kauanko noita nakkeja pitää keittää?

  • Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti
ja vielä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei niitä kuulu keittää, ne ratkeaa kiehuvassa vedessä.

Keitä vesi kiehuvaksi ja laita nakit veteen. Kattila pois hellalta. Nakit on kuumia 5-10 minsan kuluttua.
kansi päälle kattilaan niin pysyy lämpö kattilassa.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Joku 2,5 tuntia on aika passeli.
:saint: elä viitti, toinen vielä uskoo.
No ihan sama. Kuka nyt KEITTÄÄ nakkeja? Siis oikeesti? Se on ihan se ja sama, keittääkö niitä 5 minuuttia vai 5 tuntia, ne on pilalla enivei... :whistle:
Niissä on yö ja päivä ero kun keittää. Syö sä sun euron nakkejas, pistää mikroo vaikka 10 h.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Joku 2,5 tuntia on aika passeli.
:saint: elä viitti, toinen vielä uskoo.
No ihan sama. Kuka nyt KEITTÄÄ nakkeja? Siis oikeesti? Se on ihan se ja sama, keittääkö niitä 5 minuuttia vai 5 tuntia, ne on pilalla enivei... :whistle:
Niissä on yö ja päivä ero kun keittää. Syö sä sun euron nakkejas, pistää mikroo vaikka 10 h.
Voi ne muutenkin lämmittää kuin mikrossa, ystävä hyvä. Esim. höyryttämällä tai uunissa. En mä nakkikeittoonkaan laita nakkeja niin että ne kiehuu siinä liemessä, vasta ihan viimeisenä siten että ne vain lämpenee keiton liemessä.

Ja kun ketjun vastaukset lukee, en ilmeisesti ole ainoa jonka mielestä nakkeja ei kuulu keittää...
 
oli
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Joku 2,5 tuntia on aika passeli.
:saint: elä viitti, toinen vielä uskoo.
No ihan sama. Kuka nyt KEITTÄÄ nakkeja? Siis oikeesti? Se on ihan se ja sama, keittääkö niitä 5 minuuttia vai 5 tuntia, ne on pilalla enivei... :whistle:
Niissä on yö ja päivä ero kun keittää. Syö sä sun euron nakkejas, pistää mikroo vaikka 10 h.
Voi ne muutenkin lämmittää kuin mikrossa, ystävä hyvä. Esim. höyryttämällä tai uunissa. En mä nakkikeittoonkaan laita nakkeja niin että ne kiehuu siinä liemessä, vasta ihan viimeisenä siten että ne vain lämpenee keiton liemessä.

Ja kun ketjun vastaukset lukee, en ilmeisesti ole ainoa jonka mielestä nakkeja ei kuulu keittää...
kyl ne pitää kiehataa.. näkistpä miten ne tehdään niin kyl ees kiehauttasit..
 
shihtzu
Enpä ole koskaan nakkeja keitellyt, mulle riittää mikrossa lämmittäminen ja ainoat nakit joita syön on HK:n nakit ja niitä lämmitetään mikrossa niin kauan että ovat ihan kurttuisia ja hieman päät jo kuivahtaneet, silloin ne on parhaimmillaan. Niiden pitää kunnolla ratketa.
Nakkikeittoon minä ruskistan nakit ensin paistinpannulla, niin ne on parhaimpia.
 

Yhteistyössä