Kauanko sinua on imetetty? Oletko ylipainoinen?

  • Viestiketjun aloittaja Kallupisti
  • Ensimmäinen viesti
vrs
[QUOTE="vieras";26976477]9kk ja lihaksikas? :LOL:[/QUOTE]

Ootko jotenki hidas? Mietippä hetki, mitähän tässä kysyttiin, mihin tuo "9kk" olisi voinut olla vastaus. Tätä nykyä k.o. lapsi on 4v2kk.
 
"Marsupilami"
Mua imetettiin täysimetyksellä 8kk ja äidin puheiden mukaan olin 2v, kun väkisin piti sitten mut irrottaa tissistä, kun mulle syntyi sisko, joka halus sen tissin :) Eli mua on imetetty 2-vuotiaaksi.
Olen aina ollut hieman ylipainoinen ja nyt aikuisena lihava.
 
Äiti yritti kaks viikkoo tuloksetta. Siitä saakka vehnävellillä (keitettyä maitoa ja siihen ripaus vehnäjauhoja) elätetty.
Tällä hetkellä olen ylipainoinen yli nelikymppinen. aloin lihoa kjoskus kolmenviiden jälkeen
 
sadds
1v ja ei ole ylipainoa.

Omia lapsia 9kk ja 2,5v ja normaalipainosia ja lihaksikkaita molemmat.

Muoks.
Kiinnostuneille tutkimustuloksia aiheesta:
Duration of breastfeeding and risk of overwei... [Am J Epidemiol. 2005] - PubMed - NCBI

Tuo tutkimus tukee väitettä siitä, että mitä pidempi imetys, sen pienempi on riski ylipainoon, KESKIMÄÄRIN.
Mä en usko hetkeäkään, että imetyksellä olisi MINKÄÄNLAISTA vaikutusta ylipainoon.
Kesimäärin pitempiä aikoja imettävät äidit ovat YLEENSÄ keskimäärin mm. koulutetumpia ja varakkaampia (näin se vaan on YLEENSÄ), joten ruokailutottumukset ja elintavat ovat näissä perheissä yleensä parempia.
 
"LauraH"
Mua on täysimetetty 7kk ja sen jälkeen vissiin kiinteiden ja purkkimaidon ohella imetetty 1,6v asti. jos nyt oikein muistan :) Olin lapsena vähän pulska ja koko elämäni ollut vähän ylipainoinen, mutta en nyt mikään ns. läski koskaan.
 
"Vieras"
Imin rintaa satunnaisesti vielä viisivuotiaana. En ole ylipainoinen, mutta joskus olen ollut normaalipainon ylärajoilla, kun liikuin minimaalisesti ja söin paljon sipsejä ja roskaruokaa. Nykyään painoindeksin mukaan olen alipainoinen, ja jos söisin taas rasvaherkkuja, mutta liikkuisin nykyiseen malliin, olisin luultavasti silti normaalipainoinen.
 

Yhteistyössä