Kaukajärveltä löydettiin 15-vuotiaan tytön ruumis

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Hajonnut lasi
Alkuperäinen kirjoittaja kärsinyt:
Olen 22-vuotias ja minut arabi huumasi ja raiskasi. olin entuudestaan humalassa ja se syötti mulle bentsoja jotka voimakkaasti reagoi alkoholin kanssa. Alkoholi ja bentson yhteisvaikutus on että lähtee muisti ja tulee jäsenet veltoiksi. Kaveri oli nähnyt kun olin yrittänyt juosta neekeriä pakoon metsässä. Sitten olin lähettänyt kaverilleni viestin että minut yritetään raiskata. Kaveri soitti sillo yöllä ja olin jo aika sekaisin ollut ja oli sitte se raiskaaja sanonut että se vie minut kotiin. Tämä tekjä tiesi minut ennestään ja tiesi missä asuin, koska silloinen toinen kaveri (jonka kanssa en ole nyt missän väleissä, koska ei usko minua) tuli sen raiskaajan auton kyydillä pari kertaa mun luokse kylään.

Välissä oli yksi muistikuva, että pää oli kallellaan oikealle puolelle, enkä jaksanut kannatella sitä, raajat ei liikkuneet, ja farkkuni vetoketju oli auki ja raiskaajan käsi oli housun sisässä ja tunsin ku se hiveli häpykarvojani. Oksettaa ku aattelee....

Sitten aamulla heräsin minun sängyssä minun asunnossa ja olin alasti ja tämä tekijä vieressä. Kysyin että mitä on tapahtunut?. Ja vastas "ei tapahtunut mitään. me nukuttiin. sinulla poikaystävä." Niin kuin olen monta kertaa aiemminkin tehnyt neekereille ku on ollut tuollainen kammo että jotain tällaista sattuu että valehtelen että minulla on poikaystävä vaikka ei olekaan, ettei tällaista tapahtuisi.

Sitten kysyin siltä, että miksi helvetissä olen alasti? SE nousi ylös ja näytti sormilla ja kielellä, että nuolin sinua. Minä aloin huutaa, että hyi vittu ja lähde helvettiin täältä.

Minulla oli ennen tapausta jo masennusta, koska edellinen poikaystävä hakkasi minun silmät mustaksi toissa vappuna. Pari kuukautta myöhemmin eli toissa kesänä löysin sen toisen naisen kanssa sängystä meidään yhteisestä asunnosta. SE oli kova paikka! Tuosta johtuen olin käynyt psykiatrian poliklinikalla juttelemassa sairaanhoitajien kanssa.

Nämä sairaanhoitajat sitten kävivät hakemassa minut kotoa ja veivät poliisille ja lääkäriin tutkimuksiin. Tutkimusten jälkeen jäin vielä hullujen osastolle hoitoon 5 päiväksi. SEuravaana päivänä tapahtuneesta poliisit kävivät hakemassa minut osastolta poliisille missä ottivat lausunnon tapahtumista.

Sehän sitten vielä näissä ulkomaalaisten tekemissä rikoksissa vituttaa kaikista eniten että niitä pitää sääliä ettei niistä ainakaan minnekään poliisipalstalle lehtiin laiteta. Ei ollut Koti-Kajaani lehdessä mitään tapahtuneesta. Mitenpä siinä sitten muita silminnäkijöiltä saa lausuntoja jos ne olis nähny jotain tilanteesta. Koska siitä mistä se tekijä bongasi mut on matkaan mun kotiin pari kilometriä....

Syksyllä siitä varmaan tulee oikeusjuttu. Olen ottanut asianajajaan yhteyttä, minkä sosiaalitoimisto korvaa jos ei ole tuloja. Ehdottomasti kannattaa ottaa asianajaja eikä oikeusavustajaa. ASianajajan kanssa ollaan sovittu, että vaaditaan ettei tekijän kanssa nähdä oikeussalissa, eikä ulkopuoliset sinne pääse.

Toivottavasti oli apua minun tarinasta muille. VAan onneksi älysin, vaikka aamulla aivan sekaisin vielä olin, etten käynyt suihkussa tai muuten pesulla. Osastolla ollessani sitten ilmestyi käsivarsiin mustelmia, että joku olisi pidellyt kovasti niistä kiinni. Otsaan ilmestyi myös kipeä kuhmu, mikä varmaan johtui siitä että löi tajun kankaalle kun olen yrittänyt vastustella. Niistä otettiin myös kuvat.

Kajaani on muutenkin pieni paikka niin täällä tämä tekijä on levittänyt huhuja että olen itse hänelle omaa pilluani esitellyt yms... On siinä itkun paikka kun kuulee sitte tuommoisia ja porukka jakaantuu kahtia. Onneksi on saanut läheisiltäni tukea, mutta ammattiauttajaa en ole vielä saanut vaikka olen pyytänyt monta kertaa, muutenhan asia ei parane...
Ikävää, että sinulle tapahtui tällainen. Olen pahoillani. :( Olen itsekin joutunut raiskatuksi ja kokenut sen käräjähelvetin. Jokainen uhri tuntee toki asiat hieman erilailla, mutta itse olen tuudittautunut siihen rauhaan, että juttu on nyt suljettu salaiseksi loppuiäkseni ja siitä ei voi tihkua virallista tietoa mihinkään.
Joten tiedän, että voin syyttää jatkossa vain tekijää itseään, jos alan kuulla puheita torilla ja silloin voin nostaa häntä vastaan syytteen
kunnianloukkauksesta ja salassapidon laiminlyönnistä. Tässä mielessä Suomen laki on mielestäni hyvä ja oikeudenmukainen... vaikka tuomiot ovat yhä naurettavan pieniä.
Ja mitä tulee ensikertalaisiin tappajiin, niin mielestäni heitä ei pitäisi päästää sen helpommalla. Vaikka tuomioiden pituuksia ei nostettaisikaan, niin heidät pitäisi laittaa pakkohoitoon, jotta heillä olisi edes jonkinlaisia edellytyksiä jatkaa ihmismäistä eloansa. Tappajakin on kuitenkin vain ihminen, ja usein oman elämänsä uhri.
 
vieras
Tytön Kaukajärvellä kuristanut mies määrättiin huoltoon

16.06. - 15:29 (Luotu: 13:53)

15-vuotiaan tytön Tampereen Kaukajärvellä kuristanut nuori mies todettiin mielentilatutkimuksessa syyntakeettomaksi. Turun vankisairaalan lääkäri on jo aiemmin havainnut, että hänellä on älyllinen kehitysvamma. Tuoreen mielentilatutkimuksen mukaan mies on kehityksessä 7-8-vuotiaan tasolla.

Nuorukainen oli tänään Tampereen käräjäoikeudessa, missä hänen todettiin syyllistyneen tappoon. Syyntakeettomana hän ei kuitenkaan ole mieltänyt tekonsa tahallisuutta.

Teon aikaan mies oli 18-vuotias.

Terveydenhuollon oikeusturvakeskus on määritellyt miehen ympäristölleen vaaralliseksi kehitysvammaiseksi ja määrännyt tämän pidettäväksi huollossa.

Mies asuu Vanhan Vaasan sairaalassa. Käräjäoikeuteen hän saapui kahden saattajan kanssa.

Viime elokuussa mies oli mukana porukassa, joka vietti iltaa Kaukajärvellä ja joi olutta ja siideriä. Hänelle ja 15-vuotiaalle tytölle tuli pieni riita, mutta se sovittiin. Pian mies kuitenkin kävi käsiksi tyttöön ja alkoi kuristaa häntä. Tyttö muuttui elottomaksi noin 10-20 minuutin kuluttua.

Aamulehti
 
oho!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Tytön Kaukajärvellä kuristanut mies määrättiin huoltoon

16.06. - 15:29 (Luotu: 13:53)

15-vuotiaan tytön Tampereen Kaukajärvellä kuristanut nuori mies todettiin mielentilatutkimuksessa syyntakeettomaksi. Turun vankisairaalan lääkäri on jo aiemmin havainnut, että hänellä on älyllinen kehitysvamma. Tuoreen mielentilatutkimuksen mukaan mies on kehityksessä 7-8-vuotiaan tasolla.

Nuorukainen oli tänään Tampereen käräjäoikeudessa, missä hänen todettiin syyllistyneen tappoon. Syyntakeettomana hän ei kuitenkaan ole mieltänyt tekonsa tahallisuutta.

Teon aikaan mies oli 18-vuotias.

Terveydenhuollon oikeusturvakeskus on määritellyt miehen ympäristölleen vaaralliseksi kehitysvammaiseksi ja määrännyt tämän pidettäväksi huollossa.

Mies asuu Vanhan Vaasan sairaalassa. Käräjäoikeuteen hän saapui kahden saattajan kanssa.

Viime elokuussa mies oli mukana porukassa, joka vietti iltaa Kaukajärvellä ja joi olutta ja siideriä. Hänelle ja 15-vuotiaalle tytölle tuli pieni riita, mutta se sovittiin. Pian mies kuitenkin kävi käsiksi tyttöön ja alkoi kuristaa häntä. Tyttö muuttui elottomaksi noin 10-20 minuutin kuluttua.

Aamulehti
TÄH? :eek:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Poliisi: Tyttö ehkä raiskattiin ennen surmaa

16.08. - 22:00 (Luotu: 19:40)

Epäilty oli tekohetkellä ainakin alkoholin vaikutuksen alaisena

Tampereen poliisi epäilee, että 18-vuotias tamperelainen nuori mies mahdollisesti raiskasi ja sitten tappoi 15-vuotiaan tamperelaisen tytön Tampereen Kaukajärvellä, kun perjantai vaihtui lauantaiksi.

Molempien nuorten ilta alkoi Kaukajärven S-marketista, mistä nuorisoporukka osti oluttölkkejä illaksi.

Nuoret siirtyivät S-marketin viereisen postin taakse. He oleilivat lastauslaiturilla.

Paikka on suojaisa. Lähellä kulkee Kaukajärven lähiön pääkatu, Juvankatu, mutta hevoskastanjat peittävät näkyvyyden kävelytielle.

Illan piti olla hauska. Ensimmäinen kouluviikko on takana.

Yhdeksän aikaan illalla pilvet tulivat auringon tielle. Yöksi oli luvattu sadetta.

Kaukajärvellä iltaa viettäneet nuoret olivat tamperelaisia.

Ainakin epäilty asui Kaukajärvellä, Sininauhaliiton tukiasunnossa. Siellä asuu päihde- ja mielenterveysongelmaisia, kodittomia tai vastaavissa vaikeuksissa olevia.

15-vuotias tyttö asui Kalevassa. Hän oli yhdeksännellä luokalla Sampolan koulussa.

Osa nuorista joi illan aikana olutta, myös 18-vuotias tamperelainen nuori mies.

Miehen tunteneiden nuorten mukaan epäilty käytti myös huumeita ja oli usein sekaisin. Poliisin mukaan hänen tilillään on pieniä omaisuusrikoksia, ja muutamissa tappeluissakin hän on ollut.

Lämpötila alkoi laskea ja nuoret lipuivat vähitellen kotiin tai muualle ennen puoltayötä. Vain kaksi jäi.

Raiskaus ehkä motiivi
15-vuotias tyttö jäi jatkamaan iltaa nuoren miehen kanssa.

- Se oli viimeinen, joka näki sen hengissä, yksi surmapaikalle lauantaina palanneista nuorista huokaa.

Tampereen poliisi epäilee, että nuori mies surmasi tytön puolen yön aikaan eli melko pian sen jälkeen, kun muut nuoret olivat poistuneet paikalta.

Tekotavasta poliisi vaikenee, mutta tyttöä ei ainakaan ammuttu. Tapauksen tutkintaa johtava rikoskomisario Ari Luoto kertoi lauantai-iltana, että poliisi tutkii raiskattiinko tyttö.

- On mahdollista, että seksuaalirikos olisi tässä yksi motiivi tapolle.

Epäilty nuori mies jatkoi tapon jälkeen illan viettoa muiden nuorten kanssa ja osallistui Kaukajärven päiväkodin ikkunoiden rikkomiseen.

Nuoret surmapaikalle
Kello 8.30 lauantaiaamuna Kaukajärven postin takana kävellyt ohikulkija näki hevoskastanjoiden takana ihmisen makaamassa.

Hän soitti hätäkeskukseen. Paikalle tuli ambulanssi, mutta mitään ei voitu enää tehdä.

Poliisi saapui rikospaikalle, jonne alkoi virrata myös nuoria, jotka olivat viettäneet siellä perjantai-iltaa.

Nuoret kertoivat poliisille illan tapahtumista ja soittelivat kavereilleen, jotta illan kulusta saatiin jonkinlainen kuva. Tapetun tytön henkilöllisyys onnistuttiin varmistamaan. Samalla epäilyt nuorta miestä kohtaan heräsivät.

Poliisi poistui paikalta ja ryhtyi kuulustelemaan nuoria poliisiasemalla.

Surmapaikalle jääneet nuoret antoivat iltapäivällä poliisille vinkin, että epäilty palasi sinne. Hänet saatiin kiinni kello kolme iltapäivällä. Tapausta tutkitaan tappona.

- Murha vaatii suunnitelmallisuutta ja harkintaa. Tämä on kuitenkin ehkä pikaistuksissa tehty, rikoskomisario Ari Luoto sanoi lauantaina.

Samoihin aikoihin poliisi vei uhrin äidille Kalevaan kuolinviestin.

Lasienkeli ja runoja
Hieman myöhemmin lauantaina iltapäivällä Kaukajärven postin lastaussillalla, gerberoiden ja kynttilöiden keskellä istui valkoinen lasienkeli.

Ympärille kaatosateeseen kerääntyi kylmästä tärisevä joukko nuoria. Yksi itki, toinen astui askelen lähemmäs ja halasi. Kolmas sytytti hiljaa tupakan.

Muutamaa tuntia aiemmin joukko oli kuullut uutisen postin takaa löytyneestä 15-vuotiaan tytön ruumiista.

Uutisen jälkeen puhelimet soivat koko päivän. Nuoret yrittivät selvittää, onko joku kavereista poissa. Monelta on.

Poliisi jatkoi todistajien ja epäiltyjen kuulusteluja koko lauantai-illan ja jatkaa tänään sunnuntaina.

Sunnuntaina poliisin myös pitää päättää epäillyn mahdollisesta pidättämisestä.

- Toivon, että meillä on oikea henkilö kiinni. Muuten voi mennä vähän vaikeaksi, Ari Luoto pohti lauantai-iltana.

Illalla suruviesti oli kiirinyt internetissä uutisiin, mutta myös nuorten suosimaan Irc-galleriaan.

Sinne oli perustettu uhrin muistoksi yhteisösivusto, minne nuoret ovat purkaneet tunteitaan runoillen.

Suru ei riitä. Aamulehden tapaamien nuorten silmissä oli lauantaina myös hämmennystä, vihaa ja pelkoa.

Kristiina Tolvanen

Kaisa Järvelä

Aamulehti

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/100674.shtml
16.8.08 22:14 kirjoitettu
 

Yhteistyössä