???Kausi-influenssa+sikainfluenssarokote???

Ketkä meinaatte tai olette ottaneet nyt tänä syksynä yllä mainitun rokotteen raskaana ollessanne tai aiotte ottaa? En tä onko heitä, jotka eivät ota?

Kannattaisikohan se? Töistä sais kun ottais vaan, ekaan neuvolaan vielä aikaa...:O
 
En (rv 29+2) aio ottaa, viime marraskuussa poika ja mies otti ja mä otin helmikuussa. Sain rokotteesta anafylaktisen sokin ja terkka+neuvolalääkäri olivat sitä mieltä, että mun kohdalla riskit on liian suuret ottaa rokote. Muutenkin kyllä pelottaisi ottaa rokote, vaikken yleensä ottaen ole rokotuksia vastaan.
 
Otettu on ja suosittelen lämpimästi myös muille. Itselläni ei ole mitään perussairauksia, mutta tartuntariski työpaikalta (terveyskeskus) on sen verran suuri, etten halua sairastua influenssaan raskausaikana, kuitenkin paljon kovempi tauti kuin perusflunssat jota syksyisin tulee ja menee.. RV 16+6.
 
Otin rokotteen tänään (rv 27) mutta mietin todella pitkään asiaan. Loppujen lopuksi päädyin kuitenkin rokotteen puolelle, sillä en halua sairastaa influenssaa raskaana. Vähän kuitenkin pelottaa rokotteen turvallisuus, vaikka ennen olen ollut rokotusmyönteinen. Otin viime vuonna myös sikainfluenssarokotteen ja lapset myös.
 
En ota! Niistä voi vaan tulla jtn haittoja paljon myöhemmin rokotuksen jälkeenkin. Ja ei kai se rokotus vastustuskykyä paranna, vaan nimenomaan se ei pääse kehittymään niin hyvin koska lääkkeet pitää flunssat poissa.. Eipä joku kausiflunssa nyt niin paha ole että tarvis rokotteita ottaa.. ei niitä oo koskaan ennenkään tarvittu!! :) jtn en suosittele
 
minä otin. luotin neuvolatädin suositukseen. jos en olisi raskaana, niin en olisi ottanut. mulla on astma, joten olisin saanut muutenkin, jos olisin halunnut. ajattelin, että näin on parempi nyt kun on raskaanakin. koin, että näin on parempi pikkuisen kannalta. Luotan edelleen rokotuksiin, koska suomesta on niiden avulla saatu kitkettyä vakavia sairauksia lähes kokonaan pois. nyt tuntuu monelta usko loppuneen, kun on epäily haittavaikutuksista. mitäänhän ei kai ole pystytty vielä todentamaan. ja ainahan kaikissa lääkkeissä on omat riskinsä haittavaikutuksien suhteen.
 
En ota! Niistä voi vaan tulla jtn haittoja paljon myöhemmin rokotuksen jälkeenkin. Ja ei kai se rokotus vastustuskykyä paranna, vaan nimenomaan se ei pääse kehittymään niin hyvin koska lääkkeet pitää flunssat poissa.. Eipä joku kausiflunssa nyt niin paha ole että tarvis rokotteita ottaa.. ei niitä oo koskaan ennenkään tarvittu!! :) jtn en suosittele
Minäkään en ota, kuten yllä mainitsin, mutta tähän on pakko sanoa sen verran, että "kausiflunssa" on täysin eri asia kuin kausi-influenssa. Myöskin tuo mainitsemasi "ei kai se rokotus vastustuskykyä paranna, vaan nimenomaan se ei pääse kehittymään niin hyvin koska lääkkeet pitää flunssat poissa" on täysin tuulesta temmattu eikä se ole minkääntasoista faktaa. Se on ihan väärinymmärretty.
 
En ottanut. Mietin asiaa pitkään ja hartaasti, mutta jätin ottamatta. Nyt menossa rv 35+.
En ole koskaan influenssaa sairastanut (yleensä vain yhden tavisflunssan sairastan vuodessa) ja toivon, etten sitä nytkään saisi. Sain jäädä mammalomalle asiakaspalvelutyöstäni juuri tämän kuun alussa. Toivon, että sekin vähentäisi osaltaan tartunnan riskiä. Toisaalta olen ihan varma, että nyt "kostoksi" siitä etten valinnut rokotetta saan sen influenssan :|

Vaikeita päätöksiä nämä tämmöiset..
 
Lääkärikälyni erikoistuu tehohoitoon ja anestesiologiaan ja totesi, että viime talvenakin tehohoidossa heillä oli nimenomaan "suorilta jaloilta" kaatuneinta hyväkuntoisia, terveitä nuoria aikuisia. Hän totesi, että sikainfluenssan yksi ongelma on se, että se ei käyttäydy kovin ennustettavalla tavalla sen suhteen, kuka sen saa ja millaisin seurauksin. Lämpimästi suositteli mulle rokotetta näin raskaana olevana ja on sen itsekin ottanut jo heti viime vuonna, koska ei voi ammatilaisena ottaa vastuuta siitä että itse toimisi vahingossa esim. taudinkantajana ja levittäisi sitä teholla....
 
Otin influenssa rokotteen. Viimeksi otin kausi-influenssan vuonna 2007, mulla on astma joten kuulun riskiryhmään. Olin kyseisen talven koko ajan flunssassa:| Nyt tosiaan otin ja ihan kamala tauti jo viikon ollut päällä, lihaskivut, lämpö, nuhaisuus, yskä ja kurkkukipu ja tosiaan näin raskaana rv 25 ei ole herkkua sairastaa. Rokote suojaa vaan yhtä influenssaa ja jos ennusteet menee pieleen voi silti saada influenssan.
 

Yhteistyössä