kauan tikit paranee

Episiotomiasta minulla lähti viimeiset tikit jälkitarkastuksen aikoihin, eli noin 1,5 kk synnytyksestä.

Repeämän ompelusta pinnalliset tikit lähtivät noin 1 kk sisään ja syvät hitaasti sulavat tikit ilmeisesti 3 kk synnytyksestä (tai ainakin niin pitkään niiden piti kestää, mutta itsehän en ole voinut huomata koska häviävät).
 
Alkuperäinen kirjoittaja gabrielle84:
Kauanko teillä on mennyt ettei ole enää niin kamalan kipeä se alapää ja pystyy istumaan?
Mulla meni vajaat 6 viikkoa siihen, että pystyin istumaan. Vieläkin joskus kiristää, mut periaatteessa olen jo muutoin kunnossa (nyt 9,5vk synnytyksestä).

 
auringonkukka-75
Mulla ei alapää oikeastaan ollut kipeä kuin sen päivän, jolloin poika syntyi. Ei tehty episiotomiaa ja repesin ihan "pintanaarmun" vaan, joka tikattiin. Repeämä ei ollut paha, kätilö vertasi kissankynnen raapaisuun. Haava ei itsessään siis ollut paha, mutta ne tikin kohdat sillai kihelmöi ja kiristeli niin kauan, kuin kaikki tikit oli sulaneet/poistettu. Koska tikit eivät itsekseen suostuneet lähtemään (paitsi kaksi), ne poistettiin neuvolassa. Nyt ei enää tunnu mitään. Poika on kuukauden ikäinen. Taisin päästä aika helpolla, kun kuuntelee ihmisten juttuja...
 

Yhteistyössä