kaura,maissi ja riisi meni pannaan. valmisruoat?

pur
kotona kyllä teen ite ruoa, mutta kun tehään n. 1krt/kk reissuja niin sillon oon kaupan vauvanruokia antanu kun on paljo helpompi musta niin. Ja hyvin kyllä maistuu neitille kumpiki sapuska et ei siinä. Mut nyt kun on nää allergiat niin jonkun verran kun kahlasin kaupassa ruokia läpi löysin kaks puuroa mitkä käy enkä yhtään ruokaa. Tietäskö joku jo omasta kokemksesta mitä ruokia löytyy vai pitääkö sit jostain apteekista käyä hakemassa? Ja jos apteekista niin onko kovin kalliita?
 
Huisi hippu
miks ne on pannassa? onko allergiatesti tehty? vai onko sun omaa päätelmää? minkä ikäinen lapsi? itse en kyllä kestäis jos saisin käydä vaan 12 kertaa vuodessa kaupassa.
 
pur
Pahoitelen Huisi hippu, tuli tuossa vähän puuhia väliin, onhan sentään hyvä kun on kirjautuneena niin keskukstelua voi jatkaa myöhemminkin. Tyttö on ny 10kk. Ihan itse olen tähän päätelmään päätynyt testaamalla allargia ja astmaliiton sivuilta löytyvillä ohjeilla (tai noh kauran tein niin ja maissivellistä tuli niin voimakas oire riisi tärkkelymuodossä varsinkin hankaloittaa öitö mut jos ei paljoo /kauaa putkeen oo sanut ni selvityy väänteistä itse). Musta on vähän outoa ettei siitten kaupasta löydy vauvojen rukia muihin ku johonki tärkkelyspohjaan tehtynä, miksei se sapuska voi vaan olla sitä mitä purkin otsakkeessa sanotaan tai sit olla vaihtoehtoja kasviryhmissä kun nää nyt kuitenkin on saman sukusia kasveja vaikkei allergiat just näihin kai aina mee käsi kädessä meillä vaan näin. Noh kai se on vaan sit tosiaan pakko ottaa toistaseks omat mukaan ja sauvasekotin ni voi sit kokkailla reissussaki :(
 
En käsitä miksei ap kävisi kaupassa enemmän kuin 12krt vuodessa... joskin ei liity asiaan mitenkään.

Reissussa toimisi ihan hyvin itsetehdyt ruuat. Meillä ei ollut allergioita mutta otin silti omia ruokia mukaan kun niitä kerran oli pakastimessa. Jos kyläpaikassa tms. saa heti pakastimeen niin saattoi ottaa useammankin päivän ruuat mukaan. Ei ongelmaa.
 

pur varmaankin tarkoitti että tekevät lomareissuja kerran kuukaudessa! Ja silloin olisi helpompaa jos löytyisi sopivia valmisruokia!

Törmäsin tähän samaan juttuun itsekkin.. jokaisessa ruuassa on joko maissi, riisi tai peruna! Siinä vaiheessa helpotti kun peruna alkoi sopimaan.. Riisin kanssa ei ole ollut ongelmaa, mutta maissia on lähes kaikissa (piltin pikkupurkkeja lukuunottamatta) valmis purkeissa ja se rajoittaa todella paljon!
 

Yhteistyössä