Kauhea lääkärireissu

Onko muilla koskaan ollu tämmöstä? Meidän 4-vuotias poika on rasavilli, mutta muuten kiltti ja kuuliainen, uskoo kyllä kun aikuinen komentaa. Mutta... eilen oli lääkärissäkäynti ja etukäteen jo puhuin pojalle, että lääkäri katsoo kurkkuun. Sitten kun lääkäri pyysikin ensimmäiseksi riisumaan paidat pois, kun halusi kuunnella keuhkoja, poika sai hillittömät raivarit. En oo siis koskaan ennen nähny lapseni käyttäytyvän niin. Poika huitoi nyrkeillä ja yritti purra minua käteen, kun yritin riisua paitaa. Itkua pidätteli koko ajan, ja tappeli kirjaimellisesti kynsin hampain riisumista vastaan. Olin ihan ihmeissäni! Samoin lääkäri :ashamed: Kurkkuun antoi kyllä katsoa nätisti, kun olisiihen etukäteen varautunut.

Käyttäytyykö muiden lapset uusissa jännittävissä tilanteissa tällä tavalla?? Vai onko poikamme ainoa, jolla jännitys purkautuu näin kurjalla tavalla?

 
Aivan normaalia käytöstä on! :) Meillä tyttö tosi rauhallinen ja arkakin, ja monesti uusissa yllättävissä/jännittävissä tilanteissa on käyttäytyny melko samoin tavoin. Joskus saanut itse hävetä oikein todenteolla. Kai ne vaan ei keksi sen parempaa tapaa selvitä tilanteesta!? Eivät vielä osaa näyttää ja hillitä tunteitaan oikealla tavalla... :/
 

Yhteistyössä