Kauanko olet elänyt yhteiskunnan avustuksilla

  • Viestiketjun aloittaja Pummi kysyy
  • Ensimmäinen viesti
........................
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27260852:
Mitä tuolla tarkoitetaan,äitiysloma/vanhempainrahaa, korihoidontukea, vai toimeentulotuen varassa elämistä?
Vaikkapa toimeentulotuki, asumistuki ja työttömyysavustukset.

Tai kaikki mahdolliset yhteiskunnanalmut.

Onhan myös pummeja jotka ovat " muka töissä" vaikka todellisuudessa saavat palkan tukina tai heillä on jonkinlainen suojatyöpaikka jossakin valtion tai kunnanvirastossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä;27260852:
Mitä tuolla tarkoitetaan,äitiysloma/vanhempainrahaa, korihoidontukea, vai toimeentulotuen varassa elämistä?
Oletin että sillä tarkoitetaan elannon kannalta oleellisia tuloja.
Ei jotain lakisääteisiä lisiä, joita ilmankin pärjäisi, jos pärjätä pitäisi.

:)
 
Hmm. Opintotuella 2,5 vuotta, sossusta sain rahaa muistaakseni 4 kk ennekuin lapseni syntyi sillä en ollut oikeutettu opintotukeen enää, sitten äitiyspäivärahaa sen 9kk ja vuosi 4 kuukautta noin suunnilleen nyt kotihoidontukea.
 
"vieras"
No opiskeluajan ja sen jälkeen olin 3kk työttömänä. Sen jälkeen olen ollut töissä samassa paikassa nyt 15 vuotta. Olin äitiyslomilla ja hoitovapaalla yhteensä 4 vuotta isompien lasten kanssa ja nyt aion olla vajaan vuoden hoitovapaalla. Jos ei lotossa reippaampaa voittoa tule, niin sitten taas töihin...
 
[QUOTE="vieras";27264607]Oikeestiko olet 14v:stä asti itse elättäny itsesi, koulunkäynnin ohella töitä tehden, vai oliko sinulla joku sugardaddy?[/QUOTE]

Jeps. Ei ollut sugardaddya ellei nyt aviomiestä sitten aikanaan moiseksi lasketa.
:)
 
pitkään
Taisin olla 28-vuotias, kun menin ensimmäisen kerran vakituiseen kokopäivätyöhön. Tosin asumistukea perheemme sai edelleen, sillä mieheni opiskeli vielä tuossa vaiheessa.
 
Tietenkin tuon alkuperäisen kysymyksne voisi muotoilla tarkemminkin.
Jos esim joku tienaa 3000 kuussa ja saa lapselleen satkun kuussa lapsilisää, niin onko lapsi silloin yhteiskunnan elätti? Tai jos yrittäjä nostaa äitiyspäivärahansa, onko hän elätti? Entä jos työssäkäyvä nostaa kotihoidontukea ja maksaa sillä vaikka puolet, kolmasosan tai neljäsosan kotiin palkatun lastenhoitajan palkasta?

Mielestäni "elätti" on vain silloin jos kaikki tai ainakin suurin osa tuloista tulee tukina yhteiskunnalta.
Enkä itse silloinkaan käyttäisi sanaa "elätti", koska se mielestäni negatiivisesti asenteellinen enkä näe mitään syytä asennoitua negatiivisesti niihin, joilla taloudellisesti haastellinen vaihe elämässään.
 

Yhteistyössä