Kaunein ja paras unilaulu lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti
..
MItä te laulatte lapselle unilauluksi? Jos laulatte :) Lauloitteko tätä lapselle jo ennen hänen syntymäänsä?

En ole mikään mahtava laulaja, mutta haluaisin ottaa unilaulun tavaksi lapsen kanssa. Etsinnässä siis helppo ja suht lyhykäinen laulu lapselle. Lapin äidin kehtolaulusta tykkään paljon.
 
Ennen syntymää laulelin sitä sun tätä, vauva aikana tapasin laulaa Sinistä unta ja se oli lapselle tärkeä vielä taaperonakin. Nykyään tuo kohta 3v haluaa aina ja ehdottomasti oravalaulun (kas kuusen latvassa...) Parasta on hankala sanoa, niitä on niin paljon ja makuja yhtä monia.
 
vieras
meillä lauletaan aa-a,aa-a, allin lasta ja Tuuti-tuuti lasta pientä ja Pium, paum, kehto heilahtaa ja Aa tuuti pientä ja tuuti-Tuuti tuutussa lasta ja kaikkia mahollisia mitä ikinä mieleen tulee. :D
 
Fleur de la Cour
Lauloin kaikki lastenohjelmien tunnarit mitä ikinä muistin, koska en siis ollut mitenkään koskaan erityisesti opetellut lastenlaulujen sanoja, mutta kun äitinä pitää laulaa niin sit lauletaan. Tuu tuu tupakkarullaa ja Sinistä unta laulelin myös, koska niitä oli mulle laulettu ja ne jostain mielen syövereistä muistui mieleen. Mun lapsen lemppari on silti sellanen kuin Aa, aa allin lasta, pientä linnun poikaa, pikkusella linnulla on pikkuset siivet, joilla se poikiaan hoitaa.. Mut siis maija mehiläiset ja phileas foggit ja tao taot ja nils holgerssonit käy kyllä unilauluiks ihan yhtä hyvin :D
 
Mulla on monta suosikkia... Brahmsin kehtolaulu on yksi ihanista, myös Peikkoäidin kehtolaulu on lasten mielestä kiva.

Toi Unilintu on kyllä ihana, olinkin sen ihan unohtanut. :heart:

Ai juu ja pieni tytön tylleröinen on sellainen, mitä paljon myös lauletaan.
 
metsänpeitto
Laulu oravasta
Soua sorsa, lieku lintu
Jos voisin laulaa
Lapin äidin kehtolaulu


Ja tosiaan, vasta kun olen tullut äidiksi, olen alkanut laulaa ääneen, nykyisin laulan jo muutenkin vaan :D
 
Sininen uni ja Tuu-tuu tupakkarulla suomeksi. Lullaby englanniksi. Ja joskus laulan Somewhere over the rainbow. Ja yhdestä elokuvasta yhtä sävelmää mistä poika selvästikin tykkää. En tiedä onko se "oikea" laulu vain elokuvaa varten sävelletty.
 
lounassuomalainen
Tää ei ole "virallinen" tuutulaulu, mutta usein laulan "Nyt tuulet nuo viestin jo toivat". Olen satamakaupungista alkujani kotoisin ja meri on sydäntä lähellä, joten ko. laulu on semmosta äidin omaa nostalgiaa... :)
 
jojo
Sinisellä unella aloitetaan, ellei vielä tule uni, jatketaan Isoisän olkihatulla, sitten päivänsäteellä ja menninkäisellä ja jos sattuu, että uni on jostakin syystä pahasti viivyksissä, hyräilen lapin äidin kehtolaulua. Hyräilen siksi, koska sävel on kaunis, mutta en osaa sanoja. Joskus olen laulanut myös Vanhoja poikia viiksekkäitä.
 
Toikka
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Mulla on monta suosikkia... Brahmsin kehtolaulu on yksi ihanista, myös Peikkoäidin kehtolaulu on lasten mielestä kiva.

Toi Unilintu on kyllä ihana, olinkin sen ihan unohtanut. :heart:

Ai juu ja pieni tytön tylleröinen on sellainen, mitä paljon myös lauletaan.
Mitens tuo Brahmsin kehtolaulu meneekään? Olin unohtanut sen kokonaan.

Mä olen laulanut paljon Päivänsäde ja Menninkäinen -laulua, myös Sinistä unta ja Karhunpoika sairastaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Toikka:
Mitens tuo Brahmsin kehtolaulu meneekään? Olin unohtanut sen kokonaan.
.
Levon hetki nyt lyö,
jo joutuvi yö...
ja niin edelleen. :D Vai laitanko kaikki sanat? :D
Miten levon hetki nyt lyön sanat meneekään? Mulle laulettiin pienenä ja millään muista. Ois ihana laulaa omille lapsille. Jeesatkaa joku. Kiitti!

 
vieras
Tyttö 1v5kk tykkää Muumien lopputunnarista (Ei muumitaloa lukita yöksi hei muumit/Kun hämärä hiipii jo tähtien vyöksi hei muumit), Anastasia-elokuvan biisistä ''Once upon a december'' sekä iki-ihanasta ''Maan korvessa kulkevi lapsosen tie''-
 

Yhteistyössä