❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

Hei taas kaikille!
Oon pitänyt aika paljon taukoa täällä käymisestä. Ei oikeen ole vain pystynyt. Me käytiin jo kaikki kolme inssiä läpi, eikä mistään ollut mitään apua, vaikka kaikki näytti kyllä aina hyvältä. Oli sopivan kokoiset follit ja kohtukin näytti hyvältä ja simpatkin oli aina hyviä. Tällä viikolla soittelin Oyssiin, että kolmaskin inssi oli huti ja siellä alettiin sitten suunnittelemaan IVF-hoitojaksoa. Jono on syyskuulle ja hoitaja sanoi, että ensimmäinen punktio ajoittuu luultavasti viikolle 40.

Nyt aattelin pitää vähän kesälomaa yrittämisestä ja tosiaan aktivoitua uudestaan sitten syksyllä. Käynyt tämä homma jo niin voimille. Jotenkin on hukannut itsensä aivan liikaa tähän yrittämiseen ja tuntuu että alkaa parisuhdekkin kärsiä turhan paljon tästä. Tietoihin voisi päivittää Sosh 27 yk 19 ja 1.IVF 10/2018.
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (26) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 1.pas 5/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 20, ya 5/-16 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | gonal-f+ovitrelle+luget 5/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf 4/18

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 4.inssi 5/18

Sosh (27) | ya 12/16 | yk 19 | 1.IVF 10/18

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Charlotte82 | 1.yht. | yk 11|

Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17 (tm 4/18)

Taival (29) |1.lapsi | ya 8/15 | 2.IVF/ICSI 1.PAS 8/18 | siittiöt


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi
 
Viimeksi muokattu:
@Alinah92 Tsemmpiä sinne hoitokierrokselle, toivottavasti NYT saadaan vaste :)

@Sosh Pahoittelut että tekin IVF-hoitoihin "joudutte" :unsure: Toivottavasti kesällä voit vähän rentoutua ja unohtaa tämän paskan. Tsemppiä syksyn hoitoihin<3

Tänne piinapäiville kuuluu hyvää. Vatsa ollut vähän kipeä mutta joutuu varmaanki vähän kovakouraisesta ultrauksesta siirrossa. Viikko pitäis vielä malttaa. Luottavainen olo että nyt vois jopa onnistaa. Viimeks siirrosta oli heti sellanen olo että ei tuu tästä alkiosta meille vauvaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@Alinah92 Tsemppiä teille (y)

@-dino- Pitkät piinapäivät vielä tiedossa siellä, mutta toivottavasti saataisiin tännekkin iloisia uutisia, tsemppiä siis piinailuun :)

Mulla olisi huomenna se folliultra (kp11). Tosi ristiriitaiset fiilikset... Tähän päivään asti olen ajatellut, että ei tässä mitään ja ihan kiva mennä sinne. Tänään on tullut joku "paniikki" päälle. Tai lähinnä ei kiinnostaisi sinne mennä yhtään. Ehkä pelkään tai valmistelen itseäni siihen, ettei taaskaan ole tapahtunut mitään:(
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Pikaiset omat kuulumiset. Saatiin ylläri soitto, elokuun poliaika vaihtui kesäkuun puoliväliin!! Just hienosti sovittujen menojen väliin, että pystyttiin se ottamaan. Aivan onnesta soikeana, vaikka mitään konkreettista ei silloin tapahdukaan, mutta silti :love: Kp 23, rinnat kipeät, ihme vuotoa ja jäätävä alavatsakipu.

@Charlotte82 tsemppiä! Voin vaan kuvitella mikä stressi. Oma koti on niin tärkeä. <3
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@-dino- Kuulostaa hyvältä! Paljon peukkuja sinne <3

@Josia Hieno juttu, pääsette kuitenkin askeleen eteenpäin ennen kesälomaa :)

@ananasbananas Voi kunpa siellä olisi nyt kunnon folli kasvamassa. Tsemppiä ultraan!

@Sosh Voi miten ikävä kuulla että inssit epäonnistuivat :( Ihanaa ja rentouttavaa kesää!

@Alinah92 Hyvä juttu, toivotaan että tekin pääsette vihdoin yrittämään :)

@Taival Voi ei, pahoittelut menkoista :(

Täälläkin vaihtui kierto taas uuteen :( Aika tarkkaan näköjään ovuloi tuo oikea puoli 3-4 kierron välein. Tai ainakin nyt keskenmenojen jälkeen ovuloinut. Eipä tarvitse siis muutamaan kiertoon taas odottaa mitään....
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
Voi miten iloisia uutisia täällä! @Josia ihan mahtavaa että aika aikaistui vaikka mitään ei sillon tapahtuiskaan, mutta nopeuttaa se vähän syksyn aikataulua ja sillon ku hoitoja odottaa niin jokainen viikko tuntuu pitkältä. :geek: ja @ananasbananas Mikä ihana folli! Toivottavasti nyt tärppää :love:

@Fritang siellä sitte vähän ikävämpiä uutisia. :( Tosi kurja toi sun ovulointi-tilanne ku saa odotella sitä "oikeaa" ovista odotella kuukausia. Voimia ja kärsivällisyyttä<3

Piinaviikot jatkuu ja olo alkaa käydä levottomaaaaks :geek:
 
Olen tämän ennenkin täällä sanonut, mutta kuinka ihanaa tänne on tulla kertomaan iloista ja harmituksista, kun täällä aina tsempataan ja ollaan iloisia toisen puolesta. :)On niin tärkeää, että voi jossain mieltään keventää ja jakaa asioita, joita ei täällä "oikeessa" elämässä ihan kaikille viitsi jakaa. Itse ainakaan miestä lukuun ottamatta en ole näistä kauheasti puhunut muille. Jotenkin ei vaan tunnu luontevalta. Kiitos siis, että olette täällä :love:

@-dino- Aivan varmasti alkaa olemaan levottomuutta. Kauanko sulla olikaan odottelua vielä jäljellä? :)

Nuo mun gynet ei osaa vaan kyllä päättää, että kannattaako niitä ovistestejä tehdä vai ei. Eilinen gyne oli sitä mieltä, että niitä voisikin hyvin tehdä :rolleyes: Mulla oli kaapissa vielä avaamaton digiovistestipaketti, joten päätin sen nyt käyttää. Eilen ja tänään vielä negaa näyttänyt, katsotaan muuttuuko mihinkään :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
@Josia hienoo että pääsitte jo ennenennen kesätaukoo polille :)!

@ananasbananas (y)(y)(y)(y) toivottavasti nyt tulis ovisplussa, alkaahan tuolla follilla olla jo kokoakin! Tsemppiä piinailuun!

@-dino- toivottavasti saisit plussan tikkuun (y)

Täällä akupunktio takana. Kauheesti muistettavaa. Ruokapäiväkirjaa pyys pitämään, jossa näkyy mitä onne syönyt ja mihin aikaan. Pitäs syödä kolmen tunnin välein ettei kroppa stressaannu ruuan puutteesta :ROFLMAO:. Lisäravinteita pitäs syödä omega-3, jotain mammavitamiineja (joista saa useampia tärkeitä vitamiineja kerralla, sinkkiä ja seleeniä..) ja joditippoja ja käyttää mahdollisimman paljon hyviä rasvoja, oikein liioitellusti. Pitää varmaan alkaa popsii pähkinöitä aina kun tekee mieli herkutella. Samoin chian siemeniä pitäs käyttää ja vihanneksia. Ihan perus teveellisiä juttui tietty nää. Ja miehelle kans suositteli sinkkiä ainakin syötäväksi.

Kokeili pulssia ja ihmetteli, kun se oli jotenkin erikoinen. Kyseli useempaan kertaan milloin viimeks oon ottanut astmalääkettä. Lopuks muistin, että olin käynyt ottamassa jäykkäkouristusrokotteen eilen, jolloin tää totes ettei ihmekkään että pulssi oli erikoisempi :rolleyes:. Astmalääkkeen sijaan suositteli suolahuonetta jos pystyy sillä vähentämään astmalääkkeen tarvetta, vaikka ei voinut sanoakkaan, ettei astmalääkettä kannata käyttää.

Mitähän muuta. Maha oli kylmä, joten kuulemma aikoo kupata sitä jatkossa että verenkierto paranee. Ja aurinkoa pitäis ottaa vatsaan ja selkään :LOL:. Korvia katsoi ja totes että mulla on "kylmä kohtu" mikä tietty vähän jäi ahistaa :censored:. Samoin nimettömistä näkyi kylmä kohtu. Se sitten pisti niihin "kohtu kohtiin" korviin reikiä ja puristeli verta pihalle :cautious:.

Ainii, ja korviin sain magneetit stressiä helpottamaan.

Kauhee sepustus, mut tekee itellekkin hyvää kirjottaa käynnistä asioita ylös, niin ei unohda heti ihan kaikkea :X3:. Puolentoista viikon päästä uudestaan :D.
 
Ehkä aktivoidun tähän ketjuun. Viimeistään kun tiedetään jatko.

Miehen tulokset tuli. Määrä ja tiheys normaali. Liikkuvuus alentunut, ei yhtään normaalimuotoisia ja hedelmöityskyky heikentynyt. Odotellaan vaan lääkäriaikaa. Toivottavasti saisi alkusyksystä. Et mitä voi tehdä vai voiko mitään..

Mulla itsellä on aika ens kuussa siihen silmukkahoitoon missä poistetaan kaikki muuttunut alue. Vahva kohdunkaulansyövän esiaste on. Toivottavasti saadaan pois ja päästäisi hoitoihin pian.

Tsemppiä teille muille hoitoihin.

hurjasti tsemppiä, eiköhän teillekin vaihtoehdot hoidon etenemiseen löydy! :love:
 
Ultrassa käyty, kohdun limakalvon paksuus oli 7-8mm. Vasemmalla oli yksi johtofolli kokoa 12,5mm. Sitä nyt kasvatetaan vielä maanantaihin asti gonalf pistoksilla. Ja tiistaina ovitrelle irrotuspiikkiä sitten kehiin! Hitsi miten iloinen mä oon! Mä naiset ovuloin ensi viikolla pitkään aikaan! Edellisen kerran ovuloinut marraskuussa!

Alinah92 kp10.
 
@Wintersun Tsemppiä hirmusti etenkin sulle! Kyllä miehen juttuihin onneksi voi vaikuttaa, ei hätää toistaiseksi siis! (y)
@Jennipä Kylmä kohtu täällä myös, hei :p Mulle tehtiin kanssa navan kautta lämpöhoitoa neulauksen oheen. Oli kiva lukea sun kokemus :D
@Alinah92 No joko nyt sit homma toimis! :X3::geek:

Mulla nyt Kp 27 eli menkat huomisen jälkeen tilauksessa, koska ovis oli täsmällinen Kp 14. Tosin tiputellut kuivaa ruskeaa ja verta jo viidettä päivää! Näin ollut nyt 4 kk ajan ja menkat myöhästelleet. Jäätävä alavatsan turvotus ja mahakipuja vähän väliä. Taitaa se hemmetin iso kysta nyt tätä aiheuttaa? :unsure: Mua jännittää aivan hulluna, jos leikkaavat. Kaikkien palstojen kokemukset on olleet, että suunnilleen puolet munasarjoista tai kohtu poistettu... Onko teillä muilla, joilla ollut kystiä, miten toimittu tai miten kystat on oireilleet?
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@Jennipä Kuulostaa mielenkiintoiselta sun akupunktiokäynti. Toivottavasti kohtuki lämpiää ;) Nythän muuten oli hesarissa ollut juttu että mereneläviä runsaasti syövät pariskunnat raskautuu nopeammin, joten ei toi omega+hyvät rasvat juttu varmaan ihan humpuukia ole.

@Wintersun Sua haluan lohduttaa että meilläki 97% epämuodostuneita mutta silti hedelmöityskykyä pidetään normaalina ja se on ivf:llä nyt todistettu. Sillon vuosi sitte lueskelin paljon noista epämuodostuneista ja se muoto ei kai ole niin merkityksellinen. Tästä löyty paljon puolesta ja vastaan artikkeleita ja keskusteluja, joten mihinkään yhteen lopputulokseen en päässy. Ja sehän on yks näyte vaan, syksyllä tilanne voi olla jo eri. Syökö miehesi mitään vitamiineja? Ainaki D-ja E-vitamiini sekä seleeni ja sinkki parantaa sperman laatua. Jos selviää että siittiöt ei pääse munasolua hedelmöittämään niin ICSI-hoidolla siittiö ruiskutetaan suoraan munasolun sisään. Mutta toivottavasti sut saadaan ensin kuntoon! Ei teillä kyllä se silein tie oo kulkea. Voimia ja tsemppiä<3

@Alinah92 Syystäkin olet iloinen! Mahtavaa! :giggle:

@Josia Voi kurjuus tuon tiputtelun kans. Muista kuitenkin että keskustelupalstoille kirjoittavat enimmäkseen ne joilla huonoja kokemuksia. (n) Toivottavasti käynnillä saat selvyyden asiaan!

Viimeyönä näin unta että verta tuli. Onneks oli vaan unta.
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92
@Wintersun ikäviä uutisia teillä :unsure: Voimia ja tsemppiä teille:love:

@Alinah92 mahtavaa, että ovulaatio on tiedossa! (y)

@Josia ikävää, kun on tiputtelua:unsure: en osaa kystasta sanoa, mutta ajattelisin myös että ne joilla on kaikki mennyt hyvin jakavat kokemuksiaan prosenttuaalisesti vähemmän. Tsemppiä kuitenkin :love:

@-dino- onneksi oli vain unta. Nämä asiat pyörii niin mielenpäällä, ettei ihme että tulee uniin.

Tänään aamulla (kp15) sain clear bluen digi ovistestiin pysyvän hymynaaman :) Olen niin iloinen, että Letroista jotain hyötyä ollut. Viimeinen viikko on aika tehokkaasti peittoa heilutettu harjoituksen vuoksi :whistle: nyt tää tietää vaan piinaavia kahta viikkoa:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Alinah92 ja -dino-
@Wintersun Voi kysta puhjeta iteksiään turvallisesti tai lähteä pienenemään ja sitä lääkäri tosiaan haluaakin seurata. Ettei turhaan operoida. 3 cm saisi vielä kasvaa, et leikataan.
@ananasbananas @-dino- Ootte oikeassa.:) Samaa sanoi ystäväkin. Tosin samaan hengenvetoon ilmoitti olevansa paniikissa minun kystan takia ja toivoo turvallista ja pikaista leikkausta. :D

Sydäri tuli aamulla, kun r-tikkuun tuli haaleahko viiva/viivan paikka (ei herkkä testi). :eek: Tiputtelu kylläkin jatkuu, joten tuskin on mikään oikea hälytys, mikä harmittaa tietysti... Dpo 15 ja Kp 29.
 

Yhteistyössä