kaveria 10kilon tiputukseen?

Tervetuloa kaikki uudet!!

Nyt on motivaatio hukassa!!! |O Väsyttää niin pirusti ku ei oo tottunu tähän "ei mitään rytmiä" elämään.

Oliko täällä muuten muita joilla pieni vauva ja imetät?? :wave:

Viime yö valvoskeltu ja nyt ku poika päikkäreillä niin pitäs mennä lenkille mutta ei yksinkertaisesti jaksa. Välillä käy mielessä että aloitinkohan väärään aikaan tämän projektin. Alkaa vaan masentaa ku ei onnistukkaan mut ku tuntuu välillä ettei mitään jaksa myöskään tehdä. Tiedän että raitis ilma piristäs mutta ei paljoa huvita tuonne vesisateeseen lähtä.

argh! mut lähen päikkäreille nyt vähän rauhoittumaan :ashamed:
 
Minulla alku kankeutta myös...karkkia tekee kovasti mieli,mutta olen päättänyt etten sorru! :kieh:
Täytyy esittäytyä hieman,kerrankin kun on hetki aikaa istua koneella. Eli olen 24 vuotias ja poikamme on kohta kahdeksan kuukautta. Asumme etelä-suomessa. Perheeseemme kuluu myös luonnollisesti avomieheni ja koira. :xmas:
Taidan kaivaa jostain kaapin uumenista minäkin painonvartijat-oppaan ja alkaa laskemaan pisteitä. Ruokapäiväkirjaa minun on pakko pitää,muuten saatan syödä vaikka mitä päivän mittaan :whistle:
Olen muutama vuosi sitten saanut painonvartijoiden avulla 17kg pois ja se kävi ainoastaan ruokailutapoja muuttamalla,liikuntaa ei ollut sitäkään vähään mitä nyt. Minä yllätyin miten "helposti" se kävi,mutta nyt sitten uudelleen kun pitäisi tehdä sama "temppu" niin hohhoijaa,eipä käykään tämä aloittaminen helposti. Luulen kuitenkin edelleen että kun viikon pari pärjää niin sitten vatsa on taas tottunut uuteen rytmiin.
Olen miettinyt myös että onko aloitus oikea ajankohta syksyllä? Itse olen valonlapsi ja voisin nukkua talven yli talviunta. Pimeys ei ole mun juttu,vaan masennun ja haluttomuus saa minusta vallan.
Mutta kerta teistä saa hyvän tukijoukon niin kyllä tämä tästä! Ensi keväänä on sitten mieli kirkas ja olo kevyempi :D
Mukavaa päivää kaikille!
 
tuossa mua alkoi kanssa masentaa tuo paino kun oli mokoma noussut, mutta sitten mietin sitä, että ulkoilu takki meni kiinni paremmin kun viikko seitten, joten en aijo pelkästään puntaria tuojottaa vaan tarkkailen vaatteita, niin ei masennus iske ja onhan totta että lihas painaa läskiä enenmmän :whistle:
 
Voisinpa minäkin vähä esittäytyä. Eli ikää on 32 vuotta ja lapsia kaksi, tyttöjä molemmat. Toisella ikää 3v ja 10 kk ja toisella vajaa 3 kk. Eli perlokselle minulla on pieni lapsi ja imetän. Asumme etelä-pohjanmaalla ja perheeseen kuuluu myös mies ja koira. Tämä päivä meni kyläillessä ja kahvipöydän antimiakin tuli syötyä :ashamed:, mutta lenkilläkin juuri kävin koiran kanssa. Mulla on tavallaan kaks karkkipäivää vkossa. Keskiviikkona saa syödä vähä jotain hyvää ja lauantai on varsinainen karkkipäivä. Ihan ilman en pysty olla, siitä ei seuraa muuta kun hillitön ahmiminen, kun lopulta sorrun. Mä toivon, et imetyksellä saisin painoa alas, kun vaan saan ton mässäilyn kuriin. Mut nyt ruoan laittoon.
 
minäkin änkeän tänne..painoa 78kiloa ja pituutta 173.minulla ei ole lapsia mutta toiveissa on ja kovasti!lääkäri kehoitti pudottamaan siis painoa että raskaus mahdollisuudet paranevat...tarkotus nnyt alkuun ainaki 5 kiloa pois!joulu ja kaikki tulossa..
 
Tervetuloa marianne22!!

Pipe75: Oliko sulla synnytyksen jälkeen ja imetyksen alotettua hirveää makenhimoa?? Musta nimittäin tuntuu että voisin syödä koko ajan varsinki suklaata. Oon ollu aina perso makealle mutta koskaan ei ole päivittäis tehnyt mieli ja helposti oon voinu pitää kerran viikossa karkkipäivän. Ja suklaata ei ole koskaan tullut syötyä ku tyyliin kerran kuussa. Ja nyt vois vetää joka päivä |O Voiko tää olla joku hormooni juttu vai?? Yritän nyt olla 10 päivää ilman herkkuja, katotaan miten onnistuu :/
Ja muutenkin, tuntuuko välillä että siihen väsyyn tahtoo makeaa? Vai väsyttääkö sua ees? Musta tuntuu että mua väsyttää koko ajan käyn puoliteholla vaikka onkin kiltti vauva :ashamed: no.. jospa tähän tottuis pikkuhiljaa..

Huominen vähän kyllä pelottaa koska nyt ku oon jättäny ton makean pois ni on tullut syötyä kaikkea muuta. Leipääki monta päivässä vaikka ennen en oo syöny ku aamiaisella. Mut sen pysyvän (?) muutoksen oon tehny että syön aamulla kaurapuuron. Ennen se ei oo nälkää pitäny ku oon töissä käyny mutta nyt ku oon kotona niin pitää nälän. Kyllä se ainakin on terveellisempää ku leipä vaikkei nyt mitään ihmeitä painoon tekiskään.

Tuleepa taas selitettyä.. Sitä se teettää ku ei päivällä pahemmin aikuisten kans pääse puhumaan ja poika ei vielä pahemmin vastaan kommentoi :LOL:
 
Heips...taas! :xmas: Tulipa mieleeni,tuosta että ulkoilutakki meni paremmin kiinni.. Mittasin lantion,vyötärön ja rinnan ympäryksen kun aloin tämän "uuden elämän". Vaikka vaaka ei näyttäisikään paljoa vähemmän niin jo muutamassa viikossa vyötäröllä näkyy tuloksia! Mittanauhat esiin siis ja tulokset ylös ;)
 
Moi taas!

Perlos: Mulla on aina ollu kauhea makeanhimo ja suklaa ollut se suurin ongelma. Mä vedin melki koko odotusajan melki päivittäin jotain hyvää ja jonku aikaa vielä synnytyksen jälkeenkin. Kaikki liikunta kans loppu aika lailla seinään sen jälkeen kun aloin odottaa. Sit jonku aikaa synnytyksen jälkeen aloin pikku hiljaa vähentämään tuota hyvän syöntiä ja aloin taas liikkumaan. Odotusaikana mulle tuli vähä reilu 20 kg painoa lisää, mut nyt siitä on onneks enää se parisen kiloa jäljellä, et hyvin se on imetyksellä lähteny. Aluksi oli kyllä tosi vaikeeta olla muutamakin päivä ilman karkkia tai suklaata, mut kyllä se nyt on vähä jo helpottanu. Ei mua nyt kauheesti väsytä. Mulla on ihanan kiltti vauva, joka ei herää yöllä syömään, vasta aamulla joskus 6.30-8.30 väilisenä aikana ja senkin jälkeen saatetaan vielä nukkua. Varsinkin jos herää tuola 6 jälke4n syömään, niin sit monesti vielä nukutaan 9. Onneks esikoinenkin nukkuu =)

Tänään tuli shoppailtua urakalla lastenvaatteita. Ne kun on niin söpöjä, et haluis aina ostaa puoli kauppaa. Kyllä sitä rahaa sit meniki :ashamed:

Mut nyt ruoan laittoon ja illalla aerobicciin. :saint:
 
Huomenta kaikille!
Vaikka harmaa aamu niin mieli pirteä. Vaaka näytti 82,6kg. :D Kyllä se tästä lähtee,mitä hitaammin sen parempi! ;)
Eilen pääsin kehumasta että meidän poika nukkuu yöt taas kokonaan,ja pyh,viime yönä heräsi kaksi kertaa ja ei auttanut kuin maito. Vaikka olo on väsynyt niin mieli pirteä! :D
Mukavaa viikonloppua kaikille!
nyt aamulenkille ja sitten kaupoille. :wave:
 
äippä71
Huomenta!
Puntari näytti noin puoli kiloa vähemmän kuin viikko sitten eli nyt 77.5kg, hitaasti hyvä tulee... toisinaan lähtee jopa kilo viikossa ja toisella viikolla taas 400-600g. Nyt lähden aamu hommiin ja kaupungille :wave:
 
Huomenta! Käytiin juuri kaupassa ja kauppakassiin eksyi ihka uusi vaaka, digitaalinen sellainen, edellinen vaaka on tosi tosi vanha ja epäluotettava, vanha vaaka näytti edelleen 81kg, mutta :ashamed: uusi vaaka 82,2kg :/
no hiukan olen lipsunut syömisestä. eikun eteenpäin vain, ei saa masentua vaikka se paino ei heti laske.
täytyy minunkin kaivaa varmaan tuo mittanauha esille ja tarkastella mittoja.

Tsemppiä kaikille!
 
Aamun tulos 86,9. Ihan tyytyväinen oon ku ottaa huomioon että viikonloppuna tuli niitä ristiäis herkkuja syötyä oikein olan takaa.. Tänä viikonloppuna onkin sitten herkut kielletty, booooriiiing :LOL:

Pipe75: No on sun vauvalle hyvät unen lahjat =) Ehkäpä meilläkin joku päivä. Tänä aamuna otin pojan sitten viereen ja sain ite torkkua tonne puol 10 asti, en oo ihan varma nukkuko poika vai oliko hereillä :whistle: Mutta äiti on ainaki nyt suht. pirteä :D Jospa sitä vaikka lenkille tänään jaksais!

Säihky: Mulla on kans digitaalinen vaaka ja se välillä kyllä heittää ihan miten sattuu.. Pitää aina pari kolme kertaa käydä vaa'alla ja ottaa se tulos mikä toistuu..Ja vielä aika uus on.. Noh, mitä pienistä. Ja älä sinä masennu, ei se joka viikko tarvi sen painon puota, välillä on aikoja jolloin se junnaa paikoillaan.

Mää voisin kyllä kans ottaa sen mittanauhan esiin.. onko muitakin halukkaita?? Pitäskö niistäki ihan taulukkoa vääntää?? Ottas esim. vyötärön, lantion ja reiden mitat..
Tämmöstäpä täällä tuumailen..
:wave:
 
Kivasti on teillä painot pudonneet! Ja älä Säihky tosiaan lannistu vaikka uuden vaa'an mukaan paino on vähän noussut. Mä epäilen tota meidän vaaka aina välillä että näyttääkö se oikein. Uimahallilla on pukutiloissa vaaka missä vois käydä mutta siellä aina heinäseipään ohuset teinit hyppii ja kiljuu toisilleen kun ovat lihoneet 100g joten en ole siihen sitten uskaltanut.

Painoa oli 82kg tänä aamuna. Eli plusmiinus 0kg
 
ei kai niistä mitoista tarvi tehdä taulukkoa..vai? =) Meinasin vain sillä että on sitten kiva itse seurata ja huomata kun tuloksia syntyy,antaa lisämotivaatiota kivasti! :xmas:
Ja tosiaan,on viikkoja ettei varmasti aina tipu paino,mutta kun muistaa että pitkässä juoksussa tulos näkyy eikä masennu. ;)
 
no ei tarvi tehdä taulukkoa, mää vaan oon aina kaikesta vääntämässä jotain taulukko juttuja ja sitten en kuitenkaan jaksa ite niitä täytellä ku vähän aikaa :LOL: Mää aina innostun tekeen hirveesti suunnitelmia ja sitten ne meinaa jäähä tekemättä käytännössä, voi mua :headwall: Mutta joo, mittaillaan ite itteemme millon halutaan, turhaan tänne mitään hirveitä taulukko hirvityksiä tekee =)
 
Laihdutin karppaamalla ennen raskautta 5kg parissa viikossa, mut sitten kun vauva ilmoitti tulostaan niin se karppaus jäi. Kävin nyt lainaamassa South Beach diet- kirjan ja Atkinssin keittokirjan ja jonku Sukulan kirjoittaman vähähiilarisen keittokirjan. Täytys nyt yrittää tota hiilihydraattien vähentämistä ihan tosissaan, koska mulla se ainakin toimi eikä nälkää tarvi nähdä. Ainakin siitä sais taas vähän uutta puhtia tähän laihduttamiseen.

Mies on vaan niin vaativa ton ruoan suhteen että aina täytyy olla ne perusjutut pöydässä, perunasta ja makaroonista ei ikinä voi tinkiä. Ja sitten kun mulla on niin heikko toi tahdonlujuus niin eipä aikaakaan kun mä itsekin vetelen ranskanleipää ja muita hiilaripommeja sohvan nurkassa.
 
olisin tarjolla seuraan, jos sopii ja ehtii vielä...

nyt on lapsiluku täynnä, ainakin joksikin aikaa, joten olisi haaveissa päästä lähelle niitä lukemia mitkä oli kun ensimmäistä aloin odottamaan. olen 155cm ja painoa oli tänä aamuna 72,3kg ja tavoitteena olisi se
-10kg. kuopus syntyi syyskuun alussa, eli täysimetyksellä vielä mennään, pudotusvauhti ei siis voi olla hurja, pitäisi vain saada tuo herkuttelu kuntoon.

tällä hetkellä suuri pahe ja synti on jäätelö, jota voisin syödä aivan järkyttäviä määriä, niinkuin raskausaikanakin. muutenkin tulee kyllä herkuteltua pullaa tai jotain lähes joka päiväkahviaikaan. muutoin syödään kyllä terveellisesti ja säännöllisesti, onneksi on tuo 2v3kk poika, joka vaatii säännöllisesti ruokaa.

jostakin pitäisi saada vielä liikunta motivaatiota. en todellakaan tykkää käydä missään jumppatunneilla enkä kuntosalilla. vaunulenkkejäkään ei pysty tekemään säännöllisesti joka päivä miehen työaikojen vuoksi. ollaan yritetty käydä poikien kanssa kolmestaan vaunuilemassa niin, että vanhempi seisomatelineellä, mutta eipä hän jaksa kauaa seisoskella ja vielä vähemmän itse kävellä...

mutta se herkuttelu... ei tulis sorruttua niin usein jos mies olisi joka ilta kotona, mutta varsinkin raskaiden kitinä ja kiukuttelupäivien jälkeen kun on vihdoin hiljaista, on niin "ihana" painella jäätelökupin kanssa sohvan nurkkaan...
 
Lueskelin tuossa teidän kirjoituksia ja pituuksia ja painoja. Ei joukossa tainnut ketään sairaanloisen lihavaa ollakkaan, joten onnea ja tsemppiä vaan teille, kellä on muutama kilo ylimääräistä harteilla pudotettavana. Itellä pitäis paino pudota jotan 30 kg, niin olisin pituuteen nähden sopusuhtainen. No onneks on paino pudonnut vajaassa kahdessa viikossa 8 kg, kiitos viime ma syntyneen tytön ja hänen ruokahalunsa, että jos näin jatkuu, niin ei tsartte paljoa ponnistella kilojen kanssa, kun rytinällä putoaa
 
Lueskelin tuossa teidän kirjoituksia ja pituuksia ja painoja. Ei joukossa tainnut ketään sairaanloisen lihavaa ollakkaan, joten onnea ja tsemppiä vaan teille, kellä on muutama kilo ylimääräistä harteilla pudotettavana. Itellä pitäis paino pudota jotan 30 kg, niin olisin pituuteen nähden sopusuhtainen. No onneks on paino pudonnut vajaassa kahdessa viikossa 8 kg, kiitos viime ma syntyneen tytön ja hänen ruokahalunsa, että jos näin jatkuu, niin ei tartte paljoa ponnistella kilojen kanssa, kun rytinällä putoaa.
 
huomenta! |O
Poika heräsi pirteänä ennen kuutta...itse en olisi millään jaksanut nousta. :ashamed: |O Nyt sitten kävi jo nukkumaan hetkeksi ja minä yritän availla silmiäni kahvin ääressä..
Eilen tuli jonkun verran herkuteltua kun kävimme kylässä synttäreillä,tuli päivän pisteet ylitettyä REILUSTI :ashamed: Mutta en laske liikuntapisteitä milloinkaan eli syön aina vain sallitun pistemäärän päivässä (tai vähemmän) ja sitten liikunta on vain "plussaa"....seli seli seli.... :D
Kuntosalilla ja jumpissa pitäisi taas alkaa käymään,meillä on vain hankala aina järjestää MINUN menoni kun mieheni on aina töissä/rakentamassa. Järjestelykysymys ja täytyisi ottaa itseään niskasta kiinni. Onneksi koiraa ja poikaa on "ulkoilutettava" =)
Olisi kiva taas kuulla jotain teidän kuulumisia,mutta palaillaan viimeistään perjantaina asiaan..vähän taas kevyempinä , toivottavasti :LOL:
:wave:
 
Nonni! Nyt on sitten jonkin sortin määränpää tiedossa! työpaikan pikkujoulut on 8.12 ja siihen mennessä pitäisi hameeseen tai farkkuihin mahtua!! Uusia en halua ostaa. Tai siis haluan mutta en isompia.. Mulle siis ei mahdu vieläkään kunnolla yhdetkään farkut tai muutkaan housut raskausfarkkuja lukuun ottamatta.. Ja en välttämättä haluais odotusajan vaatteissa mennä juhliin jotka ovat reilu 3 kk synnytyksestä :LOL: :ashamed:

Herkkuja en oo syöny koko viikkona ja olen siitä aika ylpeä! :D Mut epäsäännöllistä tuo ruokailu on ja sit ku noita valmis ruokia vetää niin ne ei oo sieltä terveellisimmästä päästä. Mut ku en jaksa joka päivä ruokaa laittaa :ashamed: Mies ku syö töissä niin ei viiti vaan itelle hirveesti kokkailla..
Mutta vaunulenkillä olen useasti käynyt ja sitä aijon jatkaa. Huomannu että on paljon virkeempi koko päivän ku saa kunnolla raitista ilmaa. Ja ennen kaikkea tulee ihana olo kun on jaksanut jotain tehdä laihdutuksensa suhteen.

Onneksi olkoon muuten talluska tytön syntymän johdosta :flower: Sun kans on nyt hyvä vertailla tätä painon tippumista imetyksen ansiosta. Mulla tippu heti laitoksella reilut 10 kg ja nyt kotona on tippunu vajaa 4kg ja nyt tuntuu että ei enää pelkkä imetys puota enää yhtään.. Pakko tosissaan kiinnittää huomiota syömiseen ja liikkumiseen..

Tsemppiä kaikille seuraavaan viikkoon!! :wave:
 

Yhteistyössä