja henkilökohtanen asia että ymmärrän kyllä kaikkia ketkä ei tästä asiasta puhu kenellekään.

@Alinah92 pahoittelut negasta! Mutta on onneksi aikaiset dpo :t eli toivoa on ! Plussatuulia!!
 
Otan kantaa kans mammavaatteisiin: musta olis ihana elää se isomaha-aika kesällä niin vois käyttää kaikenmaailman maksimekkoja ja telttoja, niitä löytyy kuitenkin kaapeista eli ei tarvis ostaa mitään uutena...
Se tulis kalliiks ostaa jotain rasjausmahatalvitakkeja, joita sit käyttäis vaan sen möhöajan :D kaippa niitäki löytyy käytettynä. Tai sitten pitäs vaan kulkee villaponchossa.
 
No tää mun kaveri joka valitti siitä mahasta, niin sillä nyt on muutenkin pieni ongelma tuon oman kroppansa kanssa. Pakko olla kokoa xs tai muuten on "läski". Voi ikinä ei ole tehnyt niin tiukkaa kuunella muiden raskausjuttuja kun silloin. Tavallaan omasyy sillä en kertonut sille meidän tilannetta, että eihän se voinut tietää. Miehellekkin sanoin juuri ennen sen näkemistä että onneks Pirjoliisamatilda ei ole paksuna, että se olisi mulle viiminen niitti. Tää mun ystävä kun on aina sanonut ettei tahdo lapsia. Siinä kahvipöydässä kädet täristen ahmin kakkua naamaan ja yritin pidätellä itkua. Oli tosi kiva kuunella sitä kuinka "en mä nyt niin innoissani tästä edes ole kuin toiset, tuli niin yllättäenkin että kai tähän ajatukseen vielä tottuu". Toisaalta niille en tahdo enää edes kertoa tästä tilanteesta kun jotenkin ajattelen että heille ei tulisi sellaista oloa ettei voi puhua mulle siitä raskaudesta ettei mulle tulisi paha mieli. Tajusitteko? En tiiä. Jotenkin ihan hemmetin raskasta. Ärsyttää etten osaa iloita niiden raskaudesta kun ovat kuitenkin läheisiä kavereita vuosien takaa jo. Toivottavasti ne menkat alkaa pian niin pääsen tositoimiin :cautious:
 
@rosmarin Nyt lens kahvit pitkin keittiön seiniä, mulle kans mehiläikikkelivahaa ym.tarpeet :D

@kiuski mä tiedän ainakin tasan mitä tarkotat, ei voi vaan kaikille puhua ja iloita toisten puolesta vaikka olis kuinka läheinen kaveri..varsinkaan kun sanoo et ei ikinä lasta tai ei enään yhtään lisää ja kas 1kk päästä ollaan niin iloisesti paksuna.

Terveteluloa uudet!
 
Tulipa huvittunut olo, kun muutaman päivän ajan on puhuttu siitä, että joku vaan lukee huvikseen näitä juttuja ja vielä tunnistaa :DTäällä olen taustalla ollut teidän stalkkerina:ROFLMAO:
Ei vaan, vakavasti ottaen, haluan päivittää vähän, kun tännekään ole mitään saanut aikoihin kirjoitettua. Kaikki varmaan kulminoitui miehen työstressiin, mikä vaikutti myös tähän yritykseen. Ei ollut hälla edes haluja ja jos oli, niin ei siitä seksistä silti tullut mitään. :unsure: Ja minulle tietysti turhista kierroista pahempi mieli. Hirveästi riitoja, uupumusta. Hän kieltäytyi jatkotutkimuksista. Mun piti varata oma aika psykologille, kun olin niin hajalla, mutta siinäkin jänistin. Työni puolesta tunnen osan heistä ja pitäis sit päästä jollekin vieraalle, mutta perustella pitäisi sekin, että miksi.. Menin kaikesta ihan lukkoon.

Tilanne on nyt onneksi vähän valoisampi. Mies saanut purettua työasioita ja sovittiin, että alkusyksystä menemme, koska mun mielenterveys on kohta mennyttä. Silloin yritystä takana n. 1v 9kk. Pelkään ihan sikana, että pettää lupauksensa. Kesä katsellaan nyt näin ja onneksi makkarissakin tilanne on nyt hyvä :love:
Pitkä teksti, mutta halusin vähän jakaa tätä vuoristorataa.
 
@Jennipä niin mäkin aina ajatelen että kyllä jo dpo10 näkyy jos näkyis. Mutta jos järjellä miettii niin kiinnittyminen voi olla tapahtunu vasta dpo9 jolloin raskaus ei vielä näkyis testeissä. Tosin, sain negan dpo10 ja nyt en ole uudelleen testannut kun tiedän että se on negatiivinen :)

@Josia tää prosessi on kyl älyttömän raskas parisuhteelle. Mutta toisaalta kun tästä selviää nii varmaan selviää kyllä mistä tahansa kitisevästä pikkulapsesta :LOL: Mut ymmärrän sun pelon ja toivotaan että mies ei muuta mieltään. Mulla kans alkaa kyllä mielenterveys mennä tän asian kanssa ja oon myös miettiny psykologilla käyntiä.

Omanapa. Huomenna pitäs alkaa menkat. Tissit on kipeet, pahimmillaan iltasin. Pitäis tehä testi ennen ku alotan seuraavat letrot mut en tiedä millon sen tekisin, ehkä sit ku menkat alkaa. Ihan tyhmä odottaa vikat päivät kun tietää että sieltä ne tulee taas kerran.
 
@rosmarin Parisuhde on kyllä ollut ja on vielä pitkään koetuksella. Mutta ainakin on varmaa, että ruvetaan olemaan valmiita babyn tuloon :D valmiimpia kuin esim. 2kk:n yrityksen jälkeen, jolloin olin vielä tosi naivi. Kasvettu on! (y)

Täällä dpo 4 ja mua jännittää. Ollaan lähdössä porukalla reissuun ja menkat alkaisi reissun aikana. Vaaditaan aikamoista mielen hallintaa, että selvitään kunnialla alkoi menkat tai ei, kun ympärillä on muuta porukkaa pyörimässä koko ajan:geek:
 
  • Tykkää
Reactions: rosmarin

Yhteistyössä