Kauanko yritystä ja hoidot

Eli kauanko olette yrittäneet raskautua ja mitä tutkimuksia/hoitoja ym lääkäri juttuja olette käyneet läpi. Tai mitä on tulossa.

Itsellä alkasi juuri 8 yrityskierto ja toukokuusta asti ollaan yritetty
Lääkäri antoi lähetteen verikokeisiin, jossa testattiin jotain s-prog, s-fsh, s-prl kokeita jotka olivat kuitenkin normaalit. Gynen mukaan myös kaikki on kunnossa. Lääkäri oli laittanut jo lähetteen lapsettomuusklinikalle, josta kuitenkin nyt soitettiin, että pitää olla vuosi yritystä takana ennenkö ottavat sisälle.
Mies on testattu kotispermatestillä :p jolloin tulos oli ok, mutta nyt saa kyllä mennä jo oikeaan spermatestiin Mehiläiseen. Ollaan lingattu sitä testiä kalleuden vuoksi, hinta jotain yli 100e.
Kertokaapa muutkin. Edes kauanko olette yrittäneet :attn:
 
LaSposa


Meillä yritystä suunnilleen saman verran kuin teilläkin, huhtikuusta asti on tuloksetta yritetty. Menin elokuussa gynelle, koska mulle on sanottu, että puoli vuotta riittää mun sairaushistoria huomioonottaen (vatsakalvontulehdus teininä). Sieltä papa-kokeesta löytyi yllättäen solumuutosta, joten se meni lapsettomuustutkimusten edelle. Kävin viime kuussa kolposkopiassa ja sain terveen paperit, joten nyt sit etenee asiat tuolla toisellakin´saralla. Parin kk päästä eka palaveri julkisella puolella asiasta, toivotaan että rupee etenemään sit nopeaan tahtiin!

Tsemppiä myös teille kovasti! :heart:
 
Yritystä kesästä -04
syksyllä -04 sain Terolutit kierron tasaamiseen. 6kk kuuri.
Minulla todetaan lievä PCO.

Tutkimukset yksityisellä aloitettiin talvella -05. Papa, verikokeet (ne tavanomaiset + keliakia), tavalliset sisäultrat ja miehen spermatesti.

Keväällä -05 kontrolli testi miehelle + sperman koepesu. Minulle munatorvien aukioloultra ja kohdun rakenne ultra (oli epäilyä kaksiosaisuudesta) Toimenpide ei onnistunut -> lähete kohdun tähystykseen.

Loppu kesästä -05 kohdun rakennetähystys.
Miehen spermatestin tulosten perusteella suositeltiin hoidoksi ICSI (liikaa vasta-aineita) ->Lähete TYKSin IVF-klinikalle.

Talvella -05 ensikäynti TYKSissä ja hoidon suunnittelu. Kontrolli verikokeet.

Keväällä -06 ensimmäinen ICSI. Hedelmöittyneitä alkioita 3.
Tuore alkion siirto epäonnistui. Kaksois pakastealkion siirrosta alkoi raskaus -> keskenmeno rv 6

Syksyllä -06 toinen ICSI. Hedelmöittyneitä alkioita 18 -> kaikki pakastettiin. Punktion jälkeen jouduin hyperi riskin vuoksi jäämään yöksi sairaalaan tarkkailtavaksi ja nesteytettäväksi.

Nyt odotan kuukautisia, jotta voitaisiin tehdä PAS.

Tuossa koko 'tarina' mahdollisimman lyhyesti ja selkeästi :\| <br><br>
 
Yritystä takana 8 vuotta.
Hoitoihin hakeuduttiin viime vuoden lokakuussa, ja nyt tällä viikolla oli kolmas inssi.
Kaksi ekaa inssiä oli siis negoja. Eikä mulla suoraan sanottuna ole tämänkään suhteen enää toiveita.. (lääkärin sanoi jo ekassa inssissä, että tämä olisi meille se oikea hoitomuoto.. =()
Tämän jälkeen sit pidetään klinikalla keskusteluhetki, että mitä seuraavaksi.
 
Katapultti
Yritystä alkuvuodesta 2000, tosin välillä taukoa sairastelujen vuoksi. Kesän ja syksyn 2005 mittaan tutkimukset, joissa selvisi että meissä molemmissa "häikkää". Kolme inssiä v. 2006 aikana, kaikki negaa. Pian on edessä eka IVF/ICSI.

mammu: Toivoa on aina, vaikkakaan ei takeita! Koita jaksaa ajatella että ei ne kaksi edellistä kertaa tähän vaikuta.
Meillekin sanottiin aluksi että hyvältä meidän tutkimustulokset vaikuttaa inseminaatiohoitoa ajatellen, että sillä aloitetaan. Kaksi meidän kolmesta inssistä meni sinällään mönkään kun simppamäärä olikin aivan liian alhainen. Mutta siinä välissä oli yksi inssiyritys jossa lähtökohdat olivat loistavat, ja lekuri jo mulle sanoi että kyllä teillä se inseminaatiohoito onnistuu! Nega siitä "hyvästä" ei kuitenkaan masentanut koska siinä oli nimittäin riski kolmosista. Kaksoset ehkä menis meillä mutta ei kolmoset...!! :eek:
Meillä siis nyt siirtyminen IVF/ICSIin sekä ikäni että mieheni simppamäärän takia, kun se insseissä paljastui niin vaihtelevaksi. Voi sitten olla että niissä hoidoissa paljastuu jotain lisää, mutta se on sitten käsiteltävä siinä vaiheessa.
 
Saatan nyt kysyä aika tyhmän kysymyksen, mutta kysäisempä kuitenkin. Ollaan miehen kanssa yritetty esikoista viime huhtikuusta saakka, tuloksetta. Kannattaisiko kysyä neuvoa jostain jo tässä vaiheessa ja jos kannattaisi, niin mistä? Soitanko neuvolaan vai ihan tk lääkärille? Vai jatketanko vain ahkerasti harjoittelemista =)
 
tälleen
No kyllähän teillä on vasta aika lyhyt yrityshistoria takana, joten en nyt vielä lähtisi höntyilemään minnekään tutkimuksiin. Tosin jos sinulla on taustalla jo todettua endoa, PCO:ta, sairastettu vatsakalvontulehdus, ikää yli 35, hyvion epäsäännölliset kierrot, yms. niin silloin voi ottaa yhteyttä jo aiemminkin. Toki voit käydä otattamassa verikokeissa fsh:n, s-prog:n - mutta kaikkineen odottelisin itse sen 4 kk (jotta vuosi yritystä tulee täyteen) ennen kuin lähtisin tutkimuksiin.

 
Riksu82
Yritystä toukukuusta 2006.

1996 keliakia todettin
2003 endoepäily
08/06 PCO
12/06 Lähete TAYSiin
3/07 Ensimmäinen aika lapsettomuuspolilla.

Itse en ovuloi eikä minulla myöskään ole spontaaneja kuukautisia. Takana terolut + clomit x3. Eivät sopineet minulle. Miehen simpat ok.
 
Meillä yritystä 2 1/2 vuotta.
lapsettomuuspolille päästiin viime syksynä ja ensimäiseksi tutkivat miehen simpat ja sitten mulle tehtiin munatorvien aukiolotutkimus ja sen jälkeen eka inssi olisi ollut heti marraskuussa, mutta jouduttiin siirtämään se epäsäännöllisten menkkojen takia. Teroja söin kaksi kiertoa ja nyt maanantaina eka inssi kun kierto saatiin kohdilleen.
Voi olla, että meille tehdään ainoastaan yksi inssi ja sen jälkeen ivf kun vikaa myös miehessä joten voisi olla ehkä turhaa mennä toiseen inssiin...mut senpä tuloksen sitten näkee.

<br><br>
 
meillä yritystä nyt kaksi vuotta takana, hoitoihin hakeuduttiin vähän jälkeen vuoden yritysten. Yleisellä puolella tehtiin perustutkimukset molemmille ja mitään ei löytynyt joka voisi aiheuttaa lapsettomuuden. Yksityisellä todettiin että ovulaatio ei ole "täydellinen" vaan kaipaa lääkkeellistä apua tms. Eli ovuloin siis joka kierrossa mutta jotain vikaa kuitenkin tässä on. Ens kierrossa eka inssi saas nähä miten käy.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 22:41 satunen81 kirjoitti:
Saatan nyt kysyä aika tyhmän kysymyksen, mutta kysäisempä kuitenkin. Ollaan miehen kanssa yritetty esikoista viime huhtikuusta saakka, tuloksetta. Kannattaisiko kysyä neuvoa jostain jo tässä vaiheessa ja jos kannattaisi, niin mistä? Soitanko neuvolaan vai ihan tk lääkärille? Vai jatketanko vain ahkerasti harjoittelemista =)
Meillä yritystä toukokuusta eikä mua huolittu vielä terveyskeskuslääkäriä pidemmälle. Verikokeissa ei siis mitään vikaa ja ens viikolla mies saa vielä spermatestin Mehiläiseen. Meillä onkin vielä lyhyt aika yritystä takana kun vertaa näihin muihin, että turha tässä kai on hoppuilla. Mutta odottavan aika on pitkä....... Jotenkin tuntuu, että kun ei tässä ajassa ole tärpännyt niin tuskin tärppää ollenkaan :'(
 
Yritystä elokuusta 2004.

Tammikuussa 06 tk lääkärille ja sieltä polille lähete.
Kaikki veritestit ja hormonit yms tehtiin ja simppatestit.

Munajohdinten aukiolotutkimus tyksissä 8/06 jossa todettiin molemmat täysin tukkeutuneeksi.

Sain laparoskopia ajan tammikuulle mutta pääsin peruutuspaikalle 9/06.
Menkat jäi pois ja soitin tyksiin, aika oltais saatu vasta helmikuulle joten siirryttiin joulukuun lopulla ava-klinikalle hoitoon.

Siellä eka käynti 18.12 ja sen jälkeen kierron kartoitus ja ultrat yms lyhyessä ajassa ja nyt eilen 11.1.07 aloitimme ensimmäisen ivf-hoitomme.

Meillä ei kuulemma muuta hoitokeinoa kuin tuo ivf, juurikin syystä että munajohtimet eivät toimi eikä silloin tehdä esim inseminaatiota ensin koska se ei voi onnistua...
ja koska miehellä simpat huippuluokkaa niin..
Toivotaan kaikille onnea hoitoihin! :flower:
 
Vastaanpa vaikka meillä nyt toista lasta jo kuumeillaankin ja seuraavista hoidoista ei vielä tietoa.

Eli 2000 todettu PCO muussa yhteydessä.

Yritys aloitettiin 2004 syksyllä.

En ovuloinut eikä menkkoja tullut spontaanisti ollenkaan joten
12/2005 kävin tavan gynellä. Antoi metformiinit, koska oli sitä mieltä että mulla MBO ( ei ole, mutta otin metformiinit tyytyväisenä vastaan).

Mitään ei tapahtunut vieläkään joten 4/2005 yhteys Fertinovaan, jonne sain heti ajan toukokuussa.

Tutkittiin mieheltä sperma (ok, ja maksoi tuolla muuten vain n.50 euroa) ja mulle tehtiin ultra, jossa PCO näkyi hyvin.
Saatiin mukaan tero ja clomi reseptit.

Samassa kuussa aloitin lääkkeet (terot ei toiminu vaihdettiin primolutteihin) ja ovuloin kuun vaihteessa. Kävin tuossa välissä "munisultrassa".

Plussan testasin kesäkuussa. Lapsi syntyi joulukuussa.


Nyt katsellaan miten kierrolle käy ja sen mukaan varaan taas lääkäriin aikaa.
 
Yritystä meillä takana kolmisen vuotta. Olen syönyt orgametriliä kierron tasaannuttamiseen, clomeja muniksia kasvattamaan. Nyt on kaksi inssiä käyty, kolmas olisi edessä. Viikolla 22 meillä olisi edessä munasolupunktio. Eli IVF:ää kohti mennään. Tässä näin lyhykäisyydessään.
 
siili
Pillerit jätetty pois 12/02.
Mulla ollut aina epäsäännölliset kuukautiset, joten ei varsinaisesti raskautumista heti odotettukaan. Vauvakuume ja lapsettomuustuska ja ongelman myöntäminen saavutti pisteen, että hakeuduttiin yksityiselle, keväällä 2005.
Clomeja erinäisiä kuukausia vuonna 2005.
Vuoden 2006 alusta lähete Taysin lapsettomuusklinikalle.
05/06 todettiin vikaa myös miehessä.
Syksyllä 2006 eka ja samalla vika inseminaatio.
IVF/ICSI tämän kevään 2007 aikana.
 
Takana yritystä 8/05 asti. Vuoden kuluttua hakeuduttiin tukimuksiin ja vika löydettiin miehestä. Siitiöitä vähän ja nekin epänormaaleja. Tällä hetkellä mulla sumuttelut menossa ja viikolla 5 on eka icsi.

Toiveet kohtuullisen korkealla... Vielä...
 

Yhteistyössä