Kaupassa nähtyä vol 8452

Äsken kassalla keskustelu (m=myyjä, o=ostaja, n. 50-vuotias mies)

O: ja sitten vielä tupakkia, sininen marlboro kuulemma
M: kenelle tämä tulee?
O: mitäs se sulle kuuluu?
M: jos epäilen sen menevän alaikäiselle, niin on pakko kysyä.
O: ei, minä en polta tupakkia, saati että ostaisin sitä junnuille.
M: no kenelle tämä sitten tulee?
O: se tulee minun.... No ota nyt se raha vaan ja lakkaa hölmöilemästä.
M: en voi myydä jos et kerro kenelle se tulee.
O: ota nyt se raha vaan, saatana!
M: en voi myydä tätä askia sinulle jos et kerro kenelle tämä tulee.

Tässä vaiheessa puutuin jo keskusteluun ja sanoin minulla olevan kiire (raportoimaan tänne tietysti :D ).

O: pidä sitten saatana tupakkasi!

Oli vaan huvittava juttu, kun aikuinen viitsii olla noin lapsellinen :D
 
"vieras"
Siis kai se sääntö on vain niin, että tupakkaa ei voi ostaa kuin tietynikäinen ihminen. Ei kai se myyjän velvollisuuksiin kuulu alkaa kyselemään kenelle ostaa.
 
Samaan törmää ku on baaris töis. Tullaan ostamaan monta juomaa kerralla ja ku kysytään, että kenelle ne muut juomat on niin vastataan mitä se sulle kuuluu. Jotkut on sellaasia, että vaikka asian selittääs miten päin ja vetoaas Suomen lakiin niin ei vain haluta kertoa kenelle ne muut juomat menee. No siinä tapaukses saa sitte vain sen oman juomansa.

Ku juomia saa lain mukaan ostaa vain yhden kerrallaan ja meidän pitää tietää kenelle ne muut on ettei tosiaan osteta ittelle niitä neljää valkovenäläästä. Jotkut sanoo mitä väliä, ei sitä kuka saa tietää. No se tarkastaja voi seistä asiakkaan selän takana.
 
[QUOTE="vieras";27306058]Siis kai se sääntö on vain niin, että tupakkaa ei voi ostaa kuin tietynikäinen ihminen. Ei kai se myyjän velvollisuuksiin kuulu alkaa kyselemään kenelle ostaa.[/QUOTE]

Mun käsittääkseni sen myyjän pitää kysyä, jos on selvää ettei se mene ostajalle.
 
"viekku"
No paa omalle kohdalles; sulle ryppyillään papereista kun meet ostaan kossua. Ei kiva, eihän?
Tämän aloituksen pointti olis siis... Että sun mielestä hassua että joku pahastuu tollasesta "haastattelusta"? Tosi hassua juu. Heh heh.
Joskus on vaan pakko todeta että palsta on täynnä kaikennäköisiä. Ehkä hyvä niin, tällä kertaa ei... Huh huh.
 
[QUOTE="viekku";27306102]No paa omalle kohdalles; sulle ryppyillään papereista kun meet ostaan kossua. Ei kiva, eihän?
Tämän aloituksen pointti olis siis... Että sun mielestä hassua että joku pahastuu tollasesta "haastattelusta"? Tosi hassua juu. Heh heh.
Joskus on vaan pakko todeta että palsta on täynnä kaikennäköisiä. Ehkä hyvä niin, tällä kertaa ei... Huh huh.[/QUOTE]

Herranjestas.. Jos ei ole ostamassa alaikäiselle röökiä, niin miksei voisi sanoa vaikka että vaimolle menee. Eikö heppu (tai sinä) tajua "haastattelun" tarkoitusta.

Ja jos multa kysyttäisi papereita, niin nauraisin ja näyttäisin paperini.
 
"dada"
Äsken kassalla keskustelu (m=myyjä, o=ostaja, n. 50-vuotias mies)

O: ja sitten vielä tupakkia, sininen marlboro kuulemma
M: kenelle tämä tulee?
O: mitäs se sulle kuuluu?
M: jos epäilen sen menevän alaikäiselle, niin on pakko kysyä.
O: ei, minä en polta tupakkia, saati että ostaisin sitä junnuille.
M: no kenelle tämä sitten tulee?
O: se tulee minun.... No ota nyt se raha vaan ja lakkaa hölmöilemästä.
M: en voi myydä jos et kerro kenelle se tulee.
O: ota nyt se raha vaan, saatana!
M: en voi myydä tätä askia sinulle jos et kerro kenelle tämä tulee.

Tässä vaiheessa puutuin jo keskusteluun ja sanoin minulla olevan kiire (raportoimaan tänne tietysti :D ).

O: pidä sitten saatana tupakkasi!

Oli vaan huvittava juttu, kun aikuinen viitsii olla noin lapsellinen :D
Sehän meni hyvin! Jes!

Toivottavasti myös suunnitelmat 10e tupakka-askista menee läpi. :)
 
Mä ostan usein miehelle röökiä, tyyliin siten että soitan sille kassalta ja kysyn että mikä sen pitikään olla. Eikä ole kyllä koskaan kysytty että kenelle se menee. Jos kysyttäisiin, mulle iskisi varmaan suurensuuri hinku vastata, että "no noille teineille jotka notkuu tossa kaupan edustalla, tietty" :ashamed:
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
"myyjä"
Se on laki, joka velvoittaa kassaa kysymään asiakkaalta kenelle tupakka (tai alkoholi) tulee, jos epäilee/tietää, ettei asiakas osta itelleen. Jos se tarkastaja seisoo sen asiakkaan takana jonossa, niin se tietää kaupalle silloin sanktioita, jos jää henkkarit kysymättä tai myydään alaikäiselle. Toisekseen mä en tajua miksi se on niin vaikea pitää ne henkkarit mukana, saati näyttää niitä sille kassalle.
 

Yhteistyössä