Kauppalasku/kk, henkilömäärä, lasten iät...

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
harmittaa kun noita ruokakuluja vertaillaan ja sitten haukutaan, kun joku käyttää enemmän kuin toinen, kun on niin huonoa taloudenpitoa...paljon kuitenkin vaikuttaa se, mistä ruokansa ostaa ja onko mahdolllisuutta vertailla hintoja, käyttää tarjouksia ja minkä ikäisiä lapset on. Meillä säilötään paljon, haen iltaisin -50% tuotteet, leivon itse ja teen ruuat itse, yritän olla tarkka. Vaikka lapset ja minä sekä mies syömme töissä ja koulussa sekä tarhassa on kauppalaskumme/kk 700-800e ( siinä myös paperit, pesuaineet ym). paljon ei mielestäni ole tinkimisen varaa, lapset 4,8 ja 12 ja isommat pojat syövät jo enemmän kuin mieheni. Lisäksi asumme niin syrjässä, että salessa ostoksia tehdään ja melkein kaikesta joutuu maksamaan hiukan enemmän kuin marketteihin, joskus käymme 40km päässä marketissa ja tuomme niin paljon kun autoon mahtuu :) Olisi kiva kuulla mites paljon teillä menee kk kauppaan, paljonko perheessä väkeä ja minkä ikäisiä. Mistähän sitä vielä voisi supistaa, jos taas vuoden vaihteessa ruuan hinta nousee. Haluan kuitenkin että terveellisesti eletään ja lapsilla mahat täynnä.
 
meillä menee hyvinkin sen 500 euroa vaikka ollaan vain me 3 ja yleensä tullaan kotiin vasta iltaruualle. tuohon siis menee kaikki tupakasta veskipaperiin yms. karkit ja kaikki. molemmat todettiin että voitais elää niukemminkin
 
vieras
meitä on kaksi aikuista ja yksi vuodenn ikäinen lapsi ja ruokakauppaan menee kuukaudessa 600-700?. ja siinä on siis kaikki pesuaineet, vaipat yms mukana. aika paljon rahaa ja varmasti voitaisiin jostain tinkiäkin, mm ostaa halvempia jugurtteja ja tuoremehuja.
 
vieras
Ruokakauppaan menee suunnilleen 400 euroa kuussa, välillä enemmän ja välillä ehkä vähän vähemmän (tuossa siis tyyliin ruoat, talous- ja vessapaperit, pesuaineet jne). 2 aikuista ja 2v lapsi.
 
vieras
menee n.400?kk 2 aikuista ja 5v3kk 4v 2v9kk ikäiset ipanat,sisältäen kaiken, ostan tarjouksista pakkaseen ja jos jossain on tosi hyvä tarjous niin huristelen bussilla hakemaan
 
Noin suunnilleen
Arvioisin, et n. 500 e/kk. 2 aikuista, lapset 2 ja 4 v ja ite olen raskaana, eli vähän enemmän tulee syötyä, vaikkei ihan kahden edestä. Vaippoja ei tarvii ostaa enää, kun kestoiltu on aina, mut tietty pesuaineita, vessapaperia ym kuluu, mut mahtuu varmaan nekin tohon 500 euroon.
 
vieras
400-500? sisältäen ruoka, herkut, paperit, pesuaineet, terveyssiteet, vaipat, partavaahdot yms. Ja 2 aikuista ja 2 lasta (2 ja 4v)

Eikä osteta punaisen lapun tuotteita, juodaan paljon maitoa ja syödään juustoja ja leikkeleitä. Kalliita lihoja ei ostella, naudan jauhelihaa, naudan lihasuikaleita, broilerin fileesuikaleita tai rintapaloja tms.
 
Meitä on kaksi aikuista ja n. 9kk ikänen vauva. Meillä on ruokabudetti (80?/viikko ) eli kuukaudessa menee n.320? ruokaan. Pesuaineisiin yms. 0-20? kuukaudessa. Wc-paperit ostetaan isoissa pakkauksissa, joten niitä ostetaan silloin tällöin. Kestovaippoja käytetään.
 
N. 400 e sis. pesuaineet, paperit jne. Vaippoihin menee sitten erikseen kun kestoillaan (kun 2 lasta kestoili laskin että kertiksiin olis mennyt lähemmäs 100 euroa kuussa). Meitä 2 aikuista ja 3 lasta, joista pienin kylläkin vauva. Mutta isommat syövätkin jo melkein saman verran kuin minä. Toki vanhin koulussa. JA mies on kotona vain 8 päivää kuussa. Silloin kun hän on joka ilta kotona, niin menee n. 200 e enemmän kuussa kauppaan...
 
ap
Aika erilaisilla määrillä tullaan toimeen, mutta selkeesti näkyy tuo, että pienen lapsen kanssa tulee vielä hiukan pienemmillä menoilla toimeen, tuntuu ihan mahdottomalta kun meillä 3 poikaa ja ruoan menekki vaan kasvaa ja kasvaa :) Onneksi rakastavat äidin tekemiä puuroja ja kiisseleitä kaurapuuroa lukuunottamatta ja aina kiitollisia kun ruoka valmiina, hiukan jo osallistuvatkin ruuan laittoon ja varsinkin kattamiseen ja pöydän siivoukseen....tuntuu van että tuo ruoka lohkaisee tosi ison osan palkasta..
 
Niksu
Höpöhöpö...ei kertiksiin voi mitenkään mennä 100e kk (50e/lapsi...sillähän saa noin 350 vaippaa). Meillä paketti kestää melkein kk (noin 88kpl/14.95paketti). En todellakaan vaihda joka vaippaa jossa pikku pisu. Kakat toki aina vaihdetaan pois.

Meillä oli parhaimmillaan 3 vaipoissa yhtäaikaa...Joten en todellakaan ymmärrä laskukaavaa????

Kauppalaskuun menee (meitä 10henkeä samassa taloudessa) 100e/vko...elikäs noin 400e/kk. Kaikki ruuat tehään itse. Eineksiä ei käytetä lainkaan. Puuroa ja perusruokia. Pesuaineet Lidlistä ja paperit jättipaaleissa.
 
Jekku
Meillä tähdätään noin 400 euroon/kk, 2 aikuista ja 10kk lapsi. Siihen lasketaan ruuat, pesuaineet, paperit, vaipat yms. tupakat ja "saunakaljat myös" . Välillä menee enempikin, mutta pääsääntöisesti ton verran. Koirien ruokiin menee lisäksi n. 160?/kk, niiden kanssa on vaikea säästää, kun toinen on allerginen:(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aika erilaisilla määrillä tullaan toimeen, mutta selkeesti näkyy tuo, että pienen lapsen kanssa tulee vielä hiukan pienemmillä menoilla toimeen, tuntuu ihan mahdottomalta kun meillä 3 poikaa ja ruoan menekki vaan kasvaa ja kasvaa :) Onneksi rakastavat äidin tekemiä puuroja ja kiisseleitä kaurapuuroa lukuunottamatta ja aina kiitollisia kun ruoka valmiina, hiukan jo osallistuvatkin ruuan laittoon ja varsinkin kattamiseen ja pöydän siivoukseen....tuntuu van että tuo ruoka lohkaisee tosi ison osan palkasta..
Väittäisin kyllä, että nimenomaan vauvan kanssa sitä rahaa menee enemmän, jos tässä nyt lasketaan myöskin vaipat yms. ja jos juo korviketta&syö purkkiruokaa, niin niihinkin uppoaa aika paljon rahaa. Mutta nuokin on tietysti valinnoista kiinni..(voi käyttää kestovaippoja, tehdä kaikki vauvanruoat itse jne.) Mutta kyllä meillä menee vauvan vaippoihin,korvikkeeseen ja ruokaan suunnilleen 200?/kk.. Mikä kyllä pienenee tuo summa huomattavasti aivan varmasti, kun siirtyy tavalliseen maitoon&ruokaan. Kulutus tietenkin on sitten eri, että onko kyseessä 5-v, vaiko 15-v, että alkaa tietty sit jossain vaiheessa mennä taas paljon enemmän rahaa lapsen syömisiin.
 
vieras
mä arvioisin että ruokaan, pesuaineisiin, papereihin, vaippoihin ja pesuaineisiin (joo, todellakin kätetään halpismarkettishamppoota etc) ehkä 6-7sataa kuussa. Meistä on 3, yks varhaisteini, 2 vaippaikäistä. Keskimmäinen syö lounaan tarhassa päivittäin, koululainem tietty koulussa. miehellä eväät töissä, ostaa vaan kahvin. kotiruokaa syödään, edullisemmasta päästä, yritän hyödyntää punaisenhintalapun lihat. tarjousten perässä ei kuitenkaan hirveesti muuten juosta. rahaa ei mene alkojuomiin kuin ehkä 10 eur/kk, eli nelisen sidukkaa. Limua ehkä yks iso pullo per viikko, karkkia, sipsiä, keksejä, pullaa ehkä kerta viikkoon (siis jotain noista). leivon aika paljon itse.
tulipa pitkä tility, mutta kun just oon aatellut että mistä vois nipistää, kun ihan nollille ei kaikkia herkkujakaan halua vetää...? Ruuatkin tehdään mahd paljon itse, ainoat einekset taitaa olla maksalaatikko ja pinaattilätyt (nekin siis halpoja ruokia).
 

Yhteistyössä