❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@Villisilmä Jee!! :love: Nyt toivotaan parasta!!

Joo, meiltä löytyy sekä super energinen että vanhus tämän ahdistuneen kaverin lisäksi. :) Eikä kahden muun osalta ole mitään huolta. Lähinnä se pelottaa, kun elämän muutos on niin iso ja vauvan kanssa rutiinitkin pettää ja häntä ahdistaa jo pelkän ruokakupin siirto toiseen kohtaan. :whistle:
 
@ananasbananas Okei! No ehkä mekin saadaan lähete yksityisen kautta, kun letrokortti on katsottu läpi. :) Olen elänyt siinä uskossa, että noista aikarajoista ollaan kauhean tarkkoja (siis tyyliin ihmiset, jotka eivät todistetusti voi luomuna saada lapsia, ovat silti joutuneet "yrittämään" vuoden ennen kuin hoitoihin pääsee), mutta hyvä ettei ainakaan kaikkialla ole näin!

@Eela- Hyvä että miehellä oli kaikki kunnossa! Toivottavasti sinun kohdallasi kyse on lievistä ongelmista ja kevyet hoidot riittäisivät :) Millaisella annoksella alat syömään letroja?

@Josia Voi, kuulostaapa hankalalta tapaukselta :unsure: Itse olen lopettanut eläimiä muistakin syistä kuin puhtaasti terveydellisistä, enkä ole koskaan varsinaisesti katunut. Kerran jouduin luopumaan hevosesta, joka oli nuori ja suhteellisen terve, mutta luonteena kuitenkin haastava. En halunnut myydä, koska hyvän kodin löytyminen olisi ollut todella hankalaa. Hevonen siis lopetettiin samaan aikaan kuin emänsä (joka oli oikeasti kipeä), ja koin että hän eli hyvän, joskin lyhyen elämän. Itse ajattelen, etteivät eläimet kykene miettimään oman elämänsä pituutta tai mennyttä ja tulevaa ylipäätään, joten elämän pituudella on vähemmän merkitystä kuin sillä, että se eletty elämä on mielekästä. Uskon että osaatte tehdä oikean päätöksen, oli se lopulta mikä hyvänsä. :)

@Villisilmä Mahtavaa, pidän peukkuja (y) Tsemppiä piinailuun!
 
Huh, täälläpäs on melkoinen postausvyöry, en oikeen osaa tarttua mihinkään keskusteltuihin aiheisiin :confused: Tervetuloa kuitenkin uusille, ja Villisilmä, toivottavasti nyt tärppäis! Koska muuten testipäivä blastosiirrosta oikein on, kai se aika paljon lyhyempi odottelu on kuin normaalisti? :eek:

Piinailut sujuu täällä hiiiiiitaaasti, nyt vasta dpo8. Toiveet on vähän turhan korkeella, pistän letrojen piikkiin että alamaha on kipuillut ovulaation jälkeenkin melkein joka päivä. Vaikka tiedän, että onnistumistodennäköisyys on aika pieni inssissä, niin kovaa tullaan alas ensi viikolla jos vuoto alkaa. Toisaalta on kyllä mielenkiintoista, että voisko letrojen syönti pidentää luteaalivaihetta, jos munasolu olisi vaikka laadukkaampi ja siten keltarauhanenkin? Kokemusta kenelläkään?
 
@Tuimatar Samassa veneessä keikun - kyllä tulee romahdus jos ei onnistu, vaikka mahikset tietääkin olevan melko pienet....

Mulla on huomenna viikko inssistä ja nyt jo mietin, että milloin vois testata. Ei millään malttaisi odotella vielä toista viikkoa!! Milloin sä Tuimatar ajattelit testata? Oletko malttavainen ja odotat viralliseen testipäivän?
 
@Tuimatar , meillä on virallinen testipäivä 8.3. eli reilu viikko blaston siirrosta. Onneksi vaan niin lyhyt aika, en kai jaksais kahta viikkoa oottaakkaan :D Ja varmaan tuota ennenkin jo näkyis jos näkyis, mutta yritetään nyt odotella tuohon viralliseen :rolleyes:

Lyhyellä matikalla - blastolla on 5 päivää ikää ja 9 päivän jälkeen testipäivä = 14 päivää, eli ihan järkeenkäyvältähän tuo vaikuttaakin eikä mistään hatusta vedetyltä :D
 
@Josia meillä on kolme kissaa ja oon miettinyt paljon niiden suhtautumista vauvaan, jos sellanen joskus saadaan. Ne on niin tottuneita tähän kahden aikuisen rauhalliseen elämään, että säikkyvät välillä kun vieraiden lapset käy kylässä ja pyyhkäisevät tömistellen ohi. Olen kuitenkin ajatellut asian niin, että tottuvat kyllä hiljalleen siinä samalla kun vauva kasvaa. Ensin pienestä kitinästä suoraan huutoon ja pienestä pyörimisestä juoksuun:LOL:

@maximus tsemppiä piinailuun, samoin @Tuimatar! (y)

@Villisilmä ihania uutisia siirrosta! Pidän sormet ja varpaat ristissä että nyt tärppää:love:

Ja tosiaan, oli viitteitä molemmista, endosta ja pco:sta, mutta mitään diagnooseja en kuitenkaan ainakaan vielä saanut. Liekköhän niitä myöhemminkään enää tuon tarkemmin tutkitaan? Ootteko muuten kuulleet tällaisesta; lääkäri sanoi ultrauksen jälkeen, että kohtu on selvästi taaksepäin kallellaan niin ajatteli heti että vois olla endoa? Itse en oo koskaan kuullut, että tuo liittyis jotenkin endoon.
@Fritang en osaa sanoa annoksesta vielä tarkempaan, mutta syön Letroja kp 3-7. Saan tarkemmat ohjeet aukkarin jälkeen. Lääkäri sanoi kuitenkin että munasarjat on niin aktiiviset, että annostuksen kanssa täytyy olla maltillinen, ettei kovin montaa lasta kuitenkaan kerralla tulisi:LOL:
Anteeksi että kyselen niin paljon, mutta tää kaikki tuli jotenkin niin yhtäkkiä etten lääkäriltäkään hoksannut kaikkea kysyä. Mutta syödäänkö letroja siis aina niin että alotetaan samalla inssi? Oon luullut että niitä käytetään aluksi vaan tukemaan kiertoa, mutta tallettelut jatketaan luomuina. Oon ollut ihan ihmeissäni nyt nämä pari päivää että ollaankin jo heti suoraa inssiin menossa:censored:
 
@Josia meillä juuri koiran kanssa päädyttiin lopetukseen monista pienistä ja vähän isommista syistä. Elinvuosia olisi varmasti ollut vielä jäljellä, mutta oisko ne ollut laadukkaita? Yhtenä isona tekijänä oli myös raha, kaksi isoa leikkausta olisi ollut eessä. Nää hoidotkin nielee ison summan ja henkisesti rankkaa ilman että tarvii koirastaki vielä kantaa huolta. Kuulostaa teilläki hankalalta tilanteelta, ei ole antaa oikeaa vastausta mutta hyvä kun olet pohtinut tätä jo etukäteen :unsure: plussastakin on onneksi useita kuukausia aikaa tehdä päätös.

@Eela- empä ole kuullut että taaksepäin kallellaan oleva kohtu voisi liittyä endoon (n) Käytäntöjä tuntuu olevan yhtä monta kun suomessa sairaaloita. Meillä kun ei mitään vikaa ole löytynyt niin välimatkan takia ei tehty inssejä ollenkaan. Uskoisin että sulla vaikuttaa sielä taustalla myös se mahdollinen endo, eli raskaus olisi hyvä saada alkuu mahdollisimman pian. (y)

@Alinah92 mä niin toivoin että se ovis tulis ku niin lupaavasti vilkutteli. No ens kierrossa sitte! :sneaky:

Täällä herätään jo joka aamu ennen kuutta ihan ilman herätyksiä. Ihmeesti ei juurikaan väsytä vaikka unen määrä on monta tuntia pienempi kuin normaalisti. Levoton olo, kokoajan pitäis tehdä jotain. Päätäki särkee. Viikko vielä ultraan, kyllä tää todellaki on piiiiitkä kaava.. (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@Eela- , en oo kyllä koskaan kuullut että taaksepäin kallistunut kohtu jotenkin ois yhteydessä endoon. Mutta voihan se jotain kautta ollakin joillakin, jos on vaikka paljon kiinnikkeitä siellä vatsaontelossa jotka vetäis kohtua erilaiseen asentoon. Mutta ei se automaattisesti kyllä endoa tarkoita, terveisin täällä myös yksi taaksepäin kallistunut kohtu eikä siitä mitään ongelmaa ole tähän mennessä ollut :D
Oliko sulla jotain kystia tai onko kovia kipuja tai muuta mikä vois viitata siihen endoon? En haluais yhtään epäillä lääkäreiden ammattitaitoa, tuli vaan mieleen tuosta kohtujutusta. Ja kun mulla itsellä on yksi kokemus yksityisen puolen gynestä jonka takia kaikki ois voinut mennä ihan metsään (6kk yritystä, yhtäkkiä ultrassa onkin pco enkä kuulemma ovuloi, olisi halunnut aloittaa clomit ja metforminit, mitään viitteitä pcosta tai ovuloimattomuudesta ei sittemmin ole näkynyt kenenkään muun vastaanotolla ja nykyistä tilannetta miettiessä oon pirun onnellinen etten silloin suin päin aloittanut niitä lääkkeitä :devil:).. Mutta ilmeisesti te ootte @Eela- kuitenkin julkisella hoidossa(?) että toivottavasti ei tarvitse tämmöistä pelätä :geek:
 
Heipä hei pitkästä aikaa.
Minulla on ollu vähän tauolla tämä keskustelun selaaminen/kirjoitteleminenkin.

Meillä siis alkoi valmistautuminen 1. ICSI:n.
Suprecuria olen sumutellut ja eilen aloittelin menopurin pistot. Ensimmäinen ultrakin takana missä löytyi molemmin puoli kymmenkunta rakkulaa. Katsotaan miten reagoi pistoksiin.

Aluksi kun tuli tieto että ICSIin mennään tuntuu ettei se aika koskaan tule, mutta äkkiä on aika mennyt. Ja mielestäni tämä odotteluaika on ollut hyväksi. Saanut asiat rauhassa miettiä ja sisäistää. Nyt vaan odotellaan
 
@maximus Mulla on luteaalivaihe viime aikoina ollut vaan 12 päivää, ja dpo 11 nään jo usein lämmöistä että loppuuko kierto -> en oo enää kuukausiin jaksanut testata ennen vuotoa, kun dpo 10 on vielä iso mahis väärään negaan. Menkkojen pitäis alkaa maanantaina, joten jos ei tiistai aamuun mennessä ala niin varmaan tuo kaapissa pyörivä erikoisherkkä testi pääsis käyttöön.

@Eela- Letroja käytetään kai sekä PCO/PCOS:issa ovulaation induktiossa, että sitten yhdistetyssä ovulaation induktiossa + inseminaatiossa. Mulle letrot lyötiin kouraan siitä huolimatta, että ei ole mitään viitteitä siitä etten ovuloisi, ne on vaan tukilääke inseminaatiolle, joka tehdään miehen siittiövasta-aineiden takia. Letrojen bonuspuolia on ilmeisesti suht vähäiset haittavaikutukset ja pieni riski useamman munasolun kypsyttämisestä, eli niitä kokeillaan aika höllällä kädellä.

@Alinah92 Toivottavasti primot tekee tehtävänsä reippaasti, ja pääsisit piinakerhoon pian!
 
Lemmikki-ihmiset @Fritang @Villisilmä @-dino- :) Välillä oon tulossa hulluksi tämän karvakasan kohdalla ja valitettavasti miinus lista on pitkä, vaikka niin rakas onkin. :unsure: Kun kaikkea on koitettu ja loppuelämä on tätä samaa. No, nähtäväksi jää. Kiitos joka tapauksessa symppauksesta!:) Ihanaa, että on monta näkökulmaa.

@Eela- Lääkäri sisätutkimuksen yhteydessä vaan sanoi, että kohtu näyttää olevan vähän taaksepäin kallellaan, kuten se monesti on, kaikki ok.
 
Kiitos kommenteista ja mielipiteistä!:giggle: @Villisilmä ollaan joo julkisella hoidoissa, joten uskaltanen kai luottaa, että on ammattitaitoinen lääkäri(n) onhan mulla tietysti kipuja etenkin oviksen aikoihin, mutta vaikea arvioida kipua millään mittarilla. Nyt kun mietin, niin en oikeastaan edes muista millä perustein lääkäri puhui endosta:cautious: jäi vaan tuo takakenokohtu mieleen kun kuulosti niin erikoiselta.
 
@Eela- Mulle on sanottu, että vahvasti taaksepäin oleva kohtu mutta ei mitään muuta. Jäi itseäkin nyt hieman mietityttämään... (n) Ja letroja syödään myös muutenkin kun inssin kanssa. Mä söin clomeja (sillon kun niitä vielä sai) ja sen takia vaan kun ovulaatiohäiriötä epäillään :)

Ainiin! Mulle vois päivittää iäksi 26v :)
 
Ihan vaan avautuminen: Eilen alkoi tuhruvuoto, josta järkyttävä pettymys.:cry: Itkin yksin kotona vähän väliä ja tuntui, ettei tätä yritystä enää jaksa. Onneksi on aamu ja fiilikset tasoittuu. Mutta onhan tää ihan jumalatonta paskaa.:(
 
@Josia tiedän tunteen, kuten varmasti kaikki meistä. Onneksi nyt jo vähän parempi mieli!

ON: Kp14 ja ovisplussa. Kp15 on vissii aikaisin mitä tätä ennen on tullut. Toki nyt täytyy testailla vielä myöhemmin uudelleen, kun tein (väärä?)oppisesti aamupissasta ja puol 10 aikaan testin. :whistle: Mutta lupaavasti jomottelee ja valkovuotoa on tullut jo 4päivää..
 
  • Tykkää
Reactions: Josia
@-dino- Et oo ainut, eiks oikoryhtinen oo sama kuin eteenpäin kallistunut? Mulla löytyy sellainen, tosin lisäksi on vielä vasemmalle kenollaan, eli täysvinokki siis :ROFLMAO:

@Nonsk Ei se aamulla testaaminen kai liian väärin voi olla, kun ainakin julkisella puolella kehotetaan nimenomaan testaamaan aamulla (jotta voi sit soittaa tarvittavat ajat heti plussasta)??

Täällä on dpo 11, en mitannut aamulla lämpöä. Jotain erikoista tässä kierrossa on, nimittäin PMS-oireiden täydellinen puuttuminen o_O Tavallisesti rinnat on valmiit räjähtämään dpo 8, nyt ei MITÄÄN, ei kipuja, ei turvotusta, ei siis mitään. Tänään ne tuntuu pikemminkin puutuneilta, mut voi mennä reissupäivän piikkiinkin. Munasarjat satunnaisesti tuikahtelee vieläkin, väkisinkin mielessä käy et oonkohan liittymässä kystakerhoon... :confused:
 
@Josia mikä tilanne, jatkuiko tuhruttelu? Harmi jos jouduit uuteen kiertoon :(

@Nonsk , kai ovisplussa on aina ovisplussa riippumatta siitä mihin aikaan sen tekee? (y)

@Tuimatar , oikoryhtinen on vielä eri, siinä kohtu on vähän niinkuin pystyssä eli ei eteen eikä taaksepäin kallellaan. Meitä naisia ja kohtuja on moneen junaan :D Mikä tilanne oireiden suhteen? :cool:

Vitsit että vihaan tuota Lutinusmössöä, onneks enää vajaa viikko noiden käyttöä. Viime yönä heräsin kahdesti että jotain valuu lakanoille asti, äkkiä vaan vessaan pyyhkimään loput mössöt paperiin :devil:
Kävin tänään ostamassa parin kappaleen paketin raskaustestejä ja mietiskelin, että jospa testaisin ekan kerran jo keskiviikkona :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Villisilmä @Tuimatar
Joo, ei kai sillä väliä ole mihin aikaan sen oikeasti tekee. On vaan mun mielestä hassua, että varmaan kaikissa testipaketeissa on se suositus ajankohta tehdä testi. Toki ymmärrän sen pointin, mutta kuten tuli ilmi niin onhan se lh koholla ajankohdasta riippumatta kun on ovis.
Mulla gyne sanoi joskus jotain mitä yritin googlatakin, kun oon tarkastuksessa viimeksi käynyt. En löytänyt vastauksia siihen, joten tuskin mitään vakavaa siis. Muistan nyt enää vaan lauseen "kohtu tuntuu pieneltä ja ----".

Pitkästä aikaa oviksen jälkeen on mahtifiilis ja on oikeasti jotain piinailtavaakin kun mies on ollut yhtä himokas kun minä. :whistle: :X3: Ja musta tuntuu että mieskin ois vähän jo valmis lähteen tutkimuksiin, kun se on monesti humalassa sanonut että hän ei voi saada lapsia, kun ei oo mitään tapahtunut vaikka on tavaraa laitettu sisään. Kaveri oli kylässä niin se oli vähän että onks toi totta vai ei, joten olin että ei oo todistetta, johon mies että oisko sit todistettava tämä. No, en lähtenyt sitten siinä purnaamaan esim seksin ajoittamisesta yms.. Plus että mua vähän jänskää alkaa taas sitä keskustelua, koska aina se on päättynyt lyhyeen ja riitaisaan tunnelmaan. Ja nyt kun tuntuu menevän hyvin (ollaan vissiin päädytty meidän suhteessa siihen kun kaikesta on riitaa ja jutut ärsyttää, vaikka yhteistä taivalta on 6,5v ja siitä yhdessä asuttu 5v) niin en haluisi heti taas pistää tunnelmaa riitaisaksi..:cautious:

Tästä ei kyllä ollut tarkoitus tulla tällänen romaani:ROFLMAO: Hyvää alkavaa viikkoa itsekullekin!
 
@Nonsk Kuulostaa fiksulta ettet ehdoin tahdoin riitaa haasta, eipä sitä kumpikaan teistä vielä tiedä missä vika piilee. Positiivista, että mies selkeesti miettii asiaa itsekseenkin!

@Villisilmä Täpinä alkaa olla todella kova, alamahan erikoinen kipuilu (pääasiassa ovuloineen munasarjan puolella) on jatkunut melkein koko päivän, vaikka ei häiritsevästi. Vatsa on turvonnut aika jäätäväksi palloksi, ja rinnat on kanssa jonkun verran turvoksissa, mutta yhä kivuttomat. Pieni pääni on valitettavan vakuuttunut siitä, että paksuna ollaan, mutta en kyl uskalla silti testata ennen kuin tiistaina!!! :eek:

(No, okei, saatoin ehkä livauttaa tänään ovistestin päivällä, ja siihen piirtyi haalea, mutta silti selkeästi näkyvä viiva. Oon varma, että aikaisemmin uteliaisuudesta loppukierrosta tehdyt ovistestit on olleet täysin blankoja.)
 
@Tuimatar vitsit että jännittää sun puolesta! :love:

@Villisilmä tsemppiä lutinusten kanssa :D Joskus luin tukimuksesta että alkionsiirron jälkeen harrastettu seksi parantaisi raskauden mahdollisuutta mutta mun ei ainakaan tehny yhtään mieli ku alakerta täynnä sitä mömmöä :ROFLMAO: testailkaa sitte aamusta, mää herään viimeistään kuudelta odottamaan teidän uutisia :barefoot:

@Nonsk ymmärrän että ei haluaisi nyt seesteistä vaihdetta suhteessa alkaa häiritsemään. :unsure: hyvä että mieski on sielä jo selvästi pohtinut asiaa, vielä ku ne osais puhua näistä mietteistään :cautious: toivon todella että saatte asian eteenpäin <3
 

Yhteistyössä