kaveria 10kilon tiputukseen?

Olen 163cm pitkä ja 85kg lihava. Tavoittteena olisi pudottaa 10 kiloa.
Haluaisin tiputtaa tuon määrän ennen toisen lapsen aloittamisen yrittämistä.

Onko täällä suunnilleen samassa tilanteessa siis painon suhteen olevia? noin 30-35 paino indeksin omaavia :wave:
 
Mää tungen itteni tännekin ketjuun, josko jostain sais kunnon motivaation..

Eli enemmän pitäs puottaa ku 10 kg mutta loistavaa jos edes siihen pystyn. Alku se on sekin..

Olen 168 cm pitkä ja painan 87,5kg. 7.5kg on vielä raskauskiloja.. Tavoite ois päästä kesään mennessä alle 70kg..

Tsempataan toisiamme, sitä mää ainakin tarvin =)
 
tsemppiä mikäkin siis täältä haen ;)

Olen saanut painon tippumaan 98kilosta tähän 85kiloon, mutta nyt olen ollut jo puoli vuotta tässä painossa jumissa ja alkanut paino taas hälyyttävästi nousta :'( ulkoilu takki alkoi kiristää ja alkoi ärsyttää, että en tosiiaan ala ostamaan toista 300 euron goretex takkia!

pakko ottaa itseään niskasta kiinni! :eek:
aloitin taas tämän uuden elämän viime maanantaina ja ajattelin että josko täältä saisi tukea ja kuulumisten vaihtoa samalla kun olen jäänyt tähän kaks plussan keskustelu palstaan koukkuun B)
 
Tahtoo myös mukaan tähän! :D Aloitin muutama viikko sitten muka "paremman elämän alun",mutta sitten se lopahti (oltiin lapsen kanssa sairaalassa ja tuli herkuteltua ajankuluksi,pitkä juttu,seli seli ) :whistle: :saint:
Eli jos huolitte tällaisen 162cm ja 84kg kokosen naikkosen mukaan niin olisi mukavaa saada tukea toisista!
 
Olipa viikonloppu :ashamed: Oli meidän esikoisen ristiäiset ja tuli herkuteltua aika lailla.. Jälleen kerran maanantaina alkaa uusi elämä :whistle:

Miten on kanssasisaret, otetaanko perjantaista punnituspäivä?? Mulla on se jo nyt perjantai joten siitä ois hyvä jatkaa.. Mulle ainakin jotenkin helpompi ku kerran viikossa punnitsee ja kattoo viiko pudotuksen ku se että punnitsee millon sattuu.. Toki siis jokainen saa tehdä niinku haluaa mut mää aattelin ainaki sillon lukemat ilmotella..
 
äippä71
Sopiiko joukkoon mukaan 36vuotias äippä? Itsellä on laihdutus urakka menossa, alkupaino elokuun puolessa välissä oli 85kg ja ja nyt puntari näytti 78kg. eli seitsemän kiloa on jo pudonnut. Tavoite on ensin siihen 75 kiloon tämän vuoden puolella ja sit kevät puolella vielä viisi kiloa... pituutta mulla on 162cm eli painoa alussa oli kyllä ihan liikaa pituuteen nähden.
 
Moi! Me taidetaan sannulii olla aika samankokosia pötkylöitä, mulla pituutta 160cm ja painoa 82kg :D

Raskauden aikana paino nousi niin että pari päivää ennen synnytystä vaaka näytti 103kg ja nyt reilun vuoden aikana olen saanut vähän noita lukuja pienenemään. 70kg olis tavoite...sitten joskus. Mullakin ajatus että jos toista lasta meinataan yrittää niin kiloja täytys ensin tippua.

Mulle käy toi pe punnituspäivänä, välillä hyppään vaa'alla joka aamu ja sit aina hirvee pettymys kun paino ei ole yön aikana tipahtanut :LOL:
 
Tuli vielä mieleen että kertokaas vähän minkälaisilla keinoilla laihduttelette? Mä käyn viikossa noin 2-3 kertaa jumpassa ja karkin syöntiä olen rajoittanut (ennen mässytin lähes joka päivä jotain, nyt yleensä 1xvkossa on herkkupäivä )

Nutrilettia kokeilin vähän aika sitten kun tuntui että paino ei enää tipu. Kilon sain sillä pois mut taas paino jumittaa. Ruokailutottumuksia täytys tarkastella mutta mä tykkään ruuasta ja syömisestä!
 
Mää yritän nyt ensimmäisenä saada tuon herkuttelun kuriin.. Ja aijonkin nyt huomenna aloittaa 10 päivän totaali kieltäytymisen sokerista. Kävelyllä yritän käydä mahd. usein mut vielä näin synnytyksen jälkeen ja yövalvomisien kanssa se on ollut hakusessa. Välillä on vaan niin totaalisen väsynyt ettei jaksa.
Mää täysimetän joten tuon syömisen kanssa en rupea leikkimään mut täytyy pyrkiä syömään terveellisemmin. Mut siis ensimmäinen askel on tuo makeanhimon kuriin saaminen. Voisin syödä päivittäin herkkuja. Oon aatellu että nyt otan ton 10 päivän kuurin ja sitten siitä eteenpäin on yks päivä viikossa herkkupäivä. Sillä lähdetään.. Sit ku on tosta makeanhimosta päässyt niin alkaa seuraava etappi.. En vielä tiedä mikä se on :LOL: Mut enköhän mää jotain keksi.
Kuntosalilla alan heti jälkitarkastuksen jälkeen käymään jos vaan siihen luvan saan, ja pitäs saada, olen mielestäni hyvin palautunut.. Se, kuin monta kertaa viikossa tulen käymään on vielä auki koska tämä elämän tilanne on ihan uus mulle (siis ton vauvan kans) että en tiedä ollenkaan miten mikäki onnistuu. Tavote ois 3 kertaa viikossa. Mut palataan siihen marraskuussa..

Mulju! Mulla sama homma, miksi ihmeessä se ruoka ja syöminen on niin ihanaa?? |O
 
äippä71
Mulla on tullut noin 20 kiloa painoa lisää 11 vuoden aikana ja lapsia saanut sinä aikana neljä, nuorimmainen reilun vuoden ikäinen. nyt oli korkea aika jo pudottaa painoa eikä enää lapsia tule meidän perheeseen... itsekin olin kova herkkuja ja karkkeja syömään( monta kertaa viikossa) nyt rajoitan kertaan tai kahteen viikossa, vaalean leivän tilalle ruisleipä,perunaa ja lihaa enää tosi vähän syön ,paitsi broileria.Kasviksia ja salaatteja vähän lisää ja vettä vettä pari litraa päivässä niin ja illalla jotain rasvatonta jugurtia vaan. Kävelyä joka toinen päivä noin tunti.
 
Meitä nyt kasassa siis seuraavat:

sannulii 163cm 85kg
kultakala 169cm 77kg
perlos 168cm 87,5kg
yhden miehen
nainen 162cm 84kg
äippä71 162cm 78kg
Mulju 160cm 82kg

Tein meistä listan. Tästä näkee helpommin ketä koossa, lisäillään sittenjos lisää tulee porukkaa mukaan.
:)
 
Perjantain punnistus sopii ihan hyvin. Ajattelin aluksi punnita näin maanantaisin, ennen aamupalaa, mutta aina se unohtuu, eikä muuten ole paras aika punnita viikonlopun jälkeeen kun viikonloppuna tulee mull ainakin aina sorruttua syömään :ashamed:
Niin kävi taas. Lupasin pitää perjantaina vain herkuttelu päivän, mutta la ja su meni myös ihan peffalleen... näin kauniisti sanottuna. Onneksi sentään sunnuntaina tuli piiitkästä aikaa käveltyä kunnon lenkki... tunnin verran. Jos vaikka liikunta kärpänen purisi :whistle: tuskin... :snotty:
Niistä keinoista: Enemmän liikuntaa tai oikeastaa kaikki liikunta on on enemmän kun enennen. Viime keväänä olin 3kertaa lenkillä viikossa, mutta kesällä into popahti ja paino sen myötä jumitui tai oikestaa alkoi nousta taas. Ja herkuttelut tuli taas kuvuoihin. Siis pää keino olisi tuo ruokavalio. Ruokaa normaalisti, mutta herkkuja vähemmän :p Ne vaan on niin hyviä...
 
toki mahtuu.. laita vaan titoja itsestäs ja mukaan vaan kannustamaan ja höpöttämään jkaikkea joutavaa ja hyvin tarpeellista ;) laihdutuksen saralta...

Itse olen tainnut syödä jo tänään likaa... paahtoleipää.. juustopastaa... tacoja.. :p niin hyvää.... no täytyy olla ilta porkkanalinjalla niin saa vähän tasiotusta. Ja jos tuonne pihallekkin itsensä sais, kun siellä vaan tihku sade jatkuu ei paljoa innosta :/
 
Perjantain punnitus on passeli myös tänne. Minä ajattelin jättää leivän mussuttamisen (kuittaan kiireen keskellä ruokailun AINA leivällä :ashamed: )
ja herkut pois. Kahteen viime viikkoon on mahtunut mahdoton määrä erinäisiä karkkeja ja herkkuja.
Luulen että näillä jo pelkästään pääseen hyvään alkuun. tietysti pyrin syömään kevyemmin/vähemmän ja sen surullisen kuuluisan 5 kertaa päivässä :D
Meillä on koira joten lenkkeillä on pakko,ja vaunuja työntäen niin sehän on jo taas lisää kulutusta :whistle: ;) =)
Mutta nyt syömään.. omenaa siis! :p
 
Huomenta!

Mää kävin eilen 50 minuutin vaunulenkin! :D Joo tiedetään, ei oo paljon mittään mutta mulle se on, pisin lenkki sitten synnytyksen.

Ja siis tiedoksi että noin 3 kuukautta ennen synnytystä en pystynyt juurikaan liikkumaan kovien kipujen takia, siis normaali kävely oli yhtä tuskaa ja se loppu aika menikin sitten vaan sohvalla maaten. Eli voitte kuvitella miten kunto katosi tuossa ajassa.. Synnytyksen jälkeen piti siis ihan alusta aloittaa.. Oon ennen ollu kovakin liikkumaan ja kyllähän tuo itsetunnon päälleki käy ku 50 min. kävelyn jälkeen on oikeesti jalat kipeät :ashamed:
Mutta ei mahda mitään, nyt vaan pikkuhiljaa lisätä noita lenkkikertoja ja kohta sitten saille aloittelemaan hissukseen treeniä. Sinne onkin ikävä, viimeksi käynyt joskus huhtikuun alussa..

Mukavaa syyspäivän jatkoa kaikille!!

:wave:
 
tänään kävin puntarilla ja se näytti ihan liikaa |O
nyt on sellanen olo että joko syön niin että maha paukkuu tai pakko ottaa ittsetäni kiinni ja olla tarkkana :|
taas epäilyttää, että mitäköhän tastäkin tulee... olisko jollian antaa mulle hiukan putia tähän hommaan?
sorruon jo mustikkapiirakkaankin tänään :'(
 
Heippa!
Täälläkin sorruttu kahvipullaan :whistle: :wave: :p hyvin alkoi. :ashamed:
Mutta en lannistu,luulenpa että kun pari päivää saa pidettyä näppinsä erossa herkuista niin sitten ei tee enää niin pahaa!
Itselläni ainakin tulee kerta päivään sellainen hetki että on PAKKO muka saada jotain makeaa,mutta kun (jos ja kun) saa pidettyä itseään niskasta kiinni eikä sorru niin äkkiä menee mieliteko ohi.
Ei muuta kuin tsemmpiä kaikille,palailen viimeistään perjantaina asiaan.. toivottavasti viisari heilahtaa edes vähän ja oikeaan suuntaan ;)
 
Mäkin voisin liittyä tähän pinoon, jos vaan sopii. Mulla paino tällä hetkellä 83,7 kg ja pituutta 172 cm. Tavoitteena oli päästä 68-70 kg. Eli semmonen reilu 10 kg olis pudotettavaa. Mulla on vajaan 3 kuukauden ikäinen vauva, jota imetän, et varsinaisestihan sitä ei sais laihduttaaa, mutta muuttaa elämäntapoja terveellisemmäksi. Eli vähentää herkkujen syöntiä, jota tuli odotusaikana vedettyä melki päivittäin. Sais tuon herkkujen syönnin 1-2 kertaan viikossa, niin olisin tyytyväinen. Liikuntapuolesta sen verran, että käyn pari kertaa viikossa jumpassa ja säästä riippuen 1-3 kertaa viikossa lenkillä koiran kans tai sauvakävelemässä. Syödä yritän suht terveellisesti, vaikken mikään rehujen ystävä ookkaan. Mulla punnituspäivä on varmaan lauantai-aamu.
 
mä oon nyt kuntoillut tuolla mun laitteella joka päivä tunnollisesti ettei tahti vaan hyydy, lisäksi lasken pisteitä syömästäni ruoasta nyt painoa 76,1 eli alle kilo tippunut... mä punnitsen joka päivä aamulla.. paha tapa josta en pääse eroon, mutta laitan saldoa aina pe aamuisin jookosta! tsemppiä kaikille kiva että meitä on näinkin monta.
 
mulla olis tuo 10kg tiputettavana, tai ehkä enemmänkin, olen nyt viikon verran yrittänyt olla syömättä miään ylimääräisiä herkkuja ja korvannut ne hedelmillä. kolmen lapsen äitinä en pääse jumppaan, kun miehellä on niin epäsäännölliset työajat, kotosalla olen jumppapallon kanssa touhuillut ja lasten kanssa ollaan lenkkeilty sen verran mitä ne jaksaa kävellä. pituutta minulla on 160 ja painoa oli 81kg ja nyt viikon aikana on lähtenyt 1kg, hiljaa hyvää tulee =)
 
mahtuukos mukaan vielä!mullakin reilu 10kg tiputettavaa. 165/92 ois mitat (juuri punnitsin) painonvartijoiden pisteillä yritän pudotella pikkuhiljaa. täytyy nyt ottaa itteensä niskasta kiinni kun ei pääse lapsettomuus hoitoihin ennen kuin on tippunut 9kg.. että sellasta. niin ja se perjantai on oikein hyvä punnituspäivä! tsemppiä kaikille! :wave:
 
äippä71
Hei!
Mulla on ollut tapana myös käydä joka aamu puntarilla... Perjantaisin voisin minäkin sit ilmoitella painoja,toivottavasti alas päin mennään. Mä kirjaan myös vihkoon ylös mitä päivän aikana tulee syötyä.Lähdenpä tästä kohta vaunu lenkille :wave: Heippa!
 

Yhteistyössä