❃ Kauan plussaa odottaneet (vuosi →) ❃

@aavalvar Kiva että ootte päässy etenemään hoidoissa :) Oliko mitään puhetta muniksen koosta enää torstaina? Voisko olla että pregnyl on kuitenki irrottanu sen aikasemmin tuntemuksista huolimatta (n) Mutta siis vaikka ovis ois ollu vasta la nii siittiöt voi elää sen viis päivääki joten kaikki mahollisuudet on (y) Leppoisia piinapäiviä, toivottavasti onnistuu :barefoot:

@Riannah Tsempit huomiselle, mulla ei ainakaan tehny tuo aukiolotutkimus kipeää, vähän jälkeenpäin jomotteli alamahaa :)

@kirsillevauva hssg= munajohtimien aukiolotutkimus. Kiva että sielä ferritiini noussu hyvin, hintansa väärti tuo infuusio (y)
 
@aavalvar Kiva että ootte päässy etenemään hoidoissa :) Oliko mitään puhetta muniksen koosta enää torstaina? Voisko olla että pregnyl on kuitenki irrottanu sen aikasemmin tuntemuksista huolimatta (n) Mutta siis vaikka ovis ois ollu vasta la nii siittiöt voi elää sen viis päivääki joten kaikki mahollisuudet on (y) Leppoisia piinapäiviä, toivottavasti onnistuu :barefoot:

@Riannah Tsempit huomiselle, mulla ei ainakaan tehny tuo aukiolotutkimus kipeää, vähän jälkeenpäin jomotteli alamahaa :)

@kirsillevauva hssg= munajohtimien aukiolotutkimus. Kiva että sielä ferritiini noussu hyvin, hintansa väärti tuo infuusio (y)
Ai että kun lämmitti mieltä kun vastasit ❤ ei ollut puhetta koosta, voisin omakannasta käydä katsomassa. lääkäri saneli inssin päätteeksi omiin arkistoisiinsa kaikennäkösiä termejä joista yksi oli kaunis endometrium :D aika positiiviselta kuulosti. Ja juu, oot kyllä oikeessa tossa, mulla vaan on aina ovisoireet niin selkeet että lasken sen tapahtuneen vasta la, ainakaan ei tuu sitten odotettua menkkoja liian aikaseen. Täytyy toivoa että joku on hypännyt kyytiin! Olispa meille tavan tallaajille myynnissä kotiin omat ultrauslaitteet niin vois seurailla munasolun matkaa kohtuun

Muoks. Tarkistin omakannasta, munis oli tuolloin 19 mm ja 'kaunis kolmikerroksinen endometrium' eli ilmeisesti siitä 19 mm se saattoi hyvinkin vielä kasvaa hieman ja irrota sitten, eikös?

Muoksmuoks. Ollaan siis Taysin lapsettomuuspolilla hoidoissa, siellä on kyllä superhyvä meininki.
 
Viimeksi muokattu:
@aavalvar okei, no sit on ihan loogista että ovis ollu lauantaina :) mut mahollisuudet on silti! Täälläki se moneen kertaan todistettu ettei tarvi osua just ovispäivälle tai sitä edeltävälle jotta voi onnistua. Nyt koita keksiä paljo tekemistä seuraaville kahelle viikolle :D taysista kuullu kyllä vaan hyvää :) pitääkö täsä harkita tampereelle muuttoa :D
 
  • Tykkää
Reactions: aavalvar
Heippa täältäkin pitkästä aikaa!
Mä elän tällä hetkellä kierron kolmatta päivää, ei ollut edellisessä kierrossa varsinaista yritystä, kun miehellä on ollut kauhea työstressi jonkin vähän heikosti toimivan laitteen takia. No, nyt ollaan molemmat lomalla sit ni on helpottanut :whistle::rolleyes::love:

Oon käynyt täällä lueskelemassa aika ajoin, mutta arvatkaa muistanko enää kuka tekee mitäkin.. :( Kaikille kuitenkin hirmusti tsempiä tuleviin koitoksiin ja piinapäiviin! (y) Ja aurinkoista kesää!
 
Kiitos tsempeistä @-dino- !

Ensimmäinen yhteinen käynti oli tänään. Lähdin sitten sieltä pco- ja ovulaatiohäiriö -diagnoosien ja Gonal-F-reseptin kanssa. Vielä aika järkyttynyt olo tästä.

Miehen simpat kolme kertaa määrällisesti ja nopeudellisesti parempia kuin suositeltavat arvot, hurraa! Toki aika kamala fiilis, että kaikki syy on mussa. Onneksi hssg:n tulokset oli erinomaiset, eikä tutkimus tehnyt ollenkaan kipeää.

Nyt vielä Femoston tämän kierron, ja ensi kierrosta sitten pistelemään erilaisia lääkkeitä. Huh.
 
aavalvar peukkuja plussalle! Miten hoidot etenee, jos ei tule tulosta nyt?

riannah, oli varmasti järkyttävää kuultavaa, mutta eikö voi ajatella myös niin, että nyt on syyt tiedossa ja saatte apua? Toivotaan, että on osaavat lääkärit ja löytyy apu <3

wintersun, kurja kuulla sun koettelemuksista, jatkuvat vuodot on kyllä p...stä. Mutta jos sulla olisi syöpä, olisi sinuun jo otettu yhteyttä!

Täällä menkat 3/22-26. Kierto nyt 26. Tässä kuussa on rakautumiskielto, sillä huomenna saan rokotteita. Tulen kertomaan mitä Dextrassa selvisi :) Minulla on jo niin paljon haaveita tulevan vauvan suhteen, että putoan kyllä korkealta, jos ei onnistuta hoidoissa tai saada hoitolupaa jostakin syystä.
 
Huhhuijjaa. Ekat letrot popsittu ja saldona puristava vannemainen päänsärky. Ei onneksi mikään voimakas särky, mutta kestänyt monta päivää. Ja eilen loppui vasta vuoto. Kaksi ja puoli viikkoa tuhrutellut... Maanantaina olis ultra.
Jostain syystä mulla ei oo kovin suuria toiveita letrojen suhteen. Viime kierrossa ovis olisi labrojen mukaan tapahtunut, mutta ei vaan tärppää. Ja vuoto alkaa joka kerta jo dpo 3-8. Miten siinä mikään kyytiin tarttuisi.
Mulle voi päivittää ikä 35. Letrot ja ya 6/17
 
Minullle voi näköjään päivittää yk 21 (n).

Alkoi menkat ihan yllättäen. En pongannut ovulaatiota tässä kierrossa eikä olo ollut ollenkaan sellainen että ovis olis tapahtunut, joten luulin että oli ovuloimaton kierto. Menkkoja edeltäviä oireitakaan ei ollut, ei edes rintojen aristusta jota mulla on aina ennen menkkoja. Menkkakivutkin paljon tavallista lievemmät. Voisin kuvitella että akupunktiolla on ollut vaikutusta asiaan (y).
 
Terveiset Dextrasta. Käytiin eka psykologilla neuvonnassa ja sit oli lääkärin tapaaminen ja päästiin hoitojonoon. Munasolua joudutaan odottamaan noin puoli vuotta, jona aikana miehen tulee antaa siemennäyte ja saatiin lisäkäynti psykologille, koska mies on epävarma halustaan hoitoon. Luovutetulla raskautumisen todennäköisyys on varsin kova, keskimäärin puolet raskautuu ja minulla todennäköisyys varmaan parempikin, koska onnistuneita raskauksia kolme takana :)

Mies sai vitamiinit siittiöiden parantamiseksi, vaikkei niissä mitään vikaa pitäisi edes olla.

Mukavaa viikonloppua!
 
@kirsillevauva kiitos ❤ meillä tulee seuraavan kierron ajaksi kun tuo poli lomailee heinäkuun ensimmäiset kolme viikkoa. Mulle määrättiin lisää verikokeita kilppariarvojen tarkistamiseen ja prolaktiinit oli koholla joten sitäkin tsekkaillaan uudestaan. Sen käyn varmaankin alkukierrosta ottamassa. Inseminaatiolla jatketaan, letrot taasen kp 3-7 josta suoraan kp 8-11 gonal-f , irrotuspiikistä ei ollut puhetta että mennäänkö taas pregnylillä mutta se ei mulla toiminut joten en osaa siitä sanoa. Ja sitten taas se noin viikko inseminaatiosta gonapeptyl koska osallistuttiin siihen tutkimusryhmään. Ei tässä kyllä pahemmin kesästä 'nautita'. Toivotaan että pääsette pian hoitohin, onnea tulevaan! ❤

@Wintersun hurjat tsempit täältä! Toi on kyllä jotenkin varmasti absurdia että kielletään raskautuminen jos se tuossa ajassa ei ole tapahtunut. Toivottavasti saat pian tulokset! Onnea tuleviin hoitoihin❤
 
Tämä ketju on tarkoitettu jo vähintään vuoden plussaa odottaneille vauvakuumeilijoille.

Tervetuloa mukaan, et ole yksin :)

Listalle muutamia perustietoja; monesko lapsi toiveissa ja milloin yritys on alkanut, mahdolliset hoidot, mistä lapsettomuus johtuu (jos tutkittu). Toivon että listaan muuttuvat/ilmoitettavat asiat laittaisitte punaisella korostaen niin huomaan ne varmasti :)



✪ Nonsk | 1.lapsi | ya 9/-15

✪ -dino- (26) | 1.lapsi | ya 6/-15 | 2.ivf 2.pas 8/18 | selittämätön

✪ Aulimari | 1. lapsi | ya -12 | Ivf-jonossa | selittämätön

✪ Jennipä (25) | 1. lapsi | yk 21, ya 5/-16 | ovulaatiohäiriö

✪ Alinah92 (25) | 2.lapsi | ya 2016 | gonal-f+ovitrelle+luget 5/18

✪ Josia (29) | 1.lapsi | ya 1/16

tänttähäärää (35) | 1.yhteinen | ya 10/16


Herukkka (29) | ya 2/16 | 1.ivf

Paips (30) | 2.lapsi | yk 12 | 10/16

Ihanapa (29) | 1.lapsi | ya 4/16


✪ Tuimatar (29) | 1.lapsi | ya 10/16 | 4.inssi 5/18

Sosh (27) | ya 12/16 | yk 19 | 1.IVF 10/18

Esmenet (39) | 2.lapsi | ya 2/17

Fritang (25) | 2.lapsi | ya 12/16 |

ananasbananas (26) |1.lapsi | ya 1/17 | PCO

Villisilmä (24) | 1.lapsi | ya 4/16 (km 3/18) | 2.icsi

Charlotte82 (35) | 1.yht. | ya 6/17 | yk 11 | letrot

Eela- (29) | 1.lapsi | ya 1/17 (tm 4/18)

Taival (29) |1.lapsi | ya 8/15 | 2.IVF/ICSI 1.PAS 8/18 | siittiöt

kirsillevauva (45) | 1.yht | 1.IVF luovut. munas.

Riannah (28) | 1.lapsi | ya 7/17 | yk8 | pco/ovulaatioh. | Gonal-F


TAUSTALLA:

✪ -tanjuska (22) | 1.lapsi | ya 1/-13

✪ Karkki95 (21) | 1.lapsi | ya 4/-15 (km 1/-17)

✪ kunnon kinttaat (31) | 2.lapsi | ya 3/-15

✪ aavalvar | yk 17, ya 1/-16

✪ Wintersun (29) | ya 12/10




01/2017
Josephina | 1.lapsi | Ya 1/-15 (km 1/-16 ja 5/-16)


2/2017
tokoliina (30) | ya -15
kismett- | 3. lapsi | ya 7/-15

4/2017
Nanna-87 | 2. lapsi | yk 17
Lumi87 | 2. lapsi | ya 3/-16 | poika 5.1.18

5/2017
MMiha (33) | 2. lapsi | ya 9/-15
Kinder_Kitty (24) | 1.lapsi | ya 01/-15 (km 6/-16)

6/2017
susanmaaria (31) | 3.lapsi | ya 7/-15

7/2017
rosmarin (28) | 1.lapsi | ya 1/16
Tiituu | 2.lapsi | ya 6/16 (km 10/16)

9/2017
Toukkahaave87 | 1.lapsi | ya 7/16 | letrot+bemfola+pregnyl+terot
N93 | 1.lapsi | ya 3/16 | (km 3/17)


10/2017
kiuski | 1.lapsi | ya 5/-16 | 2.ICSI | 1.PAS


2/2018
TT1 (37) | 1.yht. | ya 6/16
haaveistatotta (26) | 2.lapsi | ya 7/16 | 3.icsi

3/2018
Pocahontas- (30) | 1.lapsi | ya 3/17 | yk 12
maximus (37) | 2.lapsi | ya 2016 | 1.inssi


4/2018
emppu11 (26v) | 1.lapsi | ya 11/16 | 1. inssi
 
wintersun, hienoa kuulla, että saat tukea ja mies on vierelläsi. Voin vain kuvitella kuinka iso huoli teillä on ja vielä lisähuoli, saatteko lasta. Vaikutat kuitenkin positiivisesti ajattelevalta ihmiseltä, joten varmaan selviätte hyvin! Epätietoisuushan se usein on kaikkein raskainta!

Itsellä kans raskas tilanne. Ollaan jonossa luovutettuun munasoluun, mutta mies empii vielä. Luomuraskaus on hyvin epätodennäköistä. Tuntuu, että olen löysässä hirressä ja joudun vain odottamaan miehen kantaa.
 
@Wintersun kylläpä siellä kolisee... Varmasti tilanne aiheuttaa huolta ja murhetta, ei voi muuta sanoa kun voimia :( ❤❤

Oon tehnyt ovistestejä koska en voi olla testaamatta loppukierrosta, testit kuivuneita kaikki. Perjantaina teen vielä yhden ovistestin koska en uskallla tehdä r-testiä kun pelottaa niin perkeleesti se nega.... Sitten sunnuntaina kun menkat pitäs alkaa, teen r-testin. Jos maltan sinne asti. Raportoin sitä mukaa kun hommat selkenee! Vähän jo toivo nostaa päätään, mies jo toppuutteli etten liikaa innostu, meinaan sitten tullaan lujaa alas.:cautious:
 

Attachments

Kiitos @Wintersun ja @Jennipä ❤❤ ja niinpä!! Ja voi olla että se gonapeptyl auttoi kiinnittymiseen !

Hitto alkoi kuumottamaan, kun tuo on se rfsun testi joka on tunnettu vääristä tuloksistaan.. teen huomenaamuna uuden pc n liuskalla. Vaikka tuo viiva kyllä punertaa, ei se tuossa kuvassa siltä näytä. Noh, huomenna ollaan viisaampia!
 
@kirsillevauva Harmi ku teillä mies vielä epäröi. Vaikka odottaminen on raskasta niin ehkä hyvä että menee vielä kuukausia niin kerkeää mieskin totuttautua ajatukseen. Uskon että sitten kun teille lapsi syntyy niin ei geeneillä ole väliä, rakastettu on kuitenkin :)

@Wintersun Varmasti itsesyytöksiä riittää, älä kuitenkaan liikaa mieti sitä. Päätökset tehdään elämässä aina sen hetkisillä tiedoilla. Hyvä että nyt päätitte lähteä tutkimuksiin ja tämä selvisi. Uskon että teidän sinnikkyys palkitaan :barefoot:

@aavalvar Paljon onnea! :love: Kyllä tossa on niin selvä viiva ettei jää epäselväks mistä kyse (y) Tosi kiva että insseillä tulee täälä onnistumisia näin paljo :)

Mullaki alko menkat ihan yllättäen maanantaina. Kierto oli vaan 26 pvä kun se on nyt joulukuusta asti hoitojen ja välikiertojen ajan ollut 30-32. Sehän vaan passaa koska elokuun siirto aikaistu nyt viikolla :LOL: ei enää pitkästi, suuret toiveet meidän ekaa blastoa kohtaan. :unsure:
 
Aavalvar, hurjasti onnea <3. Ihana uutinen!

Dino, kiitos lohdutuksesta. Onhan tässä tehtävääkin ennen siirtoa. Pitäisi pudottaa 10 kiloa painoa. Ruokavaliolla en siihen usko pystyväni, joten aloitan elokuussa kesälomien jälkeen enen (pussikeittoa). Sillä pudotin syksyllä 15 kiloa :) Joten kokemusta on, ja kilot eivät ole tulleet takaisin. Jännää, teillä siirto kohta! Onko soluja siis jo pakkasessa?
 
Onnea @aavalvar :love::love::)
Pitkästä aikaa plussa tähän pinoon ♥

@Wintersun lämmin halaus. toivottavasti jatkot hoitojen suhteen selviää pian. Mun mielestä epävarmuus on kaikkein pahinta.

@-dino- jaksuja hoidon odotteluun. Mullakin lyheni viime kierto ollen vain 26 päivää ja olin tyytyväinen kun sain aloittaa lääkkeillä tuetun kierron nopeammin :D Toivottavasti teillä tämä on nyt se plussablasto.

Omaa napaa. Ultrassa näkyi molemmilla puolilla isot follit. Toinen kuulemma on varmasti folli ja toinen saattoi olla kysta tms. koska sama muutos on nähty siellä aiemminkin. Ovista en saanut tikutettua. Tikut loppu kesken. Mutta nyt vaan taas odotetaan... Yritän pitää hiukan palstataukoa ensi viikolla. Etten alkaisi piinailla liikoja. Ja etten ala testailemaan negoja taas dpo 7... :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: -dino-
Onnea @aavalvar :love::love::)
Pitkästä aikaa plussa tähän pinoon ♥

@Wintersun lämmin halaus. toivottavasti jatkot hoitojen suhteen selviää pian. Mun mielestä epävarmuus on kaikkein pahinta.

@-dino- jaksuja hoidon odotteluun. Mullakin lyheni viime kierto ollen vain 26 päivää ja olin tyytyväinen kun sain aloittaa lääkkeillä tuetun kierron nopeammin :D Toivottavasti teillä tämä on nyt se plussablasto.

Omaa napaa. Ultrassa näkyi molemmilla puolilla isot follit. Toinen kuulemma on varmasti folli ja toinen saattoi olla kysta tms. koska sama muutos on nähty siellä aiemminkin. Ovista en saanut tikutettua. Tikut loppu kesken. Mutta nyt vaan taas odotetaan... Yritän pitää hiukan palstataukoa ensi viikolla. Etten alkaisi piinailla liikoja. Ja etten ala testailemaan negoja taas dpo 7... :confused:
Joo no tänne plussia ei kyllä liikaa tule, toivon että jonkin sortin aalto saataisiin alkuun tästä ❤ Itse testailin ovistesteillä loppukierrossa, se oli ihan tyydyttävää eikä niin suuria pettymyksiä koe ehkä jos ne vaan pysyy hailakoina... Toki aina menkkojen alku on suuri pudotus, ei siinä kyllä mikään auta. Tsemppipeukut sulle pystyyn :giggle:

Laitan tähän vielä äskön pissimäni pc n liuskan kahden tunnin pidättelyllä, dpo 13 ❤❤❤
 

Attachments

Yhteistyössä