Kauanko annatte 8-vuotiaan pelata pleikkaria/ tietsikkaa päivässä ?

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Äiti
Hyväksi systeemiksi on todettu pelipäivät. Meillä pelipäivä on sunnuntai, silloin saa pelata pari tuntia. Arkisin saa pelata korkeintaan puoli tuntia, kunhan läksyt on tehtynä.
 
meillä
alkoi pelaamaan vasta n.12v...ja nyt ei sit muuta tekiskään,max. 3h annettu pelata,mutta marisee sen jälkeen miten jäi just kesken hyvä peli :eek: ... miten mä saan tuon jätkän välillä pihalle tai jotain,argh...
 
7v eikä saa pelata lainkaan.

Kavereiden luona pelaamista en kiellä, mutta eipä tuo kavereilla ole kuin max 2 kertaa viikossa 1,5h ajan, eivätkä sitä aikaa aina pelaa, vaan joskus saattavat jotakin pelata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja meillä:
alkoi pelaamaan vasta n.12v...ja nyt ei sit muuta tekiskään,max. 3h annettu pelata,mutta marisee sen jälkeen miten jäi just kesken hyvä peli :eek: ... miten mä saan tuon jätkän välillä pihalle tai jotain,argh...
Sopimuksella: 1h pihalla = 1 h pleikkaa?
 
v
tietokoneella saa olla puoli tuntia mutta wiitä annan pelata enemmän koska sehän on hyvää fyysistä harjotusta. Itse kokeilin noita urheilupelejä ja jessus ku tuli paikat kipeex:)
 
6v ja parin kuukauden päästä 8v ei tosiaan pelaa joka päivä. Pelaaminen riippuu ihan viikon kaikesta muusta ohjelmasta ja hyvästä käytöksestä. Viikonloppuun rajottuu pääasias pelaaminen, semmonen tunti puolitoista pelaavat yhdessä.
 
Lipton^
Ei tarvitse kulkea kello kädessä onneksi. Jokainen pelailee, tai viettää aikaa kavereitten kanssa koneen välityksellä. Mutta yleensä irlinä ovat kavereitten kanssa.
Läksyt pitää myös olla tehtynä. Harvoin oon joutunu sanomaan koneenkäytöstä. *onneksi*
 
vieras
meillä tuo 7v harrastaa niin paljon kaikkea muuta ettei se juur koneelle es tahdo.. kivempi on ratsastaa, urheilla, kerhoilla... mutta käy se facebookissa sentä mun petvillen hoitamassa päivittäin :) mutta siinä ei mene ku 10-15 minuuttia
 
ieras
Meillä 8-vuotias pelaisi kaiken aikaa, jos saisi valita. Isovanhemmilla käyntiä on jouduttu rajoittamaan, kun pyynnöistä huolimatta eivät rajoita ollenkaan lapsen pelaamista ja poika saattaa istua koko päivän koneella :(

Kotona meillä on pelipäivät ma, ke ja pe. Edellyttäen, että niinäkin päivinä on ulkoiltu vähintäänkin 2 tuntia. Peliaikaa on tunti kerrallaan ja askareita tekemällä sitä voi lisätä, mutta maksimi per kerta on 2 tuntia. Läksyt on oltava tehtynä ja huone siistinä ennenkuin koneelle päästän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Meillä 8 vuotias käy aivan ylikierroksella jos pelaa esim tietokonetta. Käyttäytyy aivan miten sattuu, tiuskii jne. Näinpä saa pelata kerran viikkoon puolisentuntia kerrallaan.
Meillä sama juttu jos pelaa pleikkarilla. Vaikka pelit on 3+ pelejä. Jotenkin se saa käymään ylikierroksilla, liian eläytyväistä sakkia vissiin.
 

Yhteistyössä