kaukomatkalle raskaana

Olen rv:lla 5 ja viikon päästä odottaa kolmen viikon lomamatka Kuubassa, uskallanko nauttia lomasta täysillä jos jotain meneekin siellä ollessa pieleen? :heart: Kumpaakin olen odottanut jo pitkään, plussaa ja matkaa...
 
Hyvin uskallat!

Noilla viikoilla raskaus voi muutenkin vielä keskeytyä, eikä siinä ole mitään tehtävissä.
Yleensä jos niin käy niin tulee ulos vain normaalia runsaampana kuukautisvuotona, joillakin liittyy kipuja tuohon tilanteeseen.

Kannattaa kuitenkin ottaa matkavakuutus niin pääsee hyvään hoitoon jos tarvis.

Toivotaan ettei niin huonosti kuitenkaan käy vaan saat nauttia raskaudestasi loppuun asti =)

Mutta älä ihmeessä peru odotettua matkaa raskauden takia jos ei ole jotain lääketieteellistä estettä lääkäri sanonut.
 
Moi!

Itse olin 2 viikkoa thaimaassa rv 11 ja 12 ja hyvin meni. Kylläkin hieman panikoin mutta kävin ennen reissua alkuraskausultrassa, että sai sielunrauhan että pikkusintti oli oikeessa paikassa ja elossa. Pahoinvointi loppui kuin seinään heti mutta tuli takas koska ei oikeen maistunutkaan paikallinen ruoka. Muuten matka oli mahtava :D
Vakuutukset kuntoon ja ota vaikka etukäteen selvää paikallisista sairaaloista tms. niin matka sujuu mielekkäämmin.
Mukavaa lomaa! :)
 
Tarkka hygienia
Muista hyvä hygienia! Apteekista saa ostaa kätevän matkapakkauksen geelimäistä käsihuuhdetta. Sitä aina ennen ja jälkeen ruokailun, wc-käyntien yms. yhteydessä.

Kosteuspyyhkeet ja mini-nenäliinapakkaukset käsilaukussa ovat pikainen apu moneen.

Pääsääntö ruuissa on, että hyvin kuumennetuissa ja kypsennetyissä ruuista on a-hepatiitti kuollut. Eli kun ruoka tuodaan pöytään höyryävän kuumana, sitä uskaltaa syödä. Tyypillisesti majoneesit yms. aiheuttavat oireita, vältä kaikkea sen tyyppistä. Juo vain pullotettua vettä ja aina ilman jäitä.
 

Yhteistyössä