Kauanko ootte joutunut kantamaan lasta sänkyyn kun opettelee yksin nukahtamaan???

  • Viestiketjun aloittaja Mamma makaroni
  • Ensimmäinen viesti
Mamma makaroni
Nyt yritän luopua vieressä nukuttamisesta ja perkula viikon olen kantanut joka ilta 100kertaa takaisin sänkyyn ja loppua ei näy!!! Kohtan ei pää kestä enää... Oppiikohan tuo ikinä????? Ikää lapsella 1v9kk.... AUTTAKAA..
 
et ole
Kauan, meillä lapsi 3v ja edelleen vaikeaa nukahtaa. Nyt pysyy sängyssä 3-5 palauttamisella, mutta ei anna itsensä nukahtaa. Höpöttää, laulaa, nousee seisomaan jne.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
2,5vkoa aktiivisesti, nyt on opeteltu kohta 3kk ja edelleen ei mitään muutosta. Yrittää karata vaikka vieressä on. Kai se joskus tajuaa että sielä sängyssä on pysyttävä.
Auts, ei paljon lohduta :( Kyllä taidan kohta luovuttaa ja ennemmin istun sen tunnin illasta sängyn laidalla kuin kiikutan 1,5h poikaa takaisin..
 
Ööh, sellasen pari vuotta kannettiin enempi tai vähempi takasin sänkyyn. Välillä sen sata kertaa illassa, välilä ei kertaakaan.
Vasta kun päikkärit jätettiin pois alko ilta nukahtamiset sujumaan mallikkaasti eikä oo tarttenu enää kannella *koputtaa puuta*
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
2,5vkoa aktiivisesti, nyt on opeteltu kohta 3kk ja edelleen ei mitään muutosta. Yrittää karata vaikka vieressä on. Kai se joskus tajuaa että sielä sängyssä on pysyttävä.
Auts, ei paljon lohduta :( Kyllä taidan kohta luovuttaa ja ennemmin istun sen tunnin illasta sängyn laidalla kuin kiikutan 1,5h poikaa takaisin..
Meillä pahimmillaan kannettiin 2,5h ja ei siinä ollu enää järkeä.
Palasin nukuttamiseen vaikka se osasi jo pinniksessä itse nukahtaa. Mut ei noi juoksuillat ja lyhyet yöt ollu kenenkään etu.
 
Joo, hidasta touhua on... :/ Meillä poika oli juuri alkanut pysymään sängyssään muutaman kuukauden kantamisen jälkeen. Sit lähdettiin 5 viikoks ulkomaille, missä nukahtamisrutiinit oli erilaiset. Ja kun tultiin kotiin, niin kantamisrumba alkoi taas... Ja kesti useamman kuukauden. Huoh. Tsemppiä, koita vaan itse pysyä rauhallisena.
 
k
meillä on vastasyntyneestä asti nukkunut yksin joten ei ole tarvinnut koskaan, edes kun siirtyi isoon sänkyyn pois pinniksestä, viedä sänkyyn. Aina jäänyt kiltisti. Voimia, varmasti rankkaa :hug:
 
vivi
Kannetaan? Ei meidän 1v9kk ikäistä mihinkään kannella vaan laitetaan sänkyyn annetaan nukahtaa. Tosin eipä tuo kyllä pinnasängystään mihinkään pyristelekään. Olen samaa mieltä minä vain kanssa, että miksi noin pienen edes pitäisi jäädä yksin nukkumaan. Minusta on ihan mukava lukea lapselle iltasatu ja istua hetken samassa huoneessa kunnes hän on nukahtanut. En tykkää itsekään nukkua yksin.
 
vivi
Kannetaan? Ei meidän 1v9kk ikäistä mihinkään kannella vaan laitetaan sänkyyn annetaan nukahtaa. Tosin eipä tuo kyllä pinnasängystään mihinkään pyristelekään. Olen samaa mieltä minä vain kanssa, että miksi noin pienen edes pitäisi jäädä yksin nukkumaan. Minusta on ihan mukava lukea lapselle iltasatu ja istua hetken samassa huoneessa kunnes hän on nukahtanut. En tykkää itsekään nukkua yksin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vivi:
Kannetaan? Ei meidän 1v9kk ikäistä mihinkään kannella vaan laitetaan sänkyyn annetaan nukahtaa. Tosin eipä tuo kyllä pinnasängystään mihinkään pyristelekään. Olen samaa mieltä minä vain kanssa, että miksi noin pienen edes pitäisi jäädä yksin nukkumaan. Minusta on ihan mukava lukea lapselle iltasatu ja istua hetken samassa huoneessa kunnes hän on nukahtanut. En tykkää itsekään nukkua yksin.
No meidän 1-vuotiaat on kavunneet pinnasängystä pois ja sen jälkeen nukkuneet jatkettavassa, josta ovat iltasadun jälkeen saapuneet olohuoneeseen lukemattomat kerrat.
 
Tanja
Vaiheessa tuo on vieläkin keskimmäisellä, joskus joudutaan yhä yön aikana palautteleen sen miljoona kertaa, joskus menee vähemmällä mutta yhtä tappavaa se on tuo ravaaminen unenpöpperöisenä - olipa kertoja vain se yksi tai sitten sen miljoonan. Ja poika on kohta kolme...ja äiti ja isä on kohta hra Hakkaraisia :D...
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
ei oo tarttenu kantaa eikä viedä kun on aina nukkunu omassa sängyssä.
Niin se toikin on lähes koko ikänsä nukkunu omassa ja oppi hyvin nukahtamaan itse. Mutta se keksi että lastenpedistä pääsee pois...sen jäkeen kun siihen siirtyi ongelmitta. Hyvä jos teillä on säästytty ja ei se ainainen omasänky estä tätä ongelmaa.
 

Yhteistyössä