Kauan teillä kesti raskaaksi tulo,kun olitte vauvalle antaneet luvan tulla?Ikänne silloin?

  • Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti
"tuuri"
Molemmat ekasta laakista, eli heti kun annettiin tulla ja olin 32 ekalla kertaa ja toisella 34.

En ole ikinä syönnyt ehkäisypillereitä - liekkö silläkin merkitys helppouteen =)
 
"vieras"
1. 9kk meni olin 20v
2. 3kk olin 22v
3. 2,5v olin 25v

ja nelosta ei ole kuulunut viiteen vuoteen. Ensimmäinen raskaus oli kohdun ulkopuolinen ja kakkosen ja kolmosen välissä oli yksi keskeytynyt keskenmeno.
 
Esikoinen oli vähän ylläri, olin 22v. Toinen raskaus alkoi heti pillereiden jälkeen 24v. (tosin meni kesken) ja seuraava onnistunut raskaus alkoi heti seuraavasta kierrosta. Kuopusta aloin odottaa 30v. heti ensimmäisestä kierrosta kun kierukka oli otettu pois.

Jälkikäteen ajateltuna raskaudet ovat alkaneet ongelmitta, vaikka teini-iässä leikattiin molemmista munasarjoista isot kystat ja varsinkin toisen munanjohtimen kerrottiin olleen niin mutkalla, että raskautuminen saattaa olla hankalaa (eivät siis olleet varmoja toimiiko kumpikaan kunnolla).. Eipä onneksi ollut.
 
näin
Mulla ei koskaan oo ollut hormonaalista ehkäisyä. Esikoinen lähti alulle 9 kk kuluttua siitä kun kumi jätettiin pois ja olin 27vee. Toinen lähti ekasta laakista ja meni kesken siinä 11.viikolla, olin 28. Sen jälkeen menkat palautui normaaliksi heti, mutta raskaus alkoi muistaakseni vasta (tai no, vasta ja vasta) 4. kierrosta. Enempää ei näillä näkymin tule sikäli kun siihen voi itse vaikuttaa :)
 

Yhteistyössä