Kauanko kestää parantua jos väliliha on revennyt?

  • Viestiketjun aloittaja auuu
  • Ensimmäinen viesti
auuu
Jos on vain niin vähän ettei ole laittettu tikkejä. Kauanko on arkana, milloin saa kokeilla seksiä?
Repeääkö se myöhemmin seksissä helposti uudestaan?

Kuinka paljon pitä revetä että sinne tavallisesti laitetaan tikit?

Leikataanko välilihaa koskaan vain puoliväliin saakka auki, eli paria senttiä? Vai leikataanko se aina kokonaan, n 5cm matkalta?
 
vieras
Aika yksilöllistä on tämä asia. Minulla on takana monta synnytystä ja parantunu vaihtelevasti viikosta kuukauteen.
Seksiä voit kokeilla heti kun sinusta tuntuu että olet valmis siihen ja ei ole kipuja.
En ole ikinä kuullut et olis seksissä revenny jos on parantunu haava?
Muihin en osaa vastata ku kätilö on aina vaan sanonu et ei tarvi tai tarvii tikkejä.
 
auu
mulla repes 2,5viikkoa sitten. Päällisin puolin oli jo aivan parantunut.
Mutta nyt on paikka jälleen revennyt kun menin harrastamaan seksiä. Kaduttaa. KEstääköhän paraneminen nyt vielä tuplasti kauemmin... :(
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla osa tikeistä suli liian aikaisin eli haava ei ollut ehtinyt umpeutua. Juu, nätti lopputulos :(
Niin ja haava siis tulehtui ja tuli lievä kohtutulehdus. Että oli kivaa. Ja jäihän siitä "kaunis" muisto. Lääkäri vaan sanoi että joku hieman kokemattomampi terkkari voi säikähtää. Olis tehny mieli pistää sen värkki solmuun!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja auu:
mulla repes 2,5viikkoa sitten. Päällisin puolin oli jo aivan parantunut.
Mutta nyt on paikka jälleen revennyt kun menin harrastamaan seksiä. Kaduttaa. KEstääköhän paraneminen nyt vielä tuplasti kauemmin... :(
hmmm ehkä olis kannattanu vähän pidempään odottaa jos tikattu kerta... mut ei sille enään voi mitään. VOi jäädä ruma arpi
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mulla osa tikeistä suli liian aikaisin eli haava ei ollut ehtinyt umpeutua. Juu, nätti lopputulos :(
Niin ja haava siis tulehtui ja tuli lievä kohtutulehdus. Että oli kivaa. Ja jäihän siitä "kaunis" muisto. Lääkäri vaan sanoi että joku hieman kokemattomampi terkkari voi säikähtää. Olis tehny mieli pistää sen värkki solmuun!
Miten kauan kesti että sen tulehduksen jälkeen oli parantunut? Ja onko se revennyt enää sen jälkeen seksiä harrastaessa?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja auu:
mulla repes 2,5viikkoa sitten. Päällisin puolin oli jo aivan parantunut.
Mutta nyt on paikka jälleen revennyt kun menin harrastamaan seksiä. Kaduttaa. KEstääköhän paraneminen nyt vielä tuplasti kauemmin... :(
hmmm ehkä olis kannattanu vähän pidempään odottaa jos tikattu kerta... mut ei sille enään voi mitään. VOi jäädä ruma arpi
Mulle ei ollu laitettu tikkejä, kuten sanoin ekassa viestissä jo. Ja oli jo päällisin puolin parantuneen näköinen. Ei punainen tai arka sormella koettaessa.
 
Vieras
Sen verran kivuliasta oli että muistelisin etten viikkoon istunut ja seksiä ei tehnyt mieli pitkään aikaan syystä että oli sen verran "pahoinpidelty" synnytyksessä ja sitten tuo ulkonäköasia. Vähän otti aikaa ennenkuin kehtasin edes miehelleni näyttää. Meni varmaan kuukaus, ehkä enemmänkin. Ei ole parannuttuaan enää repeillyt (luojan kiitos!!!).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja auuu:
Jos on vain niin vähän ettei ole laittettu tikkejä. Kauanko on arkana, milloin saa kokeilla seksiä?
Repeääkö se myöhemmin seksissä helposti uudestaan?

Kuinka paljon pitä revetä että sinne tavallisesti laitetaan tikit?

Leikataanko välilihaa koskaan vain puoliväliin saakka auki, eli paria senttiä? Vai leikataanko se aina kokonaan, n 5cm matkalta?
Öö..? Mihin puoliväliin asti??

Kyselee synnyttämätön nainen...
 
Huh kuinka pian te alatte hommiin synnytyksen jälkeen!!! En ikinä haluais seksiä jos olisin revennyt synnytyksessä pari viikkoa sitten. Tottakai paikat joutuu koville ja haavat alkaa vuotamaan. Oma alapääni oli kuosissa noin 1,5kk synnytyksestä ja silloinkin vielä kosketusarka.
 
mä en ikinä panis synnytyksen jälkeen ennen ku jälkivuoto on loppunu ja tarkastus tehty. Miten seksi edes kiinnostaa vaikka viikko synnytyksen jälkeen, en ymmärrä. Tissit ja alapää vuotaa ja kainalossa vauva. Ja panettaa? Ihan ihmeellistä, en ymmärrä edes sitä miten miestä voi panettaa tuossa tilanteessa. Ja jos vielä on revennyt niin miten joku voi haluta survoa vehjettään jonneki tikkien keskelle :x
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja auuu:
Jos on vain niin vähän ettei ole laittettu tikkejä. Kauanko on arkana, milloin saa kokeilla seksiä?
Repeääkö se myöhemmin seksissä helposti uudestaan?

Kuinka paljon pitä revetä että sinne tavallisesti laitetaan tikit?

Leikataanko välilihaa koskaan vain puoliväliin saakka auki, eli paria senttiä? Vai leikataanko se aina kokonaan, n 5cm matkalta?
Öö..? Mihin puoliväliin asti??

Kyselee synnyttämätön nainen...

Selvittäkää mulle tietämättömälle leikataanko siinä episiotomiassa siis se lihas poikki, vai pelkästään nahkaa?
 

Yhteistyössä